.
"מכאן שעצם התשוקה לרומן היא נחלתם של המון אנשים והיא חיה הרבה פעמים לצד אהבה והערכה לבן/בת הזוג הקבועים."-
אם רוב היה טיעון למשהו מתישהו כנכון/לא נכון
אז בדוגמא הכי תיאורטית ובדיחה ידועה
(כי סתם ניקח היסטורית היא עלולה לתת תוצאות מחרידות)
אם כולם היו קופצים מהגג- היית קופץ?
(שזה לא לסתור שיתכן והיא בהחלט עדין אוהבת אותו)
"השאלה היא מה עושים עם התשוקה הזו. האם הכניעה לה היא בהכרח ביטוי של יחס שלילי/מזלזל לבן הזוג?"
כן. אתה משקר לאדם אחר בלי לשאול לדעתו ורצונו-
האם היה מסכים לזה והאם היה רוצה במצב ההופכי - בו הוא בוגד
ברוב המקרים אתה גם נותן מצג שווא למי שאתה
(שפה רק על דרך המקרה זה בדיוק זה)
אז חוץ מכפיה, שקר , מצג שווא - וממש התעלמות
ובדרך כלל יהירות להניח מה אחר היה חושב על זה ולכן מותר לך
זה גם מפספס את שורש הבחירה שלך לעשות כל זה -
במקום פשוט לתקשר את השוני.
שזה כשלעצמו - נורא מחורבן לזוגיות .
"לדעתי ומנסיוני - ממש לא"-
שזה אמור לשכנע אותו שזה צודק או לשכנע אותך
שאתה בסדר דרך שאמרת לאחר שאם בגדת - אז הכל טוב?
שזה קצת אקווילנט ללמה אם לדבריו חרב עליו עולמו -
אפילו סתם כתיאוריה נורא זהירה ומחורפנת-
אולי כבד שלאדם אחד עולם הערכים שונה משלך
ואל תניח - שמה ששלך ונכון לך - ממש הוא קנה מידה להכל
או לעובדה הפשוטה שאם מלכתחילה זה לא היה כל כך
נורא עבורו- הוא לא היה מרגיש ככה.
אבל זה כן. מה לעשות.
*או בקצרה להעיד לאחר מה טוב ונכון כי זה נוגע בהכי אישי שלך-
ולא למה אם דווקא זה נוגע באישי שלך יש לזה איזשהו יתרון .
זה קישקוש פרשני שלא אומר הכל חוץ מכלום .
*די בכך שאשתך היא אדם אינטליגנטי ואחראי, כדי שהיא תאמין שיש בכוחה לצלול לעולם של האהבה ה"אסורה", ליהנות ממנו ולחזור מבלי שמישהו ידע*
זה מודגש אפילו ככלי רטורי עבורך - אם לא ממש
אפילו תנסה לפצח את הראש למה ?
לכך , שאתה הכי רחוק ממשכנע אחר-
נורא להפך . נורא נורא לגנותה.
(תום לב)
סתם דוגמא ללמה הטיעונים שלך ממש משרתים להפך :
"ההחלטה לבגוד היא פונקציה גם של עצמת התשוקה,"-
אוקי עוצמת התשוקה הגבוה שלה שלא הופנתה לבעלה-
הופנתה לאחר . או שהיתה לה תשוקה גבוה ולכן מכן הגיוני לפרוק על אחר.
או משהו. אני לא רואה איך זה דבר נורא רציונלי ומבאר
את חשיבותן ונחיצותן ומציאותן של בגידות.
אבל האמת? זה לא כזה נשמע יותר ממעורפל נורא - להפך
משכנע שלא (ואנוכי נורא)
"גם של מידת הבטחון העצמי שלא תתפס וגם של נסיבות ההיכרות (למשל, לבגוד עם גבר נשוי מרגיש יותר בטוח, רגשית וטכנית)."-
אוקי היה לה ביטחון מלא באמון בעלה
שלכן חשה בנוח לבגוד ולשקר לו בלי בכלל לחשוב על רגשותיו
או לדון בשאלה מה יהיו אם יגלה (שכאמור מאוד נוח ובטוח ויעיל איתו-
ואולי מה-זה -מלא-אהבה)
ובניגוד למה שחשבנו - שיתכן ויש קרן אור שבחרה אחד לפחות
בלי אופק לעתיד כי הרגישה שעושה טעות-
מדבריך יכול להיות שבהתאם להנחות פרקטיות על ביטחון ,
תשוקה ורגשי טכני - לכן ואפילו ממש בלוגיקה צרופה=
מתכונן וגמור = לחלוטין ידוע ומודע למעשי= ...
בחרה גבר נשוי . וואלה יופי, עזרת לטיעונה.
"זה לא תמיד תואם את המציאות, אבל מי מאיתנו לא חי באיזושהי אשליה ואפילו מטפח אותה?"-
כן זה לא תמיד תואם למציאות,
אבל מי מאיתנו לא חי באשליה
ואפילו מטפח אותה?
...
...
..
.
אוקי, אני לא מניחה שאתה אדם רע ואישית גם אין לי בכלל מחשבות או בעיה שתעשה כראות עיניך בחייך.
אני גם הכי חושבת שבדיוק בכלל להפך כל מה שנכתב פה והיא אפילו גם יתכן אוהבת ואני ממש לא רוצה שיגמר בלי ניסיון .
(מה גם שקצת מאכזב שאייבורי חזה אותך-
והוכיח כתמיד שאני ממש יותר מדי אופטימית לגבי אנשים -
וזה ממש רק בהדרש לטיעונים הלוגיים)
כי יכולתי לקחת עוד המון דברים ולאמת אותם עם איך שזה נשמע,
נקרא , ממותג, מתרצה - מרצה , מנומק וכן הלאה אבל אז ממש להפך-
זה היה נראה כאילו אני מנסה חלילה לתקוף אדם ובכלל לא דעה
(כי הרוב פשוט נגע בך)
שבאמת - בכנות - אני ממש פוסלת בגידה כאקט של שקר
(משמע השקר מפריע לי ולא אפילו האקט)
וממש בלי שום סיבה מוסרית של ממש אלא פשוט -
מהלוגיקה של מצדדיה.
שהיא ... בוא נגיד ככה כמידתה כן מידת תומתה.
צדקתה וצדקת דרכה.
סתם לדוגמא הכי לא אישית -השימוש הביזארי שעשית ב-
"כל הגדול מחברו , יצרו גדול ממנו"
(בהתייחס לקטנטן התאוותן)
הפירוש המקורי הוא :
"ישנן כמה דרכים במפרשים להסביר מאמר זה. הרמב"ם בשמונה פרקים הסביר את העניין: שהאיש הישר שאין לו תאוות רעות הוא מעולה במעלתו מהאדם הכשר שיש לו תאוות אלא שהוא כובש אותם. ואומר העקידה: שמשמע מלשון הרמב"ם שכוונתם של חז"ל לומר ש"כל שיצרו גדול מחברו הוא גדול ממנו", כלומר, שמי שהיצר שלו הוא גדול יותר, הוא במעלה יותר גדולה מחברו. אבל העקידה חולק על זה, והוא מסביר: ש"כל הגדול מחברו", פירושו: מי שלבו גדול הצער שלו גדול יותר באפשרות לכבוש את היצר הרע"
אז ככה שרק אולי ביום שאהיה מאוד מנומנמת ובאמת מהכי ניסיון לנסות למצוא קצה בדיל לוגי , בלי כל קשר למוסר כלשהו שקיים או שיפוט שלך-
במצטבר-
פשוט מכיוון שכל אדם שמצדד ובוגד בבן זוגו -בשקר-
הלוגיקה שלו נורא מעידה להפך , שהיא עקמומית לגמרי
בלי שמץ של סיבה אחרת מאשר נאמר -
לשכנע את עצמו (אולי- אם אתה ממש רוצה לקבל
*שזה* מה שמשכנע אותך )