מעדכנת- מצטרפת טרייה עם שאלות של מתחילות

zuzazi

New member
מעדכנת- מצטרפת טרייה עם שאלות של מתחילות

שבוע טוב לכולן,

בשבוע שעבר סיפרתי לכן קצת עליי ועל בן זוגי ובעיית הפוריות שלנו. על הפחד שלי מטיפולים והורמונים והבלבול מהמצב הזר והמוזר הזה.
קיבלתי תגובות כאלה ואחרות, למדתי דבר או שניים. כמובן שגם מחוץ לפורום יצא לי השבוע לדבר עם אנשים ולקרוא, מה ששינה לי קצת את ההסתכלות.

אז היינו השבוע גם אצל רופא הפריון וגם אצל אורולוג. שניהם לדבריהם מאוד לא מתרגשים מהמורפולוגיה 1% של בן זוגי בשל ספירה גבוהה ופרמטרים אחרים תקינים. שניהם אומרים שאפשר לנסות טבעי אבל שניהם מסכימים שאם אנחנו רוצים להעלות את הסיכויים אז הזרעות זה פתרון טוב.

הם אמרו את זה בקלילות ואני לקחתי את זה בכבדות אבל ככה זה כנראה.

אז התבקשתי לקחת לטרוזול בימים 5-9 של המחזור. הרופא אמר שאם אני לא רוצה אני לא חייבת אבל זה יכול להעלות לי מאוד את הסיכויים. בנוסף אעשה דיקור אחרי הוסת וסביב ההזרעה וכנראה שבן זוגי גם יעשה דיקור, רק צריכים למצוא לו מישהו.

אז מה אני עושה עם העבודה? אני מתחילה השבוע מקום חדש וממש לא רוצה לספר את זה, מפחדת שזה יפגע בי וחושבת לדחות בחודש גם כדי להכנס מרוכזת יותר. מצד שני נורא בא לי לא לבזבז זמן.

למי סיפרתן על הטיפולים? כרגע רק אמא שלי יודעת. אני לא יודעת האם לספר לחברות ולהורים של בן הזוג, זה מרגיש נורא פרטי ומצד שני נראה לי שצריך לדבר על זה ולהוציא...

ולבסוף, אשמח לשמוע קצת על חווית ההזרעה. זה כואב? באמת צריך לבוא מיום 12 בכל בוקר? ומה עושים אם הביוץ יוצא ביום שבת?

תודה מראש לכל הקוראות והעונות.
שיהיה לכולן שבוע טוב עם בשורות טובות, אמן.
 
קצת הסברים

אני גם לקחתי לטרוזול בשתי הזרעות. בפעם הראשונה נוצרו שני זקיקים מובילים ובפעם השנייה אחד. לא היו לי תופעות לוואי מיוחדות.
לגבי תיזמון- אם הביוץ צפוי בשבת לרוב עושים הזרעה בשישי, ומבקשים לקיים יחסים רגילים במשך הסופ"ש, או שעושים הזרעה כפולה- בשישי וראשון.
מבחינת מעקב- לא עושים כל יום אלא לרוב יום כן - יום לא, תלוי בגודל הזקיקים ובערכים בבדיקות דם.
כשהרופא יחזה את מועד הביוץ הוא יעדכן אותך מתי תהיה ההזרעה, ויבקש ממך להזריק אוביטרל.
ביום של ההזרעה בן זוגך צריך להגיע למעבדת זרע (קובעים תור יום-יומיים מראש) לתת דגימת זרע ועליה מבצעים השבחה, שאורכת כשעה. ברגע שהזרע מוכן, אתם (או הוא לצורך העניין) אוספים אותו והולכים לרופא שמבצע את ההזרעה. מומלץ לשמור את המבחנה בטמפ' הגוף (אפשר לדחוף את המבחנה בתוך החזייה.. מצחיק אבל טיפ ידוע).
הרופא יסביר לך אם יש לקבוע תור לצורך ההזרעה או שתוכלי להיכנס בין התורים.
כשאני הגעתי להזרעה האחות פתחה לי חדר שלא משתמשים בו, הלכה לקרוא לרופא והוא הגיע תוך כמה דקות.
ההזרעה עצמה לא כואבת, הרופא משתמש במפשק ואז מחדיר עם מזרק וקטטר את הזרע. בקושי מרגישים, זה רק לשנייה וזהו.
אחרי ההזרעה עצמה, את נשארת בחדר לעוד 10 דקות עם רגליים למעלה, ליתר ביטחון וחושבת מחשבות חיוביות.
ד"א, להחלטתם אם בן זוגך יהיה איתך או לא. אצלנו אחרי פעם אחת בעלי העדיף למסור את הזרע אליי ומשם שאקח את זה לבדי.. תשקלו מה הכי מתאים לכם.

לגבי ימי מחלה- במעקבים רק טיפה איחרתי לעבודה (לרוב סיימתי ב8:30 את המעקב, יש קופות שניתן לסיים יותר מוקדם).
אני לקחתי יום מחלה בימים של ההזרעה והלכתי לנוח בבית ולאכול אננס.
מעבר לזה לא נעדרתי מהעבודה.
לגבי שיתוף- אני סיפרתי למשפחה שלי די על ההתחלה. למשפחה שלו סיפרנו רק עכשיו כשאנחנו מתחילים IVF. אני מצאתי שכן נכון לי לשתף מס' חברות כי אני גם טיפוס כזה שאוהב לשתף וזה עוזר לי שיש לי עם מי לדבר על זה אבל כמובן שזה מאוד אינדיבידואלי.
מקווה שיהיה לכם המון בהצלחה!
 

zuzazi

New member
תודה רבה, עשית לי סדר


 
למעלה