מסיבת פתיחת הקיץ בספיבק -2/7

מסיבת פתיחת הקיץ בספיבק -2/7

הי חברים, אחרי שגמרתי לנקות את עצמי מכל המלח שרויטל גולן שפכה עלי אחרי שחזרה מהסופשבוע באילת, שמתי פעמיי הערב למקום הקבוע שאני הכי נהנית לפזז בו הלא הוא ספיבק רמת גן, חוג הגלגלים. ישר שנכנסתי חטפתי את הפתעת חיי בדמות חברת פורום שזו לה הפעם הראשונה בריקודים עם חברים על גלגלים. שתבינו, אין הרבה עומדים שמתאימים לרקוד עם גלגלים ורוצים בכך, יש כאלה שבאים מציצים יושבים על הספסל ואחרי דקה שמסובבים את הראש, הספסל כבר ריק. הם פרחו ועפו. והנה הגיעה אחת נחמדת שכל הזמן גם מחייכת והכי חשוב - קולטת! ....היא נראתיה איך אני אסביר? כמו אחת משלנו. שרוקדת שנים... אז מה אתם אומרים, למי עוד בא לנסות? 2.7 בשבוע הבא יש מסיבת פתיחת הקיץ, ליאור נרקיס, די.גיי ועוד חברים רוקדים....תבואו, אל תתנו לי להשתמש במלחייה!
 
לשמור על הלב...בספיבק???

אהה...בכלל שכחתי מה רציתי לדון איתכם, אז ככה: לאה משעל המדריכה את החוג לימדה כבר 3 פעמים או יותר את הריקוד "שמרי לי על ליבך". כל פעם שהיא לימדה חשבתי לעצמי כמה זה לא מתאים. מה לא מתאים? ה-כ-ל! הצעדים והסיבובים לא מתאימים לריקוד עם חברים בגלגלים. בפעם הראשונה רקדתי עם בת זוג שהתעייפה מאלף ואחת הסיבובים שיש לעשות. תחשבו, לשבת בכיסא ולהסתובב איזה חמש מאות פעם בריקוד, זה עושה לי סחרחורת רק מלחשוב על זה... ואז שראו שזה לא הכי מתאים שינו זאת כך שמחקו איזה סיבוב לחברים המתגלגלים. ושוב, עדין ...איש לא קולט. ראפוש אני יודעת שדיעותינו בנושא חלוקות, ועל כן סכרתי את פי הערב כמו שהבטחתי, אך רציתי לשאול את האנשים הרוקדים מי קובע איך יראה וילמד ריקוד על גלגלים? ולמה דווקא ריקוד כזה ללמד? אולי חלק מהריקודים טובים להתאימם לאנשים יושבים וחלק אינם? אני כבר לא מדברת על טעם אישי שלי, שהרי הריקוד הזה חביב בזוגות בחוג של עומדים, אבל באמת, האם אני היחידה שחושבת כך??? ולמה אתה כל כך מתעקש שהגלגלים ירקדו אותו? אני אישית פשוט נרדמתי לצליליו...הרגשתי כאילו שאני רוקדת בתוך פוך גדול והולכת לאיבוד מרוב א-י-ט-י-ו-ת וכשכבר חזרתי לבן זוגי הוא תלה בי מבט שואל "גם אני נרדם פה בכיסא, שניקח כרית?"...
 
מלכתי היחידה

אני מצטט "ועל כן סכרתי את פי הערב". מאות בשנים מנסים גברים בכל רחבי העולם לגרום לנשים לסכור את פיהן, והנה מצאתי אני את המתכון האחד והיחיד. ואם רק זה יהיה שכרי מהערב המענג של אמש, לו יהי כן! שנית, המתגלגלים רוקדים כבר שנים את "אני אשתגע", "ירדנה" ובצד השני של סקאלת הקצב את "גן השקמים", "ואלס לגל" ,"טנסי ואלס", כלומר כל קצב מוצא את דרכו אל הלבבות ואל אברי הריקוד. למה דווקא "שמרי את ליבך" יהיה יוצא דופן? האם הוא יתום? האם הוא רע? לא ולא! אמש שוחחנו לאה משעל ואנוכי והחלטנו לשנות קמעא כדי לעשות את הריקוד קצת יותר פשוט, ואכן, לעניות דעתי, זה עובד. לגבי הקצב האטי, מחד גיסא, את יודעת שהחוג דמוקרטי להפליא, אני בטוח שגם את זה נוכל לשפר, ומאידך, כשגבר מבקש מגברת שתתן לו את ליבה, למה למהר? אסור להחליץ אותה. צריך לתת לה את הזמן לחכוך בדעתה, להתלבט, ולהגיש לו את ליבה רק אחרי שיקול דעת מעמיק. (נהייתי מבקר ספרותי לעת זקנה) זה שדעותינו חלוקות זה כבר טוב. תקופת מגדל בבל לפני שאלוהים תפס קריזה, כך טוענים חז"ל, הייתה התקופה היחידה בה בני אדם בכל רחבי העולם דברו שפה אחת, וזו הייתה גם הפעם האחרונה בה גברים ונשים ראו עין בעין. אז מה יותר טבעי מחילוקי דעות? בהקשר לכך, ובהמשך לשיחתנו, מובא בתנ"ך סיפור אודות בן סורר ומורה. הסיפור הוא על בן שאיננו שומע בקול אביו ובקול אמו, ובשלב מסוים מביאים אותו הם אל שער העיר, ומפצירים בשופטים היושבים בשער "לעשות משהו". אחרי שמזהירים אותו, ונותנים לו צ'אנס להשתפר והוא לא עושה כן, יש מצב בו הוא סוקלים אותו באבנים, כי אין לו שום תקנה. אומרים המפרשים, איך זה יכול להיות? הלא זה עונש חמור מאין כמוהו? אפילו רוצח מקבל אפשרות של חנינה/בריחה לעיר מקלט/ברירת קנס. מרגיעים אותם חכמים אחרים ואומרים, שבן סורר ומורה זו פיקציה, ואין מקרה כזה במציאות. הכיצד? כללי הטקס קובעים, שהוריו של הילד מביאים אותו אל שער העיר ואומרים כך "בננו זה סורר ומורה, איננו שומע בקולנו, זולל וסובא". הדגש הוא על "בקולנו", לכאורה קול אחד. ואומרים חז"ל, מעולם לא קרה, שאבא ואמא דברו בקול אחד, אם האב יאמר דבר אחד, מיד תטרח האם לסתור את דבריו, ולהיפך. כך שלמעשה, לעולם התנאי הזה אינו מתקיים. ואם חכמים נתנו גושפנקא לכך שלעולם דעותנו תהיינה חלוקות, מי אני שאטען אחרת? ואני רוצה לברך את חברת הפורום המכובדת שטרחה והגיעה אמש בערב ורקדה איתנו. אני שמח שההרקדה מצאה חן בעינייך, ואני מקווה שאחרים/אחרות יבואו בעקבותייך. נ.ב. היות ואת תגובתי כתבתי בשעת בוקר מוקדמת, כמעט באישון לילה, אם חלו בה טעויות כתיב או טעויות שבשיקול דעת, אנא סלחי נא לי.
 
ראפ-ומה עם בת סוררת?...כמוני?

סתם...ידעתי שאיכשהו אני אמצא את עצמי מול אימרות השפר התנכיות, המדרשיות שלך. ובהמשך לשיחתינו, אין ספק שצריך לרענן את ההרקדות של הגלגלים עם ריקודים חדשים בזוגות מדי פעם. אבל לא ענית על השאלה: האם שיר כמו "שמרי על ליבך" מתאים? האם ראפושון כהו עיניך מראות שאיש לא ממש מסתדר איתו? כמו חולצה שלא יושבת טוב על הגוף ככה הרגשתי...וכבר רציתי לקחת חולצה חדשה אחרת מהארון...
ואין לך מה להלין שאיני דמוקרטית, אני מלכה דמוקרטית שרוקדת את אותו ריקוד מעצבן שאיני אוהבת ולומדת אותו במשך שלוש פעמים!!!! אני לא אתווכח ולא אלין על שום ריקוד אנחנו פשוט נראה מה יעלה בגורלו.
 
למעלה