מעניין ברכבת

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
מעניין ברכבת

מעניין ברכבת
אתמול נסעתי ברכבת של 10:38 מב"ש לת"א.
כשהייתי בתחנה, ראיתי ברציף אחר רכבת דו קומתית שמורכבת מקטר, חמישה (נדמה לי) קרונות, עוד קטר, ועוד קרונות.
הייתי בקרון האחרון - הדרומי, וכשהגענו לתחנות ב"ש צפון, להבים, קריית גת, ראיתי שהקרון שלנו בקושי נכנס לרציף, כשבדרך כלל הוא מגיע למקום שנמצאים בו אנשים.
במהלך הנסיעה, שמעתי ברכבת שחלפה על פנינו שני קטרים (נדמה לי).
כשהגענו ללוד, ביקש הפקח להתקדם מספר קרונות על מנת לרדת בבטחה ברציף, אז שיערתי שאכן גם הרכבת שלנו מורכבת משני קטרים.
כמובן שעל אף בקשות הפקח היו כאלו שניסו לרדת מהרכבת בדלתות שאינן ברציף, מה שהתאפשר כי כל הדלתות נפתחו.
לפי מה שהבנתי, כאשר קרונות IC3 חורגים מגבולות הרציף, הדלתות הללו אינן נפתחות. הבנתי נכון? אז בקרונות האלו זה לא היה, וכל הדלתות נפתחו, גם אלו שאינו ברציף.
בכל מקרה, כשהגענו לתחנת השלום, התקדמתי לסוף הקרון האחרון, ואנשים ניסו לרדת מהדלת הזו. כמובן שלא היה רציף, אז כולם היו צריכים לקפוץ מהקרון. היה איש מבוגר שניסה לרדת עם מזוודה, וקצת לפני שהוא קפץ הדלת החלה להיסגר. במזל שמתי לב ופתחתי אותה מחדש, כי הוא כבר התחיל ליפול ואם היא הייתה ממשיכה להיסגר אני מניח שהוא היה נופל אל הרצפה.
כשהגענו לת"א מרכז, הרכבת עצרה כך שהקטר הדרומי היה לפני תחילת ההתפצלות בין המסילה של רציף 1 למסילה של רציף 2, כך שהרכבת לבנימינה שמגיעה שמונה דקות אחרי התעכבה בכמה דקות, עד שהרכבת שלנו זזה.
לא הגעתי לחלק השני של הרכבת (אחרי הקטר השני), אבל בחלק הראשון היה עומס די גדול, ואני מניח שגם בשני...

האם מדובר על יוזמה של הרכבת בשל הצפי לעומס בחג? זו פעם ראשונה שהם עושים את זה? אם כן זו יוזמה מבורכת, וכל הכבוד לרכבת ישראל. אני לא מתאר לעצמי מה היה קורה אילו הייתה זו רכבת אחת או במקרה הטוב 5 מערכי IC3. אני גם מניח שניתן היה לעשות כן בשל העובדה שהיו אלה שעות שפל, והיו קרונות שאינם בשימוש. אני צודק?
הבעיות שציינתי אמנם חשובות, אך אני מניח שניתנות לפתרון ושבפעם הבאה יהיה יותר טוב.
אגב, להפתעתי הרבה לא היו עיכובים מיוחדים ברכבת הזו, ואפילו הקדמנו להגיע בשלוש דקות לקריית גת (בדרך כלל שש), ובסה"כ הגענו כשלוש דקות מאוחר יותר לת"א מרכז, שזה מצוין בהתחשב בעובדה שעצרנו גם בתחנות זמן רב בגלל אנשים שניסו לרדת לא מהרציף...
אגב2, עוד בעניין ירידה מהרכבת ללא רציף, סיפרו לי גם שהרכבת לפני שבוע מב"ש לנהריה שהתעכבה 40 דקות עצרה בחוף הכרמל כך שרק שני הקרונות האחרונים נמצאים על הרציף, וכל שאר האנשים נאלצו לקפוץ מהרכבת אל הקרקע.

עד כאן להיום, חג שמח!
 
רכבות DD עם שני קטרים בקו ב"ש-ת"א קיימות

מעניין ברכבת
אתמול נסעתי ברכבת של 10:38 מב"ש לת"א.
כשהייתי בתחנה, ראיתי ברציף אחר רכבת דו קומתית שמורכבת מקטר, חמישה (נדמה לי) קרונות, עוד קטר, ועוד קרונות.
הייתי בקרון האחרון - הדרומי, וכשהגענו לתחנות ב"ש צפון, להבים, קריית גת, ראיתי שהקרון שלנו בקושי נכנס לרציף, כשבדרך כלל הוא מגיע למקום שנמצאים בו אנשים.
במהלך הנסיעה, שמעתי ברכבת שחלפה על פנינו שני קטרים (נדמה לי).
כשהגענו ללוד, ביקש הפקח להתקדם מספר קרונות על מנת לרדת בבטחה ברציף, אז שיערתי שאכן גם הרכבת שלנו מורכבת משני קטרים.
כמובן שעל אף בקשות הפקח היו כאלו שניסו לרדת מהרכבת בדלתות שאינן ברציף, מה שהתאפשר כי כל הדלתות נפתחו.
לפי מה שהבנתי, כאשר קרונות IC3 חורגים מגבולות הרציף, הדלתות הללו אינן נפתחות. הבנתי נכון? אז בקרונות האלו זה לא היה, וכל הדלתות נפתחו, גם אלו שאינו ברציף.
בכל מקרה, כשהגענו לתחנת השלום, התקדמתי לסוף הקרון האחרון, ואנשים ניסו לרדת מהדלת הזו. כמובן שלא היה רציף, אז כולם היו צריכים לקפוץ מהקרון. היה איש מבוגר שניסה לרדת עם מזוודה, וקצת לפני שהוא קפץ הדלת החלה להיסגר. במזל שמתי לב ופתחתי אותה מחדש, כי הוא כבר התחיל ליפול ואם היא הייתה ממשיכה להיסגר אני מניח שהוא היה נופל אל הרצפה.
כשהגענו לת"א מרכז, הרכבת עצרה כך שהקטר הדרומי היה לפני תחילת ההתפצלות בין המסילה של רציף 1 למסילה של רציף 2, כך שהרכבת לבנימינה שמגיעה שמונה דקות אחרי התעכבה בכמה דקות, עד שהרכבת שלנו זזה.
לא הגעתי לחלק השני של הרכבת (אחרי הקטר השני), אבל בחלק הראשון היה עומס די גדול, ואני מניח שגם בשני...

האם מדובר על יוזמה של הרכבת בשל הצפי לעומס בחג? זו פעם ראשונה שהם עושים את זה? אם כן זו יוזמה מבורכת, וכל הכבוד לרכבת ישראל. אני לא מתאר לעצמי מה היה קורה אילו הייתה זו רכבת אחת או במקרה הטוב 5 מערכי IC3. אני גם מניח שניתן היה לעשות כן בשל העובדה שהיו אלה שעות שפל, והיו קרונות שאינם בשימוש. אני צודק?
הבעיות שציינתי אמנם חשובות, אך אני מניח שניתנות לפתרון ושבפעם הבאה יהיה יותר טוב.
אגב, להפתעתי הרבה לא היו עיכובים מיוחדים ברכבת הזו, ואפילו הקדמנו להגיע בשלוש דקות לקריית גת (בדרך כלל שש), ובסה"כ הגענו כשלוש דקות מאוחר יותר לת"א מרכז, שזה מצוין בהתחשב בעובדה שעצרנו גם בתחנות זמן רב בגלל אנשים שניסו לרדת לא מהרציף...
אגב2, עוד בעניין ירידה מהרכבת ללא רציף, סיפרו לי גם שהרכבת לפני שבוע מב"ש לנהריה שהתעכבה 40 דקות עצרה בחוף הכרמל כך שרק שני הקרונות האחרונים נמצאים על הרציף, וכל שאר האנשים נאלצו לקפוץ מהרכבת אל הקרקע.

עד כאן להיום, חג שמח!
רכבות DD עם שני קטרים בקו ב"ש-ת"א קיימות
כבר מספר שנים בשעות עומס.
 

b l i p

New member
אני יודע על לפחות אחת קבועה

והן פועלות באופן קבוע בשעות מסוימות?
אני יודע על לפחות אחת קבועה
הרכבת שעוברת ב7:18 (לא יודע מתי היא יוצאת מנהריה, בטח 6:30) בחוף הכרמל לת"א.

אגב, כאשר חיילים היו נוסעים ברכבת בימי ראשון היא הייתה מפוצצת עד אפס מקום והייתה בהחלט הצדקה לרכבת הכפולה.
 

Ofekalef1

New member
והיום?

אני יודע על לפחות אחת קבועה
הרכבת שעוברת ב7:18 (לא יודע מתי היא יוצאת מנהריה, בטח 6:30) בחוף הכרמל לת"א.

אגב, כאשר חיילים היו נוסעים ברכבת בימי ראשון היא הייתה מפוצצת עד אפס מקום והייתה בהחלט הצדקה לרכבת הכפולה.
והיום?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה