מסורים וירקות אחרים...

aniroosh34

New member
מסורים וירקות אחרים...

חבר יכול לתת לי מנוע של מסור, עכשיו, אמרו לי שאפשר להמיר אותו למנוע לטיסן, אבל אין לי מושג מה הגודל שלו, מישהו יודע מהו גודל סטנדרטי של מנוע של מסור? ואני אשמח אם מישהו עם נסיון בזה יוכל להגיב.... תודה מראש
 

Flat spin

New member
כמו מנועי טיסנים, גם משורים יש ../images/Emo22.gif

בכל מיני גודלים. מתחיל ב-20 סמ"ק ונגמר אי שם למעלה במשורי ענק. להסב מנוע של משור לטיסן זה אפשרי, אבל מחייב הכרת הנושא. בשורה האחרונה, המקור הראשוני למנועי הטיסנים הוא מנועי משורים ודומיהם, בשינויים מסוימים. המנוע אמין מאד, אם כי מעט כבד. אני השתמשתי בעבר במנוע משור 40 סמ"ק להטסת פייפר קאב במוטת כנף של 3 מ'. הטיסן טס קרוב ל-100 שעות באויר עד שסיים את חייו בתאונה שטותית (כרגיל). המנוע עדיין אצלי ולמרות שהוא קימט כמה צלעות, עדיין מתפקד היטב.
 

aniroosh34

New member
תודה רבה, ועוד שתי שאלות...

1. הרי שאת המנוע מניעים ב"פול סטרט", יש אפשרות להחליף לו בק פלייט ? 2. אם המנוע יחסית כבד, אז זה אומר שממלץ להטיס איתו טיסן גדול שזקוק למנוע יחסית קטן לגודלו? כגון הפייפר?
 

Flat spin

New member
מנוע של טיסן לא מומלץ להניע ../images/Emo22.gif

עם חוט משיכה (פול סטרטר). המשיכה חזקה ולפעמים היא יכולה לגרום נזק לצלע האש או לחלקו הקדמי של הטיסן. במנועי בנזין אין 'בק פלייט' כמו במנועי מתנול. היות ומנועי הבנזין ככלל (למעט מספר חריגים) כבדים ממנועי מתנול באותם נפחים, הם נפוצים יותר בטיסנים גדולים. הפרש המשקל בין המנועים, באחוזים, קטן והשפעתו על המשקל הכולל של הטיסן פחות מורגשת, ככל שהטיסן יותר גדול.
 

creth11

New member
שים לב לנתוני המנוע לפי הייצרן

אני בדקתי למנועי חרמש מכאני וגיליתי שאלו שבדקתי היו בעלי מהירות סיבוב נמוכה מאוד, משהוא באיזור 3000 לעומת מנועי טיסנים. נתוני מנועי טיסנים תימצא באתרי החברות שמוכרות כאלו וצריך להשוות לפחות לפי נפחים זהים וזה יתן כיוון מחשבה נכון כדאי להשוות: בנפח, מהירות מירבית ומינימאלית, מומנט, הספק, מישקל. שים לב שהספק ונפח זה לא כל הסיפור במנועים.
 

aweta

New member
מסורי שרשרת

לא בדיוק נכון רוב המנועים עוברים את ה7000 סל"ד ניתן להסב את 99 אחוז ממנועי המסורים או החרמשים,כל השאר כבדים מידי. קצת ידים טובות,דיבור צפוף עם חרט ,ויש מנוע מוסב. יש גם סקירה בפליי הי על שימוש במנועים אלו. מחפש מחפש......מוצא מוצא
 
למעלה