מקרה של אלימות

NetaSher

New member
מקרה של אלימות

רציתי לשתף כאן מקרה של אלימות, היות ואני מכירה את הזוג אישית והם אנשים מקסימים, יפי נפש (במובן הטוב של הביטוי) שרק מנסים לעזור לסביבה (מאמצים בעלי חיים עיוורים, תורמים, תומכים בעבודה מקומית של אזורים נחשלים בפיליפינים וכו'...).
מדובר על ישראלית שנשואה לפיליפיני, הם גרו בצרפת הרבה שנים, עסקו בבישול צרפתי והגיעו לארץ ביוזמת הגבר, שחשב שהם צרכים להיות עם הוריה של האישה היות וההורים שלה סובלים מאלצהיימר. יש לציין שהם עזבו חיים טובים בצרפת כולל עבודה מכניסה מאוד, רק על מנת להיות עם ההורים שלה. לאחר התאקלמות וזמן מה בארץ הם פתחו מסעדה יוקרתית צרפתית. זה מה שקרה להם השבוע:
========================================
שלום לכל חבירינו בפייסבוק. אתמול בערב ראול עבר תקיפה ע"י שוטר (שהיה על אזרחי אך הזדהה בתור שוטר), להלן הסיפור הלא ייאמן שמשלב אלימות פיזית, מילולית, איום ברצח, גזענות והתעללות בבעלי חיים:

בערב שישי האחרון, בסביבות השעה 16:30 הסתובבו נערים בגיל העשרה באזור החצר הגדולה וזרקו אבנים על החתולים שנמצאים בחצר.

ראול ראה זאת דרך חלון המסעדה ויצא מהמסעדה להעיר לנערים על כך, הסביר להם שלחיות יש חיים וכואב להם, וביקש יפה שיפסיקו. הילדים קצת ציחקקו על ראול, והתרחקו מהמקום תוך קריאות בן זונה.

כמה דקות לאחר מכן הגיעו הנערים מלווים באבא של אחד מהם שהוא שוטר ושמו אבי מזרחי משכונת ההרחבה של קיבוץ מרחביה.

השוטר, אבי מזרחי, דפק על דלת המסעדה בחוזקה וצרח על ראול לפתוח אותה, ברגע שראול פתח את הדלת הוא חטף מהשוטר מכה חזקה בלסת פניו (היו עדים נוספים לאירוע, וסימני אצבעות נשארו על פניו של ראול שעות אחרי האירוע ובמיון בית חולים התגלה חשש להזזת עצמות הלסת), שציווה עליו לצאת מפתח המסעדה ואף ניסה למושכו מחוץ למסעדה. ראול התנגד והשוטר ציווה עליו "פספורט, פספורט" תוך שהוא מראה לראול את אקדחו ואומר לו שהוא משטרה.

ראול הראה לשוטר אבי מזרחי את תעודת הזהות שלו וכשהשוטר נוכח לדעת שראול חוקי בארץ הוא איים עליו שאם עוד פעם "יעשה את זה" (יעשה מה? ראול רק ביקש יפה לא לזרוק אבנים על החיות) בפעם הבאה יהרוג אותו.
השוטר תקף את ראול פיזית (עבירה על חוק העונשין סעיף 378), ואיים עליו במוות (שזו עבירה על חוק העונשין סעיף 192).

ראול הנסער התקשר לדווח לי וכשהתקשרתי לשוטר אבי מזרחי לברר את העניין הוא טען שראול איים על הנערים כך שרעדו מפחד (לדבריו הילדים ראו תאילנדי עם מלא קעקועים ונבהלו). וקרא לראול שקרן. בנוסף אמר לי (אישתו של ראול) שיש לנו מזל שלא פתח לראול תיק (על מה? – שימוש נוסף לא ראוי בכוח שקיבל לידיו אבי מזרחי).

ראול לא נגע באף נער ולא ניבל את פיו, זה גם השוטר יודע (ואישר לי בשיחת הטלפון). ואתם שמכירים את ראול יודעים שאינו מנבל את פיו אף פעם ואינו מתנהג אף פעם באלימות.
=========================================

דבר ראשון רציתי לשתף, דבר שני, מה אתם הייתם עושים אם שוטר היה בא ודבר ראשון מכניס לכם אגרוף לפנים?
 

ש מים

New member
תלונה במח"ש ותביעת נזיקין אישית.

ואני מקווה מאוד שראול צילם את הפגיעות שנגרמו לו.
 

העוג

New member
זה ממש לא רק החבר שלכם

זו ההמשטרע בהתגלמותה וזו הגזענות שכבר לא חבויה בחברה שלנו.
אני עוצר רגע. ומסתכל על השורה למעלה שנכתבה כאילו מהמקלדת של הטוקבקיסט הכי ירוד ומתלהם. ועדיין שלם עם מה שכתבתי.
יש משהו שמאפיין מדינות עולם שלישי מושחתות והוא חוסר האמון המוחלט במערכות. רק ממעבר על התגובות בynet אפשר לראות שזה האמון שהציבור רוכש למשטרה. הדבר מגובה בצילומים ממצלמות של אזרחים, מסיפורים של כל אחדכמה מהר המשטרה תגיב לקריאה על אלימות או על ביצוע עבירה, גם אם אתם מדווחים שהעבריינים עדיין במקום?
אחד הנימוקים של המשטרה לתאר את ליברמן כעבריין, [וזו כאן לא תמיכה פוליטית בליברמן, זו פשוט דוגמא מהעיתונות], זו [חוץ מפרשות השחיתות לכאורה], שהוא היכה ילד שרב עם הבן שלו בישוב בו הוא מתגורר.
אז אצל אזרח מהשורה זו עבירה, אצל פוליטיקאי זו עבירה, אצל שוטר זה מותר?
השוטר ומקורביו גם מסבירם שראול לא בסדר כי הוא יצא לכאורה [ כן או לא ועל זה אני מבין יש ויכוח], עם מקל להגן על החתול, כשוטר, המכה היה צריך לדעת שזה כבר בדיוק לא המקרה שבו מותר לו להפעיל כח. כשהוא תקף את האיש במסעדה שלו אף צד לא הזכיר שימוש באלימות לכאורה על ידי האיש, רק על ידי השוטר.
ואיך הנימוק ה"מנצח" של השוטר ושל הילדים לתקיפה של ראול זה שהוא "עובד תאילנדי מלא בקעקועים". זה מכשיר פתאום את השרץ של הכאת אזרח תוך שימוש לא חוקי בסמכות השוטר.
כאן זו הבושה השניה, לפני שנים, כשאני הסתובבתי בחו"ל, בכל מיני מקומות שבהם היתה גזענות, הרגשתי ממש טוב כשיכולתי להגיד למכרים שלי שאצלי בארץ זה לא היה קורה. שבארץ שלי, להבדיל, הם יוכלו להסתובב בשקט בלי שיחששו להיות מופלים או שיתיחסו אליהם לא יפה בגלל שהם זרים. על תקיפה אפילו לא חשבתי.
נטע. תמסרי לחבר שלך, שאני, מתבייש.
 

Tonjin

New member
וככה סתם, על הדרך - אני מזכיר כאן דיון מלפני

שנה שנתיים, כשאני ועוד כמה כותבים יצאנו כאן כנגד הרחבת הסמכויות של שוטרים ומאבטחים - טיעוני הנגד של מי שחשב שזה בסדר היו בעיקר "אם אתה אזרח נורמטיבי, הרי שאין לך ממה לחשוש"...

אז אני עדיין חושש, אני מאד חושש... כמו שאומר העוג, ברגע שהגזענות מרימה את ראשה המכוער - הדרך אחורה קשה מאד, ובדיוק כמוהו אני זוכר זמנים בהם יכולתי לומר גם על דברים מסויימים ש"אצלנו זה לא היה קורה"...

ותמסרי לחבר שלך גם ממני שאני מתבייש..
 

NetaSher

New member
הוא בעיקר מאוד חרד עכשיו

במיוחד בגלל שפיליפינים לוקחים איומי רצח ברצינות...
יום למחרת הם מצאו גופת חתול שרוצצו את ראשו ליד המסעדה (אחסוך את התמונה), כמו כן הוא קיבל איום טלפוני מגיסו של השוטר שכדאי שהוא ייקח עורך דין כי הם יתבעו אותו על תקיפת ילדים...
עצוב לי שבן אדם עושה מעשה טוב, מנסה לעצור התעללות בבעלי חיים, וסובל מהתעללות בעצמו...כל יום יש מקרי התעללות בבעלי חיים וכשמישהו מנסה לעצור את זה, הוא מותקף בעצמו.
אם הוא לא היה נשוי לישראלית בחיים לא היינו שומעים על המקרה הזה.
 

ש מים

New member
טוב מאוד!

טבלי להיות עו"ד, אני סבור שוב מאוד שהגיס איים. זה רק מחמיר את עמדת/מצב השוטר ומשפר את עמדת ראול - הן לתביעה פלילית והן לנזיקין.
נראה שהשוטר (ומקורביו) גם מטומטם, גם "זבל הארץ" וגם מבין שמצבו חמור.

לגבי "אם לא היה נשוי לישראלית וכו'" - אני סבור שהבעיה (בכל מדינה) היא היעדר המודעות של אזרחים זרים הן לגבי זכויות האדם/זכויותיהם והן "איך להסתדר בנבכי הביורוקרטיה".
 

avima

New member
בהחלט מח"ש

לשוטר עם תלונה במח"ש
יש בעיה בקידום וכדומה

חשוב לתעד הכול
 

amir_aikido

New member
אני מזועזע ועצוב, שמדינתנו להגיע למצב הזה

אילו זה היה הסיפור היחיד - הייתי חושב שמדובר בתפוח רקוב אחד

אלא, שלאחרונה יש אוסף עצום של כתבות כאלה, שמראות כי לא מדובר במקרה בודד, אלא במגמה



אמיר
 
דובר המשטרה הופיע בתכנית בוקר

של אברי גלעד
בשבוע שעבר וזה בעקבות הסערה שחוללה התכנית לגבי שוטרים
ששולחים טיזרים לאימא שיש לה ילד על היד ועוד כמה מקרים לא סיפמטיים
המשותף בכל המקרים--שלא מדובר באנשים עבריינים ומדובר בשוטרים עבריינים וכוחניים
דובר המשטרה הסביר שהם חלק מאוד קטן מהמשטרה ולא צריך להכתים את כל השוטרים שעושים עבודה נאמנה

שאלו אותו לגבי מח"ש שזה שוטרים לשעבר ועורכי דינים
והוא ענה שהם גוף חיצוני שבא לבדוק את המשטרה והם מקצוענים

אני מעולם לא נתקלתי בעויינות מהמשטרה חוץ מפעם אחד בתקופת הפיגועים
איזה זקן אחד ראה אותי עם תיק גדול וזקן על הפנים כי באתי מהעבודה בנמל חיפה לתחנה מרכזית המפרץ בחיפה
הוא נבהל ממני פנה לשוטר ..השוטר איזה 1.9 מלא כרס הוריד לאט לאט את הנוסעים ולא שמתי לב לזה..(_:
הגיע אליי כולו מזיע עוד שנייה עמד לעשות פיפי במכנסיים וביקש ממני תעודת זהות..מיד הוצאתי לו מהתיק...
זה בכלל הוריד לו את הלב.. אחרי שראה בתעודת זהות"יהודי" ולמטה "תעודת חוגר מילואים" הוא חייך וירד למטה ואמר
לזקן האהבל שאני משלהם..


לעומת זאת ראינו בכלבוטק שוטר ראש מדור תשאול בזבולון מקלל ומגדף ומאיים על תחקרין כולבטק
אז..כן היום משהו רקוב במשטרה
ואם היה מכניס לי אגרוף..הייתי תובע אותו בתביעה אזרחית על חבלה בפנים +תלונה למח"ש +מרים עליו את כל העולם
שזה עורכי דינים ועיתונאים ומביא הוכחות ממצלמות שהיו באיזור או עדים
 

ש מים

New member
משטרת זבולון

ובעיקר החקירות/תשאול הם גוף "בעייתי מאוד". וזה דבר ידוע גם במשטרה עצמה (מרחב חוף).
 
מתייחס דוקא לשאלה השניה (שורה אחרונה)

במקרה הזה מדובר באדם בלבוש אזרחי שרק יותר מאוחר הזדהה כשוטר. אני לא משפטן אבל נראה לי שאילו ראול היה מצליח להגן על עצמו ביעילות מצבו היום היה קשה בהרבה. השוטר היה מזעיק מייד עזרה וראול היה בבית סוהר על תקיפת שוטר, ונראה אותו מוכיח לשופט שלא כך היה. אולי מזלו שאינו עוסק באמנויות לחימה


וסליחה שאני חוזר על דברי אחרים, אבל גם אני מתבייש.
 

NetaSher

New member
זה בדיוק מה שאני חשבתי

שאם הוא היה מגיב בצורה כלשהי, אפילו מאינסטינקט ובלי להחזיר מכות, הוא היה מסתבך...
מצב בעייתי, במיוחד לעוסקים באמנויות לחימה, שיכולים "בטעות" להתחמק, להסיט את המכה ולגרום לשוטר המכה להסלים. שזה אבסורד, כי זהו לכאורה המצב שאליו מתאמנים.
 

TheDoberman

New member
חכם וצודק

חכם:
הולך לבית חולים ומתעד את החבלות
שוקל אם להגיש תלונה למח"ש, בהתאם לסיטואציה ולהתייעצות עם עו"ד, פונה לתקשורת.

צודק:
מגיב למכה בצורה מידתית, מגיש תלונה למח"ש, מחכה שיגישו נגדי כתב אישום (מה שיקרה), מתגונן בבית המשפט (תוך הוצאת כספים על עו"ד וכד'), לוקח סיכון שאורשע בעבירות של תקיפת שוטר מכיוון שלא עמדתי בהגדרות המשפטיות של הגנה עצמית, מערער ומקווה לטוב תוך בזבוז שאר הכספים על עו"ד והליכים משפטיים.

בקיצור, יש אנשים שיהיה להם עדיף לצאת צודקים והדרך שלהם תהיה צודקת אמנם, אך רווית מהמורות. יש אנשים שיעדיפו להיות חכמים...
לא יודע מה אני הייתי עושה, לא נראה לי שהייתי יכול לבחור בצורה מושכלת באותו רגע אם להיות חכם או צודק. כנראה שהאינסטינקט היה יותר לכיוון של צודק
ומורשע...

לצערי אני פוגש מקרים כאלה על בסיס יומי..
 
למעלה