מעבר לבגרות......

dark knight 66

New member
מעבר לבגרות......

שלום לכולם,
בני המוכר כאוטיסט, עומד לחצות את גיל 18 - ולהפוך למבוגר מבחינה חוקית.
אני מחפש מידע בנושא שימור זכויותיו לאחר גיל זה, ופעולות שמתחייבות ממני בעת הזו.

אשמח לקבל הפניות וקישורים
 

schlomitsmile

Member
מנהל
למשל?
בתחום החינוך- לא רלוונטי לבוגר.
בתחום הבריאות, טיפולים וכד'- אין שום זכויות לבוגר.
לגבי ביטוח לאומי- בוגר צריך להוכיח שיכלתו להתפרנס נפגעת בשל היותו על הספקטרום,
בניגוד לילד, עצם האבחנה לא מזכה בקיצבה.
אנחנו הגשנו מכתב מהרופאה שמאשר שהוא על הספקטרום,
את הפטור מצה"ל,
למיטב זכרוני- זו היתה כל הניירת.
בנוסף, נכנסתי איתו לרופא בועדה הרפואית של בטל"א,
וסיפרתי שהרכזת של אחת העמותות של שירות לאומי
פסלה אותו אחרי ראיון כי לדבריה "הוא לא עובר מסך"
מה שממחיש את אי-יכלתו בשלב זה לפחות, למצוא ולהחזיק במקום עבודה.
הרופא גם דיבר עם הבן, וראה בעצמו את ה"לא עובר מסך"...
&nbsp
יש יחידה במשרד הרווחה שתפקידה לתת שירות, אין לי נסיון איתם
http://www.molsa.gov.il/Populations/Disabilities/Autism/Pages/Otizm_1.aspx
&nbsp
 
למעלה