מקצועות הומניים או ריאליים? כך תבחרו את הקריירה המתאימה לכם

תוכן-מקודם

Member
מנהל
resized_pexels-photo-8297031.jpeg
קרדיט תמונות: pexels

יש לא מעט אנשים שמתחברים באופן טבעי לתחומים הקשורים למספרים ואלגוריתמים, לעומת כאלו שמוצאים עניין בהבנת ההתנהגות האנושית והדינמיקה החברתית. לכן הדילמה המוכרת במציאת מסלול קריירה קשורה באופן הדוק לשאלה הגדולה ביותר – האם מתאים לי ללמוד מקצוע ריאלי או הומני?

בין אם אתם מעדיפים מקצועות ריאליים כמו מדעי המחשב או נלהבים מהניואנסים המורכבים של מקצועות הומניים כמו פסיכולוגיה, המפתח למציאת המסלול הנכון טמון בהבנת ההעדפות שלכם ובהתאמתם לקריירה שמתכתבת עם השאיפות שלכם.

סוגים של מקצועות ריאליים​

למי שנמשך אל המוחשי והניתן לכימות, נושאים ריאליים כמו מדעי המחשב, כלכלה, חשבונאות ומדעים מציעים שפע של הזדמנויות. תחומים אלו מתעמקים בהבנת מערכות, ניתוח נתונים ופתרון בעיות מורכבות באמצעות לוגיקה וראיות אמפיריות.

מדעי המחשב - אם יש לכם כישרון בפתרון בעיות ואתם נהנים מהריגוש שבקידוד, מדעי המחשב עשויים להיות הייעוד שלכם. מפיתוח תוכנה ועד בינה מלאכותית, תחום זה מציע אינסוף אפשרויות לחדשנות ולקדמה טכנולוגית.

כלכלה - האם אתם מוקסמים מהכוחות שמניעים שווקים ומעצבים כלכלות? אם כן, כלכלה עשויה להיות הדרך הנכונה עבורכם. בין אם מדובר בניתוח מגמות, חיזוי תוצאות עתידיות או הבנת התנהגות צרכנים, הכלכלה מספקת בסיס איתן לקבלת החלטות במגזרים שונים.

הנהלת חשבונות - לבעלי עין חדה לפרטים ואהבה למספרים, הנהלת חשבונות מציעה מסלול קריירה יציב ומתגמל. בין אם אתם שואפים להיות רואי חשבון או עובדים בניתוח פיננסי, מיומנות בעקרונות חשבונאיים חיונית להצלחה בעולם העסקים.

מדעים - מביולוגיה לפיזיקה, מקצוע המדעים מקיף מגוון רחב של תחומים החוקרים את עולם הטבע. אם אתם שואפים להבין את מורכבות החיים או חולמים לפענח את מסתורי היקום, קריירה במדעים מציעה הזדמנות להגיע לתגליות פורצות דרך ולתרום לידע האנושי.

סוגים של מקצועות הומניים​

מהצד השני, אם הסקרנות הטבעית שלכם היא בהבנת התנהגות אנושית, דינמיקה חברתית ויצירת משמעות בחייהם של אנשים, מקצועות הומניים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, סיעוד ומשפטים עשויים להיות מושכים יותר עבורכם.

פסיכולוגיה: הפסיכולוגיה מתעמקת במעמקי המוח האנושי ומציעה תובנות לגבי התנהגות, קוגניציה ורגשות. לכן אם אתם מעוניינים בפסיכולוגיה קלינית, ייעוץ או מחקר, תחום זה מספק דרכים להבנה ומתן עזרה לאנשים כדי שיוכלו להתגבר על אתגרים ולשפר את רווחתם.

סוציולוגיה – עבור אלו המגלים סקרנות לגבי המבנים והדינמיקה של חברות ותרבויות, הסוציולוגיה מציעה את הידע והכלים לנתח תופעות חברתיות ואי-שוויון. מלימוד מוסדות חברתיים ועד לבחינת נורמות תרבותיות, הסוציולוגיה מספקת מסגרת להבנת המורכבות של אינטראקציה אנושית ושינוי חברתי.

סיעוד - למי שיש לו תשוקה לדאגה לזולת ורצון לעשות שינוי מוחשי בחייהם של אנשים, סיעוד הוא מקצוע אצילי ומספק. בין אם תבחרו לעבוד בבתי חולים, במרפאות או במסגרות קהילתיות, סיעוד מציע הזדמנויות נהדרות לטיפול באנשים, לקדם יעדים בריאותיים וזכויות של חולים.

משפטים – אנשים שיש להם חוש צדק חזק ורצון לשמור על שלטון החוק, קריירה במשפטים עשויה להיות הדרך בשבילם. לא משנה אם הנכם שואפים להיות עורכי דין, שופטים או יועצים משפטיים, לימודי משפטים מציידים אותכם בידע ובמיומנויות אותן ניתן ליישם במערכות משפטיות מורכבות, להעניק הגנה משפטית לנתבעים ולהגן על זכויותיהם של יחידים וקהילות.

כיצד לבחור את המסלול הנכון?​

כשמדובר על בחירת מסלול הקריירה המתאים, חשוב לקחת בחשבון לא רק את תחומי העניין והחוזקות שלכם, אלא גם את ההתאמה בין ההעדפות שלכם לדרישות התחום. חשבו על מה שבאמת מרגש ומניע אתכם, וחקרו אחר הזדמנויות שיאפשרו לכם לצבור ניסיון מעשי באמצעות התמחות, עבודה בהתנדבות או ראיונות ותחקירים אישיים.

בנוסף לכך אל תחששו לבקש הדרכה ממנטורים, יועצי קריירה או אנשי מקצוע בתחום המועדף עליכם. הם יכולים להציע תובנות ועצות חשובות שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי מסלול הקריירה המתאים לכם ביותר.
 
למעלה