מעבר ל IP V6. הוט משגעים אותי. מי אחראי לנושא ?

אחד הדברים היותר נכונים שעשיתי בשנים האחרונות

הוא להיפרד מהמונופול.
&nbsp
 
פעילות הדורשת הסבר

אני בהוט + הוטנט
עד לפני כשעתיים לא היה לי ipv6.
גלשתי ברשת בחיפוש אחר IP שכזה. הגעתי ל 018 ...
שלחתי להם הודעה באתר בנושא.
זמן קצר לאחר מכן גליתי שיש לי ipv6. בעקבות זאת בדקתי את ה IP וגיליתי שהשתנה.
&nbsp
הסברים ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הסברים בשרשור הקודם, קרא שם את כל התגובות שוב

אתה מקבל מספר כתובות ipv6 אוטומטית על גבי הלקוח (הקצאה עצמית ידנית או אוטומטית לפי EUI-64), הנתב מאשר אותן לניתוב לבחוץ לאחר קבלת הפרפיקס מהספק, כאשר הכתובת המועדפת לחיבור יוצא, משתנית כל יום בכפוף ל-"תוסף הפרטיות בתקן" כדי לא להדליף MAC, וכתובות אשר פגו, נשמרות לשבוע לחיבור נכנס, אך נמחקות עם הפעלה מחדש של הלקוח והנתב או איפוס כתובות (ipconfig /release6, ipconfig /renew6)
הנתב מקבל פרפיקס routed 64 כלקוח DHCPv6 מול הספק/תשתית (ואחר כך מפזר SLAAC ללקוחות הרשת הביתית), אלא רק שבמקום הקצאה קבועה או ארוכת זמן מול כתובת פיזית MAC של הנתב, על DHCPv6 משתמשים במזהה DUID אשר אינו קבוע ויכול להיות תלוי ולהשתנות עקב עדכוני קושחאות נתב או להיות מוגדר ידנית אם יש גישה לקובץ ההגדרות הרלוונטי (במקרי קושחאות מתואמות אישית)
&nbsp
&nbsp
 

SysAdmin1

New member
בקשת, קבלת, ספרים רבותי ספרים. ספר, ספר... ניירות:

ואפילו לא אחד, אלה כמה:
https://www.amazon.com/Understandin...words=ipv6+book&qid=1588786488&s=books&sr=1-5

https://www.amazon.com/Migrating-IPv6-Practical-Implementing-Networks/dp/0471498920

 

arseny92

Well-known member
מנהל
שים לב כי יש לשים לב לתאריך הוצאת הספר לאור

ספרי 2005-2006 יכולים לדון על אמצעי חיבור ipv6 במנהור אשר כיום אינם מומלצים, כמו 6to4 בטווח ‎2002::/16 או שימוש ב-ORCHIDv1 (תקן rfc4843 אשר עודכן על ידי rfc7343) או חיבורי 6rd, או בכלל לתת עדיפות לאמצעי הגרוע מכולם (teredo)..

בשרשור הקודם בעמוד השני הזכרתי כמה כמה צילומים עם החיבור שלי ואף כמה אתרים (https://www.tutorialspoint.com/ipv6/index.htm ו- http://gestioip.net/docu/ipv6_address_examples.html ) שמהם ניתן להתחיל, השני אף מקשר לתקנים רלוונטיים

ובכלל כמו שאומרים, יואב שניר, האם נחסמת בגוגל? מקווה ש-SysAdmin1 לא צריך להסביר שוב שמכיוון שכל העיסוק בתחום הוא באנגלית, אז גם כל הספרות בהתאם
 

SysAdmin1

New member
שימוש ב IPv6 החל כבר משנת 2000 והעקרונות שלפיהם הוא פועל...

שימוש ב IPv6 החל כבר משנת 2000 והעקרונות שלפיהם הוא פועל נשארו לרוב ללא שום שינוי. כל מני דברים זניחים שלא היו בשימוש אף פעם, כמו 6to4 ואחרים, אף פעם לא היו חלק מרכזי בו, אבל תמיד כדאי להכיר אותם, שהם היו, כמו כל דבר שהוא LEGACY . דברים כאלה גם תופסים בכל הספרות חלק זניח מבחינת ההתייחסות, אבל כל הדברים המהותיים של IPv6, מפרוטוקולי ניתוב שלו, מ BGP ועד ל OSPFv3 לא השתנו יותר מדי בשני עשורים שעובדים אתם. גם מנגנוני החלוקה של הכתובות מ DHCPv6 דרך SLAAC ואפילו עד ל IPV6CP נשארו גם הם ללא שינוי. אפילו מנגנוני NAT בהקשר של IPv6 נשארו גם הם לרוב ללא שינוי.

כך שכמי שמתכנן רשתות עם IPv6 וגם משתמש בהם עוד משנת 2000, אני יכול להגיד שמי שמתחיל את החומר ברמה של שלום כיתה א' או מי שרק היום מנסה לגלות את העולם המופלא של האינטרנט, כמו המקרה של פותח השירשור, אם הוא חייב, פשוט חייב את החומר זה בצורה של ספר מנייר, אז אין שום בעיה גם בחומר זה שמתואר בספר של מהדורת 2005, כי כל הנושאים המהותיים בהקשר של תכנון ושימוש ב IPv6 נחתמו עוד באמצע שנות התשעים ומאז יש רק ליטושים קטנים.
אבל בגלל שבתחום המחשוב, תמיד הדברים מתקדמים יותר מהר מתחומים אחרים, כדאי, אם אין אילוצים אחרים לקרוא את מאמרים מקוונים. אבל לפי איל שהפותח הדיון הסביר, זה לא המקרה.
 
גדול עלי חברים ... אינני מבין עד כדי כך את הנושא.

אני בסך הכול חנון מחשבים.
 

SysAdmin1

New member
מה בידיוק גדול? לקרוא ספר, לקרוא מהמסך? דרך אגב, מושג של...

מה בידיוק גדול ? לקרוא ספר, לקרוא מהמסך ? דרך אגב, מושג של חנון מחשבים, מרמז על זה שמה שבן אדם זה עושה בין היתר הכי טוב, זה לומד דברים מתקדמים בתחום של מחשבים, ולומד אותן לבד. במקרה זה, לעומת זאת, אחרי שכבר קיבלת, גם את המקום מדוייק שבו אתה יכול להזמין ספר, נייר, נייר, ורק בגלל שבקשת, וגם את הקישורים ישירים לכל החומר הרלוונטי, ללא שאתה צריך לחפש, לעבור ולקרוא מאות של מאמרים שונים, של מאות רבות של דפים כל אחד מהם, כמו שעושה חנון מחשבים, עד שמוצא בינהם את החלקים שבהם שרתוונטיים למה שהוא צריך.
וגם לא מדובר כאן על חומר מתקדם, חדש ומורכב, שחנון מחשבים צריך לחפור בו ולחקור אותו, אלה שכאן מדובר על דברים של שלום כיתה א', בתחום של הכרת המחשב ועוד דברים שלעסו אותם עד דק כבר לפני שניים וחצי עשורים והם מוסברים בשפה פשוטה ביותר.
 
הקלפים על השולחן ...

אינני איש מקצוע, מעולם לא למדתי באופן רשמי. כול מה שיש לי הוא מגלישה שעות על גבי שעות כחנון מחשבים. באיזשהו מקום אני מרגיש שהבחירה בחשבונאות כמקצוע אולי הייתה פספוס. אולי הייתי צריך לבחור בהנדסה. אבוד, מאוחר מידי. אינני מתחרט. הבחירה הייתה נכונה. כיף לי כחובבן.
 

liron50

New member
הוט +הוטנט

כלקוח שלהם זה אחד הדברים הכי מתסכלים- אתה צריך להבין מי אחראי לאיזה בעיה ולמי לפנות.
וכשאתה יודע שתכלס זה אותה חברה זה מתסכל פי שתיים.
 
למעלה