מעבר לבריטניה - בקשה למידע שימושי

ayulli

New member
מעבר לבריטניה - בקשה למידע שימושי

בספטמבר הקרוב אני עוברת לבריטניה למטרת לימודים (אוקספורד); על רוב הלוגיסטיקה של הארץ (בט"ל, בט"ב וכו') התגברתי, אבל יש לי לא מעט סימני שאלה לגבי לוגיסטיקה מקומית - פתיחת חשבון בנק, למשל (איפה? איך? בנקט? כרטיס אשראי?), או מפעילה סלולרית מקומית ושאר כנ"ל. אם מישהו מבין הכותבים בפורום יוכל להאיר את עיני לגבי הסידורים הקטנים שנדרשים לצורך ניהול חיי יום-יום בבריטניה, אודה לו (או לה) עד מאוד.
 
הביצה והתרנגולת

לגבי מפעילה סלולרית, ההמלצה שלי היא ללכת לאחד מסניפי Carphone warehouse שפזורים בהמוניהם ברחובות המרכזיים. החנות הזו לא שייכת למפעילה סלולרית בלעדית, אלא מרכזת את ההצעות של כולן, ולכן אפשר להשוות בין מסלולים ולבחור. בגדול, יש שני סוגים של מסלולים: כאלו שהם עם התחייבות למפעילה מסויימת (ובדרך כלל בהצטרפות גם מקבלים מכשיר) הכוללים תשלום חודשי קבוע כזה או אחר, וכאלו שהם pay-as-you-go, בהם טוענים את הכרטיס בסכומים שיכולים להיות קטנים יחסית, ואין שום התחייבות כלפי אף גורם. גם במסלולי pay-as-you-go יש לפמעמים הסדרים בהם מקבלים מכשיר, אצלנו הבאנו מכשיר מהארץ והוא הומר לרשת המקומית. ככלל, ההמלצה שלי היא דווקא על המסלול השני, לפחות בהתחלה. גם כי זה דורש פחות סקר שוק, וגם בגלל שאנחנו מגיעים כאן לעניין הביצה והתרנגולת, המערבת את חשבון הבנק (כי אם בוחרים במסלול הראשון, צריך להסדיר סוג של הוראת קבע). בשביל לפתוח חשבון בנק, בדרך כלל דורשים לראות חוזה שכירות או חשבונות עם השם שלך עליהם. בשביל לשכור דירה, ובוודאי בשביל החשבונות, צריך חשבון בנק. הדרך לצאת מהמעגל הזה היא באמצעות המעסיק. במקרה שלך, אני מניחה שמדובר באיזושהי מלגה. אני לא יודעת מה הסדר המגורים שיהיה לך, אבל הרעיון הוא שתביאי מסמך מגורם רשמי שאומר: אנחנו משלמים לה ככה וככה כסף לשנה, והיא מתגוררת במקום כזה וכזה. עם מסמך מהסוג הנ"ל את יכולה לבוא לבנק, בצירוף דרכון כתעודה מזהה, ואפשר יהיה לפתוח חשבון בנק. מהרגע שיש לך חשבון בנק, את יכולה להחליף מקום מגורים, להעביר חשבונות על שמך, וגם להצטרף, אם את רוצה, למסלול קבוע. אישית, כרגע מצאנו שאין בכך צורך, כי יש לנו קו ביתי, ולבן זוגי גם טלפון בעבודה, כך שסך הכל יוצא לנו להשתמש בנייד מעט מאוד.
 

Cov

New member
Shir

The university should be able to help you with the bank account. You will need to show your passport, the documentation required for the imigration authorities and a letter the university will provide. As to mobiles... I really dont know! Im on pay As You Go as I dont use it too much it seemed like the best option. Im with orange as it allowed cheap smss to my sisters in Israel 5 years ago. Since than I just cant be bothered to look or change... Good luck
 
למעלה