מצע התחבורה של ניצן הורוביץ

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
למרות שב"כל דקה אוטובוס"

אני לא מדבר על תדירות פר קו
אני מדבר על התדירות המשולבת של כל הקוים שנוסעים לאורך כל ז'בוטינסקי ,וכן כולל קוים בינעירוניים כמו 641, שהרי הנוסעים שלהם יעברו ל-BRT
למרות שב"כל דקה אוטובוס"
התייחסתי רק לעירונים.
 

droriko

New member
וזה לא רק ה-4 קוים שציינת

אני לא מדבר על תדירות פר קו
אני מדבר על התדירות המשולבת של כל הקוים שנוסעים לאורך כל ז'בוטינסקי ,וכן כולל קוים בינעירוניים כמו 641, שהרי הנוסעים שלהם יעברו ל-BRT
וזה לא רק ה-4 קוים שציינת
יש גם את 69,68,240 ומהתחנה שאחרי גם את 40
 

amit1270

New member
אאל"ט קיצור התחנות בוטל

הקמת BRT במסלול המיועד מראש לרכבת
זה בזבוז. תשתית BRT לא בדיוק "זולה", בניגוד להצהרות שלהם. ולצורך הסבה לרכבת יצטרכו למעשה להרוס את כולה. על זמן ההקמה כבר כתבו כאן: "מהר וקל" זה לא יהיה. אם יודעים כבר היום שאפילו הרק"ל תענה לביקושים בקושי (בעקבות הקיצוץ שהזכרתי, שבמסגרתו גם קוצרו התחנות התת-קרקעיות שזה בכלל אסון), אז על איזה BRT מדברים בכלל?

לשיטתי צריכים היו להקים כבר היום את רשת ה-BRT המשלימה לרק"ל במסלולים הסופיים שלה, ולא "קו מקדים לרק"ל" שיפעל במשך תקופה קצרה.

מדברי דב חנין אכן השתמע ש-BRT צריכים היו להקים במקום רכבת קלה. וניצן הורוביץ הדגיש ש"קוריטיבה מסתדרת מצויין בלי רכבת קלה". זה נשמע כמו רמז עבה למדי.
אאל"ט קיצור התחנות בוטל
ואגב, חבל שלא בנו בירושלים תחנות ארוכות יותר.
 

Yaron Livne

New member
מה צריך כדי להפוך קו BRT לקו רכבת קלה?

מצע התחבורה של ניצן הורוביץ
http://nitzantlv.org.il/platform/?p=47

לא ראיתי פה הודעות בנושא - אם היה ופספסתי אני מתנצל.
יש שם רעיונות חדשים לשינויים בתחבורה הציבורית, כולל רשת
קווי BRT ששונה ממה שמתוכנן כיום.
מה צריך כדי להפוך קו BRT לקו רכבת קלה?
 

raminec

New member
גם להקים קו BRT עולה הרבה


אז יש סיבה לא להתחיל עם קו BRT ולהפוך אותו
לקו רכבת קלה אם צריך?
גם להקים קו BRT עולה הרבה

אני לא יודע אם שמת לב, אבל להקים את המטרונית עלה למעלה ממליארד שקל. אם יחליטו להפוך אותה לרקלת (סוג של התאבדות פוליטית) זה עדיין יצריך את כל הקמת התשתית לרכבות קלות כמו שעשו בירושלים. קרי, חפירת המסלולים לעומק של בערך מטר, הנחת תשתית, תעלות להעברת תקשורת וחשמל, יציקת בסיס למסילות, הנחת המסילות, פריסת חישמולת + תחנות השנאה, בניית רציפים בגובה ואורך שמתאימים לרקלות ועוד ועוד.
הדבר היחיד שחסכו זה שפינו מסלול מהכביש לטובת הרקלת וגם זה לא בטוח שתמיד יתאים ב- 100% לצורך העניין. למשל, יש מצב שיהיה צריך לפרק לפחות חלק מהמיסעות של הגשרים שעליהם תעבור הרקלת והתאמתם מחדש לעומס וסוג התשתית שעליה היא נוסעת.
זה לא כל כך מובן מאליו להשחית כאלו כמויות של כסף להקמת BRT מתוך כוונה שבתוך מספר שנים הולכים לפרק את הכל ולבנות מחדש בצורה אחרת לחלוטין בלי יכולת לנצל כמעט כלום ממה שיצרנו קודם.
 

Yaron Livne

New member
אוקי, אז במקרה הכי גרוע

גם להקים קו BRT עולה הרבה

אני לא יודע אם שמת לב, אבל להקים את המטרונית עלה למעלה ממליארד שקל. אם יחליטו להפוך אותה לרקלת (סוג של התאבדות פוליטית) זה עדיין יצריך את כל הקמת התשתית לרכבות קלות כמו שעשו בירושלים. קרי, חפירת המסלולים לעומק של בערך מטר, הנחת תשתית, תעלות להעברת תקשורת וחשמל, יציקת בסיס למסילות, הנחת המסילות, פריסת חישמולת + תחנות השנאה, בניית רציפים בגובה ואורך שמתאימים לרקלות ועוד ועוד.
הדבר היחיד שחסכו זה שפינו מסלול מהכביש לטובת הרקלת וגם זה לא בטוח שתמיד יתאים ב- 100% לצורך העניין. למשל, יש מצב שיהיה צריך לפרק לפחות חלק מהמיסעות של הגשרים שעליהם תעבור הרקלת והתאמתם מחדש לעומס וסוג התשתית שעליה היא נוסעת.
זה לא כל כך מובן מאליו להשחית כאלו כמויות של כסף להקמת BRT מתוך כוונה שבתוך מספר שנים הולכים לפרק את הכל ולבנות מחדש בצורה אחרת לחלוטין בלי יכולת לנצל כמעט כלום ממה שיצרנו קודם.
אוקי, אז במקרה הכי גרוע
כבר יש BRT ואפשר לשדרג אותו לרקל אם באמת צריך.
 

alantan

New member
לא בהכרח - תלוי מה אתה מקים עבור BRT

גם להקים קו BRT עולה הרבה

אני לא יודע אם שמת לב, אבל להקים את המטרונית עלה למעלה ממליארד שקל. אם יחליטו להפוך אותה לרקלת (סוג של התאבדות פוליטית) זה עדיין יצריך את כל הקמת התשתית לרכבות קלות כמו שעשו בירושלים. קרי, חפירת המסלולים לעומק של בערך מטר, הנחת תשתית, תעלות להעברת תקשורת וחשמל, יציקת בסיס למסילות, הנחת המסילות, פריסת חישמולת + תחנות השנאה, בניית רציפים בגובה ואורך שמתאימים לרקלות ועוד ועוד.
הדבר היחיד שחסכו זה שפינו מסלול מהכביש לטובת הרקלת וגם זה לא בטוח שתמיד יתאים ב- 100% לצורך העניין. למשל, יש מצב שיהיה צריך לפרק לפחות חלק מהמיסעות של הגשרים שעליהם תעבור הרקלת והתאמתם מחדש לעומס וסוג התשתית שעליה היא נוסעת.
זה לא כל כך מובן מאליו להשחית כאלו כמויות של כסף להקמת BRT מתוך כוונה שבתוך מספר שנים הולכים לפרק את הכל ולבנות מחדש בצורה אחרת לחלוטין בלי יכולת לנצל כמעט כלום ממה שיצרנו קודם.
לא בהכרח - תלוי מה אתה מקים עבור BRT
חלק מהעלויות הגבוהות בחיפה היו הקמת גשרים (שאינם מחוייבי המציאות), פינוי אמצע הכביש והשינויים הגיאומטרים הנדרשים. את השינויים הגיאומטרים גם כך חייבים לעשות עבור רק"ל.
 
אבל את הפניות החדות שעושה המטרונית

לא בהכרח - תלוי מה אתה מקים עבור BRT
חלק מהעלויות הגבוהות בחיפה היו הקמת גשרים (שאינם מחוייבי המציאות), פינוי אמצע הכביש והשינויים הגיאומטרים הנדרשים. את השינויים הגיאומטרים גם כך חייבים לעשות עבור רק"ל.
אבל את הפניות החדות שעושה המטרונית
רכבת קלה לא תוכל לעשות. אז נכון, חלק מהעבודות קידמו את המטרה, אבל רק חלק.
 

alantan

New member
לא בטוח - יש טראמים שעושים פניות שלא היו

אבל את הפניות החדות שעושה המטרונית
רכבת קלה לא תוכל לעשות. אז נכון, חלק מהעבודות קידמו את המטרה, אבל רק חלק.
לא בטוח - יש טראמים שעושים פניות שלא היו
מביישות מונית לונדונית (אומנם בהגזמה - יש לה רדיוס סיבוב מאוד קטן של כ-4 מטר). המינימום בעולם הוא כ-10.5 מ', אבל 15 עד 20 מ' רדיוס סיבוב הוא המינימום הטיפוסי. נדמה לי שהמינימום של אוטובוס מפרקי הוא כ-15 מ'.
 

leorleor

New member
כל התוכניות שלו פופוליזם זול שמראה חוסר נסיון

מצע התחבורה של ניצן הורוביץ
http://nitzantlv.org.il/platform/?p=47

לא ראיתי פה הודעות בנושא - אם היה ופספסתי אני מתנצל.
יש שם רעיונות חדשים לשינויים בתחבורה הציבורית, כולל רשת
קווי BRT ששונה ממה שמתוכנן כיום.
כל התוכניות שלו פופוליזם זול שמראה חוסר נסיון
נמאס מאנשים שהיו כתבי תקשורת ועשו פעם סרט על משהו וכבר חושבים את עצמם מומחים לפיתוח עירוני.
הוא פלצן דמגוג ופופוליסט ששונא כל מי שלא נראה וחושב כמוהו, זה אופי גרוע ביותר לראש עיר.
אני לא רוצה ראש עיר דמגוג כי מספיק לראות שר אוצר שהריצה התקשוררת זה אסון עכשיו החברים בתקשורת
מריצים לנו ראשי ערים. צריך את העיתונאים בגרוש האלה להחזיר לעיתונות להוציא אותם מהכנסת ובטח לא לתת להם עיריות
מלבד זה תוכנית התחבורה שלו היא אוסף של שליפות מהמותן כמובן בעולם האוטופי שלו שבו אומרים כל מה שנשמע נחמד לבחירות
(אותו אחד שצייר לפיד - ההוא שלא מעלה מס למעמד הביניים זוכרים?)

אין טעם להכנס לפרטים כי התוכנית הזו גרועה ולא לוקחת בחשבון שתל אביב חיה על 150 אלף איש שעובדים בה מהסביבה
והוא חושב שאפשר לנתק אותם מתחבורה ציבורית. אני מציע לניצן הורוביץ לחזור לחגוג את חגי ישראל במסיבות הגייז שלו בברלין
ושיתן לאנשים עם נסיון וקבלות להמשיך להוביל את העיר בצורה שפויה וערכית.
 
תזכיר לי איזה נסיון וקבלות יש לחולדאי בתחבורה

כל התוכניות שלו פופוליזם זול שמראה חוסר נסיון
נמאס מאנשים שהיו כתבי תקשורת ועשו פעם סרט על משהו וכבר חושבים את עצמם מומחים לפיתוח עירוני.
הוא פלצן דמגוג ופופוליסט ששונא כל מי שלא נראה וחושב כמוהו, זה אופי גרוע ביותר לראש עיר.
אני לא רוצה ראש עיר דמגוג כי מספיק לראות שר אוצר שהריצה התקשוררת זה אסון עכשיו החברים בתקשורת
מריצים לנו ראשי ערים. צריך את העיתונאים בגרוש האלה להחזיר לעיתונות להוציא אותם מהכנסת ובטח לא לתת להם עיריות
מלבד זה תוכנית התחבורה שלו היא אוסף של שליפות מהמותן כמובן בעולם האוטופי שלו שבו אומרים כל מה שנשמע נחמד לבחירות
(אותו אחד שצייר לפיד - ההוא שלא מעלה מס למעמד הביניים זוכרים?)

אין טעם להכנס לפרטים כי התוכנית הזו גרועה ולא לוקחת בחשבון שתל אביב חיה על 150 אלף איש שעובדים בה מהסביבה
והוא חושב שאפשר לנתק אותם מתחבורה ציבורית. אני מציע לניצן הורוביץ לחזור לחגוג את חגי ישראל במסיבות הגייז שלו בברלין
ושיתן לאנשים עם נסיון וקבלות להמשיך להוביל את העיר בצורה שפויה וערכית.
תזכיר לי איזה נסיון וקבלות יש לחולדאי בתחבורה
ואין לי אפילו כוח להגיב לשאר השטויות שכתבת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה