מצוות מעשיות ובקשה

הילדגרד

New member
מצוות מעשיות ובקשה

1. מלבד 5 החובות שוהאדה,תפילה,צדקה,רמדאן וחאג' אלו חובות נוספות מלבד איסור אלכוהול ואיסור חזיר מוטלות על המאמין ? 2. איך התפתחה השאריעה ? 3. האם הצופים והדארווישים הם תיאולוגים או פילוסופים ? המשתתפים המשיחיים מבקשים להשתמש בשם ישוע המשיח או יסוע אל מסיח ולא בשם אחר
 

pembencipolisi

New member
1) תקון קטן "שהאדה" וגם ענין דקדוקי

חג' = עליה לרגל חאג' = עולה רגל שאר המצוות יש בהן בחלקן כללי התנהגות, כמו לבוש , צניעות , טהרה לפני התפלה , חוקי נשואין וגרושין , חוקי עונשין , פרטי דיני "חלאל" כשרות המזון באסלאם. חלק מהדברים נזכרים ישירות בקוראן. באסלאם הסוני 4 דרכים לגזירת השריעה: א. אלקראן - מה שכתוב בו בפרוש ב. אלסנה (הסונה) : חדית'ים ו"סירה" (תולדות חיי מחמד) הם מקורות נוספים שמורים איך התנהג מחמד בענינים שונים ועל פיהם נגזרות חלק מההלכות ישנם ברשת מקורות עם 1700 חדית'ים. בהיסטוריה היו 3 קבצים של חדית'ים שאספו מלומדים אסלאמיים , אחד מהם הוא "צחיח אלבח'ארי". ה 1700 הנזכרים הם אסופה של כל 3 האוספים הקדומים. ג. קיאס = הקש ד. אג'מאע = כנוס חכמי דת למטרת חקיקה מסוימת. ה"אשעריין " גרמו במאה ה 11 לספירת הנוצרים , לאחר וכוח פילוסופי עם ה"מעתזלין" להתאבנות ההלכה. ה"אשעריה" הפכה ליסוד התיאולוגיה הסונית. הסבה שהזכרתי כאן ענין פילוסופי היא שהשיעה קלטה רעיונות של ה"מעתזלין" באסלאם השיעי יש גם דרך חמשית לגזירת ההלכה "אג'תהאד" = "התאמצות", סמכות של המולות והאיאתולה לחדש "הוראות שעה" גם בימינו, וזו הסבה למעמדם של האיאתולה באיראן. הצבור שם "נזקק" לפסקי הלכה "מידיים" שאין סונים נותנים אותם. 3) הצופים מערבבים תיאולוגיה עם פילוסופיה, ורק מעט מאד מעניניהם ידועים לי.
 

EastGirl83

New member
הצופים - המיסטיקה של האסלאם

קודם כל יש להבין מהו מיסטיקה.... למיסטיקה מספר הגדרות: קודם כל, תורת הסוד, הנסתר, כאשר כל התהליך שאדם מיסטי עובר הוא תהליך עם הכרה שאי-אפשר לתפוס באמצעות החושים או השכל. שנית, המטרה של המיסטיקה (באופן כללי ובגדול) חוויה רוחנית פנימית של "התאחדות" עם היש המוחלט – עם האלוהים - למבינים במיסטיקה... התעלות הנפש. במיסטיקה עצמה יש מכלול של פרקטיקות רוחניות כמו הסתגפות, התבודדות והתרכזות באמצעותם ניתן להגיע לחוויה ההתאחדות. הצופים עצמם לא משתייכים באופן מגדרי לתיאולוגיה או לפילוסופיה, משום ששתי הקבוצות הנ"ל הן קבוצות שדנות במעשי אדם מול האלוהות הגדולה, האדם הקטן מול הגורל/בחירה חופשית... הצופים הם יותר רוחניים, יותר "דת עממית" - אם אפשר לקרוא לזה כך. הדגש של הצופים הוא: האמונה הפנימית בייחוד האל. התחושה המתמדת של הנוכחות האלוהית. שוב, למבינים במיסטיקה... תחושה כזאת אי אפשר להסביר במילים - כלאם (עלם אל-כלאם – كلام - דיבור, הוכחה שכלתנית של עיקרי הדת) אלא זה יותר כיוון של רוחניות, מיסטיקה, דת !
 

2l khansa2

New member
תשובה לחלק ראשון

יש חובות רבות שאינן מופיעות בארכאן אל איסלאם,מצוות שבין האדם לאדם למשל שלא מדובר על הצדקה ,למשל זו חובהשלא לרצוח,שמופיע בקוראן כ"ואל תהרגו את הנפש אשר אסר אלוהים, בלתי אם במשפט צדק" כמו כן ישנם מצוות וחובות של טוהרה לפני תפילה או מצוות על מוסלמים לקבל דתות אחרות כל עוד אינן מהוות סכנה על האסלאם או על מוסלמים,כמו כן יש חובת כיבוד הורים כמו בתנ"כ והיא מופיעה בקוראן בצורה הבאה ריבונך כי לא תעבדו בלתי אם אותו, ותגמלו חסד עם אביכם ועם אמכם, ואם יגיעו לזקנה במחיצתך- שניהם או אחד מהם- אל תגיד קצתי בכם, ואל תגער בהם , ודבר עמם בכבוד."זה למשל בסורה של המסע הלילי!קיימות גם סורות שמדברות כנגד הוצאת דיבה או קללות,ציווי שלא להפר שבועה,אך כאן יש בקוראן משום יכולת לכפרת עוונות משל אם אדם מפר שבועה עליו להזין את העניים או לשחרר אחד מעבדיו או לצום,הקוראן אף עושה הבדלה בין שבועה בהסח דעת לשבועה בכוונת תחילה על מנת להונות ושזאת ניתן לראות בסורת השולחן הערוך " לא יגנה אתכם אללה אם תישבעו בהיסח הדעת, אבל יגנה אתכם אם תישבעו בכוונה תחילה. למען יכופר לאדם, עליו להאכיל עשרה נזקקים מן הרגיל אשר תאכילו בו את בני ביתכם, או לדאוג לכסותם או לשחרר עבד, ואשר אין ידו משגת, יצום שלושה ימים. זו כפרת שבועותיכם אם תישבעו , על כן קיימו שבועותיכם. כך יבאר לכם אלוהים את אותותיו למען תכירו טובה.",כמו כן ניתן למצוא בסורת הפרה איסורים שהם למעשה חובת הימנעות מאכילה של בשר בדרים הבאות:אין לאכול בשר של חיה שנמצא מתה,אין לאכול בשר שלא נאמר עליו תפילת הודיה לאללה על האוכל ואין לאכול בשר חזיר:ניתן למצוא את זה בצורה הבאה :הוי המאמינים, אכלו מן הדברים הטובים אשר שלחנו לפרנסתכם והודו לאלוהים, אם עובדים אתם לו הוא אסר עליכם רק נבלות ודם ובשר חזיר וכל אשר הוקרב לכבוד אחרים זולת אלוהים"
 

2l khansa2

New member
תשובה לחלק 2

אל שריעה الشريعة.. השריעה התפתחה עם זמן ויש האומרים כי עדיין מתפתחת עם הוספות של פתחוות(פסקי הלכה מחייבים)שניתנים עם הזמן.. בשביל הסוני: הסמכות של השריעה מגיעה מ4 מקורות,שניים עיקריים ושניים משניים:המקור העיקרי הראשון הוא דברי הקוראן עצמו, והשני הוא ה"סונה"(משמעות המילה סונה היא הדרך)זאת אומרת הדרך שבה הנביא מוחמד עליו השלום ניהל את דרכיו. האוסף של משעיו ודבריו של מוחמד עליו השלום נקרא החדית'! קור משני הוא ה"קיאס" القياسשהוא ההוספה של סיטואציות חדשות וזאת באמצעות ממקורות אחרים או ממקרים קודמים. *המוג'תהידון משתמשים ב"קיאס".
 
יש הערה קטנה שאולי ...

כדאי שייפתח בשבילה דיון בעתיד ... האלכוהול באיסלאם כידוע אצל רבים אסור על פי האיסלאם , אבל אם נכיר את הקוראאן והאיסלאם לא חל עליו איסור מוחלט מאלוהים ... זה נושא שנוי במחלוקת בין אנשי הדת ...לא כמו החזיר , הדם, והגוויה ועבודת אלים .. שעל כולם חל איסור מוחלט ...
 

2l khansa2

New member
הקוראן אינו אוסר

אלכוהול באופן מפרוש בו כתוב שאין לשתות אלכוהול,אך נאמר כי אין להשתמש בדברים שישבשו את הדעת,כי משם תצא צרה,הקוראן כמו כל שאר ספרי הקודש של "דאר אל כיתב" הנצרות היהדות והאסלאם,כולם נותנים פירושים לפסוקים המובאים,אלכוהול כיום נחשב כאסור אך כמובן שייתכן ואין אללה התכוון בקוראן ספציפית לאלכוהול אלא לסמים,אלכוהול וכו'.... וברוך הבא
 
זה בעצם הרחבת הושג של איגתהד ,התאמצות !

הרחבה של מושג אחד להרחבה גורפת , בתקופה העבאסית שתו יין , אין כמו שירי היין של אבו נאווס ?? אח , יש למשהו , תרגום של השירים ?? חוויה , גם הארון אלרשיד לא טמן את ידו בגביע , ומסופר שמדי פעם מצאו אותו שרוי בעלפון , מיתר שתיה של חמ'ר , מיץ ענבים ! לחיים !! יש למישהו כוסית של גי בי ??
 

עגייב

New member
אחרי כל ההתלהבות מאבו נוואס, למה היית חייב

להרוס...עם הג'י בי הזה.... תגיד XO משו...
 
למעלה