מר סלפרידג' הפכה מממתק לעוגת שכבות מנחמת

מר סלפרידג' הפכה מממתק לעוגת שכבות מנחמת

העונה ה- 2 של Mr. Selfridge, שהחלה בשבוע שעבר בערוץ ITV, היא שידרוג לא רע של העונה ה- 1, שאמנם הייתה מענגת וממכרת אך גם קצת מטופשת, עם כמה דמויות נשיות רדודות במיוחד.

הסידרה נותרה צבעונית, "גדולה מהחיים", עמוסת ניצבים בתלבושות תקופתיות ותפאורות מושקעות, אך האווירה המחוייכת השתנתה והעמיקה, בעיקר באמצעות דמותו של מר סלפרידג' עצמו, או יותר נכון, באופן שמגלם אותה ג'רמי פיבן.
פיבן היה ונשאר שחקן טוב אך מנייריסטי להחריד, שהניח לכריזמטיות הבימתית שלו להוביל את רוב הדמויות שגילם (ע"ע ארי ב"הפמלייה" או הדמויות האקצנטריות שגילם בסרטיו של חברו הטוב, ג'ון קיוזאק). אני מניחה שליהוקו לתפקיד מר סלפרידג' הושפע ממשחקו הגדול מהחיים, אבל אין ספק שהיו לו קשיים בעונה ה- 1, בעיקר כשזה הגיע לסצינות "קטנות" או עצובות. מי שמכיר את הסיפורים על אישיותו הבעייתית של פיבן במציאות, לא יופתע מכך.

אבל בפרק הפותח ששודר שעבר, משהו עבר על פיבן / סלפרידג'. הוא לא עוד האדם החזק ומלא הביטחון שהיה. הוא איש שמסתיר את שברון הלב שלו, את הבדידות שלו, ואת נטל העבודה תחתיו הוא מתחיל לקרוס. אשתו, רוז, למעשה עזבה אותו בעקבות בגידותיו, אך ממשיכה להגיע לביקורים משיקגו כדי שלא להרוס את תדמיתו הציבורית. אותות הגיל ניכרים עליו (טוב, בערך, אם מחשיבים את זה שפשוט עכשיו הוא חובש משקפי קריאה..) והוא נראה די אבוד.

מעבר לכך, מורגש שהכותב נטש את האווירה המחוייכת והעליזה שלעיתים נכפיתה על העונה הקודמת, אולי מאחר ומדובר בתקופה של מלחמת העולם ה- 1, ואולי מאחר ויש רצון להעמיק אל תוך עולמן של הדמויות ולהביט בעולם בו מתרחשת הסידרה ממקום קצת יותר מורכב, ולכן פחות שמח ושטחי.

בקיצור, אני מחכה בקוצר רוח לפרקים שיבואו, בתקווה שלא יילכו למקומות סבונים מוכרים ובנאליים של הוא אוהב אותה, היא בוגדת בו, ההוא מאוהב בה וכדומה..
 

Talpa europaea

New member
נשמע כמו שינוי לטובה:)וסוף סוף גם לי יש סיקור

למעשה שני סיקורים, אבל הם מתומצטים.

The Musketeers

צפיתי בפרק הראשון של 'המוסקטרים', שכידוע אמורה להיות הלהיט התורן של הביביסי. לפחות כרגע אני אופתע מאוד אם הסדרה תתפוס תאוצה ותעורר הרבה עניין. היא מאוד נוסחתית (קצת דרמה, לא מעט אקשן והרבה נגיעות הומור), שזה בעקרון לא נורא כשמדובר במשהו שנועד לבדר ואין לו יותר יומרות מעבר לזה, אבל עצם זה שבתור צופה אני מרגישה את הנוסחתיות, זה מעיד על איזה חוסר חן, ובעיקר על חוסר יכולת לסחוף אל תוך העלילה.

רק הסצנות עם פיטר קפלדי היו מעניינות, בזכות האינטנסיביות האפלה שלו בתור קרדינל רשלייה. בתור יועץ הסתרים שמניע במניפולטיביות את המלך לנהוג כרצונו- אי אפשר שלא להשוות למלקולם טאקר, הדמות שפירסמה אותו. רשלייה הוא מלקולם רק בלי חוש ההומור, הקצב המהיר והחן. בונוס ניכר שיש לו על מלקולם זה במחלקת ההלבשה


שאר צוות השחקנים המרכזי לא היה לי מוכר במיוחד, מלבד דנטניין שמגלם לוק פאסקיאלינו, פרדי מהדור השני של סקינס (עונות 3 ו4). אף אחד מהם לא בלט בעיני.
אני לא חושבת שאמשיך לפרקים הבאים.


Uncle

לפי צפייה בפרק הראשון בסדרה אני יכולה לספר ששווה מאוד לעקוב אחריה.
היא של BBC Three, ובמרכזה תהליך התקרבות של דוד ואחיין, מע' יחסים שמצילה את הדוד אנדי שחייו מפורקים לגמרי. למעשה, העלילה נפתחת עם הכנות להתאבדות של אנדי, (בגילום נהדר ושבור של הסטנדפיסט המוסיקלי ניק הלם), בקשת טובה אגבית מצד אחותו לאסוף את בנה מבית הספר קוטעת אותן בשיא.

מאוד בקצרה-
Uncle ללא ספק ממשיכה במסורת של הצגת ילדים כיותר בוגרים ואחראיים מהמבוגר האחראי בקרבתם.
יש בה שילוב מוצלח של הומור הגזמות (שפה והתנהגות בוטה מהרגיל, עלילה סבירה בצורה חלקית, כמה דמויות לווין יותר מוקצות, וכמובן-הקטעים המוסיקליים), והומור ניואנסים דק יותר (לא מעט רגעים ראליסטים, דמות ראשית אמינה, ושיחות שנשמעות כמו שאנשים באמת מדברים, לעומת רוב הטלווזיה עד היום).
ניק הלם סיפר שהסדרה מושפעת ממשפחת טננבאום של וס אנדרסון, אבל אני אישית לא מצאתי קווי דמיון קונקרטיים, אבל הסדרה הזו באמת יותר אוירתית מהקומדיה הנפוצה, יש לה וויב אפל-מתוק (אבל בלי המרכיב הקסום והחלומי כמו אצל אנדרסון)


בקרוב אשלים את הפרקים הפותחים של House of Fools. הבנתי שכלום לא השתנה בצוות ויק ובוב כבר עשרים שנה, אבל בתור מישהי שלא זכתה להנות מShooting Stars בימי התהילה שלה, כל הנונסנס המוקצן שלהם והשטיקים שלהם עם הפתעות בטח לא ירגישו לי ממוחזרים מידי.

בזכות ההודעה שלך למדתי שעוגת שכבות זו מחמאה
משמח ש'סלפרידג'' מתפתחת מעבר לסגנון הקליל הבידורי, ושהיוצרים העזו קצת לשנות את הנוסחה שעבדה בצורה מוצלחת מאוד בעונה הראשונה.
 

Ccyclist

Well-known member
הסידרה מחליפה הילוך לעונת מלחמה.

בדומה לדאונטון שהעבירה עונת מלחמה די מוצלחת, ובשונה מהחידוש ל"אדונים ומשרתים" שהלכה עד הסף אך מתה יחד עם התאבדותה של האחות הפשיסטית - הסדרה עומדת להתחבר למלחמת עולם, מה שדי קריטי לזהות הבריטית כי בעצם - המלחמות האלו היו השיא האחרון של הזהות הבריטית, ומאז לא ברור איך המעצמה לשעבר אמורה לתפקד בתור מדינה אירופאית - ולכן הטלוויזיה נהנית להתרפק על גבורת העבר.
 
אהבתי את הבחירה בנקודת המבט של הזרים

בפרק ה- 3 ששודר בשבוע שעבר היו שתי סצינות שמדגישות את נקודת מבטם של תושבי החוץ, ה"אורחים" בלונדון, ואיך שהם יחוו את המלחמה:

סלפרידג' האמריקאי ואנרי הצרפתי שותים כוסית במועדון הלילה, כשמתקבלת ההודעה שבריטניה יצאה למלחמה. מיד פוצחים יושבי הפאב בשירה פטריוטית - אך המצלמה מתמקדת בסלפרידג' ואנרי, שמביטים במתרחש מהצד, לא מצטרפים לשירה, והדאגה נסוכה על פניהם.

באותו פרק גם ויקטור, בן למהגרים איטלקיים, סופג הערה קטנונית מאחת המוכרות בחנות על כך שהוא איטלקי ולא בריטי אמיתי.

אני מניחה שמה שהיה במציאות גם היה יותר גרוע, ביחס המשפיל שהיה כלפי תושבי חוץ במדינות שהשתתפו במלחמה.
 
למעלה