מסילת הברזל המזרחית

מצב
הנושא נעול.
מסילת הברזל המזרחית
שאלה למומחי הפורום:האם מישהו יודע מתי הפסיקה רכבת ישראל להסיע נוסעים בקו חיפה-חדרה מזרח-ראש העיין-לוד,ומתי הופסק לגמרי השימוש במסילה הזאת,שלפני חודש החליטה מדינת ישראל לבנות מחדש?
 

אורי404

New member
מסילת הברזל המזרחית
שאלה למומחי הפורום:האם מישהו יודע מתי הפסיקה רכבת ישראל להסיע נוסעים בקו חיפה-חדרה מזרח-ראש העיין-לוד,ומתי הופסק לגמרי השימוש במסילה הזאת,שלפני חודש החליטה מדינת ישראל לבנות מחדש?
חדרה-כפר סבא מזרח
השימוש בקטע זה הופסק ברכבות בסוף שנות הששים. לפי ויקיפדיה השימוש ברכבות נוסעים הופסק בשנת 1968 ושל רכבות המשא בשנת 1969.
 
חדרה-כפר סבא מזרח
השימוש בקטע זה הופסק ברכבות בסוף שנות הששים. לפי ויקיפדיה השימוש ברכבות נוסעים הופסק בשנת 1968 ושל רכבות המשא בשנת 1969.
המסילה המזרחית קטע חדרה-מזרח
שדי חמד, להלן החלק הצפוני של המסילה מזרחית נסגר כי לא היה צורך בו, משום שמסילת החוף שנסללה בשנות החמישים שמשה כתחליף ראוי. מטעמים מדיניים קרי, גבול עם הממלכה ההאשמית הירדנית ששלטה אז בגדה המערבית של הירדן , המשיכה המסילה לשרת כמה רכבות משא, כשרכבות הנוסעים לירושלים הופנו למסילת החוף חדרה מערב -בני ברק-ראש העין דרום ולוד. עלות אחזקת הקו תפעולית ובטחונית, היתה גבוהה ביחס לתשואה. לאחר מלחמת ששת הימים, לא נותרה חשיבות מדינית בפעילות הקו המזרחי הצפוני משום שישראל שלטה בשטחים, הצורך התפעולי היה זניח זה מכבר , והמסילה ננטשה בהדרגה.
 
המסילה המזרחית קטע חדרה-מזרח
שדי חמד, להלן החלק הצפוני של המסילה מזרחית נסגר כי לא היה צורך בו, משום שמסילת החוף שנסללה בשנות החמישים שמשה כתחליף ראוי. מטעמים מדיניים קרי, גבול עם הממלכה ההאשמית הירדנית ששלטה אז בגדה המערבית של הירדן , המשיכה המסילה לשרת כמה רכבות משא, כשרכבות הנוסעים לירושלים הופנו למסילת החוף חדרה מערב -בני ברק-ראש העין דרום ולוד. עלות אחזקת הקו תפעולית ובטחונית, היתה גבוהה ביחס לתשואה. לאחר מלחמת ששת הימים, לא נותרה חשיבות מדינית בפעילות הקו המזרחי הצפוני משום שישראל שלטה בשטחים, הצורך התפעולי היה זניח זה מכבר , והמסילה ננטשה בהדרגה.
לסר על המידע
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה