מספר מבחנים בכיתה ב'

אה, אני הבנתי את זה

כ"כשהיו הכתבות כל שבוע שתקתי, אבל עכשיו אני לא מוכנה לשתוק עוד". אם הכוונה הייתה שמבחינתך אין בעייה עם הכתבות, כל מה שאני אומרת זה שאל תעלי את ההכתבות כחלק מ"הפרת חוזר מנכ"ל " - במקרה כזה הם יכולים פשוט להתמקד בהכתבות ובכך שזה לא מבחן וכו'. דברי רק על מבחנים אמיתיים שיש פעם בשבוע.
 

mykal

New member
לנכד שלי בכיתה א'

גם כמעט בכל שיעור יש כזה מבדק,
ופעם בשבוע יש ללמוד בע"פ קטע והוא נבחן עליו.
הוא נהנה מהכל, הולך בשמחה לביה"ס, ומאושר לספר על המבחן,
אגב הא ממש אומר מבחן. "כולה 10 דקות" מאתגר ומתמרץ.
 
מה זה "ללמוד בעל פה קטע"?

קטע באיזה אורך? ומה צריך לדעת לעשות? לדקלם אותו? מה המטרה?
 

mykal

New member
כן, צריך לדקלם,

קטע של בין 6 ל--8 שורות,
הקטעים הם שירה, (קלסיקות) היה קט על החצב ועל הנחליאלי,
מספר טבע, היה המשל על האילן--לקראת טו בשבט (משהו מהמקורות--אבל ידוע)
לא זוכרת הכל--אבל כן יש לו בן דוד בכיתה ב'
והם בוחנים אחד את השני, ממש נחמד.
אני יושבת וצופה, לא מעודדת, לא מתערבת--רואה שכיף להם אין תלונות.
אגב גם בהכתבות--הם בוחנים ומתכוננים יחד.
 
וכל הילדים צריכים לעמוד ולדקלם מול כולם?

אני בעד ללמוד בעל פה, בעיקרון, אבל פעם בשבוע נשמע גם לי מעיק ומשונה. זה בית ספר ממלכתי רגיל?
 

mykal

New member
בדיוק אתמול שאלתי אותו

משהו בסגנון, קודם כל הבנתי שזו יוזמה של המורה הזו--
לא משהו גורף, והנכד של כיתה ב' מצטרף ללימודשל הקטן סתם
מעין ספורט. לא עומד מול כולם, אלא כשיש עבודות כיתה,
במהלך היום--ניגשים מיוזמתם בשקט והיא בוחנת.
מי שלא רוצה לא בא ולא נבחן, בתעודה היא תצין למי שלמד משהו.

מה המטרה, לא יודעת--באופן אישי אני גם אוהבת ללמוד בע"פ,
ואני זוכרת הרבה שירה בספרות (אחד מההתמחויות שלי) בע"פ.
בעיני זה טוב לזכרון, זה מעשיר גם ידע בתחומים שאפשר
לעשות אנטראקציה ביניהם.
 

yaelal1

New member
הי, לא קראתי תגובות קודמות

לדעתי המצב שאת מתארת מוגזם.
ביתי בכיתה ב'. יש הכתבה בערך כל 3-4 שבועות על מילים באותו שורש (הרבה יותר קל). היו שני מבדקים בחשבון השנה. אחד בתחילת השנה לבדוק מה הם יודעים מכיתה א, ואחד בגאומטריה. על שני המבדקים לא נשלחה הודעה והילדים לא נדרשו להתכונן אליהם.
&nbsp
לדעתי הציפיה שלך להפחתת המבדקים אינה מוגזמת אבל הייתי בוחרת ערוץ תקשורת אחר - לא באימייל ולא להכניס גורמים אחרים אלא אם "הגיעו מים עד נפש". כעת כשזה המצב, הייתי פשוט באה לדבר עם המורה באחד הבקרים כדי לצמצם נזקים. תבואי בגישה שאת מבינה את הצד שלה (פתאום היא מותקפת מצד ההורים בלי שהיתה לה יכולת כלשהי להגן על עצמה) אבל תקפידי לייצג את הגישה של ביתך (ריבוי המבדקים מלחיץ ולא מפתח אותה).
 
למעלה