מצוות אנשים מלומדה

מצוות אנשים מלומדה

כל חרדי מבטן ומלידה מודע לבעיה, בעלי תשובה שמגיעים להכרה במציאות הבורא בכוחות עצמם יש בהם את התבערה הרוחנית שאותה כל כך קשה לחרדים מבטן ומלידה להשיג, הרגש שבמצוות, וזה משפיע על כל עשיית המצוות, דיבור באמצע התפילה, חוסר כוונה בתפילה, זלזול בלשון הרע, ועוד ועוד, איך אתם מתמודדים עם זה?
 
לפעמים אני רואה

בעלי תשובה בתפילה או בעשיית מצוות שונות ואני פשוט מקנא בפשיטות שלהם, בתמימות שלהם, ואני אומר לעצמי מי יתן ויהיה לי את הרגש הטהור הזה אבל מסתבר שזה בכלל לא פשוט להשגה.
 
נכון,,זו ההרגשה של כולם..

ההרגשה הזו מתחזקת במיוחד בימי הדין,לפני ר"ה ויו"כ.. רק אז כשאנחנו עושים חשבון נפש אז אנו קולטים עד כמה אין אנו משתמשים ברגש במצוות....
 
נכון ושאלתי

מה ניתן לעשות בכדי לקבל גם כל השנה את אותו רגש מיוחד? ולא להיות כל כך קרירים וטכניים בעבודת ה`.
 

שפן1

New member
מצוות אנשים מלומדה

היראת שמיים היום היא גם מלומדה, כך צועק הנביא ירמיה. בכל אופן זה מצוי הרבה וזה חמור כי הכל הפך לטכני ולכן צריך ללמוד פנימיות התורה שתעזור להפוך את הלב לרוחני יותר ויותר. בעלי תשובה ותיקים יש להם גם את המלומדה. ולכן כמו שכתבתי כנ"ל
 
אני מדבר

על כך שגם כשלומדים תורה יש מצוות אנשים מלומדה, ובגלל זה קשה מאד להגיע למצב של לימוד פנימיות התורה, כי הלב לב אבן, דרך אגב, הרב אורי זוהר אמר בתוכנית חזרה בתשובה,שמתי הוא הרגיש שהפך לחרדי קלאסי על כל המשתמע מכך, כשהיה מוצא את עצמו מתחיל תפילת שמו"ע ולפתע מוצא את עצמו במודים. כלומר שהתפילה הפכה למעשה טכני שהוא יכל באמצע לחלום ולשכוח שהוא באמצע התפילה, הוא סיפר על התפילות בשנים הראשונות לחזרתו בתשובה שהיו מלאות בבכיות והשתפכות הוא תהה בשידור (רדיו 10) מה קרה לאותם תפילות שבקעו מלב נשבר.
 
למעלה