מעשה שלא יעשה...

מעשה שלא יעשה...

אנשים יקרים, מזה כמה שבועות שאני פוקדת את ה"טיש" ומראה מכוער נגלה לעיני פעם אחר פעם... משום מה אנשים כנראה משוכנעים שניתן להזמין דברים על חשבון הבית או אולי על חשבון הברון... (הידוע גם בשם לייזר) צר לי לאכזבכם, אבל כל דבר שמוזמן צריך גם להיות משולם (זה מן הגיון מוזר שכזה...) גם אם זו צלחת צ´יפס מרכזית - מישהו צריך לשלם עליה! וכיוון שאין "קופת פורום" נאלץ לייזר להשלים סכומי עתק מכספו האישי ע"מ להשביע אנשים מסוימים... (וזה ממש לא נראה חלק מהגדרות התפקיד..) חבל לי מאד שאני צריכה בכלל להעלות סוגיה שכזו, אך באין פתרון אחר אני נאלצת לטבול ידי בקקה. אני רוצה להאמין שהדברים נעשו בתום לב (למרות שמאד קשה לי...) ואולי כדאי שמעתה נעבור לחשבונות אישיים, או שאנשים יתחילו לקחת אחריות על מעשיהם... על מה שנכנס להם לפה... ועל מה שיוצא מהארנק...
 

גל נעים

New member
מסכים וכואב ומודע לבעיה.

אין שבוע שאנחנו לא מתלחששים על הבעיה הזו וטוב שמישהי ראתה לנכון להעלות את הסוגיא הכואבת הזו. אני מציע שבאמת אנשים יקחו אחריות ומודעות לעניין הזה, ושמי שיודע שיש לו בעייה בנושא הזה שפשוט לא יקנה כלום או ישלם את החלק היחסי שלו לפני לכתו לביתו. אני כרגע נמצא עם מפקפק-וגם הוא מוסר שהוא מסכים עם כל מילה שנכתבה כאן. אגב-שלהבת-ישר כח על הרעיון להעלות את זה.
 
שלהבת יקירתי, למה לך עשות כדבר הזה

קשה לי נורא להאמין שעשו כזה דבר בכוונה - זה לא נורא, צריך שכל אחד שהולך יבדוק טוב אם הוא לא לקח משהו ושכח. זהו זה.
 
לקח משהו ושכח?

על מה לעזאזל אתה מדבר? אנשים מזמינים אוכל ולא משלמים עליו, שבוע אחר שבוע ברציפות, מקריות??? <שלום לתמימות, למדתי גם אני לדבר לא יקרה לי דבר אחרי שאמות, אין בסוף עולם אחר...>
 

גל נעים

New member
יש בלבול וחוסר סדר בהזמנות

או שאנשים פשוט בתום לב לא זוכרים מה הם הזמינו (כל פרט ופרט) ובמיוחד אחרי שהם שתו כמה בירות....
... או שבאמת הם "שוכחים" שצריך גם טיפ (שהוא יחסי לגודל העלות של כולנו=ואני לא מוציא את עצמי מכלל הטועים) ובכל מקרה אני אישית מודע לעובדה שצריכים לעשות מגבית בפורום הזה עבור כמה ממשתתפיו שזרקו אלפי שקלים במהלך השנה האחרונה (ואני לא צוחק לרגע) והמבין יבין וישכיל וידום. (ומפקפק אומר ="וישלם")
 

אליה1

New member
שבתאי, זה לא במקרה! ../images/Emo123.gif

אכן שלהבת צודקת. מדובר בתופעה מכוערת של מאות שקלים כל שבוע !!! אנשים מאוד "נדיבים" - מכבדים באוכל שלהם, בצ´יפס שלהם ואחרי זה מישהו אחר משלם את החשבון שלהם. למי שיש בעיה עם הכסף - שיאכל פלאפל לפני שהוא מגיע לטיש ויבקש מהמלצרית כוס מים מהברז - באמת שזה עדיף...
 

גל נעים

New member
../images/Emo45.gif-לדעתי צריך מועצת טישים.

במועצה הזו ישבו זקני הפורום ויחליטו על שיטת התשלום. לדעתי-לבטל את שיטת התשלום הכולל ושכל אחד ישלם את החלק הפרטי שלו+טיפ יחסי לפני שהוא הולך לביתו לשלום או שנסדיר משהו אחר שאני לא חושב עליו עכשיו. בכל מקרה השיטה של תשלום אישי נראת לי יותר טובה עקב בזבוז הכספים המשווע שיש בטישים הללו. יוחזר האדמו"ר לאלתר למלוך על כיסא רם ונישא,לשלוט בנו פשוטי העם בשבט ברזל!
 
יש לשובבה רעיון

שכל אחד ואחת שמגיע ל"טיש" שיתן סכום סימלי לקופה מרכזית שתוצב על השולחן, 20 - 10 ש"ח למשל. ואז יחליטו המשתתפים איזה כיבוד לקנות, ובכך נפתרה הבעיה, (שתיה תהיה על חשבון המזמין) ומי שירצה משהו שלא נכלל ברצון כולם / רובם ישלם על עצמו גלי וצחי
 
פתרונות

במעט הטישים בהם השתתפתי נתקלתי בתופעה הזו כמעט תמיד. הפתרונות הם: 1. לגבות 10 ש"ח לקופה כללית מכל משתתף ולהשתמש בכסף לקניה מרוכזת של מנות כגון צ´יפס. 2. לבקש מהאנשים לשלם מיד כאשר מגיעה המנה ולנהל רישום של כל תשלום. 3. הצעתי כבר בעבר לנסות לקיים מדי פעם ארוע במקום אחר בו נביא בעצמנו את הכיבוד ונארגן גם תכנית.
 
נראה לי שאחרי וידוי והכאה על חטא

מגיע התיקון על המעשה ורק אח"כ קבלה לעתיד. (למה לשכוח את הלכות תשובה, לפחות בכך נעשה סדר) אז לפני הפתרונות היצירתיים,ומיגור התופעה (שאגב יהיו יצירתיים רק אם יעשו בקפידה ובאופן עקבי ע"י מישהו ברור מראש) לפני כן למגבית צריכה להיות כתובת אחרת . והיא פיצוי רטרו-אקטיבי לעוגמת הנפש הכלכלית שנגרמה לאחרוני המשלמים, שאגב אני אישית זוכרת את אתאיסט בהרבה מקרים. ובכל אופן באשר לסיבות שגרמו לכך אציין מקרה היפותטי שקרוב לודאי קרה מס´ פעמים. x הזמין צ´יפס מהמלצר השרמנטי. ממתין וממתין, תר בעיניו אחר המלצר. כעבור מס´ דק´ שואל x את המלצרית הלבבית מה קורה עם הצ´יפס שהזמין. "הזמנת צ´יפס? גדול? אין שום בעיה." כעבור דקותיים מניח המלצר השרמנטי צלחת צ´יפס חמימה בקצה השני של השולחן. מבלי להחליף אומר ודברים, לאט לאט משוטטות להן אצבעות שונות ומשונות רק לעבר צ´יפסוניקו אחד. ועוד דקה לעוד צ´יפסוניקו וכן הלאה כמובן עד שנגמרת הצלחת. ובאותה העת יושב לו x וצופה במלצרית החיננית שמגיעה לעברו עם צלחת הצ´יפס הגדולה כמובן לאחר שהלבבית הניחה את הקודמת במקום אחר. אז אכן סדר יכול לפתור הרבה בעיות.
 
פתרון קל ומעשי.

גל ידידי, הפתרון שלי הוא כזה. את ההזמנות יהיה ניתן להזמין רק דרך אמצעי מבנינו, לא כל אחד יבקש מהמלצר אלא מהאחראי, שהוא יכתוב מי לקח מה. זהו. ממש לא קשה. רעיון נוסף, לחתום על כל הזמנה. כשהמלצר מקבל הראה להזמנה שידרו חתימה. אני, כמלצר לשעבר מכיר תופעות מעין אלו. היו הרבה מקרים שהאנשים היו פשוט רבים. ואז, היו מעמידים אותי במצב א נעים של להכריע מי השקרן מבניהם. אבל אלו לא היו אנשים נורמלים, זו בושה וחרפה. כתבתי ששכחו, אבל גם לשכוח זו קצת חרפה, איך יוצא ששוכחים? איך קורה כזה דבר בכלל? אולי קבוצה של אנשים הזמינו צ´יפס, ואחד מהם לא הבין שהוא גם בין המזמינים. זו בושה, ואם זה ממש כל שבוע, זה פשוט נורא ואיום.
 
אני לא חושב שזה המקום להעלות את זה.

א. אני לא הברון היחיד. יש עוד כמה מחברי הפורום שהשלימו כמה פעמים את הפערים שנוצרו בחשבון (מי אמר אתאיסט?). ב. לא כולם כאן אשמים בזה ולכן, לא זה המקום להעלות את זה.
 
לייזר אני נאלצת לחלוק עליך...

אם לא כאן ההיכן? ואם לא עכשיו אי מתי? נכון שהנושא מעורר אי נעימות, אבל הוא דורש טיפול. וברור שלא כולם אשמים, ואנחנו גם לא מחפשים אשמים - לא בזה מדובר, אלא במיגור הבעיה. אני אישית לא מצאתי דרך טובה יותר לטפל בזה (נראה לי קצת פחות נעים באמצע טיש להשתיק את כולם ולהעלות את הבעיה), זה הפורום שלנו, וזו המדיה בה אפשר לפנות לכולם, (ואם אתה חושש מאנשים שאינם שייכים לכאן - שיקפצו...) ומתוך שכך מצאתי לנכון להציף את העניין על פני המים במקום להמשיך להטביע אותו ולבלוע הרבה מים תוך כדי... <אני מתנצלת אם לא הזכרתי עוד אנשים ששילמו, אני רק ציינתי את שראו עיניי>
 

גיברלטר

New member
בושה וכלימה

אם הייתם דתיים הייתי אומר שזה חילול ה´. עכשיו אני אומר שזה חילול האתאיזם.
 
למעלה