מערות אפקה ושדה הנרקיסים בגלילות

שיר ורד

New member
מערות אפקה ושדה הנרקיסים בגלילות

ביום ו סיירתי בשני מקומות אלו. במערות אפקה פורחים כלנית, אירוס א"י , עירית גדולה. הכלנית והאירוס נמצאים קצת לאחר שיא הפריחה (הכלניות כבר מפיצות זרעים) העירית עדיין לא. הנרקיסים בגלילות גם הם לאחר שיא פריחה. רוב הנרקיסים שקועים עמוק בביצה, אך בחלק הדרומי מזרחי קרוב לנחל אחיה ישנם כמה עשרות פרטים הנמצאים בשטח שאיננו בוצי/ביצתי. הבעיה היא שכדי להגיע אליהם צריך לחצות את נחל אחיה או את תעלת המים הצמודה לנתיבי אילון. לשם כך צריך לפסוע שני צעדים בבוץ או לבצע קפיצה גדולה. ליד הנרקיסים צומחים להם עשרות פרחים זעירים ויפים של אספרגולת השדה.
 
תודה

הוספת לי מין חדש (אספרגולת השדה)) לרשימה של הצומח באזור - יותר מ-140 מינים בשטח קטן של עשרות דונמים. הסיבה שהנרקיסים שקועים בביצה, היא כמובן עשרות מ"מ הגשם שירדו באחת לפני כשבועיים. לפני כשלושה שבועות, שוטטתי בשטח בנחת כמעט בלי בוץ, כולל תמונות בפורום הקודם וכאן: http://inature.info/trips/tel_aviv/htmls/glilot_valley.html. ניתן להגיע גם מהשער הדרומי של פי גלילות, ואז אפשר לעקוף את נחל אחיה (אך לא את התעלה המערבית לאורך גדר פי גלילות).
 

שיר ורד

New member
למה נרקיסי הביצה פורחים בינואר פברו

נרקיסי השפלה וההר פורחים באוקטובר עד דצמבר. מאחר ונוכחנו השנה שהנרקיסים אינם זקוקים להצפת הביצה כדי להתחיל לפרוח, נשאלת השאלה מדוע נדחית פריחתם בביצות דוקא לתקופה שבה הביצה מוצפת ובה גדלים הסיכויים לפגיעה בפרחים בגלל ממטרים חזקים.
 

pinzo01

New member
אירוס הארגמן פורח!!!!

בווינגיט בדרך לדיונה יש כבר פריחה של אירוסים למרבה הפליאה קיימים שם כמה גבעולים שהם כבר אחרי הפריחה מעניין מה קורה בשאר המקומות כמו נס ציונה בדרך לפלמחים וכו'
 
למעלה