מקווה שעם תקציב גדול להקמת רכבת תחתית בגוש דן ייצא לפועל

מצב
הנושא נעול.
מקווה שעם תקציב גדול להקמת רכבת תחתית בגוש דן ייצא לפועל

מקווה שעם תקציב גדול להקמת רכבת תחתית בגוש דן ייצא לפועל
דרך אגרות כבישים עמוסים בבוקר (פקקים) שיוטלו בקרוב לפי דבריו של מרידור ממשרד האוצר, כדי לממן את תשתיות מטרו, אחרת אי אפשר לדחות עוד ועוד תחילת העבודות (הבנתי שתחילת העבודות בסוף 2021).
ומקווה שתהיה מטרו בגוש דן עד 2030.
ואז יהיה תחבורה ציבורית יעילה.
 

matrix200200

Active member
לדעתי זה לא יקרה

מקווה שעם תקציב גדול להקמת רכבת תחתית בגוש דן ייצא לפועל
דרך אגרות כבישים עמוסים בבוקר (פקקים) שיוטלו בקרוב לפי דבריו של מרידור ממשרד האוצר, כדי לממן את תשתיות מטרו, אחרת אי אפשר לדחות עוד ועוד תחילת העבודות (הבנתי שתחילת העבודות בסוף 2021).
ומקווה שתהיה מטרו בגוש דן עד 2030.
ואז יהיה תחבורה ציבורית יעילה.
לדעתי זה לא יקרה
גם אם האגרה כזאת תוטל בסוף, לא נראה זירוז בהקמת קווי המטרו.
מדובר בסכומי עתק ששום אגרת גודש (שתהיה לפחות סבירה) תוכל לכסות.
גם מתוך הרמזים שאפשר לשמוע כרגע, רוצים להטיל את אגרת הגודש בעיקר בשביל לכסות על גרעון בתקציב ולא על מנת לקדם שום השקעה בתשתיות.
 
לא צריך אגרת גודש בשביל לכסות גרעון תקציבי

לדעתי זה לא יקרה
גם אם האגרה כזאת תוטל בסוף, לא נראה זירוז בהקמת קווי המטרו.
מדובר בסכומי עתק ששום אגרת גודש (שתהיה לפחות סבירה) תוכל לכסות.
גם מתוך הרמזים שאפשר לשמוע כרגע, רוצים להטיל את אגרת הגודש בעיקר בשביל לכסות על גרעון בתקציב ולא על מנת לקדם שום השקעה בתשתיות.
לא צריך אגרת גודש בשביל לכסות גרעון תקציבי
יש עוד שלל מסים ופטורים ממסים פחות שנויים במחלוקת שאפשר לגשת אליהם לפני שניגשים לאגרות גודש. ביום שיטילו פה אגרות גודש זה יהיה בעיקר לויסות ביקושים בכניסה לגוש דן וכתוצר לוואי, כדי להקל על הגלולה מבחינה פוליטית, מימון של תחב"צ
 

GLSRA

Active member
חלום באספמיה.... יותר בכיוון של 2040 וגם זה לא בטוח

מקווה שעם תקציב גדול להקמת רכבת תחתית בגוש דן ייצא לפועל
דרך אגרות כבישים עמוסים בבוקר (פקקים) שיוטלו בקרוב לפי דבריו של מרידור ממשרד האוצר, כדי לממן את תשתיות מטרו, אחרת אי אפשר לדחות עוד ועוד תחילת העבודות (הבנתי שתחילת העבודות בסוף 2021).
ומקווה שתהיה מטרו בגוש דן עד 2030.
ואז יהיה תחבורה ציבורית יעילה.
חלום באספמיה.... יותר בכיוון של 2040 וגם זה לא בטוח
קו האדום יפעל רק בתחילת 2023 (במקרה הטוב)
הקו הסגול 2027-8 , הירוק 2029-2030.
איך שלושה קווי מטרו ענקיים יחסית לישראל, שעדיין לא סיימו תכנון יעבדו בעוד עשר שנים - לא ריאלי בעליל
 
יש גם קו החום של רק"ל בתכנון.

חלום באספמיה.... יותר בכיוון של 2040 וגם זה לא בטוח
קו האדום יפעל רק בתחילת 2023 (במקרה הטוב)
הקו הסגול 2027-8 , הירוק 2029-2030.
איך שלושה קווי מטרו ענקיים יחסית לישראל, שעדיין לא סיימו תכנון יעבדו בעוד עשר שנים - לא ריאלי בעליל
יש גם קו החום של רק"ל בתכנון.
אם אומרים שקו האדום ייפתח ב 21 לאוקטובר 2021, נראה אם באמת עומדים במילה שלא ייתקע משהו באמצע עם תירוץ לעיכוב כמו בכל דבר במדינת ישראל.
 
לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא

חלום באספמיה.... יותר בכיוון של 2040 וגם זה לא בטוח
קו האדום יפעל רק בתחילת 2023 (במקרה הטוב)
הקו הסגול 2027-8 , הירוק 2029-2030.
איך שלושה קווי מטרו ענקיים יחסית לישראל, שעדיין לא סיימו תכנון יעבדו בעוד עשר שנים - לא ריאלי בעליל
לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא
תחנת קרליבך שייפתח שנה לאחר מכן ועוד 2 תחנות יפתחו (בשלוחה לדעתי) ב 2023.
 

GLSRA

Active member
תקרה, את מה שנת"ע אומרים כבר כמה שנים אני מכיר, אבל זה ....

לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא
תחנת קרליבך שייפתח שנה לאחר מכן ועוד 2 תחנות יפתחו (בשלוחה לדעתי) ב 2023.
תקרה, את מה שנת"ע אומרים כבר כמה שנים אני מכיר, אבל זה ....
לצערנו כבר לא ריאלי. אני ל נהנה מזה, אני לא מייחל לזה, אני לא מאשים אף אחד, אני רק מציין שזה כבר לא יהיה. יש מיליון הסברים טובים למה זה לא יקרה.
אני כבר כותב כאן לדעתי יותר משנה שזה לא יקרה בזמן הנקוב, והזמן שעובר רק מאשש את ההערכה הזו.
יש יותר מדי משימות במקביל שיש לבצע ויותר מדי תת פרויקטים שלא מתקדמים מספיק. החדשות הטובות ניא שהכל מתקדם ובינתיים שום תת פרוייקט אינו תקוע. החדשות הרעות שבכל נקודה שעליה תצביע, יש פיגורים ענקיים ובראש ובראשונה בתחנות, די להתבונן בתחנת אלנבי שהיא by far המתקדמת מכולן ועדיין עוד ארוכה הדרך לסיום.
 

GLSRA

Active member
תקרא כמובן, לא יודע מה עבר עליי שרשמתי תקרה

תקרה, את מה שנת"ע אומרים כבר כמה שנים אני מכיר, אבל זה ....
לצערנו כבר לא ריאלי. אני ל נהנה מזה, אני לא מייחל לזה, אני לא מאשים אף אחד, אני רק מציין שזה כבר לא יהיה. יש מיליון הסברים טובים למה זה לא יקרה.
אני כבר כותב כאן לדעתי יותר משנה שזה לא יקרה בזמן הנקוב, והזמן שעובר רק מאשש את ההערכה הזו.
יש יותר מדי משימות במקביל שיש לבצע ויותר מדי תת פרויקטים שלא מתקדמים מספיק. החדשות הטובות ניא שהכל מתקדם ובינתיים שום תת פרוייקט אינו תקוע. החדשות הרעות שבכל נקודה שעליה תצביע, יש פיגורים ענקיים ובראש ובראשונה בתחנות, די להתבונן בתחנת אלנבי שהיא by far המתקדמת מכולן ועדיין עוד ארוכה הדרך לסיום.
תקרא כמובן, לא יודע מה עבר עליי שרשמתי תקרה
 

GLSRA

Active member
מתוך פרסומים רשמיים ולא ספקולציות, לוקח שנתיים לבנות תחנה

לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא
תחנת קרליבך שייפתח שנה לאחר מכן ועוד 2 תחנות יפתחו (בשלוחה לדעתי) ב 2023.
מתוך פרסומים רשמיים ולא ספקולציות, לוקח שנתיים לבנות תחנה
כך למשל פרסום מ 17 לאפריל 2019 מתחנת אלנבי.
https://www.instagram.com/p/Bw4VbdNAg-Q/ 
תסכים איתי שיש התקדמות מכובדת אבל.....
שים לב לפרסום הבא:
https://www.instagram.com/p/BbbwyhDHBGB/
תחילת היציקה של הרצפה במפלס התחתון (כבר אחרי יציקה) ב- 13 לנובמבר 17
כלומר ממש במקרה שנה וחצי (בעצם יותר) מרגע תחילת העבודה על תחנה ועדיין היא לא מוכנה (נסכים לצורך הדיון שהיא תושלם תוך חצי שנה - כלומר שנתיים לבניית תחנה
 
הקישור הראשון שהעלית מראה כי הדף לא קיים

מתוך פרסומים רשמיים ולא ספקולציות, לוקח שנתיים לבנות תחנה
כך למשל פרסום מ 17 לאפריל 2019 מתחנת אלנבי.
https://www.instagram.com/p/Bw4VbdNAg-Q/ 
תסכים איתי שיש התקדמות מכובדת אבל.....
שים לב לפרסום הבא:
https://www.instagram.com/p/BbbwyhDHBGB/
תחילת היציקה של הרצפה במפלס התחתון (כבר אחרי יציקה) ב- 13 לנובמבר 17
כלומר ממש במקרה שנה וחצי (בעצם יותר) מרגע תחילת העבודה על תחנה ועדיין היא לא מוכנה (נסכים לצורך הדיון שהיא תושלם תוך חצי שנה - כלומר שנתיים לבניית תחנה
הקישור הראשון שהעלית מראה כי הדף לא קיים
 

GLSRA

Active member
עדיין מתוך פרסומים רשמיים, כך למשל את תחנת בן גוריון

לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא
תחנת קרליבך שייפתח שנה לאחר מכן ועוד 2 תחנות יפתחו (בשלוחה לדעתי) ב 2023.
עדיין מתוך פרסומים רשמיים, כך למשל את תחנת בן גוריון
לפני ימים ספורים דווחו על הגעה לעומק 16 מטר בתחנת בן גוריון ןיש בערך עוד 16 לחפור. רק מרגע שיסיימו לחפור, נניח רק שזה יקרה בעוד ארבעה חודשים - ספטמבר 2019, אז לפי הפוסט הקודם שלי, ייבנו את התחנה (נניח שהפעם לאור ניסיון העבר קצת יותר מהר, לא שנתיים אלא תוך שנה וחצי.
https://www.instagram.com/p/BxXKwloAdGA/
אז חישוב פשוט מביא אותנו לסיום התחנה בסוף רבעון ראשון 2021. וזו רק דוגמה אחת.
איך אפשר עדיין לטעון שהקו ייפתח בחודש אוקטובר 2021 ?
 

matrix200200

Active member
אתה צודק, אבל לא מדייק בעובדות

עדיין מתוך פרסומים רשמיים, כך למשל את תחנת בן גוריון
לפני ימים ספורים דווחו על הגעה לעומק 16 מטר בתחנת בן גוריון ןיש בערך עוד 16 לחפור. רק מרגע שיסיימו לחפור, נניח רק שזה יקרה בעוד ארבעה חודשים - ספטמבר 2019, אז לפי הפוסט הקודם שלי, ייבנו את התחנה (נניח שהפעם לאור ניסיון העבר קצת יותר מהר, לא שנתיים אלא תוך שנה וחצי.
https://www.instagram.com/p/BxXKwloAdGA/
אז חישוב פשוט מביא אותנו לסיום התחנה בסוף רבעון ראשון 2021. וזו רק דוגמה אחת.
איך אפשר עדיין לטעון שהקו ייפתח בחודש אוקטובר 2021 ?
אתה צודק, אבל לא מדייק בעובדות
נכון, יש פיגור בלא מעט תחנות (לפחות כרגע זה ככה).
לגבי תחנת בן גוריון, באותו עדכון של נת"ע נאמר שנשאר עוד שליש.
זאת אומרת שהעומק הסופי הוא 25 מטרים.
זה לפחות מה שהיה באותו פוסט.
אתה צודק שיש אתגר של תחנות.
מה שכן, לדעתי בשלב כלשהו, נשמע על צמצום התונניות והקו ייפתח באופן חלקי כשלא כל התחנות יהיו מוכנות והרכבת פשוט לא תעצור בהם.
איך שזה נראה יהיו לפחות 6-8 תחנות שכן ניתן יהיה לסיים עד התאריך הנקוב.
זהו מספר התחנות שבהם אנחנו כבר יודעים שהחפירות הסתיימו (או יסתיימו בקרוב ממש).
יש את ביאליק, אהרונוביצ, אבא הלל, ארלוזורוב, שאול המלך (לא יודע לגבי שדרות יהודית, כי משום מה אין בכלל דיווחים משם אחרי אותו אירוע שבו נהרג פועל) וכמובן אלנבי.
כמובן גם אם המושבות, קריית אריה ותחנות שעל הקרקע.
לא יודע מה קורה באליפלט, בכלל לא מדברים על התחנה הזאת (ואף פעם לא דיברו), אבל העבודות באיזור התחנה (איזור מסילה הישנה) כנראה במצב מתקדם למדי ולדעתי ניתן יהיה לסיים גם אותה בזמן.
 

GLSRA

Active member
אוקיי, פספסתי את עניין ה- 25 מטר ורשמתי 32 סה"כ - האם זה

אתה צודק, אבל לא מדייק בעובדות
נכון, יש פיגור בלא מעט תחנות (לפחות כרגע זה ככה).
לגבי תחנת בן גוריון, באותו עדכון של נת"ע נאמר שנשאר עוד שליש.
זאת אומרת שהעומק הסופי הוא 25 מטרים.
זה לפחות מה שהיה באותו פוסט.
אתה צודק שיש אתגר של תחנות.
מה שכן, לדעתי בשלב כלשהו, נשמע על צמצום התונניות והקו ייפתח באופן חלקי כשלא כל התחנות יהיו מוכנות והרכבת פשוט לא תעצור בהם.
איך שזה נראה יהיו לפחות 6-8 תחנות שכן ניתן יהיה לסיים עד התאריך הנקוב.
זהו מספר התחנות שבהם אנחנו כבר יודעים שהחפירות הסתיימו (או יסתיימו בקרוב ממש).
יש את ביאליק, אהרונוביצ, אבא הלל, ארלוזורוב, שאול המלך (לא יודע לגבי שדרות יהודית, כי משום מה אין בכלל דיווחים משם אחרי אותו אירוע שבו נהרג פועל) וכמובן אלנבי.
כמובן גם אם המושבות, קריית אריה ותחנות שעל הקרקע.
לא יודע מה קורה באליפלט, בכלל לא מדברים על התחנה הזאת (ואף פעם לא דיברו), אבל העבודות באיזור התחנה (איזור מסילה הישנה) כנראה במצב מתקדם למדי ולדעתי ניתן יהיה לסיים גם אותה בזמן.
אוקיי, פספסתי את עניין ה- 25 מטר ורשמתי 32 סה"כ - האם זה
את הפוסט שלי ל"לא מדייק בעובדות".
נעבור לרעיון שלך, בהחלט רעיון מקורי שניתן גם ליישם. אם יבחנו אותוברצינות בהחלט יאפשר קיצור לוחות הזמנים ולפתוח תחנות לפי התקדמות כל תחנה ותחנה.
בהחלט יאפשר הקשמה של לוחות הזמנים לתחילת הפעלה. האם זה יאפשר את תחילת ההפעלה לאוקטובר 2021, גם הפעם אני סקפטי.
אגב, יש לי בעייה עם הצמדות לתאריך ושינוי תכולת העבודה.
בזמנו בקו A1 מירושלים דיברו על פתיחה במרץ 2018, אבל דיברו על ירושלים הרצליה. כבר למעלה משנה לא מזכירים את המילה הרצליה.
כל הפרסומים הם ביחס לתחנת ההגנה או לתחנת סבידור. ומה עם הרצליה ?
2020 ? או שכבר צריך לחשוב על 2021 ?
 

matrix200200

Active member
כפי שאמרתי, אתה צודק במהות אבל בהחלט לא מדייק בעובדות

אוקיי, פספסתי את עניין ה- 25 מטר ורשמתי 32 סה"כ - האם זה
את הפוסט שלי ל"לא מדייק בעובדות".
נעבור לרעיון שלך, בהחלט רעיון מקורי שניתן גם ליישם. אם יבחנו אותוברצינות בהחלט יאפשר קיצור לוחות הזמנים ולפתוח תחנות לפי התקדמות כל תחנה ותחנה.
בהחלט יאפשר הקשמה של לוחות הזמנים לתחילת הפעלה. האם זה יאפשר את תחילת ההפעלה לאוקטובר 2021, גם הפעם אני סקפטי.
אגב, יש לי בעייה עם הצמדות לתאריך ושינוי תכולת העבודה.
בזמנו בקו A1 מירושלים דיברו על פתיחה במרץ 2018, אבל דיברו על ירושלים הרצליה. כבר למעלה משנה לא מזכירים את המילה הרצליה.
כל הפרסומים הם ביחס לתחנת ההגנה או לתחנת סבידור. ומה עם הרצליה ?
2020 ? או שכבר צריך לחשוב על 2021 ?
כפי שאמרתי, אתה צודק במהות אבל בהחלט לא מדייק בעובדות
עניין התאריך של הפתיחה נכון לרגע זה, הוא לא עובדות אלה דעה (שאני מסכים איתה), עובדות זה עובדות, אז בו נפריד.
זה לא בא ממקום של להיות אנטי למה שרשמת, אלה באמת ובתמים מהרצון שנתבסס על מה שקורה באמת בדיון שלנו.
לגבי הראיון שלי, לא מדובר במשהו חדש.
כך נבנו רכבות תחתיות בהרבה מאוד מקומות בעולם (פתיחה הדרגתית).
כך הרשת גם מתפתחת.
לגבי הסקפטיות שלך, לא ברור לי מה המקור שלה.
אתה יכול בהחלט להגיד שתחנה כזאת או אחרת לא תהיה מוכנה בזמן ועל זה אפשר היה להתווכח (כמובן שלא לי ולא לך אין את העובדות הרלוונטיות).
אנחנו לא באמת יודעים, את הלו"ז של בניית התחנות, אל הלו"ז של הקבלנים שאמורים לעבוד על fit out של התחנות.
אנחנו לא יודעים מה קורה עם קבלני מערכות, עם קבלני חשמול וכן הלאה.
בוודאי שלא מצב התחנות הוא זה שיכול למנוע מהראיון שלי להתממש אלה רק חלקים גלובאלים של הפרוייקט כגון הנחת מסילות, חשמול או התקנת מערכות חיוניות לפחות בחלק מהתחנות.

לגבי A1, קורה בדיוק מה שאמרתי, ברגע שלא יהיה לחץ מצד של השר, הפרוייקט ייתקע וזה אכן מה שקרה.
לפקידי הרכבת, לחברת הזוכה ולשאר הגורמים (פרט לשר התחבורה), אין שום עניין בלקדם את הפרוייקט.
יותר מכך, אני אגיד שאם השר לא היה דוחף בכל כוחו, גם החלק עד נתב"ג לא היה נפתח עד היום וגם על זה לא היה לנו שום תאריך פתיחה.
כי מה לעשות לפקידים פשוט לא איכפת וגם לחברה הזוכה לא ממש איכפת (סנקציות על אי עמידה בלו"ז כנראה שאין).
 

GLSRA

Active member
עוד דוגמה, תחנת אהרונוביץ - נכון לפברואר 2019 - עדיין לא

לפי פרוייקט הקן האדום מסיימים ב 2021 ופתיחה של כל הקו ללא
תחנת קרליבך שייפתח שנה לאחר מכן ועוד 2 תחנות יפתחו (בשלוחה לדעתי) ב 2023.
עוד דוגמה, תחנת אהרונוביץ - נכון לפברואר 2019 - עדיין לא
התחילו לבנות את הקופסה ....
אמנם נת"ע משתפים באופן יוצא מן הכלל את הציבור בתמונות ובמידע ועל כך יש רק לכבד ולהעריך אותם, אבל יחד עם זאת יש להניח שהם לא מפרסמים הכל, לא מצלמים את כל אתרי העבודה כל הזמן ומן הסתם לא יבליטו פרוייקטים שמתקדמים יותר לאט ממה שאולי נדמה לנו הקוראים והכותבים ה"חובבים" כאן בפורום.
https://www.instagram.com/p/BuBDEgRgpQL/
 
מי בונה, פועלים סינים שהביאו כדי לבנות מנהרות תחנות?

עוד דוגמה, תחנת אהרונוביץ - נכון לפברואר 2019 - עדיין לא
התחילו לבנות את הקופסה ....
אמנם נת"ע משתפים באופן יוצא מן הכלל את הציבור בתמונות ובמידע ועל כך יש רק לכבד ולהעריך אותם, אבל יחד עם זאת יש להניח שהם לא מפרסמים הכל, לא מצלמים את כל אתרי העבודה כל הזמן ומן הסתם לא יבליטו פרוייקטים שמתקדמים יותר לאט ממה שאולי נדמה לנו הקוראים והכותבים ה"חובבים" כאן בפורום.
https://www.instagram.com/p/BuBDEgRgpQL/
מי בונה, פועלים סינים שהביאו כדי לבנות מנהרות תחנות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה