משהו חמוד שקיבלתי במייל

רחלילי

New member
מנצלש"ת (ובוקר טוב מרסי!)

יש שלב בהריון שבו אפשר לומר שאם העובר מצוי בתנוחה מסויימת זו התנוחה בה הוא כנראה ישאר עד הלידה? ועוד שאלה: יש קשר בין עד כמה אני בכושר או עד מה תרגלתי תרגילים כלשהם לפני הלידה, לבין עד כמה לידה תעבור לי בקלות? או שזה קשור יותר לאיך אני מתמודדת נפשית עם כאב ועם תהליך הלידה?
 

marcyg

New member
הי רחלי, כעקרון עובר יכול לשנות

תנוחה עד הרגע האחרון אבל ברוב המקראים הוא אפשר לצפות שעד השבוע 34 הוא יהיה במצג ראש. לרוב כשתינוק נכנס למצג ראש מוקדם (שבוע 30... הוא ישער ככה) אבל...יש הפתעות!אפשר לעודד עובר שלא במצג ראש עד 34 להתהפך על ידי טיפולים אלטרניטיבים ובשבוע 37 על ידי היפוך חיצוני בבית החולים.
 

רחלילי

New member
תודה, ולגבי הלידה עצמה,

עוד שאלהף כל הקטע של הפגיעה ברצפת האגן בלידה, ו/או של חתך, זה קשור לאיך אני מתמודדת עם כאב או לכמה תרגלתי לפני הלידה תרגילים שצריך לתרגל?
 

marcyg

New member
אפשר לעזור העיניין ריצפת האגן על

ידי תרגילים שמלמדים שיחרור:תרגילי קגל. בנוסף, חשוב ללמוד איך "ללחוץ" נכון שבעצם לא מדובר על לחיצה רצונית בכוח אלא בשיחרור ולחיצה לא רצונית (אוטומטית שהגוף עושה לבד. הגוף לוחץ, וההשתתפות שלך היא שיחרור! אני מקווה שבקורס הכנה שלך ילמדו אותך נכון. אני מצרפת קישור שאולי יעזור. כדאי גם לעסות את הפרינאום!
 

marcyg

New member
בקשר לכושר...

אל תפיצי את זה כי יש המון נשים שמתפרנסות מהתעמלות לנשים הרות אבל...מנסיוני יותר קשה לספורטאיות ללדת. אישה רכה ומשוחררת יולדת בקלות יותר!יותר חשוב לדעת להרפות מאשר לדעת להחזיק שרירים. יחד אם זאת, רמה מסוימת של כושר כדי שיהיה כוח במהלך הלידה חשוב.
 

energy star

New member
מרסי...

בוקר טוב!
הקטע הזה ש"לספורטאיות יותר קשה ללדת" זה באמת נכון?
אני מדריכת אירובי, למרות שלא העברתי/ התאמנתי כבר חודשיים וחצי, אבל הייתי נוהגת להתאמן יום יום- גם אירובי, שחייה, ספינינג,ועוד שיעורים.. (כ-16 שעורים בשבוע) זה אומר שיהיה לי יותר קשה ללדת? יש קשר לשרירי בטן חזקים וללידה קשה/ קלה? תודה, רוני
 

marcyg

New member
הי רוני, ממש לא להלחץ!! האמירה שלי

על ספורטאיות היתה רק מהניסיון הדל שלי בליווי לידות. מה שחשוב הוא השיחרור! יש ספורטאיות שמרוב החזקה וטוסוס של שרירים (במיוחד שרירי בטן) לא יודעות איך לשחרר. להיות בכושר זה תמיד טוב אבל עכשיו צריך לעבוד על ההרפייה! אני בטוחה שאת כאישה שקשובה לגוף שלה יכולה לעבוד על שיחרור והרפיה טוטלי של אותם השרירים שאת מחזקת. בהצלחה!
 

mishmish04

New member
בוקר טוב מרסי ולכווווללללן../images/Emo42.gif

מרסי, בתור מנהלת חדרי כושר שעובדת המון עם נשים בהריון, אני יכולה להגיד, על פי ניסיוני, שאם הספורטאית תחרותית מאוד ולא התאמנה, במקביל לאימון המקצועי הספציפי שלה גם על נושא הגמישות וההרפיה - עלולה (לא בהכרח תהייה)להיות בעיה בשיחרור שרירי ריצפת האגן בזמן הלידה וגם הלחיצות לא יגיעו מהמקום הנכון ואל המקום הנכון, למשל בשל ביצוע תרגילי הבטן עד שלב מאוחר יחסית בהריון בשכיבה על הגב, כאשר מאמצים וסוגרים בכוח את שרירי קרקעית האגן (אגב - זו ההוראה שנותנים להן. הן לא המציאו כלום בעצמן). לאותן בנות גם יהיה קשה לעזור למיילדת לעזור להן כי הן לא יודעות לקבל הוראות ביצוע מתוך הרפייה אלא ממצב של מתח שרירי. אני מכירה מספר בנות כאלה. מצד שני - מי שהתאמנה בצורה מאוזנת, הכוללת גם תרגילי גמישות "רכים" (יוגה, טאי-צ'י,המתיחות שרוב המורות היום עושות בסוף שיעור אירובי וכו'), הרפייה בסוף אימון/שיעור, מגיעה מצויידת היטב להריון והלידה. הבעיה בארץ היא שמספר המאמנים שעברו הכשרה מסודרת של אימון נשים בהריון ולאחר לידה - קטן מאוד ורוב המדריכים מסתמכים על ידע כללי ואינטואיציות ולעיתים גורמים נזקים.
 

marcyg

New member
מישמיש אני מסכימה איתך...

המצחיק הוא שעגלגלות הרכות שאני מלווה בדרך כלל יולדות בקלה קלות. יכול להיות שעודף שליטה בגוף אכן מעקב תהליכים טבעיים ופיזיולוגים בלידה!
 

פצפוני

New member
אולי כדאי לקחת חודש לפני התאריך

המשוער מגנזיום שידוע כמרפה שרירים ????
 
רמת כושר בלידה חשובה???

מה זאת אומרת? אני חסרת כושר לחלוטין .... דווקא ילדתי בקלות..... השאלה שלי בעצם אם נתקלת פעם באשה שלא הצליחה ללדת בגלל חוסר כושר.... זה לא נשמע לי נכון.
 

marcyg

New member
יש נשים שנגמר להם הכוח בזמן לידה

במיוחד בשלב השני של הלידה (יציאת התינוק). אז הן כבר לא משתפות פעולה. אם חדרי לידה לא היו מפעילים שעון בשלב הזה היו נותנים לאותה יולדת לנוח ולהשתחרר בכל גופה ולרחם לעשות את העבודה שלו עם הזמן...אבל לצערי הרבה פעמים ממהרים "לעזור" לה ומתערבים במכשירים או בניתוח.
 
זה לא בגלל אורך הלידה?

כלומר, אני מתארת לעצמי שבלי שום קשר לכושר, מי שעברה 24 שעות צירים תהיה מותשת..... לא?
 

marcyg

New member
גם וגם... מי שבכושר יכולה לנוע יותר

בזמן צירים :להתהלך, להתנועע, לקפוץ על כדור, לתלתל אגן ולקדם את הלידה יותר מאשר מי שלא. אבל.... כמו שאמרתי קודם, היכולת להרפות עוד יותר חשוב. גם אני לא מייודעמה בכושר ויולדת בלי יותר מדי קשיים!!
 
למעלה