מצב מצבר נייד לרכב

שלום,

רציתי לעזור לבחור צעיר שהרכב שלו לא הניע. יש לי מצבר קטן נייד שהבאתי לעזור לו. משום מה במצבר שברכב שלו - רק קוטביות הפלוס הייתה גלויה ולא מצאנו את המינוס. חיברתי את הפלוס של המצבר שלי לפלוס של הרכב שלו ואת המינוס השארתי בצד תוך כדי חיפוש חיבור המינוס של המצבר של הרכב. תוך כדי שאני מחפש בטלפון בגוגל תמונות של מיקום המינוס של המצבר של הרכב שלו, אני מריח ריח שרוף... אני מסתכל למטה ורואה שהוא חיבר עצמאית את כבל המינוס של המצבר שלי להמשך מקטע המתכת של הפלוס במצבר שלו (ובכך הוא כנראה סגר מעגל פלוס ומינוס "בתוך" המצבר שלי), ועשן החל לצאת מנקודת החיבור וגם גם משקע ה-USB של המצבר הנייד שלי... ניתקתי את הכבלים של המצבר שלי, שכבר היה מאוד חם והתחיל לצאת ממנו נוזל (כנראה חומצה של המצבר). וכמובן - נורת השגיאה של המצבר החלה לדלוק. הלך המצבר הנייד שלי, נכון? :(
 

רשר

Well-known member
מנהל
שלום,

רציתי לעזור לבחור צעיר שהרכב שלו לא הניע. יש לי מצבר קטן נייד שהבאתי לעזור לו. משום מה במצבר שברכב שלו - רק קוטביות הפלוס הייתה גלויה ולא מצאנו את המינוס. חיברתי את הפלוס של המצבר שלי לפלוס של הרכב שלו ואת המינוס השארתי בצד תוך כדי חיפוש חיבור המינוס של המצבר של הרכב. תוך כדי שאני מחפש בטלפון בגוגל תמונות של מיקום המינוס של המצבר של הרכב שלו, אני מריח ריח שרוף... אני מסתכל למטה ורואה שהוא חיבר עצמאית את כבל המינוס של המצבר שלי להמשך מקטע המתכת של הפלוס במצבר שלו (ובכך הוא כנראה סגר מעגל פלוס ומינוס "בתוך" המצבר שלי), ועשן החל לצאת מנקודת החיבור וגם גם משקע ה-USB של המצבר הנייד שלי... ניתקתי את הכבלים של המצבר שלי, שכבר היה מאוד חם והתחיל לצאת ממנו נוזל (כנראה חומצה של המצבר). וכמובן - נורת השגיאה של המצבר החלה לדלוק. הלך המצבר הנייד שלי, נכון? :(
אכן הרס את הסוללה בבוסטר שלך,
החיבור הנכון לרכב המותנע:
+ למצבר
- לגוף המנוע (רצוי לוו התליה שלו או לבורג של סעפת פליטה),
כך גם בעת חיבור עם כבלים בין 2 מכוניות,
ברכב הנותן מתח מחברים :
+ למצבר
-למצבר
בהקפדה על כיוון כל כבל לסוגו
ובמקבל:
+ למצבר
- לגוף המנוע (רצוי לוו התליה שלו או לבורג של סעפת פליטה),
מטרת חיבור המינוס למנוע ישירות נועדה למנוע בעיות הציוד אלקטרוני של הרכב עם המצבר החלש,

בכל מקרה של הוראות שונות ע"י יצרן הרכב או הבוסטר פועלים לפי ההוראות,
 
נערך לאחרונה ב:
תודה רבה! למה לגוף המנוע ולא למינוס של מצבר היעד (החלש)? במידה והמינוס שלו גלוי ונגיש
 
"מטרת חיבור המינוס למנוע ישירות נועדה למנוע בעיות הציוד אלקטרוני של הרכב עם המצבר החלש,"
רק אוסיף -
מרכב הרכב ("השאסי") מחובר להדק השלילי של המצבר כך שכהוספה קטנה לדברי רשר - חיבור לגוף המנוע הוא כחיבור להדק השלילי של המצבר.
 

רשר

Well-known member
מנהל
רק אוסיף -
מרכב הרכב ("השאסי") מחובר להדק השלילי של המצבר כך שכהוספה קטנה לדברי רשר - חיבור לגוף המנוע הוא כחיבור להדק השלילי של המצבר.
בהרבה רכבים מודרניים יש פיקוד אלקטרוני על קו המינוס בנוסף לפיקוד על קו הפלוס ולכן עדיף שזרמי התנעה יעברו ישירות לגוף שהוא חיבור המינוס הישיר של הסטרטר,
 
למעלה