מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר

מצב
הנושא נעול.
אתה תמיד יכול להחזיר את הנהג הזה

כי אחרתץ הנהג הזה ישב שעתיים ורבע
ללא מעש, כי הוא תלוי בלו"ז של 910 (הלו"ז הרגיל שיחזור בקרוב) ונהג חיפאי יבצע את ה 114 וישלמו גם לו שעות לילה ופרמיה וכולי.... קצת ביזבוז לא?
אתה תמיד יכול להחזיר את הנהג הזה
אחרי שעה לתל אביב ולתת לחיפאי שגם ככה נוסע ריק את הנסיעה הזאת.
 

846

Active member
איזה חיפאי נוסע ריק?

אתה תמיד יכול להחזיר את הנהג הזה
אחרי שעה לתל אביב ולתת לחיפאי שגם ככה נוסע ריק את הנסיעה הזאת.
איזה חיפאי נוסע ריק?
ומה לעשות שבלו"ז של 910 אין "מספיק" נסיעות בשעות הערב?
 

urilei

New member
לדעתי אתה מאוד טועה

להשאיר OC500 בחניון
זה הפסד של המון כסף, להשאיר מיניבוס בחניון זה גם הפסד של קצת פחות כסף. להפעיל סידור לקיבוצים שיתבסס על מיניבוס זה אומר נהג נוסף שזה גם כסף, איך שלא תסתכל על זה מדובר בהוצאה כולשהי. אם משרד התחבורה יחליט לתגבר את תדירות הנסיעות לקיבוצים (אין לי מושג מה היא היום) הוא יצטרך לסבסד את המניניבוס והנהג הנוסף.
לדעתי אתה מאוד טועה
ראית את הנתונים קרוב לפי 4 עלות פר קילומטר לאוטובוס לעומת מיניבוס! הרי ברור לך שנהג שהיום עושה פעמיים הלוך ושוב ת"א - קריית שמונה ובאמצע גם איזה 2-3 נסיעות פרבריות יוכל לעשות 3 פעמים ת"א - קריית שמונה אם לא היה צריך לעשות את הנסיעות האלו, וכך היה צורך בקצת פחות נהגים על קווי קריית שמונה ואת ה"יתרה" היה ניתן להעביר למיניבוסים הפרברים. לחברת "קווים" יש הרבה הרבה פחות גמישות תפעולית מאשר לאגד. זאת עובדה. אצלה אוטובוס ששייך לפתח תקווה שייך לפתח תקווה, אין לה קווים בבני ברק או בגבעתיים או לא יודע איפה לתגבר איתו. מקסימום משחקים קצת עם אשכול קריית אונו, לא יותר. ועובדה - כדאי לחברה ולו מבחינה כלכלית להחזיק צי של כמה עשרות מיניבוסים לטובת המושבים שהיא משרתת. החיסכון בדלק ובבלאי פשוט אדיר, אפילו אם זה אומר שלא 100% מהרכבים עובדים 100% מהזמן.
 

846

Active member
זה אומר להחזיק הרבה רזרבה

סבבה אז יש תיגבורים לפעמים
אבל אל תשכח שבמקרה של תיגבור אתה עדיין מחויב לספק שירות ועם מה אתה מספק את אותו שירות???? האוטובוסים שיוצאים לאותם תיגבורים לא באים, או לפחות לא אמורים לבוא, על חשבון האוטובוסים בקווי השירות. ועוד נקודה, למה קווי הקיבוצים באזור קריית שמונה צריכים OC500 אם ממוצע הנוסעים בהם הוא בערך 10 נוסעים בנסיעה???
זה אומר להחזיק הרבה רזרבה
ושוב עולה עיניין המימון.
 
לאו דווקא..

זה אומר להחזיק הרבה רזרבה
ושוב עולה עיניין המימון.
לאו דווקא..
כמה פעמים בשנה את משתמש בצי המקסימלי של אגד?????? ואני לא מדבר על מצב ביטחוני. ואגב מיניבוסים, בירושלים אני רואה לא מעט ספרינטרים מה השימוש העיקרי שלהם????
 

846

Active member
כמצה פעמים משתמשים במלא

לאו דווקא..
כמה פעמים בשנה את משתמש בצי המקסימלי של אגד?????? ואני לא מדבר על מצב ביטחוני. ואגב מיניבוסים, בירושלים אני רואה לא מעט ספרינטרים מה השימוש העיקרי שלהם????
כמצה פעמים משתמשים במלא
הצי הזמין של אגד (שלא במוסך?) 366 ימים בשנה.... באופן עקרוני כמעט תמיד יש חוסר בסניף מסוים של רכב מכל מיני סיבות: תקלות, עומס, ביטחון, ארועים שונים וכד' ולכן הגמישות חשובה ניתן להפעיל כמעט כל אוטובוס לכל סוג נסיעה וסניפים קרובים מתגברים ו"סוגרים" נסיעות של סניפים אחרים. המיניבוסים של אגד מבצעים בד"כ הסעות תלמידים בסימטאות של י"ם.
 

846

Active member
כמצה = כמה

כמצה פעמים משתמשים במלא
הצי הזמין של אגד (שלא במוסך?) 366 ימים בשנה.... באופן עקרוני כמעט תמיד יש חוסר בסניף מסוים של רכב מכל מיני סיבות: תקלות, עומס, ביטחון, ארועים שונים וכד' ולכן הגמישות חשובה ניתן להפעיל כמעט כל אוטובוס לכל סוג נסיעה וסניפים קרובים מתגברים ו"סוגרים" נסיעות של סניפים אחרים. המיניבוסים של אגד מבצעים בד"כ הסעות תלמידים בסימטאות של י"ם.
כמצה = כמה
 
נראה לי שקצת נסחפת עם התשובה שלך...

כמצה פעמים משתמשים במלא
הצי הזמין של אגד (שלא במוסך?) 366 ימים בשנה.... באופן עקרוני כמעט תמיד יש חוסר בסניף מסוים של רכב מכל מיני סיבות: תקלות, עומס, ביטחון, ארועים שונים וכד' ולכן הגמישות חשובה ניתן להפעיל כמעט כל אוטובוס לכל סוג נסיעה וסניפים קרובים מתגברים ו"סוגרים" נסיעות של סניפים אחרים. המיניבוסים של אגד מבצעים בד"כ הסעות תלמידים בסימטאות של י"ם.
נראה לי שקצת נסחפת עם התשובה שלך...
אבל נעזוב את זה... למה הפורמט של מיניבוסים למשימות ספציפיות טוב לירושלים וחיפה ולא לעוד כמה מקומות בארץ???
 

846

Active member
בחפה זה ניסיוני, ובי"ם יש

נראה לי שקצת נסחפת עם התשובה שלך...
אבל נעזוב את זה... למה הפורמט של מיניבוסים למשימות ספציפיות טוב לירושלים וחיפה ולא לעוד כמה מקומות בארץ???
בחפה זה ניסיוני, ובי"ם יש
סימטאות. אבל בכל מיקרה זה טיפה בים. אי אפשר להפוך את זה להמוני.
 

846

Active member
בגלל זה מנסים בחיפה

לא תדע עד שלא תנסה...
בגלל זה מנסים בחיפה
אבל אל תשכח שלפני כ 10 שנים היו מיניבוסים באגד והם לא ממש הצליחו בגלל חלק גדול מהסיבות שכבר כתבתי. מה יעשה הסדרן שצריך דחוף אוטובוס כדי לתגבר את קו 405 (כמו שקרה לי ביום ה') ובחניון עומד רק מיניבוס שבד"כ עובד על קו 96? לא עדיף שבקו 96 יעבוד אוטובוס גדול שיוכלו לנצל אותו במהירות במידת הצורך ואחרכך לשלוח נהג אחר עם אוטובוס גדול לבצע נסיעה נוספת בקו 96?
 

mucool2

New member
לא.

בגלל זה מנסים בחיפה
אבל אל תשכח שלפני כ 10 שנים היו מיניבוסים באגד והם לא ממש הצליחו בגלל חלק גדול מהסיבות שכבר כתבתי. מה יעשה הסדרן שצריך דחוף אוטובוס כדי לתגבר את קו 405 (כמו שקרה לי ביום ה') ובחניון עומד רק מיניבוס שבד"כ עובד על קו 96? לא עדיף שבקו 96 יעבוד אוטובוס גדול שיוכלו לנצל אותו במהירות במידת הצורך ואחרכך לשלוח נהג אחר עם אוטובוס גדול לבצע נסיעה נוספת בקו 96?
לא.
חברה שמכבדת את עצמה מייעדת סוגי ציוד שונים לקווים שונים.
 

846

Active member
חברה שמכבדת את עצמה

לא.
חברה שמכבדת את עצמה מייעדת סוגי ציוד שונים לקווים שונים.
חברה שמכבדת את עצמה
יודעת לנצל את צי הרכב שלה ולפתור בעיות ע"מ להשתדל ולתת שרות.
 

846

Active member
איזה ציוד לא מתאים?

ציוד לא מתאים = שירות גרוע
איזה ציוד לא מתאים?
מישהו אעלה רעיון ששימוש במיניבוסים ומידיבוסים יחסוך כסף ואני הסברתי למה לא... אין לי מושג על מה אתה מדבר.
 

levikon

New member
ציוד לא מתאים זה להשתמש באוטובוסים

איזה ציוד לא מתאים?
מישהו אעלה רעיון ששימוש במיניבוסים ומידיבוסים יחסוך כסף ואני הסברתי למה לא... אין לי מושג על מה אתה מדבר.
ציוד לא מתאים זה להשתמש באוטובוסים
בין עירוניים בערים השונות. אולי לאגד זה קצת יותר נוח, אבל אני בטוח שהזקנה שהרגע חוזרת מהשוק מרגישה ממש כיף לטפס על 3 מדרגות עם העגלה...
 

mucool2

New member
שני דברים:

איזה ציוד לא מתאים?
מישהו אעלה רעיון ששימוש במיניבוסים ומידיבוסים יחסוך כסף ואני הסברתי למה לא... אין לי מושג על מה אתה מדבר.
שני דברים:
1. ציוד לא מתאים זה אומר אוטובוס בינעירוני בקו עירוני ולהפך, למשל. 2. "חיסכון" זה דבר יחסי. אפשר למשל "לחסוך" מאוד ע"י הורדת התדירות לחצי בקו עירוני עמוס. לא נראה לי שהנוסעים יתלהבו... בסופו של דבר גם מה שנראה כמו חסכון יכול להתברר כקמצנות ותו לא. לפעמים הרווח הוא מעבר להוצאה המיידית. לדוגמא - שירות מיניבוסים בתדירות גבוהה יכול למשוך נוסעים שהיו מעדיפים לא לחכות לאוטובוס ה"רגיל" שמגיע (או לא) פעם בשעה-שעתיים, וגם אם יהיה צורך להעסיק עוד נהג בקו זה יכול להשתלם.
 

raminec

New member
מכונות עירוניות בקו "אקספרס" 274

איזה ציוד לא מתאים?
מישהו אעלה רעיון ששימוש במיניבוסים ומידיבוסים יחסוך כסף ואני הסברתי למה לא... אין לי מושג על מה אתה מדבר.
מכונות עירוניות בקו "אקספרס" 274
לנסיעה של שעה וחצי פלוס מרחובות לת"א עם חצי משענת במפרקית חורקת עם מיזוג שעבד לפני הרבה שנים באוטובוס אחר. הכאב גב במשך יום שלם אח"כ זה רק חלק מהבונוס לנוסעים המרוצים.
 
הצעתך בנושא?

מכונות עירוניות בקו "אקספרס" 274
לנסיעה של שעה וחצי פלוס מרחובות לת"א עם חצי משענת במפרקית חורקת עם מיזוג שעבד לפני הרבה שנים באוטובוס אחר. הכאב גב במשך יום שלם אח"כ זה רק חלק מהבונוס לנוסעים המרוצים.
הצעתך בנושא?
אשמח לדעת באיזה סוג של האוטובוסים אתה מציע להשתמש בקו 274... רמז קטן: אם יעבדו בקו זה מכונות קצרות, התלונה הבאה של הגולש הנכבד תהיה שהאוטובוסים מלאים עד אפס מקום ולא עוצרים בתחנת כבר ביציאה מרחובות.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif אני מצטרף לשאלה!

הצעתך בנושא?
אשמח לדעת באיזה סוג של האוטובוסים אתה מציע להשתמש בקו 274... רמז קטן: אם יעבדו בקו זה מכונות קצרות, התלונה הבאה של הגולש הנכבד תהיה שהאוטובוסים מלאים עד אפס מקום ולא עוצרים בתחנת כבר ביציאה מרחובות.
אני מצטרף לשאלה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה