מעשה קונדס או פגיעה על רקע דתי?

עומר, הצועדים היו באופן טבעי

בני ובנות קהילתו של בנג'י הילמן. ולגבי הסנקציה החברתית (לא אמרתי חרם) - הכחשתה לא רצינית. בקרב עמי אני חיה. סין השאר בקרב חברותי הדתיות מיישובים שונים (לא שונים מרעננה) ואף מכאן.
 
חג השבועות בפתח

למיטב זכרוני, מישהו קשר את חג השבועות עם מנהג שובבות של זריקת שקיות מים על אנשים או השפרצת מים אחד על השני. לכן יש סבירות של שילוב השניים, מנהגי השובבות וניצול השבת כ"מועדד מעשי שובבות נגד הנוסעים בשבת בכביש" וכך זכה המשליך למצווה כפולה.....
 

נאנ3

New member
למה אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שמי

שעשה את זה הוא דתי?! הרי שכניך מכירים אותך ואת הרחוב שבו הם גרים ויודעים שברחוב גרים דתיים וחילוניים. הודעה שלך היתה כתובה די בהכללה, יצאת מתוך נקודת הנחה שזה אדם דתי. לא יפה כל דבר שנעשה בשבת, לשייך לציבור הדתי. אתה עשית הכללה!
 

BoByBiRd

New member
לא יצאתי מנקודת הנחה שהם היו דתיים

אלא אני שואל את דעתכם בעניין. שימו לב למה שכתבתי למעלה שוב!
 

נאנ3

New member
נזכרתי עכשיו במקרה שקרה לגיסתי

באיזה שהוא יום היא הלכה עם התינוק שלה ברחוב ברנדיס. נזרקה עליה שקית מים. זה לא היה בשבת!!! כשהיא הסתכלה כלפי מעלה, היא לא ראתה אף אחד מציץ מאף חלון, רק שמעה ציחקוקים. האם אתה חושב שגם במקרה זה היו אלה ילדים דתיים? לא יכול להיות שזה קורה בלי שום קשר לדת?!
 

חגיתלה

New member
אתה יוצא מנקודת הנחה כי אלו דתיים כי...?

באותם שני בניינים גרות גם משפחות דתיות לאומיות? בחלק מן הדירות? האינך מוצא מה מכליל ולא נעים בהודעתך? למה השיוך האוטומאטי כי מה שנעשה בשבת מיד שייך לבעיה עם הדתיים? אני נוטה להאמין כי זהו מעשה קונדס וממש לא בהכרח ילדי הורים דתיים. זכור לי מקרה בקיץ שעבר ביום שרבי ונחם במיוחד בו ישבתי בסלון ביתי עם ילדי. לפתע שמענו שני בומים עזים על שמשת החלון. ניגשנו לבדוק ונדהמנו לגלות - הפלא ופלא שלושה נערים חילוניים גמורים ללא שום זיקה נראית לעין לשום כת או דת משליכים ביצים חיות וטריות על חלונות הבניין שלנו. לא עלה בדעתי לרגע להגיד כי אלו נערים חילוניים המנסים להתנכל לי על היותי דתיה כי יש להניח שלא ידעו עלי פרט זה אלא פשוט כי הם חמדו להם לצון רעה במיוחד והשליכו על ביתי ביצים. התגובה הראשונית שלי הייתה להרים לידי את הטלפון ולחייג למוקד העירוני אשר הגיע תוך דקות ספורות ותפס את החבורה ואף דיווח כי הם רודפים אחריהם כבר מספר ימים. החופש הגדול העביר עליהם את דעתם... ואגב שבועות המתקרב ובא - החג אכן נקשר בהשלכת שקיות ובלוני מים, אך אין המקור למנהג אוילי זה בדת. נהפוך הוא. ובמיוחד בימי בצורת אלו יש לגנות מנהג זה ולהוקיעו מארצינו
עצתי לך - גש למשטרה והגש תלונה.
 

32103210

New member
לפני כשנה נכחתי בבית משפט בת"א

בו נערך משפט אזרחי ,בתביעה קטנה ,בסיפור שהחל בזריקה של שקית מים ( או זבל ) ע"י ילדים ,והיתפתח לתביעה של אבי הילד הזורק, נגד השכן שכביכול שבר לו את הדלת ,הסיפור היה מעניין אבל לאט ,לאט, הפך להיות יותר ויותר הזוי, והשופט רומז לאב כי המשך בירור התביעה יכול אולי, לפגוע בילד, אבל האב והילד התעקשו על המשך ברור התביעה . הדיון נדחה ,דבר שלא מקובל בתביעות קטנות, להבאת עדים חבריו של הילד הזורק ( רק שתבינו כמה היה הדבר הזוי ,האב שואל האם הוא צריך להביא את העדים או שהשופט מוציא צו ? ) הייתי " מת " לדעת איך נגמר הסיפור ,,, בקיצור, רק רציתי לספר ,עד לאן מעשה קונדס יכולים להגיע .
 

גור 2

New member
מכבסת מילים ישראלית: מעשה קונדס

לפני הכביסה: תקיפה בריונית אלימה, סיכון חיים ורכוש. אחרי הכביסה: מעשה קונדס.
 
פרידמן נותן בכך לגיטימציה לאלימות ועבריינות

וזה בהחלט תואם להערכתי שיש בעיה קשה עם אותה אוכלוסייה שמבצעת עבירות אלימות מתוך כך שהיא רואה בדין שמיים עדיפות על דיני המדינה. אני מצפה מפרידמן ושכמותו להוקיע את האלימות הזאת ולפעול נגדה בנחישות בתוך הקהילה, בשקיפות מלאה, למען יראו וייראו. הקלת ראש באלימות הזו היא שותפות לדבר עבירה.
 

אלי ו.

New member
עבירות אלימות כמו הצלפה בשוט?

מתוך הכתבה: ..בשל סדרת מעשי בריונות כלפי צעירים דתיים, כולל הצלפה בשוט, מכות ואירועי וונדליזם אחרים. את פרטי האירועים הנ''ל אפשר לקבל מקב''ט עיריית רעננה. כאמור, בשל מעשים אלה מעדיף חלק מהנוער הדתי להתכנס בגן אריאל, מקום אליו הבריונים לא מגיעים. ההתעלמות שלך מהאזכור הזה נותן לגיטימציה למקרים קשים של אלימות ועבריינות חילונית. היכן הגינוי של מנהיגי הציבור החילוני? מדוע סיעת מר"ץ נותנת לגיטימציה לפשיעה חילונית כזאת? דמגוגיה עובדת לשני הכוונים!
 
נו, באמת

אני מוכנה לברר את הנקודה המופרכת הזו. להד"ם. אין מקרי אלימות כגון אלו שלא מגיעים לידיעתי, בסופו של דבר, כתושבת, כמתעניינת וכמנהלת הפורום.
 

Citizen Y

New member
דווקא היה

מדובר בשרשרת ולא שוט סיפר לי על זה אותו נער שביררתי איתו על מהות הארועים האלה בששת הימים
 
נער דתי מאלו שעבר שם עבירה ומנסה להתנקות ממנה

ע"י מיתקפה? אני אברר את זה עם מי שיודעים את האמת.
 

Citizen Y

New member
לא....

אבל אותהתקיפה של בריון עם שרשרת היא הסיבה למעבר של ההתכנסות מיד לבנים לששת הימים כמובן שהתקיפה לא הגיעה משום מקום והגיעה כנקמה כלשהי על איזה מכות קודמות לא נכנסתי לזה יותר מידי
 

אלי ו.

New member
היתממות הכחשה והקטנה

התנהגות קלאסית... עד שמנהיגי מר"ץ שהסיתו נגד הציבור הדתי לא יגנו את האלימות הם לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. אם הייתי מתאמץ הייתי מוצא עוד כמה קלישאות דמגוגיות אופייניות אבל זה לא הסגנון שלי.
 
מנהיגי מרצ לא הסיתו מעולם נגד הציבור הדתי

הצבעה על התופעה והשלכותיה המסוכנות לחברה הישראלית, אינה הסתה. לומר שהם הסיתו על מנת להימנע מהתמודדות - זו כן הסתה. אגב, פריחת החינוך הדתי היתה דווקא בימי שרי חינוך ממרצ. חמלה אנושית ועיקרון השוויון. בשונה מדבריך, מרצ היתה המפלגה הערכית ביותר והקרובה ביותר ל"ערכי היהדות" שהיתה אי פעם בכנסת ישראל.
 

אלי ו.

New member
העובדה היא שהם לא גינו את האלימות

ובכך הם רק מעודדים את הציבור החילוני להמשיך לתקוף את הדתיים בשוטים ובשרשראות.
 
למעלה