משרד החינוך לא משתלם לו לבנות בתי ספר מיוחדים לתלמידים כאלה
ברור שתמיד יעדיף לשלב אותם בכיתה רגילה
אני אתן רק דוגמה אחת של ילד בעייתי שאני מלמד בכיתה רגילה. הוא כל הזמן צריך תשומת לב ואם הוא לא מקבל אז הוא מתחיל להציק לאחרים אם זה במשחקי ידיים, אם זה במשחקי אלימות, הפלת ציוד של תלמידים, השמעות קולות מוזרים כדי להצחיק, אם זה ב"הטלת פצצה" שתסעיר את הכיתה ותתסיס אותה. זה מפריע.. זה מסיח את דעתי ואת דעת התלמידים.. הוא לא מוכן לפעמים לצאת מהכיתה ומתעקש להמשיך להפריע ולהרוס את השיעור.
עכשיו תארי לך שיש לך 5 תלמידים כאלה בכיתה. איך יהיה אפשר ללמד כיתה כזו? ילדים כאלה זקוקים ליחס מיוחד, לחינוך מיוחד, גישה אחרת. ילדים כאלה בכיתה קטנה טיפולית פשוט פורחים ומצליחים יותר.
ברור שתמיד יעדיף לשלב אותם בכיתה רגילה
אני אתן רק דוגמה אחת של ילד בעייתי שאני מלמד בכיתה רגילה. הוא כל הזמן צריך תשומת לב ואם הוא לא מקבל אז הוא מתחיל להציק לאחרים אם זה במשחקי ידיים, אם זה במשחקי אלימות, הפלת ציוד של תלמידים, השמעות קולות מוזרים כדי להצחיק, אם זה ב"הטלת פצצה" שתסעיר את הכיתה ותתסיס אותה. זה מפריע.. זה מסיח את דעתי ואת דעת התלמידים.. הוא לא מוכן לפעמים לצאת מהכיתה ומתעקש להמשיך להפריע ולהרוס את השיעור.
עכשיו תארי לך שיש לך 5 תלמידים כאלה בכיתה. איך יהיה אפשר ללמד כיתה כזו? ילדים כאלה זקוקים ליחס מיוחד, לחינוך מיוחד, גישה אחרת. ילדים כאלה בכיתה קטנה טיפולית פשוט פורחים ומצליחים יותר.