מסעי הצלב
מי שמתעניין במסעי הצלב כדאי שיקרא את הספרים של יהושע פראוור- תולדות מסעי הצלב או הצלבנים- דיוקנה של חברה קולוניאלית. אלו אמנם ספרים עביכרס, ואולי זה לא מתאים לכל מי שזועק בפורום: דדחחווףף!!סיכומים!!, אך הם קריאים ושווים לכל נפש. אולי יוכל להתפתח פה דיון על השוואת הישראלים לצלבנים (בעיני הפלסטינים למשל) שכבשו את הארץ בכח הזרוע בחסות אירופה, אך במקום לכונן כאן 'ממלכת כהנים וגוי קדוש'כפי שביקשו, הקימו ממלכת 'מושחתים וגוי לא קדוש'.סופם -כפי שגם הפלסטינים מאחלים לנו- היה שהם הובסו בידי כוחות הג'יהאד המוסלמי, צלאח א-דין ובייברס.מעניין, שאת ספריו כתב פראוור כדי להוכיח את ההבדל בין הצלבנים ליהודים של ימינו, זאת אומרת לשלול את התיזה הפלסטינית. מעניין מה הוא היה כותב היום...
מי שמתעניין במסעי הצלב כדאי שיקרא את הספרים של יהושע פראוור- תולדות מסעי הצלב או הצלבנים- דיוקנה של חברה קולוניאלית. אלו אמנם ספרים עביכרס, ואולי זה לא מתאים לכל מי שזועק בפורום: דדחחווףף!!סיכומים!!, אך הם קריאים ושווים לכל נפש. אולי יוכל להתפתח פה דיון על השוואת הישראלים לצלבנים (בעיני הפלסטינים למשל) שכבשו את הארץ בכח הזרוע בחסות אירופה, אך במקום לכונן כאן 'ממלכת כהנים וגוי קדוש'כפי שביקשו, הקימו ממלכת 'מושחתים וגוי לא קדוש'.סופם -כפי שגם הפלסטינים מאחלים לנו- היה שהם הובסו בידי כוחות הג'יהאד המוסלמי, צלאח א-דין ובייברס.מעניין, שאת ספריו כתב פראוור כדי להוכיח את ההבדל בין הצלבנים ליהודים של ימינו, זאת אומרת לשלול את התיזה הפלסטינית. מעניין מה הוא היה כותב היום...