מסילת לוד-נען וקיבוץ נען

מצב
הנושא נעול.
רעש ליד הבית

קירבה לתחנת רכבת
לנו, שרעש מנועי הדיזל של הרכבות וצפירת הקטרים שלהם (או קרונועים) נשמע כמנגינה לבבית קשה להבין מדוע אין אנשים מעוניינים לגור בסמיכות לתחנת רכבת, אבל - אין ספק שמדובר במטרד רעש רציני. שערו בנפשכם לגור בסמיכות רבה יחסית למסילת ברזל הפעילה 24 ש' ביממה ובתדירות של מספר רכבות בשעה, מדובר ברעש לא מבוטל. עכשיו, אמור לכל אותם תושבים, המתעוררים בוקר אחד ורואים שלט המודיע להם שבעוד זמן קצר תעבור רכבת בסמוך לביתם. כיצד נראה לך שהם מרגישים? בעודי יושב באוניברסיטת תל אביב, או בחצר ביתם של דודי, הסמוך לאוניברסיטה, איני יכול שלא לשים לב לרעש הרב המגיע ממסילת הברזל הסמוכה, רעש רב יותר מכל דבר אחר ובתדירות רבה למדי. קל לבוא אליהם בטענות, רצוי לפעול בחוכמה. לו רכבת ישראל הייתה רוכשת כמות רבה יותר של קרונועים, על דגמיהם השונים, השקטים באופן משמעותי מכל רכבת גרורת קטר, המצוקה הנגרמת משום אותו שכן חדש (מסילת ברזל ותחנת רכבת) הייתה קטנה יותר. לא בכדי משתשמשת רכבת ישראל ב-IC3 בלבד ברכבות הלילה לנתב"ג.
רעש ליד הבית
קודם כל אתה כבר בוודאי יודע שאני מסכים עם דעתך לגבי הקרונועים ויתרונותיהם. אבל אני לא לגמרי מסכים עם הקביעה שקו רכבת ליד הבית זה מטרד איום ונורא - נכון הוא שלא הייתי רוצה להתעורר ב-0500 בבוקר לצליל של קטר שעובר לי בחלון, אבל מצד שני אני גר ברחוב ראשי מאוד, שבו גם באמצע הלילה אפשר מדי לשמוע מכוניות ואופנועים עוברים, לעיתים במהירות מאוד גבוהה (עם הרעש הנלווה) ובאמצע היום אין שנייה של שקט, אף פעם, אפילו לא בשבת (ביום כיפור שקט יחסית, חוץ ממתי שעוברות מכוניות...) ובכלל לא התחלתי לדבר על הנזק הבריאותי שגזי הפליטה של המכוניות, האוטובוסים והמשאיות האלו גרמו לי ולמשפחתי בשנים הרבות שאנו גרים בביתנו.
 

omersi

New member
רעש וזיהום

רעש ליד הבית
קודם כל אתה כבר בוודאי יודע שאני מסכים עם דעתך לגבי הקרונועים ויתרונותיהם. אבל אני לא לגמרי מסכים עם הקביעה שקו רכבת ליד הבית זה מטרד איום ונורא - נכון הוא שלא הייתי רוצה להתעורר ב-0500 בבוקר לצליל של קטר שעובר לי בחלון, אבל מצד שני אני גר ברחוב ראשי מאוד, שבו גם באמצע הלילה אפשר מדי לשמוע מכוניות ואופנועים עוברים, לעיתים במהירות מאוד גבוהה (עם הרעש הנלווה) ובאמצע היום אין שנייה של שקט, אף פעם, אפילו לא בשבת (ביום כיפור שקט יחסית, חוץ ממתי שעוברות מכוניות...) ובכלל לא התחלתי לדבר על הנזק הבריאותי שגזי הפליטה של המכוניות, האוטובוסים והמשאיות האלו גרמו לי ולמשפחתי בשנים הרבות שאנו גרים בביתנו.
רעש וזיהום
ההסכמה ביניינו, חן, רחבה כרגיל. הזיהום הסביבתי הרב הנגרם ממכונית, הן הפיזי (גזים רעילים) והן הסביבתי (רעש) הם מפגעים רעים מאוד. נכון, בחפשי אחרי דירה, אני תמיד מחפש ברחוב צדדי, אין לי יכולת להתמודד עם הרעש הרב הנגרם בכביש ראשי. רכבת אחת עדיפה על כל אמצעי תחבורה אחר שתחשוב עליו, כמובן עדיף הקרונוע (ויותר מזה, הקרונוע החשמלי - במהרה בימינו...), אבל לא זה המצב. המצב כיום הוא שהרכבות, לצערי כן מהוות מטרד רעש, ללא פתרון נראה לעין. רכבת ישראל משקיעה מליארד דולר ברכישת ציוד חדש, ועדיין רובו מבוסס על ההנחה הישנה שעדיפה רכבת גרורת קטר על פני מערך קרונוע, וחבל.
 
קרונועים מול גרורי-קטר

רעש וזיהום
ההסכמה ביניינו, חן, רחבה כרגיל. הזיהום הסביבתי הרב הנגרם ממכונית, הן הפיזי (גזים רעילים) והן הסביבתי (רעש) הם מפגעים רעים מאוד. נכון, בחפשי אחרי דירה, אני תמיד מחפש ברחוב צדדי, אין לי יכולת להתמודד עם הרעש הרב הנגרם בכביש ראשי. רכבת אחת עדיפה על כל אמצעי תחבורה אחר שתחשוב עליו, כמובן עדיף הקרונוע (ויותר מזה, הקרונוע החשמלי - במהרה בימינו...), אבל לא זה המצב. המצב כיום הוא שהרכבות, לצערי כן מהוות מטרד רעש, ללא פתרון נראה לעין. רכבת ישראל משקיעה מליארד דולר ברכישת ציוד חדש, ועדיין רובו מבוסס על ההנחה הישנה שעדיפה רכבת גרורת קטר על פני מערך קרונוע, וחבל.
קרונועים מול גרורי-קטר
גם אני מאמין בקרונועים, אבל משום מה באירופה יש רנסנס די רציני של רכבות גרורות קטר (מו-דו, כמובן) בעשור האחרון - עשרות קטרי וקרונות נוסעים חדשים מוזמנים מדי שנה בגרמניה, לדוגמה, הן על-ידי הרכבת הלאומית והן על-ידי חברות פרטיות ורשויות אזוריות. הדוגמה הכי טובה היא כמובן הרכבות הדו-קומתיות הגרמניות (כמו אלו שלנו), שגם נמכרו לאחרונה לדנמרק ולוקסמבורג. וכמו שציינתי כבר בעבר, ברכבת ישראל של היום יש קבעון מסוים לכיוון רכבות מו-דו (חד- ודו-קומתיות) - נכון שקנו עשרה מערכי קרונועים חדשים, אבל זה בעיקר מפני שהם היו זמינים ומתאימים למערך התחזוקה הקיים, ולא בגלל שתוכנית ההצטיידות בנייד דרשה דווקא קרונועים.
 

omersi

New member
האם אתה יכול להרחיב בנושא?

קרונועים מול גרורי-קטר
גם אני מאמין בקרונועים, אבל משום מה באירופה יש רנסנס די רציני של רכבות גרורות קטר (מו-דו, כמובן) בעשור האחרון - עשרות קטרי וקרונות נוסעים חדשים מוזמנים מדי שנה בגרמניה, לדוגמה, הן על-ידי הרכבת הלאומית והן על-ידי חברות פרטיות ורשויות אזוריות. הדוגמה הכי טובה היא כמובן הרכבות הדו-קומתיות הגרמניות (כמו אלו שלנו), שגם נמכרו לאחרונה לדנמרק ולוקסמבורג. וכמו שציינתי כבר בעבר, ברכבת ישראל של היום יש קבעון מסוים לכיוון רכבות מו-דו (חד- ודו-קומתיות) - נכון שקנו עשרה מערכי קרונועים חדשים, אבל זה בעיקר מפני שהם היו זמינים ומתאימים למערך התחזוקה הקיים, ולא בגלל שתוכנית ההצטיידות בנייד דרשה דווקא קרונועים.
האם אתה יכול להרחיב בנושא?
מדוע זוכה בשנים האחרונות המבנה הקלאסי של רכבת גרורת קטר לעדנה? האם מדובר בפשטות הטיפול ביחידה, כלומר עלות תיקונים זולה באופן משמעותי מאשר בקרונוע? האם חלו שיפורים טכנולוגיים ביכולת הקטרים, בכישורי הסחיבה שלהם ותאוצה שלהם? חשוב לשים לב לכך שכל הרכבות המהירות בעולם, ה-TGV, THALIS באירופה, הרכבות הסופר המהירות היפניות והמגלב הסינית (שנחאי Shanghai), כולן קרונועים.
 
קרונועים מול גרורי קטר

האם אתה יכול להרחיב בנושא?
מדוע זוכה בשנים האחרונות המבנה הקלאסי של רכבת גרורת קטר לעדנה? האם מדובר בפשטות הטיפול ביחידה, כלומר עלות תיקונים זולה באופן משמעותי מאשר בקרונוע? האם חלו שיפורים טכנולוגיים ביכולת הקטרים, בכישורי הסחיבה שלהם ותאוצה שלהם? חשוב לשים לב לכך שכל הרכבות המהירות בעולם, ה-TGV, THALIS באירופה, הרכבות הסופר המהירות היפניות והמגלב הסינית (שנחאי Shanghai), כולן קרונועים.
קרונועים מול גרורי קטר
אין לי הסבר טוב לתופעה מעבר לכך שאני רואה אותה. וברשותך, כמה תיקונים לנתונים שמסרת - משפחת ה-TGV, כולל Eurostar, Thalys (עם Y ולא I) והגרסא הקוראנית איננה של קרונועים אלא של שני קטרים (שלא נושאים נוסעים) שביניהם מערך קרונות מפרקיים. אותו הדבר נכון לגבי רכבות ICE1 ו-ICE2 (אם כי אלו לא מפרקיים). ה-MAGLEV שבסין איננה סינית אלא גרמנית במוצאה, וממילא רכבות MAGLEV אף פעם לא כללו קטרים וקרונות במובן המקובל. והדבר הכי חשוב - לצערי הרב מאוד, לרכבות מהירות אין קשר למציאות הישראלית - אצלנו הכי הרבה שמתוכנן זה 200 קמ"ש, מהירות שקטרים עם קרונות נסעו בה כבר בשנות ה-30 (אז קיטור, אח"כ חשמלי ומשנות ה-70 גם דיזלים וטורבינות).
 

mucool2

New member
באמת צריך יותר מ-200 קמ"ש?

קרונועים מול גרורי קטר
אין לי הסבר טוב לתופעה מעבר לכך שאני רואה אותה. וברשותך, כמה תיקונים לנתונים שמסרת - משפחת ה-TGV, כולל Eurostar, Thalys (עם Y ולא I) והגרסא הקוראנית איננה של קרונועים אלא של שני קטרים (שלא נושאים נוסעים) שביניהם מערך קרונות מפרקיים. אותו הדבר נכון לגבי רכבות ICE1 ו-ICE2 (אם כי אלו לא מפרקיים). ה-MAGLEV שבסין איננה סינית אלא גרמנית במוצאה, וממילא רכבות MAGLEV אף פעם לא כללו קטרים וקרונות במובן המקובל. והדבר הכי חשוב - לצערי הרב מאוד, לרכבות מהירות אין קשר למציאות הישראלית - אצלנו הכי הרבה שמתוכנן זה 200 קמ"ש, מהירות שקטרים עם קרונות נסעו בה כבר בשנות ה-30 (אז קיטור, אח"כ חשמלי ומשנות ה-70 גם דיזלים וטורבינות).
באמת צריך יותר מ-200 קמ"ש?
בארץ כל כך קטנה? אני לא ממש רואה הצדקה לרכבות מהירות בארץ (קודם שיגיעו ל-200 ואז נדבר), למעט הקו לאילת, וגם שם זה לא כ"כ הכרחי ובוודאי לא כלכלי.
 
מהירות הרכבות בארץ

באמת צריך יותר מ-200 קמ"ש?
בארץ כל כך קטנה? אני לא ממש רואה הצדקה לרכבות מהירות בארץ (קודם שיגיעו ל-200 ואז נדבר), למעט הקו לאילת, וגם שם זה לא כ"כ הכרחי ובוודאי לא כלכלי.
מהירות הרכבות בארץ
לא אמרתי שצריך רכבות מהירות מאוד בארץ, אמרתי שלדעתי חבל שאין - זה היה יכול להפוך את העניין לעוד יותר מושך (וגם מעניין) ממה שהוא גם כך היום.
 

luckydude

Active member
זה לא עניין של קרונועים

קירבה לתחנת רכבת
לנו, שרעש מנועי הדיזל של הרכבות וצפירת הקטרים שלהם (או קרונועים) נשמע כמנגינה לבבית קשה להבין מדוע אין אנשים מעוניינים לגור בסמיכות לתחנת רכבת, אבל - אין ספק שמדובר במטרד רעש רציני. שערו בנפשכם לגור בסמיכות רבה יחסית למסילת ברזל הפעילה 24 ש' ביממה ובתדירות של מספר רכבות בשעה, מדובר ברעש לא מבוטל. עכשיו, אמור לכל אותם תושבים, המתעוררים בוקר אחד ורואים שלט המודיע להם שבעוד זמן קצר תעבור רכבת בסמוך לביתם. כיצד נראה לך שהם מרגישים? בעודי יושב באוניברסיטת תל אביב, או בחצר ביתם של דודי, הסמוך לאוניברסיטה, איני יכול שלא לשים לב לרעש הרב המגיע ממסילת הברזל הסמוכה, רעש רב יותר מכל דבר אחר ובתדירות רבה למדי. קל לבוא אליהם בטענות, רצוי לפעול בחוכמה. לו רכבת ישראל הייתה רוכשת כמות רבה יותר של קרונועים, על דגמיהם השונים, השקטים באופן משמעותי מכל רכבת גרורת קטר, המצוקה הנגרמת משום אותו שכן חדש (מסילת ברזל ותחנת רכבת) הייתה קטנה יותר. לא בכדי משתשמשת רכבת ישראל ב-IC3 בלבד ברכבות הלילה לנתב"ג.
זה לא עניין של קרונועים
שהרכבת דווקא כן קונה עוד מהם, הם פשוט מחכים לפרוייקט חישמול המסילות. מנסיוני האישי, רכבת רגילה גרורת קטר חשמלי (לא דיזל-חשמלי) יכולה להיות שקטה לפחות כמו ה IC3. וזה פשוט עניין של זמן עד שיתחילו עם הפריוקט הזה.
 
רעש רכבות חשמליו מול דיזל

זה לא עניין של קרונועים
שהרכבת דווקא כן קונה עוד מהם, הם פשוט מחכים לפרוייקט חישמול המסילות. מנסיוני האישי, רכבת רגילה גרורת קטר חשמלי (לא דיזל-חשמלי) יכולה להיות שקטה לפחות כמו ה IC3. וזה פשוט עניין של זמן עד שיתחילו עם הפריוקט הזה.
רעש רכבות חשמליו מול דיזל
לפי העלונים של קרונועי IC3 ו-IR4 (דיזל וחשמלי, בהתאמה), דווקט הגרסא החשמלית של הרכבת יותר רועשת בממוצע מגרסת הדיזל - ב-2dB. טכנולוגיית מנועי הדיזל של היום התקדמה משמעותית בתחום צמצום הרעש והפליטות ביחס לשנות ה-70, לדוגמא. גם המחקר אודות מניעת התפשטות רעש מרכבות התפתח מאוד (ולמי שתהה, הפתרונות הטובים ביותר הם דווקא לא הקירות הגבוהים שמקימים בארץ ומכערים את הנוף / חוסמים אותו).
 

luckydude

Active member
אני יכול פשוט להעיד באופן אישי

רעש רכבות חשמליו מול דיזל
לפי העלונים של קרונועי IC3 ו-IR4 (דיזל וחשמלי, בהתאמה), דווקט הגרסא החשמלית של הרכבת יותר רועשת בממוצע מגרסת הדיזל - ב-2dB. טכנולוגיית מנועי הדיזל של היום התקדמה משמעותית בתחום צמצום הרעש והפליטות ביחס לשנות ה-70, לדוגמא. גם המחקר אודות מניעת התפשטות רעש מרכבות התפתח מאוד (ולמי שתהה, הפתרונות הטובים ביותר הם דווקא לא הקירות הגבוהים שמקימים בארץ ומכערים את הנוף / חוסמים אותו).
אני יכול פשוט להעיד באופן אישי
שההיתי בחול לא מזמן ושנסעתי בכמה רכבות רגילות (לא רכבות קלות או רכבות מיוחדות) גרורת קטר חשמל וזה שחוץ מזה שהקטר היה חשמלי הן היו מאוד דומות לרכבות בישראל ואין מה להגיד הן היו שקטות בצורה לא נורמלית, מה גם שהיתה להן גם תאוצה מצויינת.
 

luckydude

Active member
אתה מדבר על רעש מקרונוע או ממערך?

רעש רכבות חשמליו מול דיזל
לפי העלונים של קרונועי IC3 ו-IR4 (דיזל וחשמלי, בהתאמה), דווקט הגרסא החשמלית של הרכבת יותר רועשת בממוצע מגרסת הדיזל - ב-2dB. טכנולוגיית מנועי הדיזל של היום התקדמה משמעותית בתחום צמצום הרעש והפליטות ביחס לשנות ה-70, לדוגמא. גם המחקר אודות מניעת התפשטות רעש מרכבות התפתח מאוד (ולמי שתהה, הפתרונות הטובים ביותר הם דווקא לא הקירות הגבוהים שמקימים בארץ ומכערים את הנוף / חוסמים אותו).
אתה מדבר על רעש מקרונוע או ממערך?
כי מערכי IR4 הינם יותר ארוכים מIC3, לא? אם כן אז סביר שהרעש הכולל שלהם יכול להיות גבוה בקצת לפחות מהIC3. מה גם שבגלל שבכל מערך שלIR4 יש קרון אחד יותר ולכן גם שני סטים של גלגלים נוספים שמוסיפים רעש גם הם אז אני לא בטוח שאפשר להשוות את הIR4 לIC3 אם עושים השוואה כוללת של מערך יחיד.
 

omersi

New member
IR4 ו- IC3

אתה מדבר על רעש מקרונוע או ממערך?
כי מערכי IR4 הינם יותר ארוכים מIC3, לא? אם כן אז סביר שהרעש הכולל שלהם יכול להיות גבוה בקצת לפחות מהIC3. מה גם שבגלל שבכל מערך שלIR4 יש קרון אחד יותר ולכן גם שני סטים של גלגלים נוספים שמוסיפים רעש גם הם אז אני לא בטוח שאפשר להשוות את הIR4 לIC3 אם עושים השוואה כוללת של מערך יחיד.
IR4 ו- IC3
ההבדל העיקרי בין IR4 ל-IC3 הוא באורך, כאמור ב-IR4 יש קרון נוסף, מה שאומר שיש שם עוד בסיס אחד של גלגלים, מאחר ובסיס הגלגלים הוא מתחת לחיבור בין שני הקרונות. יכול להיות, ופה אני משער, שיש שם עוד מנוע אחד, מה שמעלה את מספר המנועים בכל יחידה ל-5, ובכל אופן, החלוקה בקרונועים הללו בין המנועים יוצרת מנועים קטנים יותר המוחבאים והמפוזרים בתוך המערך.
 
הבדל בין IR4 ל-IC3

IR4 ו- IC3
ההבדל העיקרי בין IR4 ל-IC3 הוא באורך, כאמור ב-IR4 יש קרון נוסף, מה שאומר שיש שם עוד בסיס אחד של גלגלים, מאחר ובסיס הגלגלים הוא מתחת לחיבור בין שני הקרונות. יכול להיות, ופה אני משער, שיש שם עוד מנוע אחד, מה שמעלה את מספר המנועים בכל יחידה ל-5, ובכל אופן, החלוקה בקרונועים הללו בין המנועים יוצרת מנועים קטנים יותר המוחבאים והמפוזרים בתוך המערך.
הבדל בין IR4 ל-IC3
ההבדל העיקרי בין הקרונועים מדגם IC3 לקרונועים מדגם IR4 הוא דווקא לא באורך המערך (למרות שמה שכתבת על האורך נכון) אלא אופן ההנעה - הראשונים בעלי מנועי דיזל בעוד האחרונים חשמליים לכל דבר (והכל בגוף כמעט זהה). ל-'בסיס הגלגלים' שציינת קוראים בעברית 'חוגון', ובמקרה של קרונועים אלו זהו חוגון שמשמש כמפרק בין שתי יחידות במערך. דרך אגב, הסימולים 'IC3' ו-'IR4' הם מותגים של היצרן - ברכבת הלאומית הדנית (DSB), עבורה תוכננו רכבות אלו, הם נקראים MF ו-ER, בהתאמה.
 
המידה היא למערך שלם

אתה מדבר על רעש מקרונוע או ממערך?
כי מערכי IR4 הינם יותר ארוכים מIC3, לא? אם כן אז סביר שהרעש הכולל שלהם יכול להיות גבוה בקצת לפחות מהIC3. מה גם שבגלל שבכל מערך שלIR4 יש קרון אחד יותר ולכן גם שני סטים של גלגלים נוספים שמוסיפים רעש גם הם אז אני לא בטוח שאפשר להשוות את הIR4 לIC3 אם עושים השוואה כוללת של מערך יחיד.
המידה היא למערך שלם
המידה היא למערך (או קרונוע - בעברית אין הבחנה כמו באנגלית בריטית) שלם, כמובן, היות והציוד הזה לא מופעל כיחידות בודדות (בגלל היותו מפרקי). אני מסכים שעוד ארבעה גלגלים מוסיפים רעש, אבל המדידה הזו נכונה גם למערך בודד וגם לרכבת שלמה, היות והיא נעשית במרחק מהמסילה שלא מושפע מאורך הרכבת (שהוא כ-60 מטר ב-IC3).
 

mem99

New member
באירופה הרכבות עוברות ממש במרפסות

קירבה לתחנת רכבת
לנו, שרעש מנועי הדיזל של הרכבות וצפירת הקטרים שלהם (או קרונועים) נשמע כמנגינה לבבית קשה להבין מדוע אין אנשים מעוניינים לגור בסמיכות לתחנת רכבת, אבל - אין ספק שמדובר במטרד רעש רציני. שערו בנפשכם לגור בסמיכות רבה יחסית למסילת ברזל הפעילה 24 ש' ביממה ובתדירות של מספר רכבות בשעה, מדובר ברעש לא מבוטל. עכשיו, אמור לכל אותם תושבים, המתעוררים בוקר אחד ורואים שלט המודיע להם שבעוד זמן קצר תעבור רכבת בסמוך לביתם. כיצד נראה לך שהם מרגישים? בעודי יושב באוניברסיטת תל אביב, או בחצר ביתם של דודי, הסמוך לאוניברסיטה, איני יכול שלא לשים לב לרעש הרב המגיע ממסילת הברזל הסמוכה, רעש רב יותר מכל דבר אחר ובתדירות רבה למדי. קל לבוא אליהם בטענות, רצוי לפעול בחוכמה. לו רכבת ישראל הייתה רוכשת כמות רבה יותר של קרונועים, על דגמיהם השונים, השקטים באופן משמעותי מכל רכבת גרורת קטר, המצוקה הנגרמת משום אותו שכן חדש (מסילת ברזל ותחנת רכבת) הייתה קטנה יותר. לא בכדי משתשמשת רכבת ישראל ב-IC3 בלבד ברכבות הלילה לנתב"ג.
באירופה הרכבות עוברות ממש במרפסות
ברומא (שבה אני נמצא כעת) רוב תנועת הרכבות יוצאת מתחנת רומא טרמיני (29 רציפים!) מסביב לקוים שנכנסים לתחנה הסואנת הזו יש שכונות שלמות ממש על המסילה. גם ה-Thalys שחן דיבר עליה, רכבת שנוסעת מעל 250 קמ"ש עוברת בחלקים של בלגיה צמוד לבתים. אתה ממש יכול לראות את האנשים יושבים בסלון (כמובן שהם מאוד מטושטשים ב-250 קמ"ש
מאיר :->
 

luckydude

Active member
הנמכת רעש מרכבות

קירבה לתחנת רכבת
לנו, שרעש מנועי הדיזל של הרכבות וצפירת הקטרים שלהם (או קרונועים) נשמע כמנגינה לבבית קשה להבין מדוע אין אנשים מעוניינים לגור בסמיכות לתחנת רכבת, אבל - אין ספק שמדובר במטרד רעש רציני. שערו בנפשכם לגור בסמיכות רבה יחסית למסילת ברזל הפעילה 24 ש' ביממה ובתדירות של מספר רכבות בשעה, מדובר ברעש לא מבוטל. עכשיו, אמור לכל אותם תושבים, המתעוררים בוקר אחד ורואים שלט המודיע להם שבעוד זמן קצר תעבור רכבת בסמוך לביתם. כיצד נראה לך שהם מרגישים? בעודי יושב באוניברסיטת תל אביב, או בחצר ביתם של דודי, הסמוך לאוניברסיטה, איני יכול שלא לשים לב לרעש הרב המגיע ממסילת הברזל הסמוכה, רעש רב יותר מכל דבר אחר ובתדירות רבה למדי. קל לבוא אליהם בטענות, רצוי לפעול בחוכמה. לו רכבת ישראל הייתה רוכשת כמות רבה יותר של קרונועים, על דגמיהם השונים, השקטים באופן משמעותי מכל רכבת גרורת קטר, המצוקה הנגרמת משום אותו שכן חדש (מסילת ברזל ותחנת רכבת) הייתה קטנה יותר. לא בכדי משתשמשת רכבת ישראל ב-IC3 בלבד ברכבות הלילה לנתב"ג.
הנמכת רעש מרכבות
מחקר של האיחוד האירופי
 

luckydude

Active member
לא במקרה הזה לדעתי

האם אין משהו לא הוגן בכך שמצד אחד
מכפילים את המסילה בתוך או ליד הקיבוץ ומצד שני אין כווננה להפעיל את התחנה (נען).
לא במקרה הזה לדעתי
כי המסילה החדשה תהיה עוד יותר מרוחקת מהקיבוץ מהמסילה הקיימת.
 

ה דרומי

New member
אחיהוד זה מושב עובדים לא קיבוץ

רכבות וקיבוצים..
לא הולכים ביחד. קראתי ב- ynet שלצורך הנחת הקו עכו-כרמיאל תדרש הזזה של כביש עכו-כרמיאל בסמוך לקיבוץ אחיהוד, וזאת על מנת שהמסילה לא תעבור קרוב מידי לבתי הקיבוץ. יחד עם זאת, מתוכננת שם תחנה, לפי מה שקראתי.
אחיהוד זה מושב עובדים לא קיבוץ
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה