מעבר לקומונה עצמאית

Fonia

New member
מעבר לקומונה עצמאית

שלום שלום. בעוד חודשיים בדיוק אני עובר לגור בקומונה של שנת שירות יחד עם עוד 25 אנשים בתנאי פנימיה. אנחנו צריכים לבשל לעצמנו ארוחות בוקר וערב ממצרכים פשוטים שאנחנו מקבלים ממנהלי השנת שירות. יש מטבח, יש מצרכים, יש 25 אנשים, וכל פעם עושים תורנויות בישול וצריך לבשל לכולם. מעבר ללהכין חביתה, סלט, פסטה, קוס קוס, ואורז משקיות - תוכלו לתת כתובת למתכונים פשוטים וטעימים שאפשר להכין להרבה אנשים? תודה רבה.
 

Shoooo

New member
המ..

גם אני עוברת עוד חודשיים בערך לקומונה, אז אני מבינה ותך ומזל-טוב ובהצלחה. ובקשר למתכונים אז אפשר להכין חביתות עם תפוח אדמה. פשוט לעשות מקושקשת ולהוסיף לה קצת בצל ותפוח אדמה חתוך על המחבת ולטגן הכל ביחד. זול טעים ופשוט. חוצ מזה אני אישית ממליצה על ספגטי עם קטשופ.
 

akapulko2020

New member
אם

יש לך איך להשיג את הספר "בישולה" של שולה מודן-ממליצה בחום. המתכונים שם קלים להפליא,וברובם אפשר פשוט להכפיל כמויות ויוצא מעולה להמון אנשים-הם פשוט ממש טעמים ופשוטים.
 

נעמה ע.

New member
הנה משהו נחמד.. ../images/Emo13.gif

אני קוראת לזה "תבשיל-מה-שיש-בבית". הבסיס של זה, זה נקניקיות- אם מצטבר אחרי שעושים מנגל או משהו, או שסתם יש.. נקניקיות מהסוג הכי פשוט וזול שיש. מה שטוב בתבשיל הזה, זה שהוא הולך עם ה-כ-ל, כל מיני שאריות או קופסאות שימורים שכוחות, הכל הולך
. כעיקרון, מטגנים בצל בסיר גדול, ואז מוסיפים מכל הבא ליד- קוביות תפו"א, פטריות משומרות, תירס, אפונה- מה שיש, וכל המוסיף הרי זה משובח. אה, וכמובן לא לשכוח להכניס את הנקניקיות. בסוף, מעל הכל שופכים רסק עגבניות מקופסה, מערבבים, מתבלים, ושמים מנה אחת בצד כי זה נגמר בטיל (מניסיון :).
 

נעמה ע.

New member
אה,

את הנקניקיות צריך לחתוך ל-3 חלקים. יותר נוח לאכול ככה, ומתבשל יותר מהר.
 

kiticat

New member
חוץ מז

אפשר להכין כריכים משודרגים. סלטים גדולים כמו סלט יווני, או סלט טונה שהוא מעולה! טונה במים עם מיונז- לערבב וליצור כדורים. לבשל תפו"א, לפרוס לעיגולים, להניח כדורי טונה על הפרוסות. לחתוך ביצה מבושלת ל6. להניח הכל על מצע ירקות: 2-3 סוגי חסה שטופים וקרועים, מלפפון פרוס, ועגבניות שרי חתוכות לשתיים. מלפפון חמוץ חתוך לאורך, בין תפו"א לתפו"א, והביצה המחולקת ל6 למעלה במרכז. בתיאבון!
 

נ ו ם

New member
מצטרפת לשאלה! (ומקפיצה*)

בדיוק התכוונתי לכתוב הודעה הודעה בנושא... גם עוברת בקרוב לקומונה של שנת שירות אבל לא של 25 אלא של 7 בערך. מה כדאי לי ללמוד לבשל לפני שאני עוברת? איפה אתם עושים את השנת שירות
אני בתנועת בני המושבים, לצערי רק שבועיים לפני ההתחלה אדע איפה בארץ...
 

Chihuahua

New member
הייי להירגע

זה לא סיפור כל כך רציני... לא צריכים להילחץ אין צורך לרוץ ללמוד לבשל, תמיד כשמגיעים לקבוצה של כמה אנשים ובמקרה שלך 7 אנשים, תמיד יש כמה שיש להם מושג כלשהו בבישול, ולומדים אחד מהשני. אני לא אשכח שהייתי תקוע במוצב בעזה עם 5 חיילים באמצע שום מקום, והאספקה למוצב היה מתחת לכל ביקורת, ואיכשהו הצלחנו לעשות ארוחות כיד המלך, מכל דבר. ואם מגיעים למצב שאף אחד לא יודע כלום (לא נראה לי שזה יקרה), אין שום בושה לקנות איזה ספר בישול, או לשאול את ההורים בטלפון. בהצלחה!
 

kiticat

New member
אוקיי- אם כבר

בואו נמליץ על ספרי בישול! קודם כל באתר של נענע, יש מתכונים עם דירוג רמת קושי. שנית כל, יש ספרי בישול שמיועדים למתחילים. כלומר- אהרוני מארח בסגנון יפני וסיני לא מתאים. יש את בישולה. שיש בו מתכונים בסיסים עד טיפה מצריכים השקעה, עם מוצרים שפויים ומצויים בכל חנות מכולת. ספר חמוד שלא בדיוק זול (ואיזה ספר בישול בדיוק זול?) אבל בהחלט שווה את ההשקעה. שנית כל, לבדוק. יש ספרונים קטנים שעולים 10-30 שקל במוזלים, שיש להם מוטיב. כמו סלטים, או פסטות. בדרך כלל המתכונים די פשוטים. פשוט לבדוק מה יש ולקנות בהתאם. יש לי כמה ספרי בישול (אני אוהבת לבשל.... כבר אמרתי.) שהם קטנים ופשוטים.
 

יובאבא

New member
ספר בישול

הי, אני חדשה כאן (אם כי עוקבת אחר הפורום מיומו הראשון - ברכות!) אני בת 24, גרה כבר כמעט 3 שנים מחוץ לבית, ולפני שנה בערך קניתי את הספר "בישול צמחוני". זה ספר ממש מוצלח גם למי שאינו צמחוני (כמוני), כי אחרי מספר נסיונות הבנתי שהטרחה הכרוכה בהתעסקות עם בשר ודגים פשוט לא שווה את זה (למרות ההבדלים בטעם), ומאז הפריזר מצויד בשניצלים מוכנים. אבל בספר הזה יש כל מיני מתכונים יצירתיים ודי מוצלחים להמון המון דברים ( אם כי תמיד שווה לבדוק מה מצב המלח שם - בד"כ צריך להוסיף אחרת זה יוצא קצת תפל.) עוד דבר שהוא די שימושי למדי פעם: האינטרנט. נגיד החלטנו ערב אחד שבא לנו להכין מרק תירס. קצת חיפושים ומצאנו מתכון קל וטעים.
 

akapulko2020

New member
גם אני נורא בעד בישולה../images/Emo63.gif

זה ספר עם מתכונים די פשוטים וגם בלי הסברים מופלצים כמו "להקציף עד שמוכן "(כי מי יודע מתי זה בכלל?) לגבי המחיר-יש אותה באנטרנט בערך ב70 ש"ח ,שזה לא ממש נורא לספר שיחזיק שנים.ויוצא עכשיו גם בישולה חדש "מהאגדות",שעולה עוד פחות +ספר מתנה ב"בוקנט" למשל,אבל עליו אני לא יכולה להמליץ כי אפילו לא ראיתי אותו עדיין
 

נ ו ם

New member
מה שהתכוונתי זה.....

אמא שלי יכולה ללמד אותי קצת לבשל אבל מה כדאי ללמוד? כאילו אורז, פסטה... מה עוד? בישולה באמת ספר נחמד וגם האינטרנט ממש שימושי בקטע הזה אבל בקומונה שאהיה יש 95% שלא יהיה אינטרנט לצערי.
 

lifegirl

New member
מה שכדאי ללמוד...

האמת היא שזאת גם השאלה שאני מתלבטת בה (עוזבת את הבית שנה הבאה- לטובת שירו"ל...). אז אני אמנם דיי יודעת לבשל, אבל בכלזאת מרגישה ש"לא מספיק" (בין היתר כיוון שאני מסרבת לאכול "ארוחות מיקרו"...). אז כשניסיתי לברר מה אני רוצה ללמוד לבשל- בעיקר בדקתי מה אני אוהבת לאכול... אורז, פסטות, קטניות למיניהן (עדשים וחומוס למשל...), תבשילים חמים (בשיטת: שמים בצל ורסק עגבניות. ואז את כל שאר הדברים שיש בבית...),פירה, וכו'. היתרון המשמעותי הוא שזה חוסך המון כסף... (כבר ראיתי קומונות שבהן חצי שבוע אכלו מזון קנוי- ובחצי השני לא אכלו, כי לא היה כסף.. .או לקחו מההורים...). עוד יתרון הוא שזה לא דורש המון התעסקות (אפשר לשים תבשיל על האש, ללכת לקרוא ספר, לחזור לערבב פעם בכמה דקות.. מה שאומר גם שלא משנה אם מכינים את האוכל לאדם אחד או לשלושים...). חוצמזה- שלמדתי שאם אני מכינה לי אוכל בכמויות גדולות ושומרת במקרר (ומחממת על הגז, ולא במיקרו!) יש לי אוכל "טרי" במשך שבוע... - ו-פוניה, לא רוצה לתסכל אותך- אבל במקרה הספציפי שלך, אני חושבת שעדיף להמנע מבישול.. (במיוחד אם יהיו עוד 20 איש בקומונה...)
 

Fonia

New member
היי! השמצות!

ולהוכחה - למדתי היום מתכון מגניב ופשוט להחריד לפאנקייקס. כוס קמח תופח כוס חלב שתיי כפות שמן ביצה אחת שלמה לערבב הכל וזהו - לטגן על מחבת, להוסיף שוקולד או גבינה - ויאמ יאמ יאמ. (כמובן תכפילו את המידות לקומונות גדולות) והמרכיב הסודי שלי - הוספתי כמה טיפות צבע מאכל כחול זוהר. אז מה עם צבעי מאכל מסרטנים! לאכול פאנקייק רדיואקטיבי זה הכי כיף בעולם! ולראיה אפילו צילמו אותי מקפיץ את הפאנקייקס -
 

akapulko2020

New member
מתכון +עוד כמה דברים

פנקייקס: 1 ריוויון 3 כוסות קמח רגיל 1 גיל/אשל 1 שקית(קטנה) אבקת אפיה –כמעט שלמה 2 ביצים חצי כפית מלח חצי כפית סוכר –או יותר לפי הטעם חלב –עד קבלת מרקם רצוי של הבלילה(כלומר די דליל אבל לא יותר מדי,כבר תראה לבד) -לערבב עם כף,לטגן עם מעט שמן או בכלל בלי(מחבת טפלון) ולא צריך להפוך אותם בכלל-הם יוצאים במרקם ועובי מספיקים להיטגן טוב מצד אחד בלבד ---------------------------------------- הטעם יוצא פחות שומני בגלל שיש בפנים רוויון במקום שמן .. מצד שני,יישבר לך הגב לטגן פנקייקס ל25 איש-זה לפחות 80 פנקייקס,השתגעת? אולי ,בתור פינוק לשבת,או משהו-אבל כאוכל יומיומי??? לא נשמע לי..
צירפתי לך גם קובץ על "גיוון וניצול שאריות",זה יותר מוצלח ממה שזה נשמע ,מפורום מתכונים-ולינק לפורום ,כדאי לך לשאול את השאלה על בישול בכמויות גם שם,יש שם גם מסעדנים שיוכלו לסייע לך כבעלי ניסיון
 

Fonia

New member
תודה תודה

הפאנקייקס זה סתם משהו טעים, לא ליום יום. ולייף-גירל - קמונה טבעונית זה באמת אתגר. לא כולם אוהבים טופו.
 
למעלה