מניות מול תעודות סל

מניות מול תעודות סל

שלום לכולם שאלה קטנה ברשותכם: כשאדם קונה מניה, הוא למעשה נהיה "שותף קטן" בחברה כשאדם קונה תעודת סל לדוגמא על מדד ת"א 25, האם יש לו גם "שותפות" בכל החברות כמו בקניית מניה? תודה רבה מאיר
 
תעודות סל

שלום רב, תעודת סל היא נייר ערך הנסחרת כמניה לכל דבר, המחקה מדד ניירות ערך (כגון: מדד ת"א 100) או מחיר סחורה (כגון: מחיר הזהב). התעודה רשומה למסחר בבורסה, ועוקבת אחר מדדים או סחורות המפורסמים בבורסות השונות. המחזיק בתעודות סל, מחזיק בעקיפין בכל מניות המדד עפ"י המשקל המדויק של כל מניה במדד. כאשר משקיע רוכש תעודת סל העוקבת אחר מדד מסוים, מנהל התעודה רוכש בעבורו את מניות המדד. מנהל התעודה דואג לבצע את העדכונים הנדרשים של השינויים במדד ובמשקולותיו במהלך כל יום המסחר, כך שנכסי התעודה ישקפו באופן מדויק את הרכב המדד בכל רגע נתון. _________________________________________________________________ הנ"ל אינו בעל רשיון לייעוץ. האמור אינו מהווה ייעוץ, הזמנה, המלצה לביצוע עסקאות בסחורות ו/או ניירות ערך. קבוצת אקסלנס נשואה מנפיקה ומנהלת תעודות סל מסדרת קסם. הקבוצה, דירקטורים, עובדים, מנהלים, וחברות קשורות לה הנם ו/או עשויים להיות בעלי עניין, למכור, לקנות, להחזיק בני"ע הנזכרים בפורום. כל העושה שימוש במידע המופיע, עושה זאת על אחריותו בלבד.
 

ami026

New member
אדגיש משהו

כשאתה קונה תעודות סל בגרסתן בארץ אתה קונה התחייבות של החברה שהנפיקה את התעודת סל לתת לך בדיוק את התשואה שאחריו התחייבה לעקוב. זה לא אומר שהיא בפועל קנתה מניות מהמדד אלא שהיא תיתן לך את התשואה שהתחייבה. בינתיים היא יכולה לעשות בכסף כל מה שעולה על רוחה בכפוף לתשקיף. קרנות נאמנות ותעודות סל ETF (שאין אותן בארץ) באמת קונות נכסים מהמדד. זה ההבדל. אני מציע לכל משקיע לפני קניית תעודת הסל להיכנס לאתר של החברה המנפיקה ולקרוא את התשקיף ורק אז להלחליט אם להשקיע או לא.
 

seani

New member
זה ממש לא נכון. כל תעודת סל מחוייבת להשקיע

במדד היחס. לא יכול להיות מצב שבו תעודה על 25 מחזיקה מקמ. האחזקות נבדקות כל יום וכל היום גם ע"י החברה המנפיקה וגם עי הנאמן של התעודה. ולידע כללי, etf זה קרן נאמנות. כלומר היא לא מחויבת לתת את תשואת המדד (תעודת סל כן מחויבת לתת את תשואת המדד בניכוי דמי ניהול ובהוספת ריביות ודיב')
 
למעלה