משאל העם חוזר לשולחן הדיונים?

משאל העם חוזר לשולחן הדיונים?

משאל העם חוזר לשולחן הדיונים?

בדיון היום בליכוד הסכים ראש הממשלה להקים צוות שיבחון כל ההיבטים של משאל העם, ויגיש לו הצעה מסכמת. עם זאת, שרון הצהיר: אני נגד המשאל

בדיון שהתקיים היום (שני) בליכוד הסכים ראש הממשלה, אריאל שרון, להקים צוות היגוי מטעם הליכוד, שיבחן את כל היבטי משאל העם, ויגיש לו הצעה מסכמת. עם זאת, שרון שב והצהיר על התנגדותו למשאל, ואמר כי ביום שני הבא הוא יביא לאישור הכנסת את תכנית ההתנתקות מבלי שתצורף לה התייחסות למשאל העם. ההצבעה על התכנית תתקיים ביום שלישי בערב.

יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, הציע להקים את צוות ההיגוי. סער, התומך במשאל עם, הציע כי בראש הצוות יעמוד יו"ר ועד חוקה, ח"כ מיכאל איתן, וישתתפו בה חברי הכנסת גלעד ארדן ורוני בר-און. שרון מעוניין שיו"ר הכנסת, רובי ריבלין, יצורף לצוות. ריבלין ידוע בהתנגדותו למשאל עם, ואף הגדיר אותו בעבר כ"דה-לגיטימציה" לכנסת.

צוות ההיגוי אמור לבחון מספר סוגיות העולות ממשאל העם: האם תוצאות המשאל יחייבו את הממשלה או שהמשאל יהיה "משאל מייעץ", האם יידרש רוב מיוחס או רוב רגיל ושאלות דומות. בדיון שהתקיים היום עדיין לא הוחלט על הקמת הצוות, וסיעת הליכוד תקיים דיון בנושא בהמשך.

הדיון בליכוד התקיים היום באווירה טעונה. שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר כי הליכוד "בסכנת פילוג". "ישנם כוחות שפועלים בתנועה ובציבור ולא נוכל לגמד אותם", הוסיף. 25 מחברי הליכוד, המונה 40 חברי כנסת, מצדדים במשאל עם, וחברים בסיעה רצו לקיים הצבעה בסיעה על הנושא, כאמצעי ללחוץ על שרון. עם זאת, לבסוף לא התקיימה הצבעה.

שרת החינוך, לימור לבנת, שעמדה בראש הח"כים התומכים במשאל העם, דיווחה אתמול לשרון על פגישתה עם ראש מועצת יש"ע במוצאי שבת. במועצת יש"ע התחייבו לכבד כל תוצאה במשאל העם, ולקבל אותה. ראשי גוש קטיף החליטו לא להגיע לפגישה עם שרון מחר בשל "תחושת דריסה ורמיסה", לדבריהם, ומאחר שהגיעו למסקנה כי שרון לא מתכוון לנהל איתם דיון אמיתי.

(צילום-רויטרס)
 
למעלה