מרוץ התבור - כמה עליות צפויות?

מרוץ התבור - כמה עליות צפויות?

הי,

נרשמתי למירוץ הקפת התבור וגיליתי (לאחר מכן) שהמסלול טומן בחובו עליות שנראות על המפה מפחידות....

עד כמה המסלול מאתגר, והאם מי שרץ חצי מרתון (מישורי) לאחרונה בנוי גם לרוץ ריצה כזו בעליות, או שמומלצים אימונים מיוחדים לשם כך?

ברור לי שבשביל תוצאות טובות בעליות צריך להתאמן, אני מדבר על האפשרות לסיים בצורה סבירה את הקפת התבור בקצב דומה לקצב שבו רצתי חצי מרתון מישורי.

ועוד שאלה - האם בדרך כלל יש פקקים בהגעה למירוץ מכיוון המרכז בבוקר אותו יום?

תודה על העזרה
 

יומא

New member
לא מכיר את המסלול, אבל

אל תצפה לרוץ במירוץ עם שיפועים, באותו הקצב בו אתה רץ בת"א. גם רץ שמתאמן על עליות, רץ אותן לאט יותר מאשר מישור, רק שהירידות אולי מאזנות קצת את ה'נזק' שבהאטה בעלייה. אך הקושי העיקרי הוא לא הקצב בעלייה אלא המאמץ, שעשוי לגרום לירידה בקצב בהמשך הריצה- גם בקטעים המישוריים. אני לא מתכוון לייאש אותך חלילה, רק שתבוא עם ציפיות מתאימות.. תהנה! וסתם, כדאי לעשות אימוני עליות, הם מחזקים את השרירים והסיבולת, ולא מהווים רק הכנה ספציפית למירוץ עם עליות.
 

DG75

New member
ההתחלה קשה.

מתחילים ישר בעלייה די קשה לארוך של כמעט 3ק"מ בשיפועים יפים


ראה גרף גבהים. ( תמונה מתוך GOOGLE EARTH)

יתר המסלול פשוט יותר.




תהנה
 

DG75

New member
ההתחלה קשה.

מתחילים ישר בעלייה די קשה לארוך של כמעט 3ק"מ בשיפועים יפים


ראה גרף גבהים. ( תמונה מתוך GOOGLE EARTH)

יתר המסלול פשוט יותר.




תהנה
 

salo22

New member
אחד המירוצים

שהכי סבלתי בו
אבל זה לא אומר שהוא לא כיפי. לצערי בעבר מזג האוויר היה חם מאוד למירוץ כזה ואם לא באים בכושר (קרי מעט חולים ובלי שתייה מספקת לפני) אז עדיף לוותר על המירוץ (או על כל מירוץ אחר כנראה). המסלול מדהים ביופיו כמובן, העלייה בהתחלה נוראית בעיקר בגלל העלייה הלא פשוטה לפני לקו הזינוק (לפעמים יורדים הלוך חזור כמה פעמים בשביל להשאיר דברים ברכב). לקחת בחשבון את עניין מזג האוויר ובעיקר חשוב לשמור כוחות ל 2-3 ק"מ האחרונים בשטח עם כמה עליות פה ושם, לא פשוט.
סה"כ בהתארגנות מתאימה עם כובע וכולי, הרבה שתייה לפני ומצב כושר כללי טוב בכל מקרה בלי קשר לעליות, חוויה כיפית.
 

tamir138

New member
טיפ למרוץ

החניה היא במקום גבוה לתחילת המרוץ אם אתה לא רוצה להתעייף תנסה לא לעשות את המסלול הלוך ושוב לרכב, תגיע מוכן, העליה היא של כ 3 קילומטר, עליה קשה, לאחר מכן ירידה חזקה , ולדעתי שם צריך להיזהר מפציעות,
 
למעלה