מס שאלות:

prtywomen

New member
מס שאלות:

היכן ניתן להשיג שערות קדאיף?והאם העבודה איתם מסובכת...?
במתכון עוגת הגבינה של דודו חמוד יש גבינת נפוליאון מה זה? וא אין אז מה ניתן להמיר? ומה זה שמנת של פעם?ככה כתוב במתכון...?
שטרוייזל זה פירורים אפשר מתכון לכמות זוגית...?ואיפה אני יכולה לשלב אותם? מצטערת על מבול
השאלות....אבל חבל לי כל פעם לשים שאלה....
שבת שלום..
 

bali

New member
מנהל
תשובות

1. שערות קדאיף אפשר להשיג בעיקר בשווקים של בני דודינו... באיזור ירושלים זה באבו גוש, בחיפה בעיר התחתית וכ"ו. יש גם בשווקים רגילים ולפעמים בחנויות מתמחות אבל זה לא דבר שממש קל להשיג. לגב השימוש בהם, הוא די פשוט - מפרידים קצת את השערות, מערבבים עם חמאה או מרגרינה מומסת ומסדרים את הקדאיף המשומן בתבנית שרוצים להשתמש בה ואופים עד שמזהיב (או במתכוניםמסויימים מטגנים על מחבת טפלון). 2. גבינת נפוליאון היא גבינת שמנת בטעם טבעי, 30% שומן. יש בכל סופר, וכל גבינת שמנת בטעם טבעי תתאים במקומה (ולדעתי האישית גם גבינת סימפוניה 5% טבעית ודומיה). שמנת של פעם היא פשוט שמנת חמוצה 27%. היא נקראת בדיוק כך ויש כזו של תנובה. גם פה לדעתי כמות השומן מוגזמת ואפשר להחליף בשמנת חמוצה רגילה. (באופן כללי אני חושבת שהמתכון הזה של דודו רווי בצורה מוגזמת בשומנים ויש עוגות גבינה אפויות מצויינות ללא כל כך הרבה שומן) 3. שטרוייזל זה אכן פירורי בצק. אני רק מנסה להבין מה הכוונה בכמות זוגית... על מה את רוצה לשים את השטרוייזל? זה לא ממש מתכון נפרד ממה שזה אמור לבוא עליו, זה תמיד חלק ממתכון לעוגה או קינוח אפוי אחר. שני הדברים הקלאסיים שיש בהם שטרוייזל זה עוגה מבצק פריך, מעליו ריבה או פירות, ומעליהם שטרוייזל, או קינוח שנקרא קראמבל - תפוחי עץ אפויים עם תבלינים ותוספות, לפעמים בשילוב עם עוד פירות, שמעליהם מפזרים שטרוייזל ואופים הכל ביחד, לרוב בכלים אישיים שבהם מגישים את הקינוח החם. לגבי כמות השטרוייזל, זה מאד תלוי במתכון, כך שקצת קשה להעריך מה זה כמות זוגית של שטרוייזל, צריך להתחיל בלחפש מתכון לעוגות קטנות יחסית... אני אבדוק אם יש לי מתכונים כאלה.
 

prtywomen

New member
באלי באלי באלי../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

כמה סבלנות..כמה אדיבות...לא נעים לי כבר מרב השאלות שלי
את מקסימה..
לגבי השטרויזל כן התכוונתי בדיוק לעוגות קטנות לארוחת ערב זוגית יום נישואים שבוע הבא אני רוצה את זה כקנוח...
לגבי שאר התשובות את מקסימה כמו תמיד...
 

bali

New member
מנהל
דיי תמשיכי! ../images/Emo9.gif לגבי הקראמבלים

(שזה מה שהבנתי שאת בעצם רוצה)... זה הולך ככה: תקחי 2-3 תפוחי עץ מאיזה סוג שאת אוהבת. אם את לא אוהבת קליפה באפייה, תקלפי אותם ותחתכי לקוביות בינוניות (כמובן בלי הליבה שלהם). תערבבי עם כמה כפות סוכר (לבן או חום לבחירתך) קצת צימוקים ו/או אגוזים אם את אוהבת, קינמון טחון, ציפורן טחון, קצת מיץ לימון. תערבבי הכל ותמלאי כלים אישיים חסיני חום או תבניות חד פעמיות קטנות עד 2/3 גובה בערך. לשטרוייזל: 100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 1 כוס קמח כמה כפות סוכר לעבד הכל במג'ימיקס בפולסים עד שנוצרת תערובת פירורית קצת גסה. אפשר גם לעבד לפירורים ידנית עם קצות האצבעות. לערום על הפירות מהפירורים ולהדק טיפונת בעדינות. לאפות בחום בינוני 30-40 דקות עד שהפירורים מזהיבים יפה ורואים קצת את נוזלי הפירות שמתחת מציצים בצידי העוגה. מגישים חם (אבל לא לוהט ישר מהתנור כי זה יכול לגרום לכוויות בלשון). אפשר להגיש עם גלידה קרה או רוטב וניל קר או קצפת ליד.
 

prtywomen

New member
שאלה טיפשית אבל אני לא יודעת את התשובה

איך מכינים קצפת כזאת פשוטה ליד עוגות חמות?
אמרת שניתן לשים את השטרויזל גם על משהו עם בצק פריך בבסיס לא?
 

bali

New member
מנהל
אין שאלות טיפשיות, יש להיות טיפש ולא לשאול...

ואת לא טיפשה כמובן
להכין קצפת זה מאד פשוט. לוקחים קרטון של שמנת מתוקה להקצפה. דואגים שהשמנת תהיה קרה מאד לפני ההקצפה. מוזגים אותה למיקסר ידני או יותר משוכלל. משתמשים במקצף בלון בשביל קצפות. (ברוב המיקסרים, גם הידניים יש גם מקצף בלון וגם וו כזה לבצקים). מתחילים להקציף את הקצפת במהירות בינונית, בתנועות סיבוביות. כשהקצפת מתחילה להסמיך מוסיפים קצת סוכר או אבקת סוכר (כף שתיים או יותר אם רוצים ממש מתוק). מגבירים מהירות וממשיכים להקציף בתנועות סיבוביות עד שהקצפת נראית יציבה וסמיכה ושאם מרימים את המקצפים נשארות תלוליות שלא מתמוטטות חזרה. (רואים את זה גם תוך כדי הקצפה, שנוצרים פסים כאלה בהקצפה שלא מתמלאים ישר). זה עניין של כמה דקות. מקווה שההסבר ברור. לגבי העוגה, היא יותר גדולה מאשר שתי מנות והיא לא נאפית במנות אישיות. חשבתי שרצית קראמבל בגלל המנות האישיות.
 

prtywomen

New member
אכן רציתי קראמבל ואלך על הקארמבל

אבל רציתי לראות ולדעת אם יש עוד אפציה ..אלך על הקארמבל..
 

bali

New member
מנהל
הנה מתכון לעוגה השנייה עם הריבה והפירורים

עוגת פירורים וריבה -עדינה ונימוחה לתשומת לב שכאן אופים את החלק התחתון אפייה חלקית של כ- 15 דקות עד שהיא מתייצבת ורק אז מורחים ריבה ומפזרים פירורים (וממשיכים לאפות). רכיבים: 350 גרם קמח תופח (1/2 2 כוסות) 1 מרגרינה או חמאה (200 גרם) בטמפרטורת החדר 1/2 כוס סוכר (לא צריך יותר כי מלית הריבה-מתוקה) 2 ביצים מס´ 1 1/2 כוס שמנת לקצפת ריצ´ (או שמנת לקצפת חלבית) גרידת קליפה מלימון שלם 2 כפיות תמצית וניל ריבת תות-שדה או כל ריבה אחרת לפי טעמכם (לדעתי: שווה לנסות עם ריבה חמוצה כמו תפוזים או פסיפלורה) תבנית מלבנית 20*30 אופן הכנה: מערבבים ידנית את הקמח, המרגרינה/חמאה והסוכר עד שנוצרת תערובת פירורית. מעבדים אותה ביד לפירורים עדינים ומודדים כוס מהתערובת ושומרים בצד (לציפוי). ליתר הפירורים בקערה - מוסיפים ביצים, שמנת מתוקה, קליפת לימון ותמצית וניל ומערבבים לעיסה חלקה וסמיכה מאד. מעבירים את העיסה לתבנית מלבנית 20*30 (כמו התבניות החד-פעמיות הבינוניות), מנערים קלות כדי לשטח את העיסה ואופים 15 דקות בחום 180 מעלות (בתנור שחומם מראש). מוציאים את העוגה מהתנור ומורחים עליה שכבה של ריבה טובה. מפזרים מעל את הפירורים ששמרנו בצד ומחזירים לתנור לאפייה נוספת של 15-20 דקות בחום בינוני. מחכים עד שתתקרר לטמפרטורת החדר ונהנים מעוגה מאד עדינה, לא מתוקה מדי ונימוחה (נמסה בפה).
 

bali

New member
מנהל
מרוב דיבורים על קדאיף נזכרתי שיש לי סטוק

של שערות קדאיף במקפיא, שקניתי באבו גוש וטרם הכנתי מהן משהו... וכשאני אומרת סטוק אני מתכוונת קילו בערך, שזה הרבה מאד. המממ... מה אני אכין מהן?...
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo13.gif אל דאגה, יצולם ויועלה כשיקרה.

 
למעלה