מערכת חינוך תומכת באלימות בבתי ספר!
בירוקראטיה במערכת חינוך לא קר אינה נילחמת, אלא תומכת באלימות בבתי ספר. כל הצהרות וכללים שנישמעים באמצעי תיקשורת ובדפי מידה להורים, אינם תואמים למה שקורה בשטח. בבתי ספר ובמשרדי חינוך. ברוב המיקרים מנהלי בתי ספר מסתירים עובדות על מיקרי אלימות כדי לא "לקלקל" שם בית הספר.במיקרים שהורים מתעקשים, תהליכים לקביעת צורך לבירור מיקרה אלימות, ועדות שונות ובירורים מתארכים לחודשים רבים. ילדים רואים שאין למערכת שום כלי למניע או לעונש הולם, מקבלים ביטחון והרגשה "הכל מותר" ואף אחד לא יעשה כלום. אלימות מתחילה כבר בבתי ספר יסודיים, משם ללא שום טיפול עוברת לתיכונים ובחלק מהמיקרים מקבלת צורה של אסון. ופה הבירוקראטים ממהרכת חינוך מתחילים להצדיק את קיומם ע"י הוצאת כללים נוספים שאינם יעלים, כי הכללים, מיד אחרי פירסום, ניכנסים למגירות ושוחכים על קיומם. יותר מזה. אם הורים מנסים להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר, בתיקווה ששם מצב יותר טוב, אז כל מערכת הבירוקראטית מנסה בכל הכוח למנוע זאת ע"י כללים שהם ממציאם ותהליכים ואישורים אינסופיים, תחת הגדרה "הגנה על הילד מפני משבר". אז או שצריך לחפס "קשרים" (שיטה ישראלית מקורית ונפוצה מאוד) או שילד ישאר ללא בית ספר למשך חודשים, עד מערכת תנסה לשבור עקשנות של ההורים. הם מגינים על ילד מפני משברים נפשיים אבל שוכחים את מצב פיזי ואלימות. למה? אני לא ממצאי שום דבר. כל משכתבתי מנסיון אישי. הילדה שלי כבר שבועים לא הולכת לבית ספר עקב מיקרים חוזרים של אלימות. במשך חודשיים של פניות רבות לכל גורמים בבית ספר ניסינו לפטור את הבעיה. החלטנו לעבור לבית ספר אחר. מנהלת בית ספר לא נותנת אישור לעבור מבית ספר שלה בטענה שלא מוכנה להפסיד תלמיתה מצטיינת וחבל להעביר ילדה כזו לבית ספר דתי כי שם לא לומדים. במחלקת חינוך לא יכולים לעזור. בלי אישור מנהלת אין אפשרות לעבור לפי הוראהת משרת החינוך. כשביקשתי לראות את ההוראהה נאמר לי "תחפס באינטרנת". היגעתי עד למנהל אגף החינוך באיזור מגורים. לדבריו תהליך עברה מבית ספר לבית ספר אחר, תוך כדי שנת לימודים, לוקח כחודשיים. מה צריכה לעשות ילדה במשך חודשיים האלא? מישקבע את הכללים למערבת חינוך חשב רק על בירוקראטים שבתוך המערכת ולא על ילדים. אשמך לקבל עזרה או יעוץ פה בפורום או בטל 0507716265
בירוקראטיה במערכת חינוך לא קר אינה נילחמת, אלא תומכת באלימות בבתי ספר. כל הצהרות וכללים שנישמעים באמצעי תיקשורת ובדפי מידה להורים, אינם תואמים למה שקורה בשטח. בבתי ספר ובמשרדי חינוך. ברוב המיקרים מנהלי בתי ספר מסתירים עובדות על מיקרי אלימות כדי לא "לקלקל" שם בית הספר.במיקרים שהורים מתעקשים, תהליכים לקביעת צורך לבירור מיקרה אלימות, ועדות שונות ובירורים מתארכים לחודשים רבים. ילדים רואים שאין למערכת שום כלי למניע או לעונש הולם, מקבלים ביטחון והרגשה "הכל מותר" ואף אחד לא יעשה כלום. אלימות מתחילה כבר בבתי ספר יסודיים, משם ללא שום טיפול עוברת לתיכונים ובחלק מהמיקרים מקבלת צורה של אסון. ופה הבירוקראטים ממהרכת חינוך מתחילים להצדיק את קיומם ע"י הוצאת כללים נוספים שאינם יעלים, כי הכללים, מיד אחרי פירסום, ניכנסים למגירות ושוחכים על קיומם. יותר מזה. אם הורים מנסים להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר, בתיקווה ששם מצב יותר טוב, אז כל מערכת הבירוקראטית מנסה בכל הכוח למנוע זאת ע"י כללים שהם ממציאם ותהליכים ואישורים אינסופיים, תחת הגדרה "הגנה על הילד מפני משבר". אז או שצריך לחפס "קשרים" (שיטה ישראלית מקורית ונפוצה מאוד) או שילד ישאר ללא בית ספר למשך חודשים, עד מערכת תנסה לשבור עקשנות של ההורים. הם מגינים על ילד מפני משברים נפשיים אבל שוכחים את מצב פיזי ואלימות. למה? אני לא ממצאי שום דבר. כל משכתבתי מנסיון אישי. הילדה שלי כבר שבועים לא הולכת לבית ספר עקב מיקרים חוזרים של אלימות. במשך חודשיים של פניות רבות לכל גורמים בבית ספר ניסינו לפטור את הבעיה. החלטנו לעבור לבית ספר אחר. מנהלת בית ספר לא נותנת אישור לעבור מבית ספר שלה בטענה שלא מוכנה להפסיד תלמיתה מצטיינת וחבל להעביר ילדה כזו לבית ספר דתי כי שם לא לומדים. במחלקת חינוך לא יכולים לעזור. בלי אישור מנהלת אין אפשרות לעבור לפי הוראהת משרת החינוך. כשביקשתי לראות את ההוראהה נאמר לי "תחפס באינטרנת". היגעתי עד למנהל אגף החינוך באיזור מגורים. לדבריו תהליך עברה מבית ספר לבית ספר אחר, תוך כדי שנת לימודים, לוקח כחודשיים. מה צריכה לעשות ילדה במשך חודשיים האלא? מישקבע את הכללים למערבת חינוך חשב רק על בירוקראטים שבתוך המערכת ולא על ילדים. אשמך לקבל עזרה או יעוץ פה בפורום או בטל 0507716265