מערכות קוד פתוח

מערכות קוד פתוח

הסברים על מה הם קוד פתוח וreprap מצורפים למטה. האם זה סימן לאידיאולוגיה חדשה? נתינת כלים שבעזרתם אנשים אחרים יוכלו לפתח את עצמם? בלי עיניין של רווח כספי (מלבד מכירת המכונה עצמה)? מה אתם חושבים על זה?
 
שמעתי על זה בעבר

קשה לי להאמין שזו פריצת דרך טכנולוגית שמבשרת את סופו של עידן התיעוש . כלומר , עבודה שזה לא קרה . אולי זה לא מפותח מדי , אבל קשה לי להאמין שזה יקרה . התעשייה של ימינו נוחה לאדם בחברות (כלומר מדינות) שהן כה גדולות מבחינת גודל האוכלוסייה שבהן. את יכולה לעבוד , להתמקצע ולהפוך למומחית בתחום ספציפי ומוגדר . כלומר , עריכת דין , רפואה , קופאית וכו' . כאשר את יודעת שיחד , כחברה - תוכלי לדאוג לצרכים שלך, בלי לקחת חלק מעשי ביצור או גידול של מוצרים וחומרי גלם אלו ואחרים .בתמורה את נותנת שירותים אחרים לאותם האנשים שמכרו לך את המוצר . זו שיטה שדיי הוכיחה את עצמה , והיא שאפשרה בסופו של דבר את המעבר מהתקופה שלכל אחד היה שטח חקלאי קטן, כהוא היה חיי בעיקר ממנו, ואולי נעזר בסחר חליפין כדי לגוון את מצרכיו, אל העידן החדש של השכלה ואף ליברליות. בעצם התעשייה המודרנית איפשר את ההתקדמות החברתית ואף את הדחף להשכלה הלא דתית. האם המצב הזה "טוב" יותר , או "נכון" יותר לאדם .. זו כבר שאלה אחרת . האם מכונות שמייצרות את עצמן , וכן דברים אחרים, ישנו משהו בחברה ובשוק הכלכלי של ימנו - אני בספק.
 
זה לא רק זה

לדוגמא ויקיפדיה. מידע שיתופי? כל אחד יכל לערוך? זה מראה שינוי מסוים בתפיסה של ידע, מוצרים, תוכנות, שלכולם צריך להיות אותם.
 
ויקיפדיה היא מקרה דיי פרטי

וזה כבר מעלה סוגיה חדשה, לאו דווקא קוד פתוח אבל בהחלט האינטרנט . כמות המידע העצומה שהפכה נגישה להרבה אנשים היא אולי הפריצה הגדולה ביותר של 50 השנים האחרונות. הרי גם הקוד הפתוח עצמו , נוצר מהאינטרנט. לא? ד.א את כבר בארץ?
 
יאפ

אני מתכוונת לכל העיניין של מידע שיתופי. אין בזה אמירה אידאולוגית מסויימת? כן :) מתחילת אוגוסט.
 
למעלה