מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו

אורי404

New member
בפסקה השלישית כתבת 6-7 רכבות בשעה

שלושת הפסקאות הראשונות הן על מערכות פרבריות.
רכבות הטרמינל, רכבות הקטעים המשותפים, והקטעים התת קרקעיים של הגרייט נורת'רן והטמזלינק כולם נחשבים לחלק ממערכת הרכבות הלאומית ואינם חלק מהתחתית.
&nbsp
מערכת התת שטח שייכת לתחתית אבל מאפייני השיתוף שלה - 2 עד 3 קווים שונים לקטע מסילה ותדירות של 10 רכבות בשעה לקו בכיוון דומות יותר למערכת פרברית מאשר למערכת מטרו ואפשר לחשוב עליה כעל שני פרוזדורים חוצים נוסח שיטת השטאדטבאהן הגרמנית שבה פרוזדור יחיד חוצה את העיר פלוס חיבור כלשהו בין הפרוזדורים.
&nbsp
רק קווי התחתית העמוקה (ענפים או לא) אינם בקטגוריה של רכבת פרברית אך הרלוונטיות שלהם היא לעניין התדירות כי השאלה היתה על תדירויות ורציתי לתאר את העניין מהפחות תדיר לתדיר ביותר.
בפסקה השלישית כתבת 6-7 רכבות בשעה
עדיף בהרבה על 2 רכבות בשעה. למעשה גם על ארבע רכבות בשעה.
 

Rubim88

New member
לא יודע מה הולך בלונדון

אכן המצב קשה מאוד באזורים שונים
כל ההתמהמהות במסילת השרון, היא דבר גרוע. זו סחבת של מספר לא קטן של שנים.
גם אחרי, שסוף-סוף תפעל הרכבת, זה יהיה טוב, בהשוואה למצב כיום. אבל עדיין מעט מדי. כנראה שתי רכבות בשעה לכל כיוון ומהירות לא מאוד גבוהה. לא נראה לי שבמינכן ופרבריה או בלונדון ופרבריה או אזורים אחרים, זהו המצב.
בעיית הפקקים באזורים שונים היא בעיה גדולה מאוד. לא רק בעלות נסיעה גבוהה, אלא גם בבזבוז זמן יקר כל יום, בנהיגה קשה. גם למשק מצטברת עלות גבוהה למדי.
לא יודע מה הולך בלונדון
אבל במינכן, תדירות רכבות משותפת בשעות השיא בפרברים הנמצאים במרחק 14-18 ק"מ(כפר סבא-ראש העין-רמלה-ראשון) ממרכז העיר היא 4-8 רכבות בשעה לכיוון, תלוי בהיקף האוכלוסיה המשורתת.
 

Ccyclist

Well-known member
קווי S-Bahn על פרוזדור חוצה כמקובל בגרמניה ?

לא יודע מה הולך בלונדון
אבל במינכן, תדירות רכבות משותפת בשעות השיא בפרברים הנמצאים במרחק 14-18 ק"מ(כפר סבא-ראש העין-רמלה-ראשון) ממרכז העיר היא 4-8 רכבות בשעה לכיוון, תלוי בהיקף האוכלוסיה המשורתת.
קווי S-Bahn על פרוזדור חוצה כמקובל בגרמניה ?
הפרוזדורים האלו הם יתרון ענק ולא פלא שמה שגרמניה המציאה הועתק בפריס של שנות השבעים ובלונדון של שנות השמונים (טמזלינק) ושל ימינו (קרוסרייל).
&nbsp
העברת החיוגים והדיורים ממרכז העיר לפרברים מאפשרת תדירות גבוהה יחסית.
&nbsp
הקווים הלא תדירים שמניתי בלונדון הם קווים מהסוג שמסתיים בתחנות הטרמינל הגדולות שגם עם 15-20 רציפים לא יכולות להציע תדירות גבוהה יותר בענפים המשניים בגלל כל החיוגים.

זו הסיבה להתנגדותי לכל אותם ה"גאונים" שמציעים לפצל את האיילון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי את הסוף...

קווי S-Bahn על פרוזדור חוצה כמקובל בגרמניה ?
הפרוזדורים האלו הם יתרון ענק ולא פלא שמה שגרמניה המציאה הועתק בפריס של שנות השבעים ובלונדון של שנות השמונים (טמזלינק) ושל ימינו (קרוסרייל).
&nbsp
העברת החיוגים והדיורים ממרכז העיר לפרברים מאפשרת תדירות גבוהה יחסית.
&nbsp
הקווים הלא תדירים שמניתי בלונדון הם קווים מהסוג שמסתיים בתחנות הטרמינל הגדולות שגם עם 15-20 רציפים לא יכולות להציע תדירות גבוהה יותר בענפים המשניים בגלל כל החיוגים.

זו הסיבה להתנגדותי לכל אותם ה"גאונים" שמציעים לפצל את האיילון.
לא הבנתי את הסוף...
 

Ccyclist

Well-known member
מדי פעם יש הצעות "חכמות" לפצל את הרשת הרכבתיות

לא הבנתי את הסוף...
מדי פעם יש הצעות "חכמות" לפצל את הרשת הרכבתיות
Rubim88 מסביר יפה בתגובתו מדוע זה לא פתרון אלא הרעה.
&nbsp
זה שרוב הנוסעים ברכבת מחיפה לבאר שבע ולהיפך יורדים בתל אביב לא אומר שחסימת האיילון בחיוגים והרחבת ת"א מרכז ל 10-12 הרציפים שידרשו לתחנת טרמינל ואין להם מקום היא הפתרון.
&nbsp
העובדה שכל החיוגים מתבצעים בקצות הקווים מדרום ומצפון לתל אביב (ובעתיד בסיבוב סביב לולאת השרון) היא יתרון כי במקום לחייג את כל הקווים בלב המערכת הקווים חוצים את האזור העמוס ביותר ואת כל הפעילות המסובכת של החיוגים הם עושים במקומות עמוסים פחות שבהם מקסימום של 5 חיוגים בשעה לא ישפיעו בצורה ניכרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה הכוונה "לפצל"? מסילה מזרחית?

מדי פעם יש הצעות "חכמות" לפצל את הרשת הרכבתיות
Rubim88 מסביר יפה בתגובתו מדוע זה לא פתרון אלא הרעה.
&nbsp
זה שרוב הנוסעים ברכבת מחיפה לבאר שבע ולהיפך יורדים בתל אביב לא אומר שחסימת האיילון בחיוגים והרחבת ת"א מרכז ל 10-12 הרציפים שידרשו לתחנת טרמינל ואין להם מקום היא הפתרון.
&nbsp
העובדה שכל החיוגים מתבצעים בקצות הקווים מדרום ומצפון לתל אביב (ובעתיד בסיבוב סביב לולאת השרון) היא יתרון כי במקום לחייג את כל הקווים בלב המערכת הקווים חוצים את האזור העמוס ביותר ואת כל הפעילות המסובכת של החיוגים הם עושים במקומות עמוסים פחות שבהם מקסימום של 5 חיוגים בשעה לא ישפיעו בצורה ניכרת.
למה הכוונה "לפצל"? מסילה מזרחית?
 

Rubim88

New member
כן, במינכן למעשה היה הישום הראשון של הפרוזדור במערכת פרברית

קווי S-Bahn על פרוזדור חוצה כמקובל בגרמניה ?
הפרוזדורים האלו הם יתרון ענק ולא פלא שמה שגרמניה המציאה הועתק בפריס של שנות השבעים ובלונדון של שנות השמונים (טמזלינק) ושל ימינו (קרוסרייל).
&nbsp
העברת החיוגים והדיורים ממרכז העיר לפרברים מאפשרת תדירות גבוהה יחסית.
&nbsp
הקווים הלא תדירים שמניתי בלונדון הם קווים מהסוג שמסתיים בתחנות הטרמינל הגדולות שגם עם 15-20 רציפים לא יכולות להציע תדירות גבוהה יותר בענפים המשניים בגלל כל החיוגים.

זו הסיבה להתנגדותי לכל אותם ה"גאונים" שמציעים לפצל את האיילון.
כן, במינכן למעשה היה הישום הראשון של הפרוזדור במערכת פרברית
מודרנית, אך אלמנטים דומים היו קיימים בוינה ברלין וקופנהגן הרבה לפני. אגב במערכת הפרברית של שטוטגרט שגם מבוססת על פרוזדור חוצה במהלך הבנייה של הפרוזדור הוקמה גם לולאת היפוך בקצה מרכז העיר כך שהיה ניתן להשתמש במנהרה אפילו שרק חלק ממנה הושלם. לאחר השלמת כלל הפרוזדור הלולאה משמשת לחיוג מהיר במקרה של חסימה וכנקודת סיום/התחלה לחלק מהקווים, מכיוון שאין צורך "תחבורתי" בכל הרכבות המגיעה מצד אחד בגלל השוני בהיקף האוכלוסיה בכל צד.
&nbsp
כל אותם ה"גאונים" שתומכים ביצירת תחנות טרמינל על מסילה עם הרבה רכבות פשוט לא מודעים להגבלות(והדרישות) שהעניין מייצר. במקרה שבאמת אין סיבה להמשיך קווים מסויימים או שרוצים נקודת חיוג למקרה חסימות פתרון לולאת היפוך הוא הרבה יותר טוב מכל הבחינות.
 

אורי404

New member
תודה Rubim88

לא יודע מה הולך בלונדון
אבל במינכן, תדירות רכבות משותפת בשעות השיא בפרברים הנמצאים במרחק 14-18 ק"מ(כפר סבא-ראש העין-רמלה-ראשון) ממרכז העיר היא 4-8 רכבות בשעה לכיוון, תלוי בהיקף האוכלוסיה המשורתת.
תודה Rubim88
תחי ההבדל הקטן בין 4-8 לרכבות בשעה בפרברי מינכן, בהשוואה ל-2 רכבות בשעה בפרברי תל אביב.
 

Rubim88

New member
כל עוד האמצעים המתאימים לא קיימים, ההבדל ישאר

תודה Rubim88
תחי ההבדל הקטן בין 4-8 לרכבות בשעה בפרברי מינכן, בהשוואה ל-2 רכבות בשעה בפרברי תל אביב.
כל עוד האמצעים המתאימים לא קיימים, ההבדל ישאר
יש לקוות שישור הקו יתבצע כמה שיותר מהר כדי שההבדל יעלם.
 
צריך להתחיל בצמצום אפקטיבי של מקומות החנייה

מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו
המצב בכבישים עם תחילת שנת הלימודים על הפנים.
531 המוארך עוזר כמו כוסות רוח למת. הלחץ בכפר שמריהו, במחלף כפר שמריהו (רבין) ובסירה - בלתי נסבל. אפילו ב 11:00 הפקקים איומים, מה שלא מותיר זמן ביממה שהכבישים פנויים.
על הרקע הזה - אי חיבור רעננה מערב לתחנת הרצליה זה פשע. תחנת האוטובוס ברעננה מערב לכיוון הרצליה זה רק עמוד על הכביש. מוניות זה לא ליום יום. גם אין עבודה על הכניסה המערבית לתחנת הרצליה למרות שאילון דרום כבר סלול ומעבר תת קרקעי עשו לפני הסלילה. אני רואה את מד הדלק יורד ורואה את השקלים שלי מתאיידים באוויר, ביבי מחייך הוי שרה אפשר להחזיק עוד בית, בנט מחייך הוי אפשר להכניס עוד עמותה דתית לבית ספר להרעיל עוללים, ואני בוכה. בוכה. בוכה. הצילו.
צריך להתחיל בצמצום אפקטיבי של מקומות החנייה
היום נסעתי לראשונה מתחנת רעננה דרום לתל אביב. 2800 מקומות חנייה רק באמדוקס, 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת, מבטיחים שהפקקים יימשכו. צריך לקבל החלטות לא פופולאריות ולחתוך דרמטית את מספר מקומות החנייה ולאלץ אנשים להשתמש ברכבת.

 

אורי404

New member
לשכנע לא לאלץ

צריך להתחיל בצמצום אפקטיבי של מקומות החנייה
היום נסעתי לראשונה מתחנת רעננה דרום לתל אביב. 2800 מקומות חנייה רק באמדוקס, 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת, מבטיחים שהפקקים יימשכו. צריך לקבל החלטות לא פופולאריות ולחתוך דרמטית את מספר מקומות החנייה ולאלץ אנשים להשתמש ברכבת.
לשכנע לא לאלץ
להסביר לגבי תחנת הרכבת הקרובה. לרבות אחרי שהנסיעה תהיה מהירה יותר דרך ההרצליה.
גם לפתח את מסוף האוטובוסים למסוף נוח יותר ואולי שיפור של הקווים השונים. עד אז לפרסם גם על קווים שונים, שמגיעים קרוב מאוד למתחם אמדוקס.

לחלק גדול מעובדי "אמדוקס", כמו גם עובדים אחרים יש רכבי-חברה צמודים. המצב הזה הוא בעיה בפני עצמה. כנראה אין מנוס, מלבצע עלייה נוספת בדמי השימוש.
בנוגע להוריד את מספר מקומות החניה - זה קשור לבעל הנכס של החניון. יש אפשרות שהוא ישמח לפנות, למשל אזור של חניה ולבצע בו שימוש אחר. למשל משרד נוסף בחברה או משרד להשכרה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כותרת טובה, התוכן לא רלוונטי... אלה לא אנשים שחסר להם כסף

לשכנע לא לאלץ
להסביר לגבי תחנת הרכבת הקרובה. לרבות אחרי שהנסיעה תהיה מהירה יותר דרך ההרצליה.
גם לפתח את מסוף האוטובוסים למסוף נוח יותר ואולי שיפור של הקווים השונים. עד אז לפרסם גם על קווים שונים, שמגיעים קרוב מאוד למתחם אמדוקס.

לחלק גדול מעובדי "אמדוקס", כמו גם עובדים אחרים יש רכבי-חברה צמודים. המצב הזה הוא בעיה בפני עצמה. כנראה אין מנוס, מלבצע עלייה נוספת בדמי השימוש.
בנוגע להוריד את מספר מקומות החניה - זה קשור לבעל הנכס של החניון. יש אפשרות שהוא ישמח לפנות, למשל אזור של חניה ולבצע בו שימוש אחר. למשל משרד נוסף בחברה או משרד להשכרה
כותרת טובה, התוכן לא רלוונטי... אלה לא אנשים שחסר להם כסף
ולכן לא מדובר בשיקול כלכלי אלא בשיקולים אחרים. כשיש תחבורה ציבורית אמינה, טובה ונוחה יותר אנשים רבים עוברים להשתמש בה בשמחה. כשיש שיקולים ואילוצים אחרים והתח"ץ פחות רלוונטית, אנשים ישלמו את המחיר (בין אם זה אומר יותר דלק ויותר פקקים).
 

Rubim88

New member


כותרת טובה, התוכן לא רלוונטי... אלה לא אנשים שחסר להם כסף
ולכן לא מדובר בשיקול כלכלי אלא בשיקולים אחרים. כשיש תחבורה ציבורית אמינה, טובה ונוחה יותר אנשים רבים עוברים להשתמש בה בשמחה. כשיש שיקולים ואילוצים אחרים והתח"ץ פחות רלוונטית, אנשים ישלמו את המחיר (בין אם זה אומר יותר דלק ויותר פקקים).
 

אורי404

New member
באזור המתחם התחבורה הציבורית לא רעה

כותרת טובה, התוכן לא רלוונטי... אלה לא אנשים שחסר להם כסף
ולכן לא מדובר בשיקול כלכלי אלא בשיקולים אחרים. כשיש תחבורה ציבורית אמינה, טובה ונוחה יותר אנשים רבים עוברים להשתמש בה בשמחה. כשיש שיקולים ואילוצים אחרים והתח"ץ פחות רלוונטית, אנשים ישלמו את המחיר (בין אם זה אומר יותר דלק ויותר פקקים).
באזור המתחם התחבורה הציבורית לא רעה
אני לא אומר, שיש מה לשפר. יש בהחלט מה לשפר. אבל אחרי שתהיה רכבת דרך הרצליה, המצב צפוי להשתפר מאוד.
באופן כללי שירות האוטובוסים באזור המתחם לא רע, בין אם זה בערים השוכנות למתחם או לגוש דן או לצפון השרון.

כשצמודים לרכב חברה, נמצאים במן 'מלכודת דבש'. פחות מעוניינים לבצע פה ושם נסיעות ברכבת או באוטובוסים. גם אם לפעמים זה יותר נוח באפשרות הזו.

דבר נוסף; כשמקבלים רכב-צמוד, אז שווי המס כן פוגע, בשכר נטו. חלק שהם עם רכב-צמוד, הם לא במצב כלכלי כל כך טוב, כפי שניתן לחשוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכול ידוע; אבל אם זה הורה שבדרך לעבודה שם את הילדים בלימודים

באזור המתחם התחבורה הציבורית לא רעה
אני לא אומר, שיש מה לשפר. יש בהחלט מה לשפר. אבל אחרי שתהיה רכבת דרך הרצליה, המצב צפוי להשתפר מאוד.
באופן כללי שירות האוטובוסים באזור המתחם לא רע, בין אם זה בערים השוכנות למתחם או לגוש דן או לצפון השרון.

כשצמודים לרכב חברה, נמצאים במן 'מלכודת דבש'. פחות מעוניינים לבצע פה ושם נסיעות ברכבת או באוטובוסים. גם אם לפעמים זה יותר נוח באפשרות הזו.

דבר נוסף; כשמקבלים רכב-צמוד, אז שווי המס כן פוגע, בשכר נטו. חלק שהם עם רכב-צמוד, הם לא במצב כלכלי כל כך טוב, כפי שניתן לחשוב.
הכול ידוע; אבל אם זה הורה שבדרך לעבודה שם את הילדים בלימודים
ואוסף אותם בחזור, זה לא משהו שהוא יכול לעשות ברכבת. ואם הוא מגיע מאזור שהרכבת לא רלוונטית לו, גם לא. ואם הוא צריך לשאת איתו ציוד או לעשות נסיעות ללקוחות במהלך היום, גם לא... ועוד ועוד.
 

אורי404

New member
מדוע צריכים להיות לפחות חלק מהמצבים, שתיארת?

הכול ידוע; אבל אם זה הורה שבדרך לעבודה שם את הילדים בלימודים
ואוסף אותם בחזור, זה לא משהו שהוא יכול לעשות ברכבת. ואם הוא מגיע מאזור שהרכבת לא רלוונטית לו, גם לא. ואם הוא צריך לשאת איתו ציוד או לעשות נסיעות ללקוחות במהלך היום, גם לא... ועוד ועוד.
מדוע צריכים להיות לפחות חלק מהמצבים, שתיארת?
ילדים בגן או בכיתות נמוכות אמורים ללמוד, באזורים שקרובים במרחק הליכה מהבית. אלא אם יש סידור הסעות תלמידים.

הכוונה שלי הייתה ספציפית למתחם "אמדוקס". מרב האזורים יש שירות אוטובסים לא רע. זה לא אזורי תעסוקה אחרים, שמרוחקים. למשל אזור התעשייה במודיעין.

בנוגע לנסיעות ללקוחות; לא חייבים רכב צמוד. זהו רכב חברה. בתחילת יום עבודה או בסופו, הוא יכול לחנות במתקני החברה. כך גם לא יורד שווי-שימוש מהמשכורת.
בכל מקרה יש אפשרות שלפחות חלק מהעובדים לא נוסעים במהלך היום ללקוחות או למטרות אחרות, אלא נשארים במקום העבודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי אלה החיים

מדוע צריכים להיות לפחות חלק מהמצבים, שתיארת?
ילדים בגן או בכיתות נמוכות אמורים ללמוד, באזורים שקרובים במרחק הליכה מהבית. אלא אם יש סידור הסעות תלמידים.

הכוונה שלי הייתה ספציפית למתחם "אמדוקס". מרב האזורים יש שירות אוטובסים לא רע. זה לא אזורי תעסוקה אחרים, שמרוחקים. למשל אזור התעשייה במודיעין.

בנוגע לנסיעות ללקוחות; לא חייבים רכב צמוד. זהו רכב חברה. בתחילת יום עבודה או בסופו, הוא יכול לחנות במתקני החברה. כך גם לא יורד שווי-שימוש מהמשכורת.
בכל מקרה יש אפשרות שלפחות חלק מהעובדים לא נוסעים במהלך היום ללקוחות או למטרות אחרות, אלא נשארים במקום העבודה.
כי אלה החיים
ילדים לא תמיד לומדים במרחק הליכה וכשזה לא המקרה לא תמיד יש הסעה;
אנשים שנוסעים עם הרכב לא תמיד מגיעים קודם לבניין החברה או חוזרים אליו בסוף היום;
לא לכולם יש שירות אוטובוסים נוח ויעיל...
&nbsp
ות'אמת? לפעמים הזמן שנדרש לעבור בתוך העיר את המרחק לתחנת הרכבת באוטובוס הוא כבר זהה או דומה לזמן הנסיעה ברכב מפתח הבית ליעד הסופי... (בלי ללכת מאות מטרים לתחנת האוטובוס ולהגיע מיוזעת ועצבנית). וזה משהו שקרה לי, וכמה שאני לא נהנית לנהוג, לפעמים זה פשוט לא מסתדר טוב. לא מבחינת השעות, לא מבחינת הזמנים ולא מבחינת הרבה דברים אחרים.
&nbsp
ברור שמלבד האילוצים האלה יש גם אנשים שבכל זאת מגיעים ברכב בלי סיבה מיוחדת ואולי אותם אפשר לפתות עם תחבורה נוחה, אבל יש הרבה מקרים שזה פשוט לא המצב.
 

down und

New member
אורי, אף אחד אבל אף אחד ובאמת שממש אף אחד

לשכנע לא לאלץ
להסביר לגבי תחנת הרכבת הקרובה. לרבות אחרי שהנסיעה תהיה מהירה יותר דרך ההרצליה.
גם לפתח את מסוף האוטובוסים למסוף נוח יותר ואולי שיפור של הקווים השונים. עד אז לפרסם גם על קווים שונים, שמגיעים קרוב מאוד למתחם אמדוקס.

לחלק גדול מעובדי "אמדוקס", כמו גם עובדים אחרים יש רכבי-חברה צמודים. המצב הזה הוא בעיה בפני עצמה. כנראה אין מנוס, מלבצע עלייה נוספת בדמי השימוש.
בנוגע להוריד את מספר מקומות החניה - זה קשור לבעל הנכס של החניון. יש אפשרות שהוא ישמח לפנות, למשל אזור של חניה ולבצע בו שימוש אחר. למשל משרד נוסף בחברה או משרד להשכרה
אורי, אף אחד אבל אף אחד ובאמת שממש אף אחד
לא יהפוך את החניות התת קרקעיות של אמדוקס (רעננה/כפ"ס) למשרדים.
אלו הן חניות תת קרקעיות ולא מאווררות מספיק בכדי שאנשים ישהו בהן 8 עד 14 שעות ביממה.
 

אורי404

New member
קובי החניות שם רק תת-קרקעיות או גם בגובה הקרקע ויותר מזה?

אורי, אף אחד אבל אף אחד ובאמת שממש אף אחד
לא יהפוך את החניות התת קרקעיות של אמדוקס (רעננה/כפ"ס) למשרדים.
אלו הן חניות תת קרקעיות ולא מאווררות מספיק בכדי שאנשים ישהו בהן 8 עד 14 שעות ביממה.
קובי החניות שם רק תת-קרקעיות או גם בגובה הקרקע ויותר מזה?
הכוונה היא למקרה, שיש שם חניות בגובה קומת הקרקע ובקומות עליונות.
 
למעלה