מצע התחבורה של ניצן הורוביץ

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
ברור,כי חולדאי הוא נכס לתחבורה הציבורית

"לתושבים בלבד"..."תושבי העיר"..."רבבות תושבים
ולמזלנו האדון לא יזכה להיות ראש עיר כך שלא נזכה לראות במו עינינו כיצד מונהגות אגרות אלו או אחרות לפני שיש תחבורה ציבורית הולמת (גם לגבי הנתיב המהיר, הובטחו דברים. בפועל כולם משלמים כסף ורק מי שעובד בבורסה או בין עזריאלי למסגר יכול להשתמש בשירות השאטלים, כל השאר נשאר סיים שיט).
ברור,כי חולדאי הוא נכס לתחבורה הציבורית
 

Yaron Livne

New member
וזה למה צריך עיריית־על מטרופולינית.

מצע התחבורה של ניצן הורוביץ
http://nitzantlv.org.il/platform/?p=47

לא ראיתי פה הודעות בנושא - אם היה ופספסתי אני מתנצל.
יש שם רעיונות חדשים לשינויים בתחבורה הציבורית, כולל רשת
קווי BRT ששונה ממה שמתוכנן כיום.
וזה למה צריך עיריית־על מטרופולינית.
 

Yaron Livne

New member
יש עוד עניינים חוץ מתחבורה.

אני מוכן להסתפק ברשות תח"צ
כמו זאת שהייתה אמורה לקום לפני שנתיים לפחות.
יש עוד עניינים חוץ מתחבורה.
וקצת מוזר שעיר שברור ומוסכם שהיא לא סתם עיר של תושביה, אלא מרכז שעליו מתבססים עוד מיליוני אנשים במטרופולין ואולי גם כל המדינה, רק מי שבמקרה תושב שלה הוא זה שיזכה לבחור את ראש העיר למשל.
 

amit1270

New member
לא בטח שעיריית-על היא הפתרון לכל הבעיות

יש עוד עניינים חוץ מתחבורה.
וקצת מוזר שעיר שברור ומוסכם שהיא לא סתם עיר של תושביה, אלא מרכז שעליו מתבססים עוד מיליוני אנשים במטרופולין ואולי גם כל המדינה, רק מי שבמקרה תושב שלה הוא זה שיזכה לבחור את ראש העיר למשל.
לא בטח שעיריית-על היא הפתרון לכל הבעיות
 

darkshadow1

New member
עיריית על רק תיצור יותר בעיות.

לא בטח שעיריית-על היא הפתרון לכל הבעיות
עיריית על רק תיצור יותר בעיות.
או שיהיה מדובר במוסד שלכאורה יתאם ביו העיריות השונות ובפעל לא יהיו לא סמכויות ממשיות והוא רק יגרום ליצירת משרות מיותרות נוספות,
או שיהיה מדובר במוסד שכן יש לו סמכויות נרחבות, ויחליף את רוב התפקידים שבהם מחזיקות העיריות הקיימות- ואז הוא ירכז תחתיו כוח גדול מדי.
 

Yaron Livne

New member
ומה ההיגיון שתושבי תל אביב מכריעים עבור

עיריית על רק תיצור יותר בעיות.
או שיהיה מדובר במוסד שלכאורה יתאם ביו העיריות השונות ובפעל לא יהיו לא סמכויות ממשיות והוא רק יגרום ליצירת משרות מיותרות נוספות,
או שיהיה מדובר במוסד שכן יש לו סמכויות נרחבות, ויחליף את רוב התפקידים שבהם מחזיקות העיריות הקיימות- ואז הוא ירכז תחתיו כוח גדול מדי.
ומה ההיגיון שתושבי תל אביב מכריעים עבור
תושבי הפרברים שלה? ולמה בעולם יש כאלה עיריות/ממשלים ואפילו עיריות רגילות שכוללות שטחים גדולים בהרבה יותר ואוכלוסיה גדולה הרבה יותר מאשר תל אביב או ירושלים?
 

darkshadow1

New member
יש שני הבדלים משמעותיים בין ישראל לעולם:

ומה ההיגיון שתושבי תל אביב מכריעים עבור
תושבי הפרברים שלה? ולמה בעולם יש כאלה עיריות/ממשלים ואפילו עיריות רגילות שכוללות שטחים גדולים בהרבה יותר ואוכלוסיה גדולה הרבה יותר מאשר תל אביב או ירושלים?
יש שני הבדלים משמעותיים בין ישראל לעולם:
1. בישראל מדובר במצב קיים בזמן שבערים שאתה מדבר עליהם זה היה המצב מאז ומעולם. כדאי לציין שיש לא מעט ערים שמחולקות לחלקים קטנים יותר כמו מטרופולין תל אביב, ומתנהלות לא רע בכלל.
2. אם יקימו "עיריית על" כזאת בגוש דן, היא תכלול בתוכה לפחות רבע מתושבי המדינה. אין הרבה ערים בעולם שחולשות על חלק כ"כ נכבד מאוכלוסיית המדינה שבה הן נמצאות (ערי מדינה למיניהן לא נחשבות כמובן).

לגבי תושבי תל אביב שמכריעים עבור תושבי הפרברים- אני לא רואה איך המצב ישתפר אם תוקם עיריית על.
 

Yaron Livne

New member
למה אתה לא רואה איך המצב ישתפר?

יש שני הבדלים משמעותיים בין ישראל לעולם:
1. בישראל מדובר במצב קיים בזמן שבערים שאתה מדבר עליהם זה היה המצב מאז ומעולם. כדאי לציין שיש לא מעט ערים שמחולקות לחלקים קטנים יותר כמו מטרופולין תל אביב, ומתנהלות לא רע בכלל.
2. אם יקימו "עיריית על" כזאת בגוש דן, היא תכלול בתוכה לפחות רבע מתושבי המדינה. אין הרבה ערים בעולם שחולשות על חלק כ"כ נכבד מאוכלוסיית המדינה שבה הן נמצאות (ערי מדינה למיניהן לא נחשבות כמובן).

לגבי תושבי תל אביב שמכריעים עבור תושבי הפרברים- אני לא רואה איך המצב ישתפר אם תוקם עיריית על.
למה אתה לא רואה איך המצב ישתפר?
 

darkshadow1

New member
תשובות:

ומה הבעיה אם חלק גדול מתושבי המדינה
נמצאים בתוך הדבר הזה? גם המטרופולין עצמו חולש על האוכלוסיה הזאת, מה לעשות?
תשובות:
למה אחרי שעיריית-על תוקם תושבי תל אביב לא יכריעו עבור התושבים של הערים האחרות? הרי הם יהיו גוש ההצבעה הגדול ביותר בגוף המוניציפאלי החדש שיקום. חוץ מזה, אם כבר היום, בערים קטנות יותר, יש לא מעט מקרים שבהם העירייה מזניחה אזורים ספציפיים בעיר- למה שהמצב הזה לא יחזור על עצמו, רק בקנה מידה גדול יותר, בעיריית העל שתקום?

לגבי הבעיה להכליל רבע מתושבי המדינה תחת עירייה אחת- זה אומר שיהיה גוף אחד שיחזיק כוח פוליטי וכלכלי אדיר. אני חושב שזה ייצור לא מעט התנגשויות בין "עיריית העל" לבין משרדי הממשלה השונים.
 

droriko

New member


תשובות:
למה אחרי שעיריית-על תוקם תושבי תל אביב לא יכריעו עבור התושבים של הערים האחרות? הרי הם יהיו גוש ההצבעה הגדול ביותר בגוף המוניציפאלי החדש שיקום. חוץ מזה, אם כבר היום, בערים קטנות יותר, יש לא מעט מקרים שבהם העירייה מזניחה אזורים ספציפיים בעיר- למה שהמצב הזה לא יחזור על עצמו, רק בקנה מידה גדול יותר, בעיריית העל שתקום?

לגבי הבעיה להכליל רבע מתושבי המדינה תחת עירייה אחת- זה אומר שיהיה גוף אחד שיחזיק כוח פוליטי וכלכלי אדיר. אני חושב שזה ייצור לא מעט התנגשויות בין "עיריית העל" לבין משרדי הממשלה השונים.
 

Yaron Livne

New member
ותגדיר תל אביב

תשובות:
למה אחרי שעיריית-על תוקם תושבי תל אביב לא יכריעו עבור התושבים של הערים האחרות? הרי הם יהיו גוש ההצבעה הגדול ביותר בגוף המוניציפאלי החדש שיקום. חוץ מזה, אם כבר היום, בערים קטנות יותר, יש לא מעט מקרים שבהם העירייה מזניחה אזורים ספציפיים בעיר- למה שהמצב הזה לא יחזור על עצמו, רק בקנה מידה גדול יותר, בעיריית העל שתקום?

לגבי הבעיה להכליל רבע מתושבי המדינה תחת עירייה אחת- זה אומר שיהיה גוף אחד שיחזיק כוח פוליטי וכלכלי אדיר. אני חושב שזה ייצור לא מעט התנגשויות בין "עיריית העל" לבין משרדי הממשלה השונים.
ותגדיר תל אביב
אפשר גם להגיד שגם אז עדיין תושבי תל אביב יכריעו בשביל תושבי צפון תל אביב שנוסעים לתל אביב.
 
מה תושבי תל אביב מכריעים עבור תושבי הפרברים

ומה ההיגיון שתושבי תל אביב מכריעים עבור
תושבי הפרברים שלה? ולמה בעולם יש כאלה עיריות/ממשלים ואפילו עיריות רגילות שכוללות שטחים גדולים בהרבה יותר ואוכלוסיה גדולה הרבה יותר מאשר תל אביב או ירושלים?
מה תושבי תל אביב מכריעים עבור תושבי הפרברים
שלה?
טענה כזו אפשר לטעון גם על תושבי הרצליה שמכריעים עבור תושבי ערים ויישובים אחרים העובדים, מבלים, אוכלים בה ומתרחצים בחופיה,
על תושבי נתניה שמכריעים עבור תושבי אביחיל שהכניסה אליו מתוך נתניה
על תושבי פתח תקוה שמכריעים עבור תושבי כפר סירקין שהכניסה אליו מתוך פתח תקוה
על תושבי בני ברק שמכריעים עבור תושבי ערים אחרות היכן יוכלו ולא יוכלו ליסוע בשבת
וכן הלאה...
מי שבאמת שולט במערכות התחבורה בגוש דן בכלל ובתל אביב בפרט זו לא עיריית תל אביב, אלא משרד התחבורה.

גם בישראל יש תחומים בהם יש רשויות המאגדות מספר ערים ורשויות מקומיות, והסיבה שזה לא קיים בתחום התחבורה אינה עיריית תל אביב-יפו אלא משרד התחבורה שרוצה לרכז אצלו את כל הסמכויות בתחום.
 

droriko

New member
זאת הבעיה,שהוא לא באמת מרכז את כל הסמכויות

מה תושבי תל אביב מכריעים עבור תושבי הפרברים
שלה?
טענה כזו אפשר לטעון גם על תושבי הרצליה שמכריעים עבור תושבי ערים ויישובים אחרים העובדים, מבלים, אוכלים בה ומתרחצים בחופיה,
על תושבי נתניה שמכריעים עבור תושבי אביחיל שהכניסה אליו מתוך נתניה
על תושבי פתח תקוה שמכריעים עבור תושבי כפר סירקין שהכניסה אליו מתוך פתח תקוה
על תושבי בני ברק שמכריעים עבור תושבי ערים אחרות היכן יוכלו ולא יוכלו ליסוע בשבת
וכן הלאה...
מי שבאמת שולט במערכות התחבורה בגוש דן בכלל ובתל אביב בפרט זו לא עיריית תל אביב, אלא משרד התחבורה.

גם בישראל יש תחומים בהם יש רשויות המאגדות מספר ערים ורשויות מקומיות, והסיבה שזה לא קיים בתחום התחבורה אינה עיריית תל אביב-יפו אלא משרד התחבורה שרוצה לרכז אצלו את כל הסמכויות בתחום.
זאת הבעיה,שהוא לא באמת מרכז את כל הסמכויות
הוא בעיקר יוצר בלאגן, את הרכבת הקלה ואת המטרונית הוא נותן לנת"ע, ברפורמה בתל אביב הוא התחלק עם עיריית תל אביב, על התחנות אין אפילו מה לדבר.
 

Yaron Livne

New member
תאורטית תושבי אביחיל יכולים

מה תושבי תל אביב מכריעים עבור תושבי הפרברים
שלה?
טענה כזו אפשר לטעון גם על תושבי הרצליה שמכריעים עבור תושבי ערים ויישובים אחרים העובדים, מבלים, אוכלים בה ומתרחצים בחופיה,
על תושבי נתניה שמכריעים עבור תושבי אביחיל שהכניסה אליו מתוך נתניה
על תושבי פתח תקוה שמכריעים עבור תושבי כפר סירקין שהכניסה אליו מתוך פתח תקוה
על תושבי בני ברק שמכריעים עבור תושבי ערים אחרות היכן יוכלו ולא יוכלו ליסוע בשבת
וכן הלאה...
מי שבאמת שולט במערכות התחבורה בגוש דן בכלל ובתל אביב בפרט זו לא עיריית תל אביב, אלא משרד התחבורה.

גם בישראל יש תחומים בהם יש רשויות המאגדות מספר ערים ורשויות מקומיות, והסיבה שזה לא קיים בתחום התחבורה אינה עיריית תל אביב-יפו אלא משרד התחבורה שרוצה לרכז אצלו את כל הסמכויות בתחום.
תאורטית תושבי אביחיל יכולים
לעבור לגור במקום אחר או לסוע לגוש דן במקום לנתניה. אבל גוש דן או תל אביב הם המרכז הידוע והממשלה מתכננת את זה כך בעצמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה