מנוע חיפוש למח...

RedStorm

New member
מנוע חיפוש למח...

אממ יש לי שאלה תמיד אני חושב על הרעיון של חלומות צלולים עדיין לא היה לי אבל אני מתכונן.... אתם מאמינים שכל מה שהעניים שלנו רואות זה כמו סרט שנשמר במוח... אבל פשוט מתיישן לאט לאט ... אבל הוא לא נעלם...כלומר העניים הם כמו מצלמה שמצלמת כל מה שאנחנו רואים ושומרת במוח ומה שמתיישן הולך לתת מודע... פשוט חשבתי שאם אני בחלום צלול... אני אוכל לדמיין מחשב עם מנוע חיפוש של התת מודע שלי ואני אוכל לחפש רגעים בחיי אפילו מגיל שנה ולראות אותם דרך עייניי כמו זכרונות שמורים איי שם במוח....לדעתי אני יכול לעשות את זה מה אתם אומרים ?אתם המומחים!
 

Variety

New member
ריפוי בעזרת מה שאמרת.

היי רדסטורם. אני חשבתי לראות את הזכרון שלנו כספריה עתיקה כזאת - שהמדפים זה שנים, והספרים זה החודשים או איזה יחס שרוצים. יש לרעיון הזה - אם הוא נכון פוטנציאל אדיר. קצת קשה לי להסביר אבל אני אנסה דרך דוגמה: פעם אחת - הלכתי ברחוב של איזו עיר - וראיתי בן אדם עם הלם קרב. הוא חושב שהוא נורמלי - ולא מודע לכך שיש לו הרגשה רעה - אבל אני רואה את זה. הוא פלא שם לב. מה שחשבתי זה שאם הוא הוא היה רואה את זה גם - הוא היה הולך לפסיכולוג ומרפא את עצמו. אולי - אנחנו חיים את החיים הרגילים שלנו אבל לא מודעים לטראומות ילדות (אפילו מה שהיום נראה לנו שטותי כמו לפחד מהחושך), יכול להיות שכשהיינו קטנים - הבהילו אותנו בחושך או סיפרו איזה צ´יזבט ומאז אנחנו מפחדים ללכת לבד בחושך. ואז, בחלום צלול אנחנו ניגשים לאותו מקום בזכרון - הולכים לילד הזה שבזכרון - ואומרים לו שהכל בסדר, "מדליקים את האור" ומראים לו שזה סתם. ואז - ככה אחרי כמה זמן - מרפאים את הפחד מהחושך שבכלל לא ידענו מאיפה הוא, או למה מפחדים. ולפי הדוגמה שלי - אולי יש דברים שאנחנו בכלל לא שמים לב אליהם שמציקים לנו ואפשר ככה לרפא את הכל ובעצם לחיות ללא דאגות, טראומות וכו... אני מניח שההרגשה זה כמו שכל החיים הולכים עם תיק כבד על הגב ומתרגלים אליו - ואז כשמורידים אותו מרגישים הקלה אדירה. (דוגמה יותר טובה). טוב... מקווה שלא סיבכתי אותכם, לילה טוב, Variety-
 

dhp7

New member
שאלה קטנה

- איך זה הלכת ברחוב ופתאום ראית בן-אדם עם הלם קרב? איך ראו עליו שיש לו הלם קרב? היה כתוב לו על החולצה "אני הלום קרב" ?!
 

Variety

New member
תגובה

לא - לא היה כתוב לו על החולצה, הוא אמר את זה במן "התקף" שכזה. הוא דיבר רגיל ואז פמן התקף כזה אמר את השם שלו, מספר אישי, הלם קרב" ואז חזר לדבר רגיל. אני לא זוכר בדיוק איך הוא אמר את זה - אבל זה היה ממש מוזר. והוא לא זכר שהוא אמר את זה בכלל. Variety-
 

pokeshit!

New member
וואו!../images/Emo62.gif

רדסטורם, רעיון מבריק!!! אבל נראה לי שצריך להגיע לרמה די גבוהה של צלילות ושל שליטה בחלומות שלך כדי לעשות את זה.... אבל תאורטית זה אפשרי בהחלט!!! אבל אם תצליח.... זה יהיה פשוט מדהים לראות דברים מלפני שנים... להיזכר... וגם להתמודד עם פחדים, כמו שוראייטי אמר!! נ.ב גם אני מחכה לחלום הצלול הראשון שלי, אז שיהיה בהצלחה! רן
 

BladeRaider

New member
ובכן..

אתה צודק, הדימוי לסרט ממש מצוין ותכף אני אסביר למה. קודם כל, אתה צודק! הזיכרון לטווח ארוך אף פעם לא נמחק (אני לא מדבר על חריגים), הוא פשוט מתיישן. אבל, הזיכרון שלנו לא רציף, אנחנו זוכרים רגעים, הרבה רגעים וכשאנחנו נזכרים המוח פשוט מחבר את הקטעים האלו חזרה לפי ההיגיון או לא יודע איך. בעזרת מעט שכנוע אפשר לגרום לבן אדם לזכור דברים שלא קרו באמת (ואני מדבר על ממש להזכר בדברים ולחשוב שזה אמיתי). עשו ניסוי עם כמה אנשים בני 30 ומשהו, ואמרו להם שדיברו עם ההורים שלהם ושהם הלכו לאיבוד בקניון בגיל 5. אף אחד מהנבדקים לא באמת הלך לאיבוד. ובכל זאת הם סיפרו את כל המקרה, כולל מי עזר להם, איך הוא נראה וכו´. כלומר, זיכרון הוא לא תמיד 100% אמין. ככה שמה שאמרת אפשרי בהחלט, אך לא לגבי זכרונות מגיל שנה, שכן למיטב ידיעתי זה המקרה היחיד שבו זכרונות באמת נמחקים. אבל אתה יכול לנסות להזכר בגיל 3-4 . ובהקשר הקודם, יכול להיות שתקבל זכרונות שקריים, אך מאוד לא סביר שכן קשה וכמעט בלתי אפשרי לשכנע את עצמך שקרה לך משהו שלא באמת קרה. (אני יודע, זה אפשרי במקרי מסוימים)
 

yariv~2

New member
אממ.. ולמה אתה חושב שהמוח

לא עובד כמו מחשב ומדביק חלקי זיכרון חדש על זיכרון קודם וככה מוחק אותו?
 

BladeRaider

New member
למה לא?

את האמת אין לי ביסוס לזה מעבר לזה ששמעתי את זה ממספר רב של אנשים שטוענים שזה מבוסס
 

yariv~2

New member
לא מספק, אין סיבה שהמוח כן שומר

זכרונות הרי בכל זאת המוח לא אין סופי ואני מתאר לעצמי שגם הוא מנקה את ה"בופרים" מידי פעם (בופרים = חוצצים = זיכרון מעבר) וגם את הזכרונות שאין צורך בהם.. אולי אנחנו רק תוכנה מוצלחת? (או שלא כל כך מוצלחת
)
 

BladeRaider

New member
"באפרים", לא?

לגבי באפר, למוח דווקא יש באפר שמתנקה מהר מאוד (זכרון לטווח קצר). אתה יכול לזכור משהו כמו 7-8 פריטים (לא נכנס להגדרה של פריט) לטווח קצר (בעיקרון עד שנכנס מידע חדש) ולשכוח אותם אחר כך. אם אתה זוכר אותם אז הם כבר נכנסים לזכרון לטווח ארוך. אני מסכים שהקיבולת שלו לא אינסופית אך לצרכינו אני אומר שהוא איןסופי מכיוון שלדעתי יש בו מספיק מקום לאכסון, ולדעתי אף אדם לא יכול לחיות מספיק זמן כדי למלא את כולו. אולי אנחנו תוכנה? יכול להיות, תוכנה שלא עושה כלום, בטח ה HELLO WORLD של אלוהים....
 

yariv~2

New member
"בופר" לא "באפר"....

סתםםם אני אוהב לכתוב בופר מה לעשות? באפר נשמע לי אירופי מידי (אל תשאל למה..) ואני שונאא אותם! בהכללה! את כולם! ומאיפה אתה יודע שהמוח יש בו מספיק מקום לאחסון? (אני יוצא נגד איינשטיין אני יודע..) אני לא חושב! יש במוח אולי שתי ג´יגה (בשלי חצי
) חחח... הרגת אותי עם הבדיחה הזו (HELLO WORLD מאיפה הוצאת אותה?
התוכנית הראשונה שלי התחילה ב.. ADSGDSAFDGHFASDGH בגלל ש"התעצלנתי" לכתוב HELLO WORLD.... (נראה לי שגם אלוהים ה"תעצלן" בגלל זה יצאנו ככה
))
 

BladeRaider

New member
הברקה של רגע..

ומה שנכון נכון, באפר באמת נשמע אירופאי.. את האמת אני לא יודע שיש בו מספיק מקום לאכסון אבל זה נראה סביר, מה גם שלא צריך להשוות את זה לשיטת אכסון של מחשב למרות שזה מאוד חביב. אולי אותו נוירון משמש חלק ממשהו שמאכסן 3 פריטים ?(כמו בשבץ-נא שכל אות מתחברת לכמה)בכל אופן אנחנו לוקחים שתי דעות לא מבוססות ומתווכחים עליהן, בטח בגלל ה adsgdsafdghfagdsgh של אלוהים....
 

yariv~2

New member
אז סיכמנו שתי דברים..

1: אין לנו שמץ של מושג במוח האנושי.. 2: אנחנו סתם איזה ADASDFASDFASDFAS שיצא לאלוהים בטעות.. מסכים?
 

אודין

New member
זכרונות

בקשר לזכרונות לא מציאותיים- אם זוכרים תמונה או מצב שלא באמת קרו זה בדרך כלל התמונה או המצב שדמיינת בהקשר לנושא הזה כשהיית ילד. בנושא ה-"ללכת לאיבוד", למשל, אני זוכרת שדמיינתי את עצמי הולכת ברחוב הראשי של העיר שלי בין הרבה אנשים ומחפשת טלפון... יכול להיות שבעתיד אני אחשוב שזה קרה באמת...
 

Variety

New member
תגובה

אולי הזכרון שלהם לא נמחק - והיכולת לגשת נהרסה. אולי כל הזכרון עדיין קיים אצלהם ופשוט אינם יכולים לגשת כי החלק במוח שמאפשר זאת נהרס. כי יש סיפורים של אנשים שאיבדו את הזכרון שלהם ולאט לאט נזכרו חזרה עם הזמן וזה רק מוכיח את זה - כי אפשר להניח שאותו אזור במוח שמקשר בין המודע לתת מודע מתאושש לאט לאט. Variety-
 

RedStorm

New member
אהה האא!

Tז אתם אומרים שזה אפשרי...... וזה אפשרי (לדעתי כן) זה יהיה מדהים!! תחשבו לטייל במוח שלכם ,,בזכרונות .....לראות קטעים ולהריץ אחורה... וזה נכון הרי ווראייטי אמרה ...זכרונות לא נעלמים אולי רק הגישה עליהם נהיית יותר ויותר קשה ככל שעובר הזמן ...אם אתה לא זוכר משהו זה לא אומר שהוא לא היה! תמיד קורה שאתה לא זוכר משהו ואז אתה בטוח ששכחת! אבל פתאום אתה נזכר בו... זה מראה שזכרונות לא נעלמים (או נמחקים בשפת המחשבים) טוב קודם שיהיה לי חלום צלוול ואחר כך אני אדבר ביי ביי
 

Nightwish-boy

New member
לא אפשרי...

לפי מה שלמדתי, למוח יש "אמנזיית ילדות" כלומר, הוא מתחיל לשמור זכרונות רק מגיל מסוים, אלא אם כן יש איזו טראומה או מאורע מאוד מאוד חזק. אז אתה יכול להגיע רק עד גבול מסוים. שלך דור
 
למעלה