מעיון קצת פה

darkstar

New member
מעיון קצת פה

הגעתי למסקנה שהפורום פה ברמה נמוכה וחבל
 

uzi2

Active member
אתה מוזמן להעלות לדיון נושא ברמה

אתה מוזמן לפתוח דיון ברמה יותר גבוהה במקום לקטר. עוד לא ראיתי בארץ פורומים שהצליחו לשמור על רמה באמת גבוהה לאורך זמן, ובכלל בעולם יש רק מעט כאלו. הרוב זה או פורומים של אבטחת מידע שבהם עוזרים למשתמשים לשפר את האבטחה במערכות שלהם, או פורומים שנקראים פורומים של האקרים אבל הרמה שם היא רמה של wannabe´s (כאלה שרוצים ללמוד לפרוץ וכאלה שמשחקים אותה "האקרים"). יש מעט פורומים שבהם באמת יש דיונים ברמה גבוהה, אבל כל יוזמה (לדיון בתחום אבטחת המידע, ולא בללמד אנשים איך לפרוץ) תתקבל בברכה.
 
יא סנוב, הפורום הזה שינה לי את חיי!

בזכותו אני יכול לגלוש נורמאלי ! ריבת אור
 

darkstar

New member
תשמע אני חושב שאתה טועה

ללמד לפרוץ זה בכלל לא דבר רע . ושתדע לך שבתור אחד אשר עוסק קצת בתחום ובעיקר במערכות לינוקס אני חושב שכדי לדעת לפרוץ אנו בעצם צריכים לדעת להגן. בכל השיטוט שלי בפורום אני לא נתקל ברמה אלה רק באנשים ניובים שיודעים רק מה זה וינדוס ומה שאתם עושים עם כל הכבוד זה להמליץ להם על פאיירוול מצועצע מסוג זה או אחר. לא שזה לא טוב או לא בסדר אבל אני חושב שיש מקום להוסיף לפורום הזה מימד אחר כמו הפניה לחומרי לימוד רציניים או דיונים על אבטחה של מחשבים בצורה רצינית יותר. חוץ מזה שמתי לב שבמימד של מערכות היוניקס לא נוגעיפ פה בכלל וחבל
 

uzi2

Active member
יש מידה של צדק בדברים של שניכם

לפעמים פורום שהנושא שלו יכול להתפתח להרבה תחומים מעניינים מתרכז בפועל רק בתחום צר של הנושאים הללו, ואז הוא יכול להיות באיכות גבוהה, אבל נוצר לו בפועל אופי הרבה יותר מוגבל ממה שיכל להיווצר. בד"כ (וזה נכון להרבה רשימות דואר או פורומים), ההתרכזות היא סביב נושאים של תמיכה טכנית (גם אם זה פורומים של אבטחת מידע ואז הנושאים הם פתרון בעיות שיש לאנשים בתחום אבטחת המידע). זה מכיוון שהרבה אנשים מגיעים לפורום כי יש להם בעיה והם מחפשים מישהו שיעזור להם. זה לא אומר שהתשובות שהם יקבלו לא יהיו ברמה טובה, אבל זה יוצר אופי מסויים לפורום ואנשים שמתעניינים בתחום ויגיעו לפורום ירגישו שזה לא הפורום לדיונים תאורטיים יותר או מתקדמים יותר ויעזבו או יבקרו לעיתים יותר רחוקות. יחד עם זה, הנסיון שלי הראה שזו משימה ממש לא קלה לבנות פורום שבאמת יהיו בו דיונים רציניים - כאלו שגם אני אלמד מהם. בכל נסיוני בפורומים השונים, היתה תקופה - כמה החודשים האחרונים בפורום של IOL לפני ש- Walla בלעו אותם, שבפורום אבטחת המידע שם היו דיונים ברמה טובה והיו מספיק אנשים שההתעניינות שלהם היתה לשם סקרנות ולא רק לשם פתרון בעיות ספציפיות עם המחשב שלהם. תהליך ה- "מיזוג" עם וואלה היה קטסטרופלי ונעשו בו כל השגיאות האפשריות, וגרם לתקופה ארוכה של כאוס במערכות, והוחלט לעבור לנענע, אבל למרות שהיתה שם מסה קריטית של אנשים שמתעניינים באמת בתחום, משום מה התקשנו ליצור את האוירה שהיתה בפורום של IOL בסוף ימיו, והפורום היה כמעט דומם. באיזשהו שלב יזמתי פרוייקט שנקרא "60 שניות על" שמטרתו היתה ליצור מסגרת שתעודד דיונים, מתוך מטרה שזה ייצב דיונים מעניינים בפורום ויחזיר אותו למה שהוא יכל להיות, ואכן לאורך תקופה מסויימת זה נראה טוב וסביב כל הודעת "60 שניות על" התפתח דיון איכותי, אבל ההשקעה הנדרשת מפרוייקט כזה מהכותבים היא לא קטנה, ולכן בסופו של דבר העניין דעך. פה בפורום יש מבקרים שנראה שהנושאים הללו מעניינים אותם, ושגם יש להם מה לתרום, אבל כיוון שנוצר לפורום אופי מאוד ספציפי, לא נוצרים פה ממש דיונים. היו סימנים של דיון ביני לבין Antid0t או Scott או Bender Unit22, וגם סימני דיון ביני לבין DCoder, אבל עדין האופי של הפורום הוא אופי של תמיכה טכנית או צעירים שרוצים שנלמד אותם איך להזיק לאחרים ולא מקבלים תשובה (ובצדק). אבל שוב, אם נושאים כמו אבטחת מידע מעניינים אותך אני אשמח שנפתח דיונים בנושא, גם אם זה בשלב ראשון רק שנינו.
 

darkstar

New member
60 השניות על....

נשמע מעניין הרעיון. בכל אופן אני הכי אהבתי את פורום אבטחת המידע של netking למי שזוכר וכל השמות שהזכרת פה מוכרים לי גם משם וגם מ iol לשעבר. לדעתי כדי ליצור כאן דיון איכותי צריך פשוט להביא לפה אנשים שיש להם מה לתרום כמו בפורום לינוקס ובפורום רשתות ופס רחב המאד רציניים. לדעתי הרעיון שלך של 60 שניות על באמת נחמד וכדאי שנתחיל לממש אותו אם נממש אותו ונעלה את רמתו של הפורום אני מאמין שלבסוף נצליח להחזיר אותו לרמה כמו שהיתה ב iol ונטקינג ובכלל נחזיר לפה גם את האנשים שעזבו. עוד נושא שהייתי רוצה לגעת בו זה ההודעות משוג: "אני רוצה ללמוד לפרוץ" לדעתי כל החברה האלה שרוצים ללמוד לפרוץ לא תמיד דפרים מפגרים וקטנוניים אלה אנשים בעלי רצון ללמוד. במקום לדחות אותם על הסף אני חושב שיש לעשות מאמץ ולהסביר להם קצת על הנושא ובמקום ללמד אותם לפרוץ כדאי ללמד אותם איך להגן ולהפנות אותם למאמרים \ חומרי למידה בנושא.
 
למעלה