מסתובבים במעגלים? כל הפתרונות לחנייה בעיר הגדולה

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-k-howard-2220292.jpg
קרדיט תמונות: pexels

מי לא מכיר את המסע הארוך והממושך אחר החנייה הנכספת? סיבובים חוזרים ונשנים בתקווה למצוא מקום ריק, שעות של חיפושים ברחובות הערים המרכזיות, שלעיתים מסתיימות עם דוח חנייה צורם במיוחד. בעיית החנייה אינה זרה לאף אחד ובכל זאת אנו ממשיכים להגיע במכוניות אל הערים בשל שלל סיבות, ובראשן, שלעיתים התחבורה הציבורית פשוט אינה מגיע למקום חפצנו. במיוחד עבור נסיבות אלו אספנו עבורכם כמה פתרונות שיכולים לסייע לכם במציאת החנייה הנכספת.

חנייה ברחוב​

אם אתם נוסעים ברחובותיה של תל אביב ומצאתם חנייה ברחוב, כנראה שאלי החנייה מחייכים אליכם. מזל שכזה הוא סיבה למסיבה אמיתית. בעיר המטרופולין של ישראל מציאת החנייה ברחובותיה העמוסים לעייפה, היא כמעט כמו זכייה בלוטו. ולכן אם הצלחתם למצוא בהם חנייה אתם אכן ברי מזל. בערים נוספות מרכזיות ייתכן שתיתקלו בבעיה דומה אך לא קיצונית כמו בתל אביב. וזה אכן אירוע משמח במיוחד כשאתם יכולים להפעיל פנגו או סיילו וליהנות מתעריף חנייה נמוך במיוחד.

חנייה במרכזי קניות וקניונים​

אם היעד שאתם רוצים להגיע אליו נמצא בקרבת מתחם קניות פתוח או קניון מקומי, אל תהססו וכנסו לתוך החניון שלהם. שם תוכלו למצוא חנייה בקלות עבור כל רכב שבבעלותכם בין אם יש לכם מיני קטנה וחמודה, רכב פנאי או ג'יפ גדול ומאסיבי. אל תתעצלו לצעוד כמה קילומטרים ברגל, אלא הסתכלו על היתרונות שבכך: צעידה ברגל תחלץ לכם את העצמות, תוציא אתכם לפעילות אירובית מתונה, אתם תזכו לנשום קצת אוויר ולשטוף את העיניים בנופי הרחוב ההומים. על הדרך כמובן שתוכלו לעצור בחנות או שתיים וגם להתפנק בבגד חדש או כל מוצר אחר שמתחשק לכם.

חנייה בחניונים​

פתרון החניונים קיים מימים ימימה. ישנם חניונים שבאמת שווה לחנות בהם, כאלו שגובים 20 ₪ ליום ואפילו 40 ₪ ליום שלם. אך לא תמיד מתמזל מזלנו למצוא חניון שכזה. במקרים אחרים אתם אומנם מוצאים פתרון למצוקת החנייה שלכם, אך לא פעם מדובר בסכום כסף שערורייתי לכמה שעות, שלא לדבר על יום שלם. לכן, אם אין לכם ברירה ואתם חייבים להחנות בחניון, חפשו אחד שהוא יחסית משתלם וסביר מבחינת עלויות.

חנייה בפארקומות- חנייה רובוטית​

אם טרם שמעתם על הגאונות הזו, הגיע הזמן שתתוודעו לאחד הפתרונות המתקדמים בתחום החנייה. מדובר במתחם חנייה גדול ממדים שמורכב מקומות על גבי קומות של רכבים חונים. את הרכבים השונים מעלים ומורידים באמצעות מעליות שמחנות את הרכבים עבורכם, כאשר מדובר למעשה במתקן חנייה אוטומטי-רובוטי שמחנה את הרכבים אוטומטית לפי אלגוריתם נתון ומקומות החנייה המוגדרים מראש.
תאמינו או לא, אך במקומות מוסדרים כראוי זמן ההמתנה הממוצע להוצאת הרכב מהחנייה עומד על כ-90 שניות בלבד. דבר שבהחלט נחשב לסביר וסביל במונחי המתנה. כמו כן, נציין כי מכוניות שמחנים בחניון הרובוטי תצאנה מאותה העמדה שממנה הן נכנסו אל מתחם החנייה אם כך הוגדר. במקרים של עומסים רבים ייתכן כי הכניסה והיציאה לא תהייה מאותו המקום.
בעלי הרכבים החשמליים ישמחו לשמוע כי ישנה אפשרות להטעין את הרכב בזמן שהוא חונה בפארקומות לנוחיותם הבלעדית. דבר שמאפיין גם את החנייה במתחמי הקניות הפתוחים, חניוני קניונים, בחלק מהחניונים הרגילים ואפילו חנייה ברחוב, שכן כיום ניתן למצוא עמדות טעינה מהירות בפריסה רחבה במיוחד.

לסיכום, נראה כי תוכלו למצוא שלל פתרונות חנייה בערים הגדולות והמודרניות של ארצנו הקטנה והיפה. כעת כל שנותר לכם הוא לבחור לאיזו עיר אתם נוסעים.
 
למעלה