Ccyclist
Well-known member
מפות תוכניות הקו הצפוני - משופר על בסיס סגנון התחתית.
מפות תוכניות הקו הצפוני - משופר על בסיס סגנון התחתית.
שתי דיאגרמות, יש בעיה כלשהי עם הרזולוציה, יתכן שאצטרך לייצא שוב אך ניתן לפתוח את הדיאגרמות בתווית חדשה ולראות אותן ברזולוציה משופרת יחסית.
בניגוד למפות ההיסטוריות שייצגו את ענף מורגייט במקביל לדיאגרמת הקו המוכרת כיום והיו הופכות את גירסאתו המלאה ל"טיול שנתי" בדיאגרמה הקיימת המפה שלי הופכת את ציר בושי - מורגייט וציר קו האקספרס לציר הראשי, כאשר ענף בנק וחלק מענף היי בארנט יוצרים ציר ראשי שני מקביל. את הטיולים במפה עושים ענף היי בארנט וענף בנק בסימטריה אסטטית בין הייגייט למורגייט תוך השקה לקמדן טאון.
כל שאר הקו על שלוחותיו השונות מתפתל סביב נקודת המרכז החדשה במקום הייצוג המוכר של שני קווים מקבילים משתי הזרועות הצפוניות ללולאה המרכזית, והענף הדרומי בציר האמצע של הדיאגרמה.
המפה בשחור מראה את הקו הצפוני המלא בגירסאת פרוייקט הנורת'רן הייטס, שלוחת באטרסי המתוכננת בימינו, ופשרה קטנה - סיפוח קו ווטרלו והסיטי שכבר מ1913 היו תוכניות לספח אותו לענף מורגייט כקו שלוחה נפרד, בדומה למעמדה האמיתי של שלוחת מורגייט ההיסטורית כשהיתה חלק נפרד פיזית מהקו הצפוני אך ענף מענפיו אחרי שאיבדה את מעמדה כקו תחתית נפרד. ישנו כמובן ייצוג לקטע האקספרס שתוכנן למרכז העיר וייצוג תחנותיו שנבנו.
במפה השניה מיוצג מצב הקו כיום. בשחור - הקו הפעיל כיום, ושלוחת באטרסי. אעיר שהדפו בהייגיט אינו תחנה אך הוא מחובר לרשת דרך חלק מהקו הישן ולכן ייצוגו. בשם הדיאגרמה ישנם "שני קווים" גם במסילה הכפולה היחידה שבין פינצ'לי סנטרל ואיסט פינצ'לי.
באפור - קטעים אחרים מהקו. אפור רציף: קו הגרייט ווסטרן, בעברו ענף מורגייט שעבר לרשת הלאומית ומשרת כיום רכבות פרבריות. באפור רציף עם מילוי לבן - ענפים ושלוחות שנסגרו, חלקם הומר לפארקי מסילה (ללא מסילה, זו נמכרה כברזל). באפור מקווקוו עם מילוי לבן - קטעים שלא נבנו או שבנייתם לא הושלמה.
בצבעים - קו ווטרלו והסיטי שהינו קו נפרד (עד 1994 הוא היה שייך לרשת הארצית, כיום הוא נחשב לקו בתחתית), וקטע מקו הוויקטוריה שהסב את הרציפים התת קרקעיים בפינסברי פארק בשילוב עם רציפי קו הפיקדילי שהיו במקום כך שמנהרות מקבילות היוצרות רציף אי אחד ניתן לעלות על רכבות הקו השני באותו הכיוון, בעוד שלרכבות בכיוון ההפוך יש ללכת לרציף אי שני. ישנו מערך דומה בהייברי ואיזלינגטון בין קו הגרייט נורת'רן לקו הוויקטוריה. במורגייט ישנן שתי תחנות מקבילות במפלסים שונים.
אני מקווה שתהנו מייצוג שונה של המוכר, ושל מה שהיה יכול להיות ואינו. אישית יצא לי לרכוב הרבה על המסילה לשעבר כי היא היתה מאד פרקטית כדי לחזור לאזור פינצ'לי מבלי לעשות את העלייה המפרכת של "גשר ההתאבדות" בדרך ארצ'ווי. אמנם יש טיפוס קצר בסוף הקטע להייגייט, אבל להוליך את האופניים במשך דקה ברחובות צדדיים עדיף מלרכב רבע שעה דרך צמתים הומים ועליות ממושכות. כן - להכרת ההיסטוריה הרכבתית יש גם יתרונות פרקטיים.
מפות תוכניות הקו הצפוני - משופר על בסיס סגנון התחתית.
שתי דיאגרמות, יש בעיה כלשהי עם הרזולוציה, יתכן שאצטרך לייצא שוב אך ניתן לפתוח את הדיאגרמות בתווית חדשה ולראות אותן ברזולוציה משופרת יחסית.
בניגוד למפות ההיסטוריות שייצגו את ענף מורגייט במקביל לדיאגרמת הקו המוכרת כיום והיו הופכות את גירסאתו המלאה ל"טיול שנתי" בדיאגרמה הקיימת המפה שלי הופכת את ציר בושי - מורגייט וציר קו האקספרס לציר הראשי, כאשר ענף בנק וחלק מענף היי בארנט יוצרים ציר ראשי שני מקביל. את הטיולים במפה עושים ענף היי בארנט וענף בנק בסימטריה אסטטית בין הייגייט למורגייט תוך השקה לקמדן טאון.
כל שאר הקו על שלוחותיו השונות מתפתל סביב נקודת המרכז החדשה במקום הייצוג המוכר של שני קווים מקבילים משתי הזרועות הצפוניות ללולאה המרכזית, והענף הדרומי בציר האמצע של הדיאגרמה.
המפה בשחור מראה את הקו הצפוני המלא בגירסאת פרוייקט הנורת'רן הייטס, שלוחת באטרסי המתוכננת בימינו, ופשרה קטנה - סיפוח קו ווטרלו והסיטי שכבר מ1913 היו תוכניות לספח אותו לענף מורגייט כקו שלוחה נפרד, בדומה למעמדה האמיתי של שלוחת מורגייט ההיסטורית כשהיתה חלק נפרד פיזית מהקו הצפוני אך ענף מענפיו אחרי שאיבדה את מעמדה כקו תחתית נפרד. ישנו כמובן ייצוג לקטע האקספרס שתוכנן למרכז העיר וייצוג תחנותיו שנבנו.
במפה השניה מיוצג מצב הקו כיום. בשחור - הקו הפעיל כיום, ושלוחת באטרסי. אעיר שהדפו בהייגיט אינו תחנה אך הוא מחובר לרשת דרך חלק מהקו הישן ולכן ייצוגו. בשם הדיאגרמה ישנם "שני קווים" גם במסילה הכפולה היחידה שבין פינצ'לי סנטרל ואיסט פינצ'לי.
באפור - קטעים אחרים מהקו. אפור רציף: קו הגרייט ווסטרן, בעברו ענף מורגייט שעבר לרשת הלאומית ומשרת כיום רכבות פרבריות. באפור רציף עם מילוי לבן - ענפים ושלוחות שנסגרו, חלקם הומר לפארקי מסילה (ללא מסילה, זו נמכרה כברזל). באפור מקווקוו עם מילוי לבן - קטעים שלא נבנו או שבנייתם לא הושלמה.
בצבעים - קו ווטרלו והסיטי שהינו קו נפרד (עד 1994 הוא היה שייך לרשת הארצית, כיום הוא נחשב לקו בתחתית), וקטע מקו הוויקטוריה שהסב את הרציפים התת קרקעיים בפינסברי פארק בשילוב עם רציפי קו הפיקדילי שהיו במקום כך שמנהרות מקבילות היוצרות רציף אי אחד ניתן לעלות על רכבות הקו השני באותו הכיוון, בעוד שלרכבות בכיוון ההפוך יש ללכת לרציף אי שני. ישנו מערך דומה בהייברי ואיזלינגטון בין קו הגרייט נורת'רן לקו הוויקטוריה. במורגייט ישנן שתי תחנות מקבילות במפלסים שונים.
אני מקווה שתהנו מייצוג שונה של המוכר, ושל מה שהיה יכול להיות ואינו. אישית יצא לי לרכוב הרבה על המסילה לשעבר כי היא היתה מאד פרקטית כדי לחזור לאזור פינצ'לי מבלי לעשות את העלייה המפרכת של "גשר ההתאבדות" בדרך ארצ'ווי. אמנם יש טיפוס קצר בסוף הקטע להייגייט, אבל להוליך את האופניים במשך דקה ברחובות צדדיים עדיף מלרכב רבע שעה דרך צמתים הומים ועליות ממושכות. כן - להכרת ההיסטוריה הרכבתית יש גם יתרונות פרקטיים.