מנחה לשבת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנחה לשבת

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
 

A r i e T

New member
שנת ייצור../images/Emo35.gif

פיימונט = פיירמונט, סליחה.
שנת ייצור
 

Golf Bravo

New member
המיני מיינור של רכבת ישראל

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
המיני מיינור של רכבת ישראל
חיכה לי ליד הרציף. את קרונית 741 רציתי לצלם כבר מזה זמן. ימים רבים אני רואה אותה בבוקר, מבעד לחלון, עומדת ביישנית ליד האטם בבת-גלים. ממש שמחתי לראות אותה עומדת בעתלית, ממש מחכה שיצלמו אותה. אביתר השכל אותי מעט על הכלי הנחמד הזה. המנוע שלו לא נשמע דיזל בכלל.
 
תמונה "בת-זונה" ! כל הכבוד אחי !

המיני מיינור של רכבת ישראל
חיכה לי ליד הרציף. את קרונית 741 רציתי לצלם כבר מזה זמן. ימים רבים אני רואה אותה בבוקר, מבעד לחלון, עומדת ביישנית ליד האטם בבת-גלים. ממש שמחתי לראות אותה עומדת בעתלית, ממש מחכה שיצלמו אותה. אביתר השכל אותי מעט על הכלי הנחמד הזה. המנוע שלו לא נשמע דיזל בכלל.
תמונה "בת-זונה" ! כל הכבוד אחי !
קרונית צוות של "פיימונט" Model - A6-1-3-8? Gasoline engine .Has modified(?) interiors המידע באנגלית בחסות מיסטר חן מלינג (הרזה).
 

Golf Bravo

New member
אביתר, ניסיתי להוריד את סימן השאלה

תמונה "בת-זונה" ! כל הכבוד אחי !
קרונית צוות של "פיימונט" Model - A6-1-3-8? Gasoline engine .Has modified(?) interiors המידע באנגלית בחסות מיסטר חן מלינג (הרזה).
אביתר, ניסיתי להוריד את סימן השאלה
בזיהוי שלך. הנה מה שמצאתי בינתיים, אני מקווה שבכך תרמתי משהו למאגר שלך. שם היצרן המלא הוא: The Fairmont Gas Engine & Railway Motor Car Company החברה נוסדה במינסוטה, ארה"ב, בשנת 1909 ויצרה במהלך השנים מגוון גדול של קרוניות. באנגלית כינוייה של הקרונית הזו הוא Gang Car עם הדגם של הקרונית המסוימת הזו יש לי בעיה. לפי טבלה שמצאתי ליצרני קרוניות עבודה לרכבת, לחברת פיירמונט מספר וריאציות ל- A6 אבל אף אחת מהן לא מתאימה לשאר ספרות הדגם. אני עדיין מחפש תמונה של דגם זהה. תמונות של דגמי A6 אחרים, דומות אבל לא זהות. מסתבר שבארה"ב יש אנשים פרטיים שקונים את הקרוניות האלה ויוצאים לטייל עם המשפחה.
 
קודם כל תודה על המאמץ שלך. זה

אביתר, ניסיתי להוריד את סימן השאלה
בזיהוי שלך. הנה מה שמצאתי בינתיים, אני מקווה שבכך תרמתי משהו למאגר שלך. שם היצרן המלא הוא: The Fairmont Gas Engine & Railway Motor Car Company החברה נוסדה במינסוטה, ארה"ב, בשנת 1909 ויצרה במהלך השנים מגוון גדול של קרוניות. באנגלית כינוייה של הקרונית הזו הוא Gang Car עם הדגם של הקרונית המסוימת הזו יש לי בעיה. לפי טבלה שמצאתי ליצרני קרוניות עבודה לרכבת, לחברת פיירמונט מספר וריאציות ל- A6 אבל אף אחת מהן לא מתאימה לשאר ספרות הדגם. אני עדיין מחפש תמונה של דגם זהה. תמונות של דגמי A6 אחרים, דומות אבל לא זהות. מסתבר שבארה"ב יש אנשים פרטיים שקונים את הקרוניות האלה ויוצאים לטייל עם המשפחה.
קודם כל תודה על המאמץ שלך. זה
מחמם את הלב לראות את ההשקעה שלך בפורום של כולנו. באשר לקרונית: קיימים עוד דגמים שמותאמים באופן אישי ללקוח. לדעתי, רכבת-ישראל לא מספיק חשובה להם או שפשוט שכחו אותנו או שפשוט יש לחן טעות כלשהיא בזיהוי הדגם. תודה רבה ושבוע טוב חביבי ! שלך, אביתר.
 
קרוניות מתוצרת חברת Fairmont

אביתר, ניסיתי להוריד את סימן השאלה
בזיהוי שלך. הנה מה שמצאתי בינתיים, אני מקווה שבכך תרמתי משהו למאגר שלך. שם היצרן המלא הוא: The Fairmont Gas Engine & Railway Motor Car Company החברה נוסדה במינסוטה, ארה"ב, בשנת 1909 ויצרה במהלך השנים מגוון גדול של קרוניות. באנגלית כינוייה של הקרונית הזו הוא Gang Car עם הדגם של הקרונית המסוימת הזו יש לי בעיה. לפי טבלה שמצאתי ליצרני קרוניות עבודה לרכבת, לחברת פיירמונט מספר וריאציות ל- A6 אבל אף אחת מהן לא מתאימה לשאר ספרות הדגם. אני עדיין מחפש תמונה של דגם זהה. תמונות של דגמי A6 אחרים, דומות אבל לא זהות. מסתבר שבארה"ב יש אנשים פרטיים שקונים את הקרוניות האלה ויוצאים לטייל עם המשפחה.
קרוניות מתוצרת חברת Fairmont
קרונית 741 היא אכן קרונית מדגם A6 מתוצרת חברת Fairmont האמריקאית. סימן השאלה שהוספתי היה לגבי תת-הדגם (הספרות שאחר כך), אותו ראיתי במסמך של הרכבת. בכל מקרה, למרות שברשימה שקישרת אליה אין התייחסות לתת הגדמים עם הספרות, הרי שזה רק מכיוון שהרשימה מפרטת את הסדרות העיקריות, ולא את כל הוריאציות הקטנות (שסומלו באמצעות הספרות). הסיבה שהיא לא נראית כמו חברותיה האמריקאיות היא שהגוף שלה הוא מתוצרת הארץ - כל הקרוניות האלו נקנו על-ידי רכבת ישראל בלי גוף בכלל או עם מסך קדמי/גג בלבד, ויותר מאוחר הוספו להם גופים בארץ, גופים שרובם הוחלפו בגופים אחרים יותר מאוחד.
 

Golf Bravo

New member
תודה חן, חסכת לי חיפושים מיותרים

קרוניות מתוצרת חברת Fairmont
קרונית 741 היא אכן קרונית מדגם A6 מתוצרת חברת Fairmont האמריקאית. סימן השאלה שהוספתי היה לגבי תת-הדגם (הספרות שאחר כך), אותו ראיתי במסמך של הרכבת. בכל מקרה, למרות שברשימה שקישרת אליה אין התייחסות לתת הגדמים עם הספרות, הרי שזה רק מכיוון שהרשימה מפרטת את הסדרות העיקריות, ולא את כל הוריאציות הקטנות (שסומלו באמצעות הספרות). הסיבה שהיא לא נראית כמו חברותיה האמריקאיות היא שהגוף שלה הוא מתוצרת הארץ - כל הקרוניות האלו נקנו על-ידי רכבת ישראל בלי גוף בכלל או עם מסך קדמי/גג בלבד, ויותר מאוחר הוספו להם גופים בארץ, גופים שרובם הוחלפו בגופים אחרים יותר מאוחד.
תודה חן, חסכת לי חיפושים מיותרים
 
עוד צעד קדימה

המיני מיינור של רכבת ישראל
חיכה לי ליד הרציף. את קרונית 741 רציתי לצלם כבר מזה זמן. ימים רבים אני רואה אותה בבוקר, מבעד לחלון, עומדת ביישנית ליד האטם בבת-גלים. ממש שמחתי לראות אותה עומדת בעתלית, ממש מחכה שיצלמו אותה. אביתר השכל אותי מעט על הכלי הנחמד הזה. המנוע שלו לא נשמע דיזל בכלל.
עוד צעד קדימה
קח את הקרונית הנחמדה, צמצם את המסילות כך שיתאימו לקרוניות נחמדות, פרוס רשת מסילות בפריסה סבירה, הוסף לקרוניות אוטומציה, וקבל - PRT - Personal Rapid Transit קרונית שתקח אותך מהבית לאן שאתה רוצה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, בלי בעיות חניה, בלי רשיון נהיגה, בלי תאונות. איך לא חשבו על זה קודם? חשבו, אפילו בנו, אך לא הצליחו להנחיל את הרעיון לחברה. סוציולוג צרפתי בשם Bruno Latour כתב על זה ספר מעניין בשם: ARAMIS Or The Love Of Technology.
 
ואז תקבל את הבעיות שיש בכבישים

עוד צעד קדימה
קח את הקרונית הנחמדה, צמצם את המסילות כך שיתאימו לקרוניות נחמדות, פרוס רשת מסילות בפריסה סבירה, הוסף לקרוניות אוטומציה, וקבל - PRT - Personal Rapid Transit קרונית שתקח אותך מהבית לאן שאתה רוצה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, בלי בעיות חניה, בלי רשיון נהיגה, בלי תאונות. איך לא חשבו על זה קודם? חשבו, אפילו בנו, אך לא הצליחו להנחיל את הרעיון לחברה. סוציולוג צרפתי בשם Bruno Latour כתב על זה ספר מעניין בשם: ARAMIS Or The Love Of Technology.
ואז תקבל את הבעיות שיש בכבישים
ותיישם אותן על מסילות הברזל - ואז יהיו פקקים, ותהינה בעיות חניה
 
לא מדויק

ואז תקבל את הבעיות שיש בכבישים
ותיישם אותן על מסילות הברזל - ואז יהיו פקקים, ותהינה בעיות חניה
לא מדויק
התשובה לשאלה מורכבת לכן אסתפק במספר נקודות על קצה המזלג. א. גודש תנועה ובעיות חניה מעידים על ביקושים לתנועה. לפעמים הם נובעים משגשוג כלכלי וחברתי, ולפעמים מתכנון לקוי וחוסר התאמה בין ביקוש להיצע. ב. גודש תחבורה יכול להיפתר במספר דרכים, ובהם - הגדלת נפח התשתית, צמצום נפח כלי הרכב, הגברת יעילות מערכת התחבורה, יצירת מערכת כלכלית שתגרום להגברת היעילות של הקצאת משאבי התחבורה. ג. מערכות תחבורה בהן קיימת אינטרגציה בין התשתית לכלי הרכב הנעים עליה אמורות לספק יעילות כוללת - פונקציונלית וכלכלית - גבוהה יותר ממערכות בהן אין אינטגרציה כזו. ד. ניתן להגיע לתפוקות תחבורה גבוהות על ציר נתון על ידי שמירה על תנועה רציפה הנעה בסינכרון ובמהירות קבועה. אם נשמר הסינכרון לאורך הציר, המהירות יכולה להיות גבוהה ביותר, וכך גם תפוקת התנועה. ה. האמור לעיל מחייב הקפדה על כך שחניות ועצירות יבוצעו מחוץ לציר התנועה. ו. בעיות החניה הנוכחיות נובעות מכך שכלי הרכב הפרטיים מלוים את הנהג לכל מקום וזקוקים לחניה במרבית שעות היממה, בהן הוא אינו עושה בהם שימוש ייעודי. ז. לתחבורה הציבורית הנוכחית יעילות גבוהה ביחסם לרכב הפרטי בתחום החניה, אך יעילות נמוכה בתחום השימושי של זמינות ונגישות לכל מקום. שילוב היתרונות במערכת אחת יוביל למערכת אופטימלית יותר. עד כאן על קצה המזלג. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר: http://www.transportationet.com ובאתרים המקושרים אליו.
 

Golf Bravo

New member
הנה היא 741 מקרוב

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
הנה היא 741 מקרוב
לא פאר לה ולא הדר ובכל זאת היא שובה את הלב. כמעט בגודל מתאים לשים אותה על סט הרכבות החשמליות בבית... כמה כאלה מסתובבות בארץ?
 

NNN747

New member
תמונות יפות מאוד!! אבל...

הנה היא 741 מקרוב
לא פאר לה ולא הדר ובכל זאת היא שובה את הלב. כמעט בגודל מתאים לשים אותה על סט הרכבות החשמליות בבית... כמה כאלה מסתובבות בארץ?
תמונות יפות מאוד!! אבל...
לא הבנתי מה תפקיד של הקרוניות המכוערות האלו?
 
קרוניות להובלת עובדים וציוד תחזוקה

הנה היא 741 מקרוב
לא פאר לה ולא הדר ובכל זאת היא שובה את הלב. כמעט בגודל מתאים לשים אותה על סט הרכבות החשמליות בבית... כמה כאלה מסתובבות בארץ?
קרוניות להובלת עובדים וציוד תחזוקה
81בעבר היו עשרות רבות של קרוניות דומות (אבל פחות 'סגורות' מבחינת הגוף) בשירות רכבת ישראל, ולפני כן היו קרוניות רבות מדגמים אחרים בשירות רכבת המנדט (PR), אבל כיום התחזוקה נעשתה יותר ממוכנת, ויש פחות צורך להביא כמויות גדולות של עובדים לשטח, ויותר צורך להביא כמויות גדולות של ציוד וחומרים, לכן הרכבת קנתה קרוניות גדולות יותר, שמכונות 'קרוניות מנוף' - אלו נראות כמו טנדרים על מסילה, ומצוידות במנופים הדראולים קטנים. מספריהן הן 941-942 (תוצרת Matisa, שווייץ, משנת 1994) ו-981-988 (תוצרת Geismar/Donelli, איטליה, 1998).
 

Golf Bravo

New member
מערבה לתחנה

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
מערבה לתחנה
התכנית המקורית הייתה לפנות מערבה ולצאת משטח התחנה אל הבריכות ברגל. לעבור מאחורי המחסנים הגדולים של הצבא הבריטי והישר אל הבריכות, מה שלא לקחתי בחשבון זה שרכבת ישראל השקיעו הון לא קטן בגידור בשנים האחרונות ואת הפרצות מכירים אולי אנשי הדממה ולא אני...
 

Golf Bravo

New member
בתחילה כמובן שלא ידעתי עדיין שאני

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
בתחילה כמובן שלא ידעתי עדיין שאני
במתחם סגור והתחלתי צועד נמרצות מאחורי המחסנים כשעיני הבחינה במשהו שחשבתי שיעניין את הפורום הנכבד. אין לי שמץ של מושג מה זה. זה נראה כמו אחד המשוריינים בעליה לקסטל. אם מישהו לא ישים על זה יד בקרוב, רוב הסיכויים שיעלם מן הנוף.
 

Golf Bravo

New member
דינוזאור מזוית נוספת

מנחה לשבת
אין סוף לסקרנות - לאור מה שכתבו כאן, ולאור העובדה שהצלחתי להשאיל את המצלמה לעוד שבוע (כפי שאתם מבינים עדיין לא קניתי אחת לעצמי) החלטתי לצאת ולצלם בתחנה שבה אני עובר פעמיים ביום ואף פעם לא יורד, עתלית. התכנית הייתה להביא לכם תמונות של רכבות על רקע עופות המים החונים בבריכות, לדאבוני, הכך לא הצלחתי והסיבות בהמשך. עתלית היא מקום מיוחד לדעתי. אחת מתחנות רכבת הנוסעים השוממות בארץ, אולי השוממה שבהן, עם ריח חזק של הסטוריה באויר. התחושה שאני קיבלתי בעתלית היא שעוד רגע יופיעו מעבר לפינה חיילי הוד מלכותה, כאילו ימי המנדט לא עברו מעולם. אין לי הרבה רכבות להראות הפעם, אך אני מקווה שתמצאו בתמונות הבאות דברים שקשה להבחין בהם כשעוברים ביעף בתחנת עתלית. למען הדיוק ההסטורי "אין סוף לסקרנות" היא מערך 188-7009, חלק מארבעה מערכי IC3, במסלול "חוצה ישראל" נהריה-באר שבע, עוצר בשעה 10:00 (על הדקה) בעתלית. המבט בתמונה הוא צפונה כמובן.
דינוזאור מזוית נוספת
קפא לו כנראה בדיוק במקום שבו תפסה אותו תכנית ההתנתקות... בשנת 1948.
 
זאת משאית שברולט/פורד ממלמת העולם

דינוזאור מזוית נוספת
קפא לו כנראה בדיוק במקום שבו תפסה אותו תכנית ההתנתקות... בשנת 1948.
זאת משאית שברולט/פורד ממלמת העולם
המשאיות האלה נוצרו בארה"ב ובקנדה בזמן מלחמת העולם השניה והקבינה היתה סטנדרטית למספר גדלים. (זאת היתה המקבילה הבריטית למשאית האמריקאית המפורסמת GMC 6X6) הבריטים השאירו כאן מאות כלים כאלה והם שירתו בכל הצבאות שהשתתפו במלחמת העצמאות. ולאחר מכן בשוק האזרחי. כיום ישנם מאות אוטובוסים עם קבינה כזאת בבורמה... גם כן מורשת בריטית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה