מעבר לאירופה
שלום לכולם, קוראים לי עידן בן 28, ואני בודק כבר זמן מה את אופצית המעבר לאירופה לתקופה מסויימת, מסיבות אישיות וגם מסיבות כלכליות: אני מהנדס כימיה ומעוניין להשתלב בעבודה בתחום בחו"ל. אני עובד כרגע בתאגיד בינלאומי באיזור השרון למשך פחות משנה (מעט אחרי שסיימתי את התואר הראשון) ואופציית הרילוקיישן אינה עומדת על הפרק. הייתי רוצה לחיות בארץ דוברת אנגלית או בארץ שבה ניתן להסתדר עם אנגלית בלבד בתור התחלה (כמו הולנד- אבל אולי אני טועה לגבי הולנד בקטע הזה). קראתי חומר בנושא ודי הבנתי מה צריך לעשות, רק צריך לצבור כסף ובעיקר להחליט. חשוב לציין שיש לי אזרחות אירופאית ואני בתהליך של הנפקת דרכון. אני מקווה שבעוד חודשים אחדים אקבל אותו.. הייתי רוצה לשמוע על רווקים/ות בודדים שעשו זאת- אם יש כאלה, ללא רשת תמיכה משמעותית בארץ היעד (לא משנה איזו) וללמוד מנסיון של אחרים. אשמח לשמוע ממקור ראשון על המצב הכלכלי וענייני מציאת עבודה (כמה זמן לקח למצוא עבודה מתאימה, האם היה צורך למצוא עבודה זמנית שלא במקצוע בטרם מציאת משרה מתאימה וכד'). אשמח לשמוע גם על קשיים חברתיים אם היו כאלה ובעצם על כל דבר שאתם חושבים שכדאי לי לדעת. השפות שאני יודע בנוסף לעברית הן אנגלית (רמה די טובה בדיבור קריאה וכתיבה), רוסית (בעיקר דיבור ומעט קריאה) וגם מעט גרמנית (רמה בסיסית של מתחילים. אולי אתחיל לקחת שיעורים...) שאני לא בטוח שהיא באמת נחשבת. "הניסיון" היחיד שיש לי במחיה בארץ אחרת הוא מחילופי סטודנטים שעשיתי בגרמניה (שם למדתי את מעט גרמנית שיש לי) למשך חצי שנה בסוף 2010. סופקה לי משכורת צנועה שהספיקה לי למחיה בסיסית וגם לטיולים פעם בחודש וחצי חודשיים... כך שיש לי מושג כלשהו לגבי יוקר המחיה במדינה אירופאית, או לפחות באיזור ספציפי בגרמניה. זהו
אשמח לתגובות בונות עידן
שלום לכולם, קוראים לי עידן בן 28, ואני בודק כבר זמן מה את אופצית המעבר לאירופה לתקופה מסויימת, מסיבות אישיות וגם מסיבות כלכליות: אני מהנדס כימיה ומעוניין להשתלב בעבודה בתחום בחו"ל. אני עובד כרגע בתאגיד בינלאומי באיזור השרון למשך פחות משנה (מעט אחרי שסיימתי את התואר הראשון) ואופציית הרילוקיישן אינה עומדת על הפרק. הייתי רוצה לחיות בארץ דוברת אנגלית או בארץ שבה ניתן להסתדר עם אנגלית בלבד בתור התחלה (כמו הולנד- אבל אולי אני טועה לגבי הולנד בקטע הזה). קראתי חומר בנושא ודי הבנתי מה צריך לעשות, רק צריך לצבור כסף ובעיקר להחליט. חשוב לציין שיש לי אזרחות אירופאית ואני בתהליך של הנפקת דרכון. אני מקווה שבעוד חודשים אחדים אקבל אותו.. הייתי רוצה לשמוע על רווקים/ות בודדים שעשו זאת- אם יש כאלה, ללא רשת תמיכה משמעותית בארץ היעד (לא משנה איזו) וללמוד מנסיון של אחרים. אשמח לשמוע ממקור ראשון על המצב הכלכלי וענייני מציאת עבודה (כמה זמן לקח למצוא עבודה מתאימה, האם היה צורך למצוא עבודה זמנית שלא במקצוע בטרם מציאת משרה מתאימה וכד'). אשמח לשמוע גם על קשיים חברתיים אם היו כאלה ובעצם על כל דבר שאתם חושבים שכדאי לי לדעת. השפות שאני יודע בנוסף לעברית הן אנגלית (רמה די טובה בדיבור קריאה וכתיבה), רוסית (בעיקר דיבור ומעט קריאה) וגם מעט גרמנית (רמה בסיסית של מתחילים. אולי אתחיל לקחת שיעורים...) שאני לא בטוח שהיא באמת נחשבת. "הניסיון" היחיד שיש לי במחיה בארץ אחרת הוא מחילופי סטודנטים שעשיתי בגרמניה (שם למדתי את מעט גרמנית שיש לי) למשך חצי שנה בסוף 2010. סופקה לי משכורת צנועה שהספיקה לי למחיה בסיסית וגם לטיולים פעם בחודש וחצי חודשיים... כך שיש לי מושג כלשהו לגבי יוקר המחיה במדינה אירופאית, או לפחות באיזור ספציפי בגרמניה. זהו