מנזר הנזירות בבית ג'ימאל

alonaski

New member
מנזר הנזירות בבית ג'ימאל

מישהו יודע אם ניתן לתאם עם אחת הנזירות = הדרכה והסבר לקבוצה? אני זוכרת שפעם קבלתי הסברה כזאת מנזירה כשהדרכתי קבוצה מטעם אחת מסוכנויות הטיולים... האם למישהו יש מס' טלפון במנזר או במקום אחר לתיאום העניין? אני רוצה להביא לשם קבוצה שלי של 20 נשים בגילאי 35-60 . תודה מראש
 
מנזר האחיות מבית לחם בבית ג'מאל

קודם כל הטלפון: 029911889 והפקס: 029911880 והכתובת ת"ד 525 בית שמש 99101 בדרך כלל יש להם נזירה שמספרת ועונה לשאלות. אפשר לתאם שהיא תכנס איתכם לשיחה פרטית בחדר האירוח שלהם, בכניסה בצד ימין. המקום מאד נעים ומכיל בקלות 50 איש לשיחה אמיתית. האירוח כולל שיחה, סרט קצר על החיים שלהם וסיור קצר במנזר שכולל עליה לגג, מבט לכנסיה ועצירה בפינה שבה נמצא איזכור לשלוש הדתות המונותואיסטיות. אם אתם כבר שם, אז אסור להחמיץ את מנזר הגברים (=בית הספר החקלאי) וכדאי ללכת לדיר אל עוצ'פור שנמצא דרום מערב למנזר. לפני או אחרי הביקור במנזר, כדאי לעצור גם בעינות דקלים שליד הכביש הראשי. אם תצליחו לארגן פרוטקציה, יש שם כפר קטן שנקרא כפר השלום ע"ש נבי בולוס (פאולוס). בדרך כלל לא נותנים להגיע לשם, אבל תנסי למצוא פרוטקציה. אם את מחפשת רעיונות מה לעשות אחר כך, אני מציע לך לבקר אצל אומנים בסביבה. יש אומנים מסוגים שונים. לקבוצה כמו שלך מתאימה מאד צורפת בשם מתי 054296519. אבל יש עוד רבים. אזור עמק האלה הפך בשנים האחרונות ל"עין הוד" של הדרום.
 
אלונה, הנה הצעה לטיול עם הקבוצה שלך

= מסלול הליכה יפה וקל יש לך בשביל הקיסר. אפשר לעשות את החלק התחתון, מבור המים דרך המדרגות הקומיות לחורבת בית בד. זה לוקח שעה והשביל קל, ורובו בצל עצים. אם תעשי את כולו, מחורבת חנות, זה יקח לך 2-2.5 שעות וגם זה קל. חורבת חנות היא אתר מאד נחמד. = שביל אחר, בשמש, יורד מחורבת חנות לעין תנור ועין מטע ומשם עולים למושב מטע, שם מחכה הרכב. המעין מאד נחמד. ביער צרעה יש שביל שמתחיל מפסל שנקרא רעמת שמשון, עולה לחורבת טחונה והולך על שפת המצוק עד לסוף דרך הפסלים. האוטובוס מחכה לכם בסוף היער. ההליכה לוקחת כשעה וחצי בצל. = שביל שוסטר ליד בר בהר, קצר (כחצי שעה) בחורש ים תיכוני סבוך. אני מאד ממליץ לך לבקר אומנים באזור. יש ספר נהדר שנקרא בשביל הדברים הטובים. כמו כן מסע אחר וגם ארץ וטבע כתבו על אומנים באזור. לקבוצה שמו שלך זאת חוויה. נסי את מתי 054296519, צורפת, ואת עינת קדמי שעושה נעלים נהדרות בעבודת יד. תצפיות נוף יש לך בפארק בריטניה. אפשר ליסוע על ציר פארק ראשי ולאורך כל הדרך יש תצפיות נהדרות מערבה. בסוף היום אני ממליץ לעלות לחורבת צורה. כל אוטובוס עולה לשם. זה המקום באזור. השקיעה משם היא הכי יפה באזור.
 

alonaski

New member
ממממ... תודה רבה משה! ../images/Emo13.gif

באמת נחמד מצדך שאספת את כל המידע הזה עבורי והעלת אותו בכתב...
נתת לי פה כמה רעיונות שבהחלט איישם! אתקשר למתי
אגב, בעניין האומנים, אכן, הגיעה אלי החוברת של טריג על יואב-יהודה ובהחלט הופתעתי לקרוא כמה אומנים יש שם... הכי הפתיע אותי אהל להגיע למירי שהיתה אישתו של יאקי ממצפה משואה ולגלות שהם נפרדו והיא כבר לא במסעדה במצפה משואה... הידעת?!...
וחוצמיזה, יש לך ד"ש טרי מאורי דביר. אני בקשר אי-מייל איתו לאחרונה. הוא לא זכר רק איזה מחזור אתה בבית ברל. אני מחזור 20 איזה אתה?
 
בקשר לגן הפסלים שבבית שמש

גן הפסלים על שם גולן פלאי נמצא בשכונה הצפונית בבית שמש. יש שילוט שקצת קשה למצוא אותו, בצבע כתום. נכנסים בכניסה הצפונית, עולים לכוון המרכז המסחרי, בכיכר בראשונה פונים שמאלה, נכנסים שמאלה רחוב אחד או שניים (יש שלט) אחרי "יד שרה" ונוסעים מיד ימינה. עדה וא(סגול)פיק פלאי גרים בבית ליד גן הפסלים. הגן הוא לזכר בנם שהתאבד בשרות צבאי. הם בכלל מאפיקים, נידמה לי. הוא בא, נותן הסבר ומכריח אותך לקנות ספר שירים שלו ב-70 ש"ח. מחיר שערוריה לספר אבל שווה את ההסבר. הגן ככלל עוסק בעבודת האדמה ובסיפורים תנכיים. יש עלון הסבר שעירית בית שמש ושותפות 2000 הוציאו על המקום. מירי ואני הולכים יחד מימי רחובות העליזים. הפרידה רק לטובה. תמסרי לאורי דביר ד"ש ממני. לא זוכר איזה מחזור אני.
 
למעלה