מרד התלמידים בצייטלין

מרד התלמידים בצייטלין

בשעה 22:00 אתמול התקשר אליי תלמיד מבי"ס צייטלין בת"א וסיפר לי בבכי שהוא וחמישה חברים שלו לא מורשים להגיע לטיול השנתי של שכבת י"ב באילת כי הוריו איחרו לשלם את התשלום עבור הטיול. לאחר בירור קצר, התברר כי 10 תלמידי י"ב איחרו לשלם את התשלום עבור הטיול. לפני שבוע הוקמה ועדה בבי"ס בשביל לקבוע מי מהתלמידים יורשה להגיע לטיול ולבסוף הועדה קבעה כי ארבעה תלמידים מורשים לצאת לטיול ואילו ששה לא. למה? לא ברור. המכנה המשותף בין חמישה מתוך ששת התלמידים הוא שהם גרים בדרום ת"א. מספר נציגים ממועצת התלמידים העירונית ואני הגענו ב-23:30 למקום ההסעה של הטיול, ובו מנהל בי"ס הסביר לנו ש"התלמידים לא ראויים. הם לא ראויים כי תלמידים ראויים הם תלמידים מחונכים שמשלמים בזמן". חברי ואני התחלנו להנחות את התלמידים שלא לעלות לאוטובוסים עד שלא כולם יורשו להשתתף בטיול האחרון במסגרת התיכון, אולי הטיול הכי משמעותי בתקופת התיכון. הסברנו לתלמידים את זכויותיהם, ולמרות שהרכזת החלה באיומים על התלמידים, רובם הפגינו יחד איתנו וסירבו לעלות לאוטובוס. לאחר דיונים רבים ביננו ונציגי ההורים לבין הנהלת בי"ס, בשעה 02:30 לפנות בוקר החליט המנהל לאפשר לכל התלמידים להגיע לטיול. לא ייתכן שתמנע ההגעה של תלמידים לפעילות חברתית כה חשובה רק מפני שהם איחרו בתשלום על הטיול. יש לכל התלמידים הזכות להגיע לטיול. הכוחניות של המנהל היתה מיותרת ולטעמי גרמה לפגיעה בציפור נפשם של התלמידים. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3162554,00.html בכוונתי לפנות למנהל מינהל החינוך בעיריית ת"א-יפו ולבקש את התייחסותו לעניין. בברכה, יוראי להב הרצנו.
 

wizibusy

New member
כל הכבוד!

אני שמח שטיפלו בנושא, יש צורך לטפל זאת בצורה עמוקה יותר, ולהעמיד את המנהל ואת משרד החינוך על טעותם. יש כאן הפרה בוטה של זכויות התלמידים, ואני שואל את עצמי...מועצת התלמידים הארצית, איך זה שאת שותקת לנוכח ההצהרות של משרד החינוך ומנהל בית הספר? כנראה שאתם מעדיפים לשתוק, למען הכיסא שלכם.
 

eyalib

New member
לא מסכים לחלוטין.

בכל מה שקשור לסיכול יציאת התלמידים הנ"ל (אשר לא שילמו בזמן) אני באותו קו עם ההנהלה (תגובה לגיטימית לתנאי ובסיסי אשר לא מומש). ואף על פי כן, לא ייתכן כי ההנהלה תאשר את יציאת חלק מן התלמידים, ובד בבד תשאיר "שארית" לא מבוטלת בבית, בטענה מגוחכת ואף מפוקפקת (המעלה אופציה מדאיגה של אפלייה).
 

eyalib

New member
זו שאלה לא הגיונית.

כפי שההורים משלמים את סל התרבות, מחיר הספרים ושאר מיני ירקות. כך ההורים צריכים לשלם בנוסף את מחיר הטיול. במידה וההורים אינם משלמים, הם צריכים להתחשב בכך, שבנם לא יוכל לצאת לטיול המתוכנן. אותם נערים הם עדיין בגדר קטינים, ולכן יש הורים הצריכים למלא את חובתם, לשנס מותניים ולקחת אחריות על ילדיהם. זהו לא עונש שתוכנן בזדון ובכוונה תחילה כנגד התלמידים. זהו מצב שנוצר כתוצאה מאי-מימוש תנאי לגיטימי (עובדה זו אינה משתנה נוכח עוגמת הנפש שנגרמה לנערים או נוכח העובדה שהעיכוב בתשלום אינו באשמת התלמידים). אם ישנם פרמטרים נוספים אשר לא הכנסתי למשוואה זו (למשל, במידה וההורים היו צריכים לגייס כסף ולכן נוצר האיחור המדובר), אנא עדכן אותי.
 
לא מסכים, וגם החוק לא.

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/KavPatuach/Zchuyot/HokZahuyotTalmidim.htm סעיף 11. "מוסד חינוך לא ינקוט אמצעי ענישה נגד תלמיד בשל מעשה או מחדל של הוריו."
 
יפה מאוד

יוראי כל הכבוד! עם- חסר חיי אחד! למה שהמועצה הארצית תתערב במשהו שהעירונית הצליחה יפה מאוד לפתור בלי עזרתה?! לך תמשיך לזבל בשכל שאכפת לך מהתלמידים- יא חופר פוליטיקה אחד. במקום להרים גביע של גאווה על מה שיוראיהצליח לעשות אתה דוקר את הארצית חבל..
 
איה מנהלת מנייאק!!

הגזענות של בנאדם הורגת אותי!! מה הוא חושב שלחלק מותר ולחלק לא?איזה חוצפן מה הוא חש את עצמו? כל הכבוד לכם!!מה שעשיתם היה נהדר!!:)
 
למעלה