מצאתם על מה לבזבז כספים...

  • פותח הנושא or99
  • פורסם בתאריך

iceviper

New member
שימשיך

כמות הנזק שהוא עושה לשינוי פשוט מדהימה. אם מישהו ירכז את כל השטויות שהוא אמר ויפיץ אותם בפורום,אודה לו.
 

ronen1981

New member
חזרתי הביתה.

אחרי ביקור בבקום וטרטור קל ברחבי הארץ שחררו אותי להיום הביתה כשאני הפעם במדים שונים מאלו שבאתי לבקום לא ירוקים כי אם לבנים אפורים בגז כאלו (של חיל אויר.) מכל הנסיעות לא יצא לי לאכול ואני רעב חבל"ז. אני כבר מחמם לי את הצהרים שלי שכולל סטיק לבן.. אה אסור לי להביע דעה בקשר לכתבה ,סתם רציתי לעדכן אותכם
. (מחר חוזרים לבסיס של ח"ה לצורך שיבוץ) בלי קשר אני נראה פצצות במדים
,ופעם הבא שאני נתקל בשאלה של למה התגיסתי אני יענה בגלל המדים
.
 

אנדרי ז

New member
לדעתי ההיפך הוא הנכון

רוב החיילים יסתפקו מקסימום בכשרות של כל סופרמרקט מצוי. אפשר לספק מזון קנוי מקבלנים ברמות כשרות שונות, החל מאפס ועד לכשרות מחמירה. ע"י מכרזים מנוהלים נכון (לא כמו רוב המכרזים היום בצבא) אםשר להגיע לדעתי לחיסכון ניכר בהשוואה להיום.
 

ecar

New member
איך בריזון רוצה לגייס

חרדים לצבא? במקום לרכך את ההלם שהם יחושו כשהם יגויסו (והם יגויסו) הוא כבר יוצר להם אנטי. מלבד זאת, לא כל מתגייס לצבא הוא בהכרח מצביע שינוי שאינו שומר כשרות. הרוב שומר לדעתי. זה סתם יפגע בחיילים הללו, שהם משרתים בצבא שלא מחייב כשרות. לא חייבים לאכול לא כשר. אוכל צבאי במילא לא אמור להיות יותר מדי טעים.
 

אנדרי ז

New member
לא קשור

אולי כדי "לרכך את ההלם" נורה לצבא לחייב את כל החיילים בהשתתפות בכנסים של החזרה בתשובה? לא שהוא רחוק מזה גם היום...
 

ecar

New member
ועוד איך קשור

לא ביקשתי לשנות את המצב לטובת החרדים, ביקשתי להשאיר אותו כפי שהוא. בריזון מציע לשנותו לרעתם. עכשיו תגיד לי אתה מה ייצור יותר אנטי?
 

אנדרי ז

New member
עדיין לא קשור

אף אחד לא מציע לפגוע בתנאי השירות של חיילים דתיים/חרדים. מדוע שתהיה מניעה מהטבת תנאי החיילים החילונים? מבחינת החרדים כבר היום הצבא "מופקר" מדי, אז מה זה בכלל משנה? אי-הגיוס שלהם לא קשור בכלל לנושא הזה, הכל תירוצים ותו לא.
 
בוא נדמיין סיטואציה כזאת

שני חיילים שמשרתים באותה יחידה (בסיס פתוח, נגיד) נשארו לעשות שבת בשמירה. אחד חילוני, אחד שומר מסורת. כדי לסבך את העניין עוד, נניח ששומר המסורת גם עושה תורנות מטבח ואמור להגיש את האוכל. במטבח יש אוכל כשר וגם אוכל לא כשר. עכשיו תחשוב ותגיד, איך כל זה יראה והאם יש סיכוי שאף אחד לא ייפגע. אתם מתעלמים מהעובדה שבצבא, בניגוד לאזרחות, העיקרון של "מפריע לך אוכל לא כשר, אז אל תבוא למסעדה הזאת" לא עובד.
 

פלסטיק

New member
אין בעיה

האוכל מגיע בקיטרינג וכל אחד אוכל במגשית שלו עם הסכום החד פעמי או לחילופין: אוכל לא כשר יהיה רק בבסיסים גדולים בהם יש אפשרות לשני מטבחים, כשר ושאיננו כשר
 
שים לב שוב לדוגמא שכתבתי

כתבתי על שני חיילים שנשארו לשמור בשבת. אין בבסיס אף אחד חוץ משניהם, כולם הלכו הביתה (זהו בסיס פתוח). רק הם והקצין תורן. מה שאמרת לא רלוונטי למקרה הזה.
 

אנדרי ז

New member
לא ממש הבנתי

מה הטעם בתורנות מטבח כשיש בסה"כ 3 אנשים בבסיס? משאירים להם אספקה וזהו.
 
טוב, הגזמתי קצת במספר

כמובן שלא יכולים להיות שני אנשים בתורנות שבת. אבל אני אישית שירתתי בבסיס כזה, שבו נשארו בשבת בערך כ-10 איש, ושניים מהם היו גם בתפקיד טבח תורן. ויותר מזה, כמה מחיילים עובדי המטבח שגם היו עושים תורנויות כאלה, אכן היו דתיים. כך שהדוגמא שהבאתי היא לא ממש דמיונית, הדמיון שלי לא כזה מפותח.
 

אנדרי ז

New member
אני לא ממש רואה את הבעיה

אני מניח שבמקרים כאלה יהיה יותר כלכלי לצבא להביא מנות מוכנות או קייטרינג, וכך לא יידרשו כלל תורני מטבח. אם כבר צריך, אפשר לפטור את הדתיים ממטלות לא חיוניות שעומדות בניגוד למצוותיהם, תוך הבנה שייאלצו לקבל על עצמם עודף מטלות בתחומים אחרים. למשל: חייל דתי שלא עושה מטבחים יעשה יותר שמירות.
 
כלומר, ניצור הפליה בצבא?

חייל דתי יעשה יותר שמירות בגלל שהוא דתי? ומה אם אתן דוגמא אחרת? חיילים ביחידה קרבית שיצאו לפעולה, ונמצאים הרחק מהבסיס באוהל, ובין פעולות נפלה להם חצי שעה לאכול מנות קרב. עכשיו יתחילו לעשות הפרדה, מי אוכל מה? זה ממש תורם לגיבוש ... באמת, אני בטוח שאפשר למצוא עוד אלף דוגמאות דומות.
 

אנדרי ז

New member
שוב לא הבנתי את הבעיה

הרי באותה מידה יכולים להיות גם צמחוניים בין החיילים, וגם אז תיווצר אפליה מי אוכל מה. לגבי האפליה בחובות, ציינתי בפירוש שכוונתי היא בדיוק הפוכה: במאזן הכולל לא תהיה אפליה, כי מי שיעשה פחות בתחום אחד יעשה יותר בתחום אחר. החיילים הדתיים אומנם יופלו לרעה בשמירות, אבל זה בגלל שהם יופלו לטובה במטבחים. אני ממש לא רואה איפה פה הבעיה.
 

פלסטיק

New member
בצבא שאני הייתי זה היה

היו כאלה שיצאו לתורנויות שמירה והיו כאלה שלתורניות מטבח ולכשרות לא היה קשר לזה יש לך מנהג לקחת דוגמא איזוטרית ולהפוך אותה לעיקר. רוב החיילים נמצאים בבסיסים הגדולים. נמצא פתרון לבסיסים הגדולים (לרוב החיילים) ולמקומות בהם הפתרון לא ישים נמצא פתרון אחר. כך מקובל גם בצבא וגם בחברות אזרחיות
 
למה "איזוטריות"?

כן, מה לעשות, ככה אני - מסתכל על כל פרט ולא מסתפק ברמה הכללית שאולי נכונה אופן תאיורטי, אבל באופן מעשי תמיד יש מקרים מיוחדים (אם אתה רוצה לקרוא להם "איזוטריים" - בבקשה). אתם מעדיפים להתעלם מזה. אח"כ, כשיתחילו בעיות אמיתיות, בגלל שמי שקיבל את ההחלטה לא חשב על מקרים מיוחדים, אז יתחילו תלונות ותביעות ובעיות. לא עדיף לחשוב על הכל מראש?
 
למעלה