מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר

מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר
The Marker מקדיש הבוקר את מדור הצרכנות להפרטת התחבורה הציבורית בישראל. על עומק הכתבה אתן למומחים כאן להעיר ולהאיר. אבל מה שהיה נחמד לקרוא עם הקפה, היו השורות האלה: מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי... אנדי, למה ישבת בשקט עד עכשיו? יחד עם זאת, אני בטוח שהיה לך הרבה יותר להעיר ממה שנכתב בכתבה.
 

harhanegev

New member
משרד התחבורה...

מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר
The Marker מקדיש הבוקר את מדור הצרכנות להפרטת התחבורה הציבורית בישראל. על עומק הכתבה אתן למומחים כאן להעיר ולהאיר. אבל מה שהיה נחמד לקרוא עם הקפה, היו השורות האלה: מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי... אנדי, למה ישבת בשקט עד עכשיו? יחד עם זאת, אני בטוח שהיה לך הרבה יותר להעיר ממה שנכתב בכתבה.
משרד התחבורה...
משרד התחבורה טוען כי הטענות נגד מפעילים הן "חסרות כל שחר". מה יהיה ? האם יש כאן בפורום אופטומטריסט וסוכן מכשירי שמיעה שמוכנים לבוא לתת שירות לעובדי משרד התחבורה, כדי שיתחילו לראות ולשמוע טוב יותר את המציאות בשטח ? רפי גינת, למה הלכת להיות עורך ידיעות ? אתה חסר לנו !!!
 

אוהד11

New member
יאיר, מה שמעניין את משרד התחבורה

משרד התחבורה...
משרד התחבורה טוען כי הטענות נגד מפעילים הן "חסרות כל שחר". מה יהיה ? האם יש כאן בפורום אופטומטריסט וסוכן מכשירי שמיעה שמוכנים לבוא לתת שירות לעובדי משרד התחבורה, כדי שיתחילו לראות ולשמוע טוב יותר את המציאות בשטח ? רפי גינת, למה הלכת להיות עורך ידיעות ? אתה חסר לנו !!!
יאיר, מה שמעניין את משרד התחבורה
אלה הקופונים השנתיים שהוא גוזר מהזכיינים. המשרד מפרסם תנאי סף להפעלת קווי "האשכול", אך בפועל הוא אינו בודק ומקפיד על עמידתם של הזכיינים בתנאי המכרז. כבר עסקנו בכך לא מעט פעמים לגבי המכלול ולגבי רוב החברות. מה שבטוח שלקרוא לשינויים הללו מהפכה והפרטה זה לעשות צחוק מציבור הנוסעים.
 

harhanegev

New member
בנושא אכיפה:

יאיר, מה שמעניין את משרד התחבורה
אלה הקופונים השנתיים שהוא גוזר מהזכיינים. המשרד מפרסם תנאי סף להפעלת קווי "האשכול", אך בפועל הוא אינו בודק ומקפיד על עמידתם של הזכיינים בתנאי המכרז. כבר עסקנו בכך לא מעט פעמים לגבי המכלול ולגבי רוב החברות. מה שבטוח שלקרוא לשינויים הללו מהפכה והפרטה זה לעשות צחוק מציבור הנוסעים.
בנושא אכיפה:
משרד התחבורה, כרגולטור ממשלתי, תפקידו הוא בין השא לאכוף חוקים לטובת האזרחים, ולטובת האינטרס הלאומי של עידוד התח"צ. תקנו אותי בבקשה אם האקסיומה הנ"ל שגויה. מדוע סוחבים את נושא הכרטוס המשותף שכל כך נחוץ ??? הרי היה אפשר, בקלות רבה, להודיע לכלל מפעילי התח"צ כי חידוש הרישיון של כל הקוים, החל מתאריך מסוים, מותנה בצירופם למערכת הכירטוס המשותפת, ואפילו שאוטובוס ציבורי החל מתאריך מסוים לא עובר טסט אם המערכת לא מותקנת בו פיזית. למה היה כל כך קל להכריח את אגד ודן לשכן בתוך התחנות שלהן חברות אחרות, וכירטוס משותף זה כל כך קשה? מתי סוף סוף יהיה שר תחבורה שייטיב איתנו, האזרחים הפשוטים?
 

אוהד11

New member
משום מה נדמה לי שהמוטו במשרד

בנושא אכיפה:
משרד התחבורה, כרגולטור ממשלתי, תפקידו הוא בין השא לאכוף חוקים לטובת האזרחים, ולטובת האינטרס הלאומי של עידוד התח"צ. תקנו אותי בבקשה אם האקסיומה הנ"ל שגויה. מדוע סוחבים את נושא הכרטוס המשותף שכל כך נחוץ ??? הרי היה אפשר, בקלות רבה, להודיע לכלל מפעילי התח"צ כי חידוש הרישיון של כל הקוים, החל מתאריך מסוים, מותנה בצירופם למערכת הכירטוס המשותפת, ואפילו שאוטובוס ציבורי החל מתאריך מסוים לא עובר טסט אם המערכת לא מותקנת בו פיזית. למה היה כל כך קל להכריח את אגד ודן לשכן בתוך התחנות שלהן חברות אחרות, וכירטוס משותף זה כל כך קשה? מתי סוף סוף יהיה שר תחבורה שייטיב איתנו, האזרחים הפשוטים?
משום מה נדמה לי שהמוטו במשרד
התחבורה הוא "לשבור בכל מחיר את המונופול של אגד ודן", בלי לעצור ולבדוק האם הדבר ראוי בכל מחיר, האם יש הצדקה בכל מחיר, או שבאותה מידה אפשר לכפות על שתי החברות ליעל את שרותיהן ולהוריד את המחירים. הבעיה היא שמשרד התחבורה אינו מוכן שהן תורדנה את המחירים כדי להגיד "אמרנו לכם", וכך להצדיק את המדיניות של "רפורמה" בתחב"צ. במחיר זה מוכנים במשרד התחבורה לעצום עיניים ולהסכים שזכיינות התחב"צ החדשות תפרנה את תנאי המכרזים
 

harhanegev

New member
נכון מאוד. וזה ממש שקוף

משום מה נדמה לי שהמוטו במשרד
התחבורה הוא "לשבור בכל מחיר את המונופול של אגד ודן", בלי לעצור ולבדוק האם הדבר ראוי בכל מחיר, האם יש הצדקה בכל מחיר, או שבאותה מידה אפשר לכפות על שתי החברות ליעל את שרותיהן ולהוריד את המחירים. הבעיה היא שמשרד התחבורה אינו מוכן שהן תורדנה את המחירים כדי להגיד "אמרנו לכם", וכך להצדיק את המדיניות של "רפורמה" בתחב"צ. במחיר זה מוכנים במשרד התחבורה לעצום עיניים ולהסכים שזכיינות התחב"צ החדשות תפרנה את תנאי המכרזים
נכון מאוד. וזה ממש שקוף
הם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם דואגים היטב שכל בר דעת יבין, בקלות רבה, כי שבירת אגד ודן היא קודש הקודשים והיא מטרת העל הלאומית של ישראל, רווחת הנוסעים רק בעדיפות שניה. פוליטיקה מושחתת במיטבה.
 

raminec

New member
שלום אוהד אסטון2

נכון מאוד. וזה ממש שקוף
הם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם דואגים היטב שכל בר דעת יבין, בקלות רבה, כי שבירת אגד ודן היא קודש הקודשים והיא מטרת העל הלאומית של ישראל, רווחת הנוסעים רק בעדיפות שניה. פוליטיקה מושחתת במיטבה.
שלום אוהד אסטון2
איפה השחתיתות פה? זה שמשרד התחבורה לא רואה עין בעין איתך ועוד חלק גדול מאזרחי המדינה את האינטרסים של משתמשי התחבורה הציבורית לא הופך אותו למושחת. לכל היותר הוא טועה או בעל אינטרסים זרים.
 

raminec

New member
השחתיתות=שחיתות

שלום אוהד אסטון2
איפה השחתיתות פה? זה שמשרד התחבורה לא רואה עין בעין איתך ועוד חלק גדול מאזרחי המדינה את האינטרסים של משתמשי התחבורה הציבורית לא הופך אותו למושחת. לכל היותר הוא טועה או בעל אינטרסים זרים.
השחתיתות=שחיתות
 

harhanegev

New member
אשמח לדעת

שלום אוהד אסטון2
איפה השחתיתות פה? זה שמשרד התחבורה לא רואה עין בעין איתך ועוד חלק גדול מאזרחי המדינה את האינטרסים של משתמשי התחבורה הציבורית לא הופך אותו למושחת. לכל היותר הוא טועה או בעל אינטרסים זרים.
אשמח לדעת
מי הוא אוהד אסטון ומה הקשר שלי אליו.
 

raminec

New member
חפש בארכיון הפורום את ההודעות שלו

אשמח לדעת
מי הוא אוהד אסטון ומה הקשר שלי אליו.
חפש בארכיון הפורום את ההודעות שלו
במיוחד שים לב לכמה פעמים הוא הזכיר את המילה מושחתים כאשר ברור שאין כל קשר לשחיתות.
 

ees

New member
תושבי נתניה היכונו

מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר
The Marker מקדיש הבוקר את מדור הצרכנות להפרטת התחבורה הציבורית בישראל. על עומק הכתבה אתן למומחים כאן להעיר ולהאיר. אבל מה שהיה נחמד לקרוא עם הקפה, היו השורות האלה: מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי... אנדי, למה ישבת בשקט עד עכשיו? יחד עם זאת, אני בטוח שהיה לך הרבה יותר להעיר ממה שנכתב בכתבה.
תושבי נתניה היכונו
לפני הכתבה החברה הכי טובה היא מטרופלין . 08:17 | 31.8.2006 אתי אפללו דה מראקר תושבי נתניה היכונו: ההפרטה בתחבורה הציבורית בדרך אליכם. ואגב, אם אתם חוששים מהשינוי, דעו שאתם חוששים בצדק, בעיקר לאור תוצאות הפרטת התחבורה הציבורית בפתח תקוה, רמלה, מודיעין וערים נוספות. עדות אחת לכך היא מאות הטוקבקים המשתרכים בסוף כל כתבה בעניין המתפרסמת ברשת. "אני נוסעת כבר שלוש שנים לסגולה, תמיד באותה נסיעה בת 30 דקות, ועכשיו אני צריכה להתרוצץ בין האוטובוסים ולוקח לי שעה וחצי להגיע לעבודה", מתלוננת גולשת מפתח תקוה על חברת קווים הפועלת בעיר. "כל נסיעה, גם של חמש דקות, הופכת למסע מסויט", כותב גולש אחר מפתח תקוה ותושב שלישי דווקא מודה לחברה: "בזכותכם התחלתי לשפר את הכושר וללכת ברגל! ההמתנה לאוטובוס פשוט הפכה לבלתי נסבלת". אם תלונות הציבור על ההפרטה האחרונה בפתח תקוה שהתרחשה לפני כחמישה חודשים היו יוצאות דופן, ניתן היה להאמין שמדובר בכשל נקודתי או בחבלי לידה. ואולם, לפי תגובות הגולשים לא מדובר במקרה חריג ומבחירת תגובות אקראית אפשר ללמוד כי "באשדוד יותר גרוע"; "גם ביבנה המצב מאוד דומה"; "נתיב אקספרס אור עקיבא - עדיף לנסוע בריקשות"; "באור יהודה אותו דבר בדיוק, הם לא באים בזמן"; "ובמודיעין מה? חברת מרגלית גרועה בהרבה". לכאורה הפרטה בתחבורה הציבורית אמורה לשבור את המונופול של אגד ואת מעמדו של דן ולשפר את השירות לצרכן. ואולם נראה כי ההפרטה, שמתבצעת טיפין טיפין בשוק התחבורה הציבורית בישראל, אמנם מביאה לירידה במחירי הכרטיסים, אך מלווה גם בירידה באיכות השירות. 370 הקווים שהופרטו עד כה משרתים 100 מיליון נוסעים בשנה בכל רחבי המדינה - כך לפי מאמרם של פרופ' יורם שיפטן וניר שרעבי, Israel Competition in Public Transport in, שפורסם במארס 2006 ב-Transportation Research Record. כמו כן מציין המאמר כי עד לפני ההפרטה שלטו אגד ודן ב-95% משוק התחבורה הציבורית (אגד-70% ודן-25%). וכי מאז 2000 הופרטו 12% מקווי אגד ו-16% מקווי דן. התכנון הוא כי בסיום המהלך יופרטו 25% מקווי דן ומקווי אגד. בינתיים, נראה כי באזורים רבים שבהם בוצעה ההפרטה מתעוררות בעיות וכי חלק מן התלונות חוזרות על עצמן. איחורים, זלזול, רעש איחורים. איחורים, אי עמידה בלוח זמנים ומשך המתנה ארוך בתחנות הן התלונות הנפוצות ביותר שמופנות למפעילות החדשות. חלק מהחברות פתרו את בעיית האיחורים בכך שהפכו קווי הלוך ושוב לקווים טבעתיים. בפתח תקוה, למשל, יש כיום 15 קווים טבעתיים (על פי אתר האינטרנט של קווים) - לעומת ארבעה קווים טבעתיים שהפעילה דן לפני ההפרטה (כפי שנמסר מהחברה). ואולם, הפתרון הזה יוצר בעיה אחרת. לקו במסלול הלוך ושוב יש לוח זמנים נפרד לכל כיוון. לקו טבעתי יש לוח זמנים לכיוון אחד. מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי כאשר אוטובוס נוסע בקו טבעתי בעיר גדולה, עמוסה ופקוקה, לנוסעים קשה לאמוד את השעה שבה יעבור בתחנה והם נדרשים לחכות לו זמן ארוך. שירות מזלזל. "תלונות רבות קשורות ליחס של הנהגים", מציינת ענת מגד, מנהלת ארגון תחבורה היום ומחר, שמטרתו קידום התחבורה בישראל. מגד מוסיפה כי רוב התלונות מוחות על יחס מזלזל של הנהגים, שמדברים בקוצר רוח לנוסעים או שלא עוצרים בתחנות. תלונות אלה מעידות על תודעת שירות נמוכה של חלק מהנהגים, שלא מתייחסים לציבור עמו הם באים במגע יומיומי באופן ההולם נותני שירותים ציבוריים. תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה עורך ביקורות לחברות האוטובוסים השונות. לדוגמה ערך באחרונה ביקורות בכל קווי האוטובוסים של חברת קווים, שם ציינו הפקחים לחיוב את התנהגות הנהגים, אדיבותם ונכונותם להעניק שירות יעיל ומהיר". נהיגה מסוכנת. התלונות החמורות ביותר שהתקבלו מאז הפרטת התחבורה הציבורית הן על נהיגה בלתי זהירה של נהגים, נהגים שעולים על המדרכה ונסיעה במהירות מופרזת. דוגמה שהגיעה לאתר "תלונה" סיפרה על אוטובוס של חברת קווים שנסע במתחם ירקונים בפתח תקוה בניגוד לתמרור אין כניסה. נהג רכב פרטי שהתלונן בפני נהג האוטובוס נענה ש"התמרור אינו חוקי". בתגובתה לאתר, הודיעה נציגת פניות הציבור של קווים כי הנהג קיבל דו"ח. באתר התקבלו תלונות נוספות נגד החברה בעניינים דומים. תגובת משרד התחבורה: "אם יש נהג כלשהו שנהג בצורה לא אחראית נשמח לקבל את פרטיו או את פרטי האוטובוס שבו נסע ונטפל בכך בכל חומרת הדין". ירידה בתדירות. בחלק מן הערים שבהן הופרטה התחבורה הציבורית, הנוסעים מתלוננים על ירידה בתדירות הקווים. באזור רמלה-לוד, למשל, הפעילה חברת אגד לפני ההפרטה 19 קווים. כיום מפעילה חברת סופרבוס 18 קווים באותו אזור. על פי נתוני חברת אגד באשר לתדירות הקווים בעבר, לעומת נתוני אתר סופרבוס לגבי תדירות הקווים כיום - בשמונה קווים חלה ירידה בתדירות בימי חול ובשני קווים חלה עלייה. בנוסף, לאחר זכייתה במכרז ביטלה סופרבוס את הקו שעבר פעם ביום בשכונה הערבית ג'ואריש. מגד מציינת כי "התחבורה הציבורית צריכה לספק שירותים לכל התושבים ולא יכול להיות מצב שמפעיל חדש לא מספק אותו לכל המגזרים. צריכה להיות הנחיה מהמדינה שתוודא שלא תהיה פגיעה ברמת השירות, גם אם הקו לא רווחי". תגובת משרד התחבורה: "נתוני משרד התחבורה מצביעים על מגמה הפוכה. הקו לג'ואריש שביצע נסיעה אחת ביום בוטל לאחר שהתברר כי לא היתה דרישה לקו מצד הנוסעים. במסגרת הרפורמה ניתנו פתרונות תחבורתיים לכל התושבים באזור". תגובת חברת סופרבוס: "ההורדה של הקו לג'ואריש ברמלה נעשתה עקב היעדר ביקוש והשינויים בקווים האחרים נעשו בכדי להתאים את הקווים לאופי הפעילות. במודיעין עלית, למשל, הוסיפה סופרבוס כ-200 נסיעות ביום בכל הקווים בעיר. ברמלה אמנם היתה ירידה של כ-5% בכמות הנוסעים בארבע שנות הפעילות, אך במודיעין עלית היתה עלייה של כ-50% ובשוהם עלייה של מאות אחוזים עקב הוספת קווים וגידול האוכלוסייה". בזבוז, בלבול, חוסר תיאום המשך הכתבה http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?fromHasot=true&ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fskira20060831_757100.xml&origin=ibo&layer=car&layer2=&layer3=
 
נו באמת

מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר
The Marker מקדיש הבוקר את מדור הצרכנות להפרטת התחבורה הציבורית בישראל. על עומק הכתבה אתן למומחים כאן להעיר ולהאיר. אבל מה שהיה נחמד לקרוא עם הקפה, היו השורות האלה: מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי... אנדי, למה ישבת בשקט עד עכשיו? יחד עם זאת, אני בטוח שהיה לך הרבה יותר להעיר ממה שנכתב בכתבה.
נו באמת
אומנם קראתי את הנאמר ברפרוף, אבל לפני ההפרטה תמיד הגיעו אוטובוסים בזמן? מנסיון אישי וגם מדעתם של נוסעים, מטרופלין עשו את זה בגדול, וגם לקונקס באשדוד לא חסר. אז למה להכליל?
 

אורי404

New member
אתה בעצמיך כותב שקראת ברפרוף.

נו באמת
אומנם קראתי את הנאמר ברפרוף, אבל לפני ההפרטה תמיד הגיעו אוטובוסים בזמן? מנסיון אישי וגם מדעתם של נוסעים, מטרופלין עשו את זה בגדול, וגם לקונקס באשדוד לא חסר. אז למה להכליל?
אתה בעצמיך כותב שקראת ברפרוף.
בחלק האחרון של הכתבה כתובים גם הדברים הטובים, שבכל זאת יצאו מהרפורמה הזו.
 

אוהד11

New member
הכתבה ב- "דה מרקר" של "הארץ"

אתה בעצמיך כותב שקראת ברפרוף.
בחלק האחרון של הכתבה כתובים גם הדברים הטובים, שבכל זאת יצאו מהרפורמה הזו.
הכתבה ב- "דה מרקר" של "הארץ"
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?fromHasot=true&ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fskira20060831_757100.xml&origin=ibo&layer=car&layer2=&layer3=
 
20% 50% פחות בתעריפים???

צודק
נכנסתי לאתר וקראתי. לוקח את דברי בחזרה.
20% 50% פחות בתעריפים???
בטח שפחות! וגם "תמלוגים" נותנים למדינה על שהואילה בטובה ואיפשרה להסיע נוסעים. אבל מהיכן ההוזלה? היתה ירידה כלשהיא במחירי הסולר לתחבורה? היתה ירידה במחירי חלפים? רוטשילד קם מקברו ומשלם במקום הציבור עבור הנסיעה? לא ולא ההוזלה באה ממקום אחד בלבד!!! כיסו של הנהג !!! פרנסתו,הכנסתו,רווחת ילדיו ומשפחתו,כל אלו נפגעו קשות לאחר "ההפרטה", נהג בחברות העבדות הללו משתכר עד 50% פ ח ו ת מנהגים באגד/דן ...פ ח ו ת!!! שלא נוסיף את התנאים הנלווים לעבודה בחברות אגד/דן שהם משופרים לאין ערוך לעומת חברות ההפרטה, רק באגד/דן יש וועד עובדים אמיתי,רק באגד/דן יש חיי חברה מפותחים מעבר לשעות העבודה ..איך הפתגם ההוא:"חברים יש רק...." . בחברות ההפרטה אין ולא יהיה דבר כזה ...ההנהלה לעולם לא תתן לנהגים להתאגד ראו מקרה מטרודן שניסיון העובדים להשיג תנאי העסקה סבירים ולא דרקוניים דוכא באכזריות...ובסיוע משרד התחבורע שאיפשר להפעיל תחבורה חלופית ע"י חברה אחרת ושבר את השביתה!!! אז שלא יעבדו עלינו
 
לא רק מכיסו של הנהג

20% 50% פחות בתעריפים???
בטח שפחות! וגם "תמלוגים" נותנים למדינה על שהואילה בטובה ואיפשרה להסיע נוסעים. אבל מהיכן ההוזלה? היתה ירידה כלשהיא במחירי הסולר לתחבורה? היתה ירידה במחירי חלפים? רוטשילד קם מקברו ומשלם במקום הציבור עבור הנסיעה? לא ולא ההוזלה באה ממקום אחד בלבד!!! כיסו של הנהג !!! פרנסתו,הכנסתו,רווחת ילדיו ומשפחתו,כל אלו נפגעו קשות לאחר "ההפרטה", נהג בחברות העבדות הללו משתכר עד 50% פ ח ו ת מנהגים באגד/דן ...פ ח ו ת!!! שלא נוסיף את התנאים הנלווים לעבודה בחברות אגד/דן שהם משופרים לאין ערוך לעומת חברות ההפרטה, רק באגד/דן יש וועד עובדים אמיתי,רק באגד/דן יש חיי חברה מפותחים מעבר לשעות העבודה ..איך הפתגם ההוא:"חברים יש רק...." . בחברות ההפרטה אין ולא יהיה דבר כזה ...ההנהלה לעולם לא תתן לנהגים להתאגד ראו מקרה מטרודן שניסיון העובדים להשיג תנאי העסקה סבירים ולא דרקוניים דוכא באכזריות...ובסיוע משרד התחבורע שאיפשר להפעיל תחבורה חלופית ע"י חברה אחרת ושבר את השביתה!!! אז שלא יעבדו עלינו
לא רק מכיסו של הנהג
אמנם כיסו של הנהג הוא אחד המקומות שבהם ההתיעלות ניכרת היטב, אך הוא אינו היחיד. נחסכות נסיעות ריקות לצרכים תפעוליים (לא מסיעים קו לחור א', מחזירים את האוטובוס לחניון ואחרי שלוש שעות שולחים אותו לעשות חזור מחור א'). משתמשים ברכבים קטנים יותר בקווים הלא עמוסים (הבדל בין אוטובוס רגיל לבין מיניבוס/ספרינטר יכול להגיע לכ-50%). ועוד
 

אוהד11

New member
השאלה היא אם הפעלת מידיבוסים אינה

לא רק מכיסו של הנהג
אמנם כיסו של הנהג הוא אחד המקומות שבהם ההתיעלות ניכרת היטב, אך הוא אינו היחיד. נחסכות נסיעות ריקות לצרכים תפעוליים (לא מסיעים קו לחור א', מחזירים את האוטובוס לחניון ואחרי שלוש שעות שולחים אותו לעשות חזור מחור א'). משתמשים ברכבים קטנים יותר בקווים הלא עמוסים (הבדל בין אוטובוס רגיל לבין מיניבוס/ספרינטר יכול להגיע לכ-50%). ועוד
השאלה היא אם הפעלת מידיבוסים אינה
נעשית יותר מדי בצורה גורפת גם במקומות שנדרשת הפעלת אוטובוסים גדולים, ולא רק במקרים שחסר במקרה אוטובוס גדול
 
למרבה הצער לפעמים זה קורה

השאלה היא אם הפעלת מידיבוסים אינה
נעשית יותר מדי בצורה גורפת גם במקומות שנדרשת הפעלת אוטובוסים גדולים, ולא רק במקרים שחסר במקרה אוטובוס גדול
למרבה הצער לפעמים זה קורה
ואז לא מדובר בייעול אלא בקמצנות.
 

urilei

New member
כן, קורה בהחלט

השאלה היא אם הפעלת מידיבוסים אינה
נעשית יותר מדי בצורה גורפת גם במקומות שנדרשת הפעלת אוטובוסים גדולים, ולא רק במקרים שחסר במקרה אוטובוס גדול
כן, קורה בהחלט
קווים מאוד הגזימה עם שימוש ברכבים קטנים בפתח תקווה אבל הבעייה היא לא דווקא גודל הרכבים! לדוגמא בפתח תקווה קו 23 הוא קו עם ביקוש די נמוך אבל אם לא עבר קו 25 במשך חצי שעה, סביר להניח שכל הנוסעים שהצטברו בתחנות יקפצו על ה-23 המסכן. וכאן הבעייה פעם ישבתי לי בתחנה המרכזית של פתח תקווה ונהג (שלא בתוך רכב) שאל אותי ועוד כמה אנשים "איזה קו אתם מחכים? 23? אה טוב, אז אני אוציא 23". נכנס למיניבוס, החליף את השילוט ונסע. כלומר - אם במקרה היינו מחכים תחנה אחר כך האוטובוס לא היה בכלל יוצא. ומדובר בקו עם תדירות שהיא ממילא לא גבוהה בלשון המעטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה