מסורתי, בקשר לעולם הבא

רון סי

New member
מסורתי, בקשר לעולם הבא

ביקשת הוכחה מדעית בקשר לעולם הבא. למרבה הצער, המדע עוסק רק בתופעות שניתנות לצפיה ו/או מדידה. אם אתה יכול להצביע על תופעת ה"עולם הבא" או לפתח מכשיר שמודד את קיומה, אני בטוח שהמדע ישמח לטפל בזה. בינתיים, התופעה היחידה שאנחנו יכולים לצפות בה (ואף למדוד בדיוק רב) היא שאנשים שמתים - מתים. את זה גם אני יכול לעשות גם בעצמי, אם כי לא ברצון רב. אתה כמובן טוען שהעולם הבא קיים, ויש לך מומחים שתומכים בדבר. החילוני החושב והביקורתי לא יוכל לקבל את טענתך, מאחר וכל מה שיש לך זו טענה. פה בדיוק נכנסת החשיבה העצמאית של החילוני: מסורתי אמר שיש עולם הבא? אז מה? אמר... אתה דורש שנוכיח שאין עולם הבא? זו דרישה לא לגיטימית, מאחר ואין טעם לזרוק כל מיני רעיונות ולדרוש מהצד השני שיוכיח את אי קיומם. זאת משום שבאופן הזה אפשר להציף אותנו ברעיונות. כל אדם עם קצת דמיון יכול להמציא כאלה. מי שמביא תאוריה צריך להוכיח אותה, או שהתאוריה לא נלקחת בחשבון. ע"י חילונים בכל אופן.
 

masorti

New member
כדאי שתקרא שוב מה שכתבתי..

אני לא דורש ממך להוכיח לי שום דבר. אני טוען דבר פשוט: מכיון שאין דרך לשלול או להוכיח את קיומו של העולם הבא, כל תיאוריה שמניחה שהוא קיים לגיטימית כמו תיאוריה המניחה שהוא לא קיים. אתם הם אלה המנסים לטעון שהתיאוריה הדתית אינה לגיטימית. אז אדרבא... תוכיחו שהיא סותרת ממצאים תצפיתיים. אני איני מנסה להוכיח למישהו שיש או שאין עולם הבא. וממילא גם איני דורש ממישהו להוכיח לי שאחת האפשרויות נכונה (כל זמן שהוא אינו מתעקש לטעון שעמדתו "לוגית" יותר משלי).
 

רון סי

New member
אין דרך לשלול או להוכיח

מליון דברים, שאת רוב רובם אני אפילו לא מכיר. דרקונים, פיות, חייזרים, יקומים מקבילים וכולי. כל הדברים האלה שאי אפשר להוכיח, גם אין צורך לשלול. האדם החילוני לא יתייחס לרעיונות כאלה, למרות ש"מומחים" יקבעו שהם קיימים. שיקבעו להם... את כל זה אני אומר בתגובה לדרישה שלך שאתייחס אישית לענין העולם הבא (במסגרת הצהרתי שהחילוני בודק את הענינים שמשפיעים על חייו), שלדבריך משפיע מאד על חיינו, ויש מומחים (רבנים) שתומכים בקיומו.
 

masorti

New member
אז מה אתה רוצה ממני?..

מה אכפת לי שהאדם החילוני לא מתייחס לדרקונים ויקומים מקבילים? העיקר שיודה שמדובר בפסילה על בסיס אינטואיציה ולא על בסיס מידע מוצק. אנח לא תובע מהחילוני לנטוש את אמונותיו או לחילופין להוכיחן מדעית, אז שהוא לא יבקש זאת ממני.
 

רון סי

New member
אני לא רוצה כלום

בעצם, אני רוצה הביתה, אבל זה לא תלוי בך. אלף, לא מדובר בפסילה, אלא באי התייחסות. שנית, אינטואיציה זה כלי מצויין, מומלץ אפילו, לשיפוט. שלישית, החילוני לא תובע מהדתי לנטוש את אמונותיו. חס וחלילה. התביעה הזו (כלומר לשינוי התפיסה ואף דרך החיים) מגיעה בדרך כלל מהכיוון ההפוך.
 

masorti

New member
אינטואיציה יכולה לעתים להיות...

כלי רע מאוד לשיפוט. והחילונים מהזן המצוי בפורום דווקא כן תובעים מהדתי לנטוש את אמונותיו. ברגע שהם מנסים להוכיח לו שאמונתו שגויה, זוהי קריאה לדתי לנטוש את אמונתו.
 

morning star

New member
מצד שני

הפורום הזה יעודו לעשות ההיפך, לגרום לחילונים לנטוש את "אמונתם". שלך הנווד
 
למעלה