מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ממש, כי זה לא עובד כך... אם לא קולטים את זה לבד משמיעה

הוראת הצלילים תרחיב את ההצלחה מיחידי סגולה לכלל האוכלוסייה.
יצא לי לעזור לידיד ישראלי באנגליה עם העניין של a-æ ( או באיות אנגלי u-a ) שזה אחד מצלילי המפתח. הרחבתי את זה גם לצלילים האחרים אבל לא היה לי המבנה המלא של זה והעניין עלה משום שהוא אמר שאנשים לא מבינים אותו. הוא אמר שכשאני אומר את שתי הדוגמאות ברצף ( למשל - fan fun ) הוא שומע את ההבדל אבל סתם כך בשיחה שוטפת הוא לא. שיטת לימוד שבה מחדדים את את ההבדלים האלו בדוגמאות יכולה להביא את יכולת השמיעה ובהמשך את יכולת ההגייה לכלל לומדי האנגלית בישראל. הייתי אומר שצריך לעבוד על זה בהתחלת הלימוד וגם בכמה שלבי ביניים כי זה שונה מאד מעברית. בסופו של דבר מבטא מורכב מהיכולת לבטא מגוון צלילים.
&nbsp
משום שלימוד הגייה מחייב עבודה אישית מול כל תלמיד ותלמיד הוא קשה יותר לביצוע מלימוד כתוב ואני מבין למה מערכת החינוך בחרה באופציה "הקלה".
לא ממש, כי זה לא עובד כך... אם לא קולטים את זה לבד משמיעה
צריך לעבוד על זה כמו ב"גברתי הנאוה". סטודנטים לאנגלית עוברים לפעמים שיעורי דיקציה מיוחדים, וכמו שחקנים שעובדים על מבטא, זה לא משהו שבא בקלות (אלא אם אתה מישהו שזה בא לו בקלות).
&nbsp
עם זאת, לא מדובר ביחידי סגולה, וחשיפה מאוד מאוד עוזרת. בהיותי גיקית, אני יכולה לומר לך שאני מכירה המממון צעירים ובני נוער עם מבטא מעולה באנגלית, אבל מדובר באנשים שצורכים את התרבות הזאת, כלומר יש להם חשיפה עצומה לעולם תרבותי באנגלית (והיום בעידן האינטרנט זה קל מתמיד).
&nbsp
אבל ברגע שיש לך הרבה ילדים שהבעיה שלהם היא בכלל לא המבטא אלא הבנת אנגלית בסיסית או יכולת הבעה, והחשיפה שלהם לאנגלית היא מינימלית אם בכלל, כל מה שכתבת פשוט לא רלוונטי (מכל הבחינות).
 

Ccyclist

Well-known member
בשיעורי מוזיקה מלמדים תווים.

לא ממש, כי זה לא עובד כך... אם לא קולטים את זה לבד משמיעה
צריך לעבוד על זה כמו ב"גברתי הנאוה". סטודנטים לאנגלית עוברים לפעמים שיעורי דיקציה מיוחדים, וכמו שחקנים שעובדים על מבטא, זה לא משהו שבא בקלות (אלא אם אתה מישהו שזה בא לו בקלות).
&nbsp
עם זאת, לא מדובר ביחידי סגולה, וחשיפה מאוד מאוד עוזרת. בהיותי גיקית, אני יכולה לומר לך שאני מכירה המממון צעירים ובני נוער עם מבטא מעולה באנגלית, אבל מדובר באנשים שצורכים את התרבות הזאת, כלומר יש להם חשיפה עצומה לעולם תרבותי באנגלית (והיום בעידן האינטרנט זה קל מתמיד).
&nbsp
אבל ברגע שיש לך הרבה ילדים שהבעיה שלהם היא בכלל לא המבטא אלא הבנת אנגלית בסיסית או יכולת הבעה, והחשיפה שלהם לאנגלית היא מינימלית אם בכלל, כל מה שכתבת פשוט לא רלוונטי (מכל הבחינות).
בשיעורי מוזיקה מלמדים תווים.
לדעתי יכולת ההבחנה בתנועות השונות קריטית להבנת השפה המדוברת והתכנים המשודרים. הבדלי התנועות משנות את משמעות המילים כך שהיכולת לשמוע אותן אינה הקישוט האחרון לשפה אלא הבסיס.
&nbsp
לימודי אנגלית ללא 7 התנועות שאין בעברית הם כמו לימודי מוזיקה ללא תווים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, בשיעורי מוזיקה לא בהכרח מלמדים תווים...

בשיעורי מוזיקה מלמדים תווים.
לדעתי יכולת ההבחנה בתנועות השונות קריטית להבנת השפה המדוברת והתכנים המשודרים. הבדלי התנועות משנות את משמעות המילים כך שהיכולת לשמוע אותן אינה הקישוט האחרון לשפה אלא הבסיס.
&nbsp
לימודי אנגלית ללא 7 התנועות שאין בעברית הם כמו לימודי מוזיקה ללא תווים.
ראשית, בשיעורי מוזיקה לא בהכרח מלמדים תווים...
בבית הספר שלי היו שיעורי מוזיקה ובעיקר שרנו בהם שירים שהמורה למוזיקה אהבה (ת'אמת? הייתה קצת תמהונית אבל אהבה בעיקר מתי כספי וביטלס, אני לגמרי בעדה
) ושום ידיעת מוזיקה משמעותית לא יצאה מזה למי שלא למד במסגרות אחרות.
&nbsp
שנית, לא ידעתי שב"הוראת הצלילים" אתה מתכוון לשיעורי מוזיקה, אבל בכל מקרה אין קשר... כי לדעת איך קוראים לצלילים זה נחמד מאוד, אבל מוזיקליות היא בבסיסה תכונה מולדת, ושיעורי מוזיקה בביה"ס הם ממש לא מה שיעזור כאן.
&nbsp
אחרון חביב, אם כבר הזכרתי את הביטלס, הם לא למדו תווים. פול מקרטני למד קצת תאוריה מאימה של ג'יין אשר, ארוסתו, בתקופה שגר בבית משפחתה, אבל זה היה כבר אחרי ההצלחה הראשונית שלהם, כלומר אחרי כמה שנים בלהקה. גם יהודית רביץ לא למדה תווים מעולם, ויש לא מעט גיטריסטים כמותה. יותר מכל הפתיע אותי לדעת שברוך פרידלנד (תופעת דופלר) מחבר שירים (וגם זמרירים) אבל הוא לא מנגן ולמיטב ידיעתי גם לא ממש יודע תווים (או לפחות לא משתמש בהם). יש לו חוש מוזיקלי טבעי.
&nbsp
וזו בדיוק הנקודה בשפה: כשאתה רוכש אותה בצורה מעמיקה זה לא מלימוד מלאכותי אלא טבעי, מחשיפה ותרגול. וכאמור, כל עוד המצב הוא שלא יודעים אנגלית בסיסית, לא שומעים, לא מבינים ולא מדברים, לא יהיה ולא יכול להיות מבטא, ולא משנה מה וכמה תלמד. אתה קופץ כמה שלבים קדימה לטאץ' הקוסמטי האחרון והוא המבטא, כשתלמידים לא יודעים לבנות משפט ולא מסוגלים לנהל שיחת חולין. זה כמו לקשור לקבצן עניבה על הסמרטוטים המג'ויפים שהוא לובש.
 

alantan

New member
ניסוח יותר מדוייק ממה שכתבתי

ה E שקטה וה A היא שווא אנגלי Ə . הנה סדרת הטלוויזיה המקורית
לא יודע למה מי שהעלה את זה הדביק את המוזיקה של Dr Who.
&nbsp
באמריקאית יתכן שיבטאו את השם עם æ ארוכה , כלומר " Anne " בסוף.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
ניסוח יותר מדוייק ממה שכתבתי
אגב, יש דיון משעשע באחד מקבוצות ספר־הפרצוף לגבי המילה Putty, אותה תוכנת הצפנה שנקראת על שם חימר. מקים הדיון מתעצבן מישראלים שאומרים Pooty, וניסיתי להסביר שגם בסקוטלנד וצפון אנגליה יהיו כאלה עם הגייה כזו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ספר-פרצוף = ספרצוף


ניסוח יותר מדוייק ממה שכתבתי
אגב, יש דיון משעשע באחד מקבוצות ספר־הפרצוף לגבי המילה Putty, אותה תוכנת הצפנה שנקראת על שם חימר. מקים הדיון מתעצבן מישראלים שאומרים Pooty, וניסיתי להסביר שגם בסקוטלנד וצפון אנגליה יהיו כאלה עם הגייה כזו.
ספר-פרצוף = ספרצוף
 
תחנות רכבת חדשות במרכזי ערים קיימות הן בדרך כלל תת קרקעיות

יש הרבה מאוד צביעות בפוסט שלך
הרי רוב משתתפים בדיון הזה יהיו הראשונים לצעוק געוואלד אם יחליטו לבנות תחנת רכבת ליד הבית שלהם.
כל מי שנמצא בפורום הזה הרי יודע מה קורה כל פעם שמנסים לבנות תחנות רכבת במרכז העיר.
מסילת 431 וחיבור ראשונים למשה דיין, המלחמה הבלתי נגמרת עם ראש העיר המטורלל בחיפה.
אני אהיה מוכן להאמין לזעקות הקוזאק הנגזל האלה מיד אחרי שיפסיקו היללות (גם חלק מחברי הפורום נצפו עושים זאת) על כמעט כל פרוייקט תשתית במדינה הזאת, החל מתשתית הגז, תחנות כוח, קווי מתח גבוהה, קווי רכבת קלה ותחתית, התנגדות לבנייה של פרוייקטי מגורים במרכז (ואין פרוייקט מגורים גדול שמייד לא ניצבת סוללה של "תושבים זועמים" ועורכי דינם כדי לדחות את תחילת הבניה בשנים ולפעמים אף יותר.
כשכל זה ייפסק, אני אולי אוכל להאמין לכנות של הפוסט הזה, עד אז זה לא ממש עושה רושם.
תחנות רכבת חדשות במרכזי ערים קיימות הן בדרך כלל תת קרקעיות
כך שאין סיבה להתנגדויות מיוחדות.
הטקטיקה הזאת לא מיושמת על ידי רכבת ישראל כי הרי לשם כך הרכבות צריכות להיות חשמליות.
 

matrix200200

Active member
הלוואי שזה היה כל כך פשוט.

תחנות רכבת חדשות במרכזי ערים קיימות הן בדרך כלל תת קרקעיות
כך שאין סיבה להתנגדויות מיוחדות.
הטקטיקה הזאת לא מיושמת על ידי רכבת ישראל כי הרי לשם כך הרכבות צריכות להיות חשמליות.
הלוואי שזה היה כל כך פשוט.
תחנות רכבת תת קרקעיות משמעותית יותר יקרות לבניה וגם מצריכות בניית מנהרות מנקודת הכניסה לעיר (בהרבה ערים מדובר במספר קילומטרים של מנהרה מתחת לעיר שתהיה נחוצה).
זה עדיין ידרוש הפקעה מאסיבית של נכסים בתוואי הפרוייקט.
מן הסתם גם הבניה של תחנות כאלה לוקחת הרבה מאוד זמן וזה בלתי נמנע שתושבים מהאיזור מייד אחרי שישמעו על תוכניות כאלה, יגישו תביעות נגד שיעקבו התחלת הבניה לכל הפחות לכמה שנים.
גם אם בסוף בית המשפט ייתן להתחיל את הבניה, הרי שקרוב לוודאי יהיה צורך לשלם פיצויים לכל אותם תושבים, לעסקים שאולי ייסגרו ואולי סתם יפסידו כסף.
בקיצור אין סיכוי אפילו קלוש שבמדינה כמו מדינת ישראל זה יקרה.
במציאות הפוליטית בישראל שכל ממשלה חדשה זונחת את המיזמים של קודמתה (מה שקרה עם ישראל כ"ץ לטוב או לרע זה מקרה חריג שכנראה ייגמר איתו).
אז הרצונות שלך לא תואמים את המציאות, עם כל הצער שבדבר.
 
אם זה לא cut and cover לא צריך הפקעה. הרי החפירה תת קרקעית

הלוואי שזה היה כל כך פשוט.
תחנות רכבת תת קרקעיות משמעותית יותר יקרות לבניה וגם מצריכות בניית מנהרות מנקודת הכניסה לעיר (בהרבה ערים מדובר במספר קילומטרים של מנהרה מתחת לעיר שתהיה נחוצה).
זה עדיין ידרוש הפקעה מאסיבית של נכסים בתוואי הפרוייקט.
מן הסתם גם הבניה של תחנות כאלה לוקחת הרבה מאוד זמן וזה בלתי נמנע שתושבים מהאיזור מייד אחרי שישמעו על תוכניות כאלה, יגישו תביעות נגד שיעקבו התחלת הבניה לכל הפחות לכמה שנים.
גם אם בסוף בית המשפט ייתן להתחיל את הבניה, הרי שקרוב לוודאי יהיה צורך לשלם פיצויים לכל אותם תושבים, לעסקים שאולי ייסגרו ואולי סתם יפסידו כסף.
בקיצור אין סיכוי אפילו קלוש שבמדינה כמו מדינת ישראל זה יקרה.
במציאות הפוליטית בישראל שכל ממשלה חדשה זונחת את המיזמים של קודמתה (מה שקרה עם ישראל כ"ץ לטוב או לרע זה מקרה חריג שכנראה ייגמר איתו).
אז הרצונות שלך לא תואמים את המציאות, עם כל הצער שבדבר.
אם זה לא cut and cover לא צריך הפקעה. הרי החפירה תת קרקעית
 

matrix200200

Active member
גם חפירה תת קרקעית לעיתים דורשת הפקעה בגלל טיב הקרקע

אם זה לא cut and cover לא צריך הפקעה. הרי החפירה תת קרקעית
גם חפירה תת קרקעית לעיתים דורשת הפקעה בגלל טיב הקרקע
עיין ערך בניית הקו האדום בתל אביב (הקטע התת קרקעי).
בניית מנהרות לרכבת זה לא כישוף.
זה מצריך פירי שילוח, פירי הוצאה, מנהרות מילוט, אוורור, יציאות לשעת חירום.
בקרקע רכה כמו ברוב ערים במדינת ישראל, זה גם מצריך מנהרות מאוד עמוקות (אם אתה לא רוצה להסתכן במצב שבתים לעורך התוואי יתמוטטו).
אגב לפי מה שאני יודע, בקו האדום גם אין מצב שבו בתים נמצאים ממש מעל המנהרה.
אם היו כאלה, הם הופקעו.
גם בתים הסמוכים למנהרה, נמצאים תחת מעקב צמוד בדיוק מהחשש שהם יתמוטטו.
 

Bus Nerd

Active member
אני אשמח לתחנת רכבת ליד הבית

יש הרבה מאוד צביעות בפוסט שלך
הרי רוב משתתפים בדיון הזה יהיו הראשונים לצעוק געוואלד אם יחליטו לבנות תחנת רכבת ליד הבית שלהם.
כל מי שנמצא בפורום הזה הרי יודע מה קורה כל פעם שמנסים לבנות תחנות רכבת במרכז העיר.
מסילת 431 וחיבור ראשונים למשה דיין, המלחמה הבלתי נגמרת עם ראש העיר המטורלל בחיפה.
אני אהיה מוכן להאמין לזעקות הקוזאק הנגזל האלה מיד אחרי שיפסיקו היללות (גם חלק מחברי הפורום נצפו עושים זאת) על כמעט כל פרוייקט תשתית במדינה הזאת, החל מתשתית הגז, תחנות כוח, קווי מתח גבוהה, קווי רכבת קלה ותחתית, התנגדות לבנייה של פרוייקטי מגורים במרכז (ואין פרוייקט מגורים גדול שמייד לא ניצבת סוללה של "תושבים זועמים" ועורכי דינם כדי לדחות את תחילת הבניה בשנים ולפעמים אף יותר.
כשכל זה ייפסק, אני אולי אוכל להאמין לכנות של הפוסט הזה, עד אז זה לא ממש עושה רושם.
אני אשמח לתחנת רכבת ליד הבית
תביא לי רכבת תחתית, רכבת קלה, רכבת כבדה, ומסוף אוטובוסים. בשמחה. YIMBY.
 

matrix200200

Active member
סבבה גם אני, אבל הרי אתה יודע שלא כולם ככה.

אני אשמח לתחנת רכבת ליד הבית
תביא לי רכבת תחתית, רכבת קלה, רכבת כבדה, ומסוף אוטובוסים. בשמחה. YIMBY.
סבבה גם אני, אבל הרי אתה יודע שלא כולם ככה.
בעצם הרוב בדיוק הפוך.
בדיוק ראיתי כתבה (לא לגמרי קשור לנושא הפורום) על תושבי איזור אשקלון שלא מרוצים שבנו להם יותר מדי תחנות חשמל.
אני יכול עוד להבין את הדרישה (הלגיטימית) של לטפל בזיהום של תחנה פחמית, אבל שאר הטיעונים הם הרי NIMBY קלאסי.
ואם נניח באיזה יום חם פתאום חברת חשמל תאלץ לבצע הפסקות חשמל יזומות, התושבים "הזועמים" האלה יהיו בין אותם אלה שיאשימו את כל העולם ואשתו ב"מחדל" שאין מספיק ייצור, שמדינת ישראל היא מדינת עולם שלישי וש"באירופה זה לא היה קורה" ושאר גיבובי שטויות הנובעים מבורותם.
אז לפני שממהרים להאשים את השר, את הממשלה, את הדתיים ואת אפקט החממה, לא עדיף קודם כל לקחת קצת אחריות אישית?
 

matrix200200

Active member
לא לגמרי ברור לי איך הצלחת להגיע למקום שנמצא ליד שני תחנות

אני גר ליד שניים כאלה וזה נהדר
לא לגמרי ברור לי איך הצלחת להגיע למקום שנמצא ליד שני תחנות
לא מוכר לי שום מקום בארץ שאפשר להגיד עליו שנמצא ליד שני תחנות רכבת

ובכל מקרה, גם אתה אוהב לגור ליד שני תחנות רכבת, הרי שהיית פחות שמח אם היו אומרים לך שב5 שנים הקורובות תגור ליד אתר בניה של תחנת רכבת חדשה.
תעבור בהזדמנות ליד אתר בניה של כל אחת מתחנות הקו האדום בתל אביב, או רמת גן ותראה את זה בעצמך.
לא הרבה עסקים שרדו את תקופת הבניה, מגורים אולי יש וקרוב לוודאי שתושבים לא שמחים במיוחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קריית אליעזר בואכה המושבה הגרמנית (חיפה)

לא לגמרי ברור לי איך הצלחת להגיע למקום שנמצא ליד שני תחנות
לא מוכר לי שום מקום בארץ שאפשר להגיד עליו שנמצא ליד שני תחנות רכבת

ובכל מקרה, גם אתה אוהב לגור ליד שני תחנות רכבת, הרי שהיית פחות שמח אם היו אומרים לך שב5 שנים הקורובות תגור ליד אתר בניה של תחנת רכבת חדשה.
תעבור בהזדמנות ליד אתר בניה של כל אחת מתחנות הקו האדום בתל אביב, או רמת גן ותראה את זה בעצמך.
לא הרבה עסקים שרדו את תקופת הבניה, מגורים אולי יש וקרוב לוודאי שתושבים לא שמחים במיוחד.
קריית אליעזר בואכה המושבה הגרמנית (חיפה)
 

אורי404

New member
יש הבדל בין בעל עסקים לתושב, שגר

לא לגמרי ברור לי איך הצלחת להגיע למקום שנמצא ליד שני תחנות
לא מוכר לי שום מקום בארץ שאפשר להגיד עליו שנמצא ליד שני תחנות רכבת

ובכל מקרה, גם אתה אוהב לגור ליד שני תחנות רכבת, הרי שהיית פחות שמח אם היו אומרים לך שב5 שנים הקורובות תגור ליד אתר בניה של תחנת רכבת חדשה.
תעבור בהזדמנות ליד אתר בניה של כל אחת מתחנות הקו האדום בתל אביב, או רמת גן ותראה את זה בעצמך.
לא הרבה עסקים שרדו את תקופת הבניה, מגורים אולי יש וקרוב לוודאי שתושבים לא שמחים במיוחד.
יש הבדל בין בעל עסקים לתושב, שגר
הטענות והתלונות של בעלי-עסקים, שמשתקים להם לתקופה ארוכה את העסק, בגלל העבודות הן מובנות.

אני גר בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוסים המרכזית וכאמור אני שמח על כך. בערי השרון הדרומי, יש אזורים, שנמצאים ליד תחנה מרכזית או מסוף אוטובוס מרכזי וליד תחנת רכבת נורדאו או רעננה-דרום. גם ליד תחנת הרצליה (שצמוד אליה מן מסוף אוטובוסים מרכזי) יש הרבה מגורים ועתידים להיבנות עוד הרבה.
בנוגע לעבודות - החלו לעבוד בעבודות מקדימות, כהכנה ל"מהיר לעיר" ואלה צפויות להמשיך. אני שמח על הפרויקט הזה. כמובן למקרה, שהיו מקימים רכבת קלה/טראם/איך שלא קוראים לזה על הקרקע או רכבת תחתית, הייתי שמח מאוד.
 

matrix200200

Active member
בעלי עסקים נפגעים פחות או יותר מאותם סיבות שגם דיירים

יש הבדל בין בעל עסקים לתושב, שגר
הטענות והתלונות של בעלי-עסקים, שמשתקים להם לתקופה ארוכה את העסק, בגלל העבודות הן מובנות.

אני גר בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוסים המרכזית וכאמור אני שמח על כך. בערי השרון הדרומי, יש אזורים, שנמצאים ליד תחנה מרכזית או מסוף אוטובוס מרכזי וליד תחנת רכבת נורדאו או רעננה-דרום. גם ליד תחנת הרצליה (שצמוד אליה מן מסוף אוטובוסים מרכזי) יש הרבה מגורים ועתידים להיבנות עוד הרבה.
בנוגע לעבודות - החלו לעבוד בעבודות מקדימות, כהכנה ל"מהיר לעיר" ואלה צפויות להמשיך. אני שמח על הפרויקט הזה. כמובן למקרה, שהיו מקימים רכבת קלה/טראם/איך שלא קוראים לזה על הקרקע או רכבת תחתית, הייתי שמח מאוד.
בעלי עסקים נפגעים פחות או יותר מאותם סיבות שגם דיירים
סובלים מהם.
שזה אומר רעש, קושי להגיע למקום, חסימת כבישים והפרעות לתשתיות.
הדוגמא שלך לגבי הרצליה לדעתי מראה שאנחנו מדברים על דברים שונים.
בתים הכי קרובים למסוף אוטובוסים ותחנת רכבת של הרצליה, לא באמת כל כך קרובים.
מדובר בכמה דקות הליכה שזה נהדר, כי מצד אחד אתה מספיק רחוק שלא תסבול מרעש, זיהום ושאר החסרונות ועדיין תהנה משרותים שתחנה מספקת.
בניית תחנת רכבת במרכז העיר זה סיפור אחר לגמרי.
כשתחליט לבנות תחנה כזאת במרכז העיר, יהיו לך דיירים שיהיו במרחק של להוציא יד מהחלון על מנת לגעת בקיר של תחנת רכבת ותצטרך להתמודד איתם.
זה לא סוג של קירבה שגם אתה היית נהנה ממנה.
תבוא לפיר הכנסת TBM בהרצל ותראה על מה אני מדבר.
אתה עדיין חושב שגם דיירים (אם עוד יש כאלה) שגרים בקו הראשון לפיר כל כך שמחים?
מסופקני
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הסיבות דומות, ההשלכות אחרות.

בעלי עסקים נפגעים פחות או יותר מאותם סיבות שגם דיירים
סובלים מהם.
שזה אומר רעש, קושי להגיע למקום, חסימת כבישים והפרעות לתשתיות.
הדוגמא שלך לגבי הרצליה לדעתי מראה שאנחנו מדברים על דברים שונים.
בתים הכי קרובים למסוף אוטובוסים ותחנת רכבת של הרצליה, לא באמת כל כך קרובים.
מדובר בכמה דקות הליכה שזה נהדר, כי מצד אחד אתה מספיק רחוק שלא תסבול מרעש, זיהום ושאר החסרונות ועדיין תהנה משרותים שתחנה מספקת.
בניית תחנת רכבת במרכז העיר זה סיפור אחר לגמרי.
כשתחליט לבנות תחנה כזאת במרכז העיר, יהיו לך דיירים שיהיו במרחק של להוציא יד מהחלון על מנת לגעת בקיר של תחנת רכבת ותצטרך להתמודד איתם.
זה לא סוג של קירבה שגם אתה היית נהנה ממנה.
תבוא לפיר הכנסת TBM בהרצל ותראה על מה אני מדבר.
אתה עדיין חושב שגם דיירים (אם עוד יש כאלה) שגרים בקו הראשון לפיר כל כך שמחים?
מסופקני
הסיבות דומות, ההשלכות אחרות.
 
למעלה