מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

zahipan10

New member
יהודה ושומרון זה ישראל

למיטב הבנתי תושבי יהודה ושומרון חיים בריבונות ישראלית ומשלמים מסים כמו כל תושב ישראלי אחר, שלא לדבר על כך שיהודים התגוררו מאות שנים ביהודה ושומרון והכובש הערבי האכזר רצח, בזז, וגירש את היהודים מיהודה ושומרון בתחילת המאה העשרים.

ובקשר לבדואים. זה שקר שאין להם היתרי בנייה, המדינה השקיעה משאבים רבים בתוכנית פראוור כדי להסדיר את ההתיישבות שלהם והבדואים עושים הכל כדי להכשיל תוכנית זו, הבדואים לא רוצים לגור בערים כי הם לא רוצים לשלם מיסים וארנונה ולא לגור בבנייה רוויה, הם רוצים רק לגנוב ולגור בוילות.

אני מציע לך בפעם הבאה להביא נתונים אמיתיים ולא נתונים מומצאים.
 

Yaron Livne

New member
לא מבין מה הקשר בין יהודים לבין מדינת שיראל

אבל בכל אופן הפואנטה היא שהמתנחלים לא בנו את ההתנחלויות מאותה סיבה שבדואים וגם ערבים אחרים בערים "ערביות" בונים בתים בלי אישור. כשאין איפה לבנות אז עושים מה שאפשר כדי לשרוד. בערים "ערביות" כבר אין איפה לבנות. אחרי זה כשהם נאלצים לעבור לערים "יהודיות" הגזענים מתלוננים גם על זה.
 

zahipan10

New member
נכון הם בני אדם ולכן צריך לשלוח אותם לכלא

לחלק להם קנסות, ולפנות את המבנים הלא חוקיים שלהם.

אם אני אבנה בית באמצע גבעה באמצע שום מקום יפנו אותי תוך 24 שעות כי אני יהודי, אם אני בדואי אני יכול לבנות 200 בתים בלתי חוקיים ללא שום הפרעה.

אני לא מכליל את כל הבדואים אבל לפחות 40% מהם גרים במבנים בלתי חוקיים ואחוז הפשיעה אצלם גבוה, אז נכון זה לא כולם אבל מדובר באחוז גבוה של האוכלוסייה הבדואית שעוסקת בפעילויות בלתי חוקיות כאלה ואחרות.
 
הוא לא כתב שהם לא בני אדם

אני חושב שהוא התכוון שבתור ציבור שלא מכיר בסמכויות מדינת ישראל, וגם בציבור בו יש יותר פשע. הבאת אוכלוסיה חזקה כלכלית, שלא מעוניינת למרוד במשטר זה אינטרס ישראלי.
 

tapuzo2

New member
נתב"ג גם מתנגד לשדה תעופה שני בבאר שבע וגם

מתנגד לשדה תעופה שני על אי מול תל אביב, וגם מתנגד לשדה תעופה שני בחיפה או בצפון בכלל, או בדרום
בכלל, או במרכז בכלל, או בכל מקום בארץ ובכלל.
זה טיבו של מונופול שרוצה לשמור על מעמדו ואין להאשים אותם הבעיה זה שמקבלי ההחלטות כלומר שרי הממשלה
צריכים לראות את התמונה הגדולה ולהפסיק להכנע מרצון לועדי העובדים בנתב"ג שהתפקדו למפלגה/מחנה שלהם.
זה כל הסיפור של הנמלים בכלל ונתב"ג בפרט. שמירת סטטוס המונופול/דואופול וחליבת המדינה.
 

ש מים

New member
חולשת המדינה


חולשת המדינה ניכרת באי-יכולתה לאכוף את ריבונותה בכל רחבי הטריטוריה.
ורע מאוד ששיקולי חוסר יכולת אכיפה מכתיבים את כיווני התכנון והפיתוח.
בושה וכלימה!
 

Rubim88

New member
אם יש בעיית אכיפה או השתלטות בלי חוקית

יש לפתור אותה ישירות ולא לעוות את סדרי העדיפיות בתכנון ופיתוח בגלל זה, שאין ספק שעומדים לטובת חיפה.
 

ש מים

New member
אל תערבב!


עם החצי הראשון של דבריך אני כמובן מסכים.
לגבי החצי השני יש מחלוקת ואני לא בטוח מה נכון יותר. אבל אין ספק שהקמת נמל תעופה בינ"ל במפרץ חיפה הינה אתגר תכנוני והנדסי גדול עשרות מונים מאשר בנייתו באזור נבטים. מה-גם שיש הרואים את גוש אשדוד-מפרץ חיפה כעיר אחת גדולה...
 

Rubim88

New member
לא אמרתי ששדה חדש צריך להיות במפרץ

(שדווקא הארכת המסלול של השדה הקיים יכולה להשתלב עם הנמל החדש) - יש מספר מקומות שאפשר למקם אותו - אבל מה לעשות שמטרופולין "הצפון" יש 2 מיליון תושבים וכשמחברים את זה עם הצורך בשדה תעופה חלופי נבטים לא יכול להתחרות בו למעט פרמטר העלות שלא קובע הכל.

אגב, גוש אשדוד - חיפה הוא בסה"כ גוש אורבני צפוף, בדומה לדלתא-מטרופולין בהולנד או לחבל הרוהר בגרמניה - ובמקומות כאלה בעולם דווקא יש מספר שדות תעופה.
 

Rubim88

New member
כי באותו רגע

היה בא לי לקרוא לו הצפון.
וברצינות, השם לא משנה, תקרא לו חיפה, צפון, או מה שלא יהיה..זה לא משנה את הקיום שלו או את כמות האוכלוסיה בו.
 

Yaron Livne

New member
אה, אוקי, חשבתי אולי יש פה איזו אמירה כאילו

יש יותר צפון מזה א משהו כזה...
 

Yaron Livne

New member
האם במקומות אחרים בעולם עם מטרופולינים בגודל

שיש בישראל ובפריסה שיש בישראל פחות אות יותר, יש נמלי תעופה במרחקים כאלה אחד מהשני? אני מתכוון אם נניח היה בחיפה ובבאר שבע. או שנוסעים מנמל תעופה בתל אביב (נתבג) ברכבת למקומות האחרים שהם סך הכל די קרובים.
 

tapuzo2

New member
חיפה מרוחקת שעה+ נסיעה מנתב"ג והצפון שעתיים+

זה אזור של 2 מליון תושבים, שמרכז הטסת תוצרת חקלאית רבה, שמרכז טיסות לשדות הגז העתידיים בים והטסת ציוד אליהם,
שמרכז פעילות תיירות יהודית ונוצרית לאתרים בצפון שיכולה בכלות להכפיל את עצמה ושדה שיכול להיות בעתיד גם האב סחורות
ושירותים יחד עם נמל חיפה.
שים לב איך חסמו את חיפה מכל הכיוונים: שדה בינלאומי שהוכרז פרויקט עדיפות לאומית לא יבוצע למרות שתמיד היה החלופה המועדפת.
זה אומר שתושבי חיפה וצפונה צריכים לגדוש את צוואר הבקבוק של כביש החוף וכביש 6 והרכבת הלוך חזור לנתב"ג, משאיות סחורה צריכות
לטייל מהצפון לכבישי המרכז וכד' - מאות אלפי נסיעות מיותרות, בזבוז דלק, זמן, בלאי רכבים.. וגזילת פרנסת אלפי עובדים בשד"ת שהיה קם בצפון
כולל ריכוז רוב הלוגיסטיקה ליד נתב"ג בהעדר שדה שני בצפון. בזבוז מליארדים למשק בגלל מונופול נתב"ג וממשלות חלשות מפוחדות מועדי נתב"ג.

בכיוון הים גם חסמו את חיפה. נמל חיפה בקושי מקבל אוניות נוסעים. אין קוי מעבורת לא לקפריסין לא ליוון. דואגים במיסוי הגבוה להבריח
אוניות נוסעים במקום לייצר עבורם תמריצים להגיע. אין אפילו קו שיוט בין עכו לחיפה או בין הרצליה לחיפה, למרות שלל הבטחות ורעיונות.

חיפה היום היא עיר חסומה בפרדוקס מוחלט לכמות אמצעי התחבורה שדחפו אליה שרובם המטרה שלהם לאפשר לעקוף את חיפה (מנהרות הכרמל,
כביש עוקף קריות). ממשיכים לא לראות את התמונה הגדולה של חיזוק הצפון באמצעות שדה תעופה בינלאומי מתחרה, ממשיכים לקשקש על באר שבע
שמהווה רק 30% מהמספר הכולל של טיסות תושבי הצפון לחו"ל. הזוי? הזוי אבל ככה אנחנו מתנהלים. בנס ממש מקדמים את שדה התעופה רמון
שהיה צריך להיבנות כבר בשנות ה-90, אזור השדה של אילת היום כבר היה צריך להיות מעגנה מפוארת שלוחה ימית של קילומטר וסביבה טיילות
בתי קזינו ומלונות. אבל פעם הייתה לנו רוח חלוצית שאמרה שאפשר להקים פה כל דבר ויותר טוב. היום הפכנו מדינה שחושבת אחורה במקום קדימה.
כמעט כל תוכנית חשובה מסונדלת בהתנגדויות מופרכות, חששות, איומים, מונופול ועדים או פקידי האוצר שמהלכים אימים. ע"ע פתרונות דיור לאומיים.
 

Yaron Livne

New member
אבל צריך לגרום לכך שזמן הנסיעה יתקצר

כמה זמן לוקח בעולם לנסוע מרחקים כאלה?
 

אבישי ק

New member
זמן הנסיעה הוא לא הבעיה, צריך שדה תעופה בצפון

שדה תעופה בצפון, גם אם יהיה קטן, הוא יהווה קטליזטור לכלכלה המדשדשת שם
נכון שבארץ קיימת בעיה תכנונית של התחבורה כך שנוצר צוואר בקבוק באזור השרון
לשפר תחבורה לנתב"ג שהשיטה האהובה בארץ של כיבוי שרפות
צריך שדות תעופה נוספים
זה לא יעודד תחרות כי החלוקה בכל מקרה תתבצע ממקום אחד
אבל ישנה האפשרות להקטין את העומס ואולי גם להגדיל את הקיבולת.
תחשבו על זה
 

tapuzo2

New member
הוא לא יהיה כזה קטן הצפי בין 2-3 מליון נוסעים

נון זה לא שדה ענק אבל גם לא כ"כ קטן
הצפי ששדה בחיפה יביא להגדלת ביקושים בקרב סטודנטים (כולל בתי ספר בינלאומיים בחיפה ובצפון),
בקרב עולי רגל יהודים (למשל לג בעומר במירון), צליינים נוצרים, בקרב עולי רגל ומתנדבים באהיים,
משווקי תוצרת חקלאית ותעשייתית שהיום מחוייבים לשנע אותה לנתב"ג, מרכזים לוגיסטיים משניים לאלו
שקמו במודיעין לוד וכד' עבור אזור הצפון. ביקושים פנימיים (טיסות לאילת ולנתב"ג), טיסות לשדות גז בים,
מדובר על ביקושים גדולים שכיום מתנקזים מהצפון לנתב"ג.
הצפי הכי מתון לפעילות השדה מדבר על 1.5 מליון נוסעים שכבר מהווה הצדקה להקימו, כאשר
הגידול יכול להגיע גם ל-5 מליון נוסעים בשנה עם עלייה בתיירות
 

zahipan10

New member
צריך גם נמל תעופה בדרום

אתם בעד נמל תעופה בצפון אך ורק בגלל שאתם גרים באזור, אבל אם תחשבו בצורה אובייקטיבית אתם תגלו שנמל התעופה השני לנתב״ג צריך להיות בדרום, אין לי בעיה שאת הנמל השלישי יקימו בצפון אבל השני חייב לקום בדרום מכמה סיבות:
1. תושבי העמק יאבקו נגד הקמת נמל תעופה שם ועם כל הבירוקרטיה הישראלית גם בעוד 30 שנה לא יהיה נמל תעופה נוסף.
2. לא רק שתושבי הנגב אינם מתנגדים לנמל תעופה בנבטים הם אפילו תומכים ברעיון זה, ואיתם שרים רבים בממשלה כולל שר התחבורה ישראל כץ שמעוניין בהקמת נמל תעופה בנבטים.
3. בעוד שנמל תעופה בצפון צריך להקים מאפס ולהשקיע כספים רבים, נמל התעופה נבטים קיים, ומראש הקימו אותו כך שיוכל להכיל גם טיסות אזרחיות, אפילו תשתיות כבישים ורכבות קיימות באזור.
4. כפי שבצפון יש תיירות, חלקאות, תעשייה, ועוד, כך גם בנגב, אין לצפון שום יתרון על פני נמל תעופה בנגב חוץ מכמות התושבים המתגוררים שם, וגם כך יתרון זה צפוי להצטמצם עקב פיתוח הנגב והגירת תושבים נוספים לאזור.
 
למעלה