מעבר גדוד או התנדבות

צופה121

New member
מעבר גדוד או התנדבות

היי

אחי משובץ בגדוד תותחנים כשנתיים וחצי מאז שחרורו, אלא שמאז ועד היום לא היו שום מילואים, ומסתבר שכמעט ואין שם מילואים.. אחי מאוד רוצה להיות במילואים פעילים, ויש 2 גדודים שמוכנים למשוך אותו - אחד של תותחנים, והשני גדוד חיר קל שמבצע בט"שים ביו"ש.
השאלות הן:
1. למה יש יותר סיכוי שיסכימו להעביר אותו - לגדוד תותחנים אחר או לגדוד חיר-קל (או במילים אחרות: להיכן מומלץ שהוא יבקש לעבור)?
2. האם לפרט במכתב שהוא מעוניין לעבור בגלל שאין מילואים פעילים - או שלא כדאי לציין סיבה כזו?
3. האם הוא יכול להתנדב לתעסוקות (למשל בגדוד חיר קל שמעוניין בו) גם אם הוא לא יועבר לגדוד השני (ובמילים אחרות: האם במקום כל הבלאגן של טופס 55 הוא יכול פשוט להודיע לגדוד השני שהוא מוכן ומזומן להתנדב מתי שהם יעשו תעסוקות)?

המון תודה!!
 

qwas qwas

New member
התנדבות ומעבר יחידות.

1.זה מאוד תלוי ברובאי שלו, מקצועו הצבאי, ואופי הפעילות של הגדוד בשגרה ובחירום אליו רוצה לעבור.
אם הוא היה בתותחנים ויש גדוד תותחנים שכן מבצע תעסוקות ומוכן לקבל אותו עדיף תותחנים. גם בשבילו כי הוא כבר יודע איך העסק מתנהל מבצעית וגם נושאים משותפים עם האנשים בגדוד וכד'. וגם לצה"ל יש סיבה\זיקה לשנות לו שיבוץ בתפקיד דומה למה שיועד לו מלכתחילה.
2.כן . המערכת רואה בחיוב דברים כאלה, ואם יש משהו שרוצה ומקום שצריך הם נענים בחיוב אם אין שיקולים אחרים, כמו התנגדות הגדוד הנוכחי, מקצועות צבאים, פרופיל וכו'.
3.כן. הוא צריך למצוא מקום שמבצע לדוגמא, תעסוקה בתאריך מסויים. לדאוג לחבר בין ק.הקישור והשלישים של הגדודים. ואם אין מניעה מספחים אותו זמנית לגדוד אחר לצורך התעסוקה. התהליך הזה יצטרך לחזור על עצמו כל פעם מחדש, ותלוי ברצון של שני הצדדים להתעסק כל פעם עם בירוקרטיה . כך שזה אפשרי וקורה, אבל זה הלך בירוקרטי שלא כולם רוצים ומתעסקים איתו.
המלצתי: לפנות בכתב עם כל אמצעי הקשר של שני הגדודים לקפ"צ, ולקמל"ר דרך מוקד המילואים. לאחר שדיברתם ותאמתם את המקום אליו רוצה לעבור, ויכולים לקבל, להסביר את הרצון למעבר. להם ישאת הכתובות והכלים לסייע המעבר כזה.
הנכונות לשרת ראויה להערכה.
בהצלחה.
 

צופה121

New member
לא הבנתי את המשפט האחרון ...

אם אפשר לפרט שוב מהי ההמלצה
תודה:)
 

qwas qwas

New member
הבהרה.

ליצור קשר עם קצינת פנית הציבור 035691000.
לשלוח להם מכתב/פקס, המפרט את הרצון לשנות שיבוץ, לציין שלא זומן למילואים כלל, ומעוניין לשרת. לציין את הגדוד שמעוניין לקלוט, ואם יש אז גם את דרכי התקשורת איתם. כל פרט יסייע לקצר את התהליך.
כמו כן ניתן לפנות לקצין המילואים הראשי 6535*.
ניתן גם דרך האתר של המילואים, באזור האישי להגיש טופס 55. אבל עדיף קודם בדרכים שציינתי לעיל.
בהצלחה.
 

צופה121

New member
אוקיי הוא עשה כדבריך, רק עוד שאלה

שיגיש כעת גם טופס 55, או לחכות לראות מה תהיה תוצאת הפניות לגורמים הנ"ל?
 

qwas qwas

New member
החלטה שלו.

תלוי בו. אם הוא מעוניין להמתין ולא ליצור התנגשויות למערכת , מצד מספר גורמים שיטפלו במקביל, ומכיוון שהכל מתנקז לאישור גורם מוסמך אחד כל גוף מטפל עלול למשוך לכיוון אחר, וליצור בלגן.
או לתקוף בכל החזיתות והכלים במקביל.
אני לא ממליץ איך לפעול , אלא מציג דרכי פעולה אפשריות .
בהצלחה.
 
למעלה