כפי שאמרתי, אתה צודק במהות אבל בהחלט לא מדייק בעובדות
אוקיי, פספסתי את עניין ה- 25 מטר ורשמתי 32 סה"כ - האם זה
את הפוסט שלי ל"לא מדייק בעובדות".
נעבור לרעיון שלך, בהחלט רעיון מקורי שניתן גם ליישם. אם יבחנו אותוברצינות בהחלט יאפשר קיצור לוחות הזמנים ולפתוח תחנות לפי התקדמות כל תחנה ותחנה.
בהחלט יאפשר הקשמה של לוחות הזמנים לתחילת הפעלה. האם זה יאפשר את תחילת ההפעלה לאוקטובר 2021, גם הפעם אני סקפטי.
אגב, יש לי בעייה עם הצמדות לתאריך ושינוי תכולת העבודה.
בזמנו בקו A1 מירושלים דיברו על פתיחה במרץ 2018, אבל דיברו על ירושלים הרצליה. כבר למעלה משנה לא מזכירים את המילה הרצליה.
כל הפרסומים הם ביחס לתחנת ההגנה או לתחנת סבידור. ומה עם הרצליה ?
2020 ? או שכבר צריך לחשוב על 2021 ?
כפי שאמרתי, אתה צודק במהות אבל בהחלט לא מדייק בעובדות
עניין התאריך של הפתיחה נכון לרגע זה, הוא לא עובדות אלה דעה (שאני מסכים איתה), עובדות זה עובדות, אז בו נפריד.
זה לא בא ממקום של להיות אנטי למה שרשמת, אלה באמת ובתמים מהרצון שנתבסס על מה שקורה באמת בדיון שלנו.
לגבי הראיון שלי, לא מדובר במשהו חדש.
כך נבנו רכבות תחתיות בהרבה מאוד מקומות בעולם (פתיחה הדרגתית).
כך הרשת גם מתפתחת.
לגבי הסקפטיות שלך, לא ברור לי מה המקור שלה.
אתה יכול בהחלט להגיד שתחנה כזאת או אחרת לא תהיה מוכנה בזמן ועל זה אפשר היה להתווכח (כמובן שלא לי ולא לך אין את העובדות הרלוונטיות).
אנחנו לא באמת יודעים, את הלו"ז של בניית התחנות, אל הלו"ז של הקבלנים שאמורים לעבוד על fit out של התחנות.
אנחנו לא יודעים מה קורה עם קבלני מערכות, עם קבלני חשמול וכן הלאה.
בוודאי שלא מצב התחנות הוא זה שיכול למנוע מהראיון שלי להתממש אלה רק חלקים גלובאלים של הפרוייקט כגון הנחת מסילות, חשמול או התקנת מערכות חיוניות לפחות בחלק מהתחנות.
לגבי A1, קורה בדיוק מה שאמרתי, ברגע שלא יהיה לחץ מצד של השר, הפרוייקט ייתקע וזה אכן מה שקרה.
לפקידי הרכבת, לחברת הזוכה ולשאר הגורמים (פרט לשר התחבורה), אין שום עניין בלקדם את הפרוייקט.
יותר מכך, אני אגיד שאם השר לא היה דוחף בכל כוחו, גם החלק עד נתב"ג לא היה נפתח עד היום וגם על זה לא היה לנו שום תאריך פתיחה.
כי מה לעשות לפקידים פשוט לא איכפת וגם לחברה הזוכה לא ממש איכפת (סנקציות על אי עמידה בלו"ז כנראה שאין).