דעתי האישית
אני בעצמי מוכר קצת (שטרות) ב-E-BAY, ואני גובה בין 2 ל-5 $ למשלוח. למעשה אני גובה עבור SHIPPING & HANDLING - ז"א גם עבור משלוח וגם עבור טיפול - המעטפה, ההולדר של השטרות, הרישום ב-EBAY שבעצמו עולה (עמלה עבור הרישום ועמלה עבור המכירה עצמה). אם מישהו היה זוכה בכמה מכירות ונפגש איתי הייתי מוריד את המשלוח אבל לא את הדמי טיפול. דמי טיפול זה דבר מקובל בכל מכירה פומבית, בנפרד מדמי המשלוח. למרות זאת, 6$ זה קצת מוגזם, ובודאי ש-12$ עבור שתי מכירות זה גם מוגזם. וגם תמיד צריך לדבר יפה. לפחות, דע לך שטכנית - היא קצת צודקת. אם היא גובה ממך 18% מע"מ - זה חוקי (אבל היא היתה צריכה להודיע מראש במכירה שישראלים משלמים 18% מע"מ). אם היא לא מעבירה אותו לרשויות - זה מנוגד לחוק. אם היא מודיעה מראש שדמי משלוח/טיפול זה 6$ - אז לפחות מבחינה טכנית היא צודקת כשהיא גובה אותם ממך, ויש לה זכות להתלונן נגדך. כמו כל עצה צרכנית טובה שאומרת לקרוא את האותיות הקטנות - גם כאן יש לקרוא את כל תנאי המכירה ולשאול מראש את המוכר כל שאלה, אחרת, בסיום המכירה, ההצעה הגבוהה היא הזוכה, ומבחינת E-BAY היא המחייבת.